.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2025 16:42:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5] LPG do 1,8T lub 2,8 - trwałosc jednostki i spalanie
PostNapisane: 05.wrz.2006 09:38:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.sie.2006 09:56:14
Posty: 58
Lokalizacja: Warszawa
czesc mam pytanie do użytkowników Audi A6 97-99 bo takiego chce kupic w benzynie, mam do kupienia super wyposazone 1,8T ale niewiem czy ten silnik sie nie rozpadnie od sekwencyjnego gazu - ostatnio koledze rozsypal sie silnik w alfie 156 i mi odradza i proponuje 1,9 lub 2,5 TDI, [on wlasnie sprzedal TT i chc ekupic A4 130km]

prosze o wypowiedz uzytkownikow gazu w 1,8T oraz 2,8 czy gaz powoduje branie oleju spadek mocy i inne problemy na dłuższą mete a także użytkowników 2,5TDI 150KM jakie spalanie w miescie ??

czekam niecierpliwie na Wasze spostrzezenia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2006 10:04:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 22:14:09
Posty: 118
Lokalizacja: mazowieckie
Mój kolega ma w Skodzie 1.8T na sekwencji Bigas i moim zdaniem jeździ bardzo dobrze na tej instalacji. Oleju po założeniu instalacji nie bierze.

_________________
AUDI 80 QUATTRO 2.0 16V ACE
A6 C5 1.8 TURBO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2006 10:35:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.sie.2006 09:56:14
Posty: 58
Lokalizacja: Warszawa
TORSEN napisał(a):
Mój kolega ma w Skodzie 1.8T na sekwencji Bigas i moim zdaniem jeździ bardzo dobrze na tej instalacji. Oleju po założeniu instalacji nie bierze.


A ile tak szczerze pali w miescie?
bo moja temperówka 12L potrafi połknąc i nawet nie mam sily wnikac czemu ...

_________________
-------------------------------------------------
03-07 - www.tempra.prv.pl
07 - A6 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2006 10:38:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
Witam,

Ja posiadam instalacje lpg sekwencyjna w silniku 2.8 V6 od roku, i jestem bardzo zadowolony,praktycznie zero problemu,poza tym te silniki sie bardzo ladnie gazuja,nie ma roznicy przy jezdzie na benzynie a lpg,zadnego wiekszego brania oleju,mozna powiedziec ze jezdzi jak na benzynie,tyle ze taniej.

Alfa to jest syf i skarbonka jakich malo,takze nie dziwne ze sie rozsypal silnik,tam sie sypia i bez lpg.

Co do spalania 2,5TDI to na stronie autocentrum mozesz przeczytac wypowiedzi uzytkownikow, o ile pamietam to miesci sie to w granicach od 8 do 12 litrow,nie jest to malo.

Nie bardzo rozumiem co masz na mysli piszac ze nie wiesz czy sie silnik rozpadnie od sekwencyjnego gazu,troche bez sensu to zdanie,pewnie chodzilo ci ogolnie o lpg,a sekwencja jest lepsza i nowszą instalacja niz zwykla wiec tymbardziej sie nie rozpadnie,a przy okazji odejdzie ryzyko "strzalow itd".

A tak wogole to chyba o zwyklym gazie w 1.8T to raczej mozesz zapomniec.

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2006 10:51:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.sie.2006 09:56:14
Posty: 58
Lokalizacja: Warszawa
datar napisał(a):
Witam,


Nie bardzo rozumiem co masz na mysli piszac ze nie wiesz czy sie silnik rozpadnie od sekwencyjnego gazu,troche bez sensu to zdanie,pewnie chodzilo ci ogolnie o lpg,a sekwencja jest lepsza i nowszą instalacja niz zwykla wiec tymbardziej sie nie rozpadnie,a przy okazji odejdzie ryzyko "strzalow itd".

A tak wogole to chyba o zwyklym gazie w 1.8T to raczej mozesz zapomniec.


piszac sekwencja mam na mysli LPG bo innego nie biore pod uwage oczywiscie :)

datar ile Ci pali w miescie gazu? i co myslisz o sekwencji w 1,8T? bo ten ktory obserwuje wydaje sie idealny jak dla mnie tylko niewiem jak z tym silnikiem :/

_________________
-------------------------------------------------
03-07 - www.tempra.prv.pl
07 - A6 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2006 11:44:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
No i innego niz sekwencja raczej nie wkladaj :)
Z tego co ja czytalem to w 1.8T z sekwencja nie ma problemu.
Jesli chodzi o moje spalanie to ksztaltuje sie to tak:

Trasa:
10l gazu bez klimy
10,7 z klima - przy predkosci 90-100 porywy do 120

ale zauwazylem ze na trasie przy wiekszych predkosciach rzedu od 120 w gore ,spalanie nie jest wieksze niz litr,czyli do 11 jak cisne oczywiscie nie mowie tu o jezdzie 200km/h,bo tak sie nie da w polsce jezdzic.

Miasto:
11l do 12l, spokojna jazda,(rano 5km,pozniej 20km i spowrotem 25km,bo tak wygladala u mnie jazda w miescie),przewaznie przy takiej jezdzie wychodzi mi okolo 11,7l na 100.

trzeba oczywiscie pamietac ze do 25 stopni silnik zuzywa tez benzyne i przy krotkich przebiegach typu 5km,zuzycie gazu nie bedzie duze bo polowe drogi sie robi na paliwie.nie bedzie tez to faktyczne spalanie gazu,gdyby od razu przelaczac na gaz jak na zwyklej instalacji to napewno wyjdzie wiecej.

od 12 do 13 wychodzilo spalanie w takim moim cyklu miejskim z klimatyzacją.
najwieksze spalanie jakie zanotowalemtym autem to bylo 13,5l w mojej jezdzie miejskiej z klimatyzacja.

Generalnie mozna powiedziec ze auto to naprawde jest oszczedne biorac pod uwage pojemnosc i porownujac do silnikow 1,8 czy 2,0.
Mialem wczesniej Passata 1,8 ze zwyklym gazem(na reczne pokretlo) i on mi palil zawsze 8 litrow gazu na trasie i 10-11 w miescie,wiec roznica nie jest tak duza,a biorac pod uwage komfort jazdy z tym silnikiem to juz wogole nie ma o czym mowic.
Jak sie ostatnio przejechalem takim wlasnie passatem,to nie dosc ze targedia w jezdzie,przyspieszeniu to ta ch** praca silnika R4 mnie dobila,brakowalo mi tej kultury pracy,delikatnosci a przede wszystkim pomruku V6-ki,to jest to co lubie :)

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2006 11:48:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 22:14:09
Posty: 118
Lokalizacja: mazowieckie
mbielecki napisał(a):
TORSEN napisał(a):
Mój kolega ma w Skodzie 1.8T na sekwencji Bigas i moim zdaniem jeździ bardzo dobrze na tej instalacji. Oleju po założeniu instalacji nie bierze.


A ile tak szczerze pali w miescie?
bo moja temperówka 12L potrafi połknąc i nawet nie mam sily wnikac czemu ...



Jemu w tej Skodzie 1.8T pali 13 do 15 litrów gazu. Spalanie raczej niskie jak na tak dynamiczny silnik, 15 przy butowniu dosyć ostrym.

_________________
AUDI 80 QUATTRO 2.0 16V ACE
A6 C5 1.8 TURBO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2006 12:03:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
A wracajac do twojego pytania,podalem dane dla B4, -A6 jest ciezsze,wiec napewno palic bedzie troche wiecej,z drugiej strony 1.8T w takim aucie nie da poszalec a swoje spali.Co do 2.5TDI V6 to ponoc jest problem z walkami rozrzadu w tych silnikach,ale to musialbys poszukac w szukalce postow na ten temat.
Generalnie to ja bym bral albo 2.8 i zagazowac go,albo spokojne 1.9TDI i polozyc lache na wyscigi i predkosci,a skupic sie na ekonomi,bo napewno bedzie najtanszy w eksploatacji,zaoszczedzisz rowniez na mandatach i wzrosnie prawdopodobienstwo ze dluzej pozyjesz ;)chyba ze jestes bardzo zdyscyplinowanym kierowcą,chociaz.. ja tez na codzien jezdze bez szalenstw,ale od czasu do czasu lubie pobudzic tego potwora do prawdziwego zycia i posluchac tego wspanialego mruczenia V-szóstki,takie male uzaleznienie wystepuje u uzytkownikow tego silnika ;) hehe

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2006 14:12:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
jesli chcesz gazować, to 2,8 bedzie lepszym wyborem. silniki turbo z instalacja gazową, będą w pewnych sytuacjach niedomagać, szczególnie na wyższych obrotach pod obciazeniem gdy turbina ładuje.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2006 14:43:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
2.8 AAH w miescie palilo mi 17 gazu
2.6 ABC w miescie palilo mi 17 benz.(brak gazu)
2.5 TDI AKN 13 miacho 9 trasa.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2006 15:34:38 
Klubowicz

Dołączył(a): 14.sie.2004 11:54:11
Posty: 1325
Lokalizacja: Suchocin -> Wawa
2.8 ACK w mieście przy w miarę spokojnej jeździe - 13.7 na PB

_________________
było Audi B4 2.3 LPG quattro /NG/
było A4 Avant 2.8 30V quattro
było Subaru - ważne że 4x4
było A4 1.9 TDI avant quattro /AFN/
jest: XC90 T6 i Nissan Juke


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2006 16:57:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
2.8 AAH > 8-16.5l benzyny
2.3 NG > 7.5-15l benzyny, 9-15.5l LPG

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2006 20:43:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2006 18:18:07
Posty: 11
Lokalizacja: Warszawa
2,8 ACK quattro - w miescie 14-15 LPG

_________________
Cień
A4 Avant 2,8 V6 30V Quattro LPG
CBR 600 F4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2006 21:08:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2005 21:08:32
Posty: 754
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
A4 Quattro 2.8 AAH - średnie spalanie 10-12l benzyny, w trasie przy spokojnej jeździe zejdzie poniżej dychy.

_________________
AUDI A4 1.9 AVF limuzyna quattro(96KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A3 1.9 TDI (74KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A4 2.8 quattro - było
AUDI 80 2.0 - zapomniałem, że to tez było
< Jak mam dość Audi to biorę auto najmłodszego syna (Staś już ma prawie 4 lata).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2006 21:48:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
TORSEN napisał(a):
Jemu w tej Skodzie 1.8T pali 13 do 15 litrów gazu. Spalanie raczej niskie jak na tak dynamiczny silnik, 15 przy butowniu dosyć ostrym.


Nie przesadzaj....
Skoda O1 jak dasz ostro to 15 potrafi w trasie spalić benzynki PB98, jak naprawdę kręcisz wysoko to 20 wypije bez problemu. (mam to wiem)... A6 pewnie więcej.

Zrób rachunek sumienia.

Pierwsze pytanie: ile kilometrów (tak na prawdę) robisz rocznie.

Druga sprawa: przelicz dokładnie po ilu kilometrach to ci się zwróci na zero... a po ilu zacznie zarabiać. Czy przypadkiem nie sprzedasz wcześniej samochodu ;)

Do obliczeń przyjmij nie najmniejsze spalanie LPG a to raczej większe. Dla tego samochodu, jego masy, warunków atmosferycznych, różnej jakości tankowanego gazu itp.... trzeba przyjąć minimum 15 litrów na 100.


.......... a może jednal lepiej dizelka ?

Cytuj:
silniki turbo z instalacja gazową, będą w pewnych sytuacjach niedomagać, szczególnie na wyższych obrotach pod obciazeniem gdy turbina ładuje.


Tak jest w rzeczywistości.

Można temu zaradzić wsadzając droga instalację V generacji z solidnym komputerem. Koszt takiej około 5.000 pln..... i niech ci nie wciskają, że będzie taniej. Tą tańszą "odczujesz" jak zaczniesz kręcić silnik powyżej 4000 obr/min.

.... jak już na siłę chcesz podtlenek Elpidzi... to silnik wolnossak V6 2.8 będzie lepszy do tego.


Jeszcze jeden aspekt weź pod uwagę. Co chwila się słyszy o podniesieniu akcyzy na LPG i obciążaniu go dodatkowymi podatkami.
Na dniach wejdzie kolejna podwyżka...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2006 22:10:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.sie.2006 09:56:14
Posty: 58
Lokalizacja: Warszawa
bezduszny napisał(a):
TORSEN napisał(a):
Jemu w tej Skodzie 1.8T pali 13 do 15 litrów gazu. Spalanie raczej niskie jak na tak dynamiczny silnik, 15 przy butowniu dosyć ostrym.




Zrób rachunek sumienia.



Nie jeżdzę dużo ale traktuje instalację gazową jako inwestycję w samochód jak sie nie zwroci nawet to pozniej mozna teoretycznie komuś chętnemu drożej sprzedac szczegolnie jesli ładnie sie spisuje.

Dziękuje za wpisy i jestem ciekawy czemu nikt nie poleca do zagazowania silnika 2,4 ktorego na aukcjach jest wiecej jak widze, az tak rozni się od 2,8?

Co do pomruku V6 też mi sie podoba :D i zawsze chcialem miec taki i mnie przekonujecie do 2,8 ale pochwalcie sie jak pracuje diesel V6 bo nigdy chyba nie jezdzilem i niewiem jak pracuje na wyższych obrotach no i ile palą w miastach Wasze Audi - szczegolnie 2,5 bo 1,9 sa slabo wyposazone przynajmniej te co sa na sprzedaż teraz ...

i jeszcze jedno cena rozrządu do 2,5TDI to ponad 3 tys?? troche sie tego boje ...

_________________
-------------------------------------------------
03-07 - www.tempra.prv.pl
07 - A6 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2006 22:30:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 12:23:17
Posty: 932
Lokalizacja: mrągowo
V6 w TDI też ładnie brzmi a spalanie to, w mieście do 12 literków w trasie do 9. Ostatnio wymieniałem rozrząd i koszt to lekko ponad 1800 PLN ( oczywiście nie w ASO). Wymieniłem wszystkie rolki i pompe wody SKf i paski Gates'a łącznie z paskami klimy i alternatora.

_________________
A6 2.5 TDI Avant Quattro podobno 205 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2006 00:18:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.sie.2006 09:56:14
Posty: 58
Lokalizacja: Warszawa
lenoks napisał(a):
V6 w TDI też ładnie brzmi a spalanie to, w mieście do 12 literków w trasie do 9. Ostatnio wymieniałem rozrząd i koszt to lekko ponad 1800 PLN ( oczywiście nie w ASO). Wymieniłem wszystkie rolki i pompe wody SKf i paski Gates'a łącznie z paskami klimy i alternatora.


rozumiem ze 12 to max w miescie z układem 4x4 ale czytam na forum że niektorym spalają w normalnej jezdzie po 7-8 litrów jakby mial palic te 8 litrow w miescie to juz bym go kupil :) jak to jest ??

PS. 208 KM u Ciebie to pewnie zasługa CHIPa, ile kosztowal? pali wiecej? jakie wrazenia?

_________________
-------------------------------------------------
03-07 - www.tempra.prv.pl
07 - A6 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2006 08:28:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Cytuj:
rozumiem ze 12 to max w miescie z układem 4x4


Wszystko od tego zależy.... jak jeździsz.

Podejrzewam, że mozna nim osiągnąć jeszcze większe spalanie.....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2006 09:58:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 20:34:05
Posty: 254
Lokalizacja: Trójmiasto
mbielecki napisał(a):
rozumiem ze 12 to max w miescie z układem 4x4 ale czytam na forum że niektorym spalają w normalnej jezdzie po 7-8 litrów jakby mial palic te 8 litrow w miescie to juz bym go kupil :) jak to jest ??


8 litrów w mieście z automatem i quattro jest wartościś nierealną. Takie ilości paliwa zużywają silniki R5 z manualną skrzynią i napedem na jedną oś.
Z V6 TDI (tip, q) udawało mi się schodzić do ok. 9.5 litra. Ale to jest męka ...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: