.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.maja.2025 07:29:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B3 2.0 16V 6A]Czujnik Cisnienia Oleju (zdjecia)
PostNapisane: 09.paź.2003 22:57:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2003 22:34:55
Posty: 85
Lokalizacja: Warszawa
Mam taki problem iz na wskazniku cisnienia oleju po przejreceniu kluczyka w pozycje przed uruchmieniowa wskazowka staje dena i wychylona jest na maxa. Niewiem czy jest to spowodowane jakims Zwarciem czy uszkodzeniem czujnika i tu moje pytanie gdzie znajduje sie tak owy czujnik.
Dzieki za kazde Info
P.S. czy da sie wyjac zegary bez demontowania calej deski? jezeli tak to w jaki sposob. jeszcze raz Dzieki


Ostatnio edytowano 14.paź.2003 17:30:10 przez SqneR, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2003 00:55:11 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:27:10
Posty: 2502
Lokalizacja: Gdynia
Auto: ACQ 4.2 AHC
Na bank jakies zwarcie sie robi. Ja jak dokladalem te zegary w polke to mialem taki objaw jak na odwrot podlaczylem plus z minusem przy zegarze od cisnienia
---- u mnie sa one osobno (lad, cisn, temp) patrzac od tylu a pisze to bo sa dwa rodzaje tych zegarow z polki ----
Czujnik znajduje sie gdzies w bloku silnika, natomiast polke demontuje sie poprzez rozkrecenie i wyjecie tunela miedzy siedzeniami, zdjecia galki zmiany biegow i zdjecie obudowy od regulacji nawiewu bo sa tam srubki trzymajace ramke znajdujaca sie na gornej krawedzi zegarow. Jak juz wszystko rozkrecisz to bedziesz musial caly tunel pociagnac do siebie i zobaczysz wtedy kable podlaczone od tylu do zegarow. Jezeli bedzie wszystko oki to sprawdz ten czujnik cisnienia ale w przypadku wymiany starego nie wyrzucaj bo bede go chcial:)
Jak narazie to chyba wszystko.
Pozdrawiam, UFOtm.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2003 16:27:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2003 22:34:55
Posty: 85
Lokalizacja: Warszawa
Znalazlem dwa kabelki do niczego nie podlaczone koloru brazowego i brazowo-zielonego, znalazlem rowniez wtyk ktory jest do nieczego nie podlaczony. Czy moze to byc to ? Zalaczam dwa zdjecia.
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2003 06:42:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
Dobrze kombinujesz. To na zdjeciu, to ten czujnik cisnienia oleju. Jak masz przerwe w obwodzie to wskaznik wskazuje na max. Jak znajde chwilke w robocie to podejde zobaczyc jakie kolory sa podlaczone do tego czujnika i co to za brazowe przewody.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2003 07:36:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
Nic z tego. U mnie sa inne kolory i wogole inne wiazki. Nie masz takze czujnikow spalania stukowego (czemu nie wiem), zlacza do nich powinny byc zaraz za czujnikiem cisnienia oleju na takiej ramie przykreconej do kolektora. Jak znajde jakies swoje zdjecia to tu wrzuce.
Mysle ze te czyjniki ktos zakladal, chociaz powinny byc fabrycznie. Druga mozliwosc ze cudowni poprzedni wlasciciela zdjeli a potem zalozyli dodatkowe zegary. Wiesz, jak mechanik nie umie tego naprawic i jemu to jest niepotrzebne to mowi klientowi "Po co to Panu. Ja bym to wymontowal." I mechanik pozbywa sie klopotu raz na zawsze.

Pozdrowka.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2003 12:19:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2003 22:34:55
Posty: 85
Lokalizacja: Warszawa
A wiec dzisiaj znalazlem kabelek od wskaznika cisnienia oleju (po wczesniejszym rozebraniu polowy samochodu :) ) i za wskazowkami Hansa podlaczylem go w miejsce za znaczone w czerwone kulko 3 posty wyzej.Tylko niewiem czy wksazania sa prawidlowe gdyz jak silnik chodzi na biegu jalowym wtedy pokazuje 3.4 bara i po wcisnieciu gazu rosnie az do maxa czyli powyzej 5 Barow i max jest osoagany przy okolo 2.5 tys obrotow czy tak ma byc?
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2003 12:31:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
trochę jakby za dużo ci pokazuje (chyba że masz bardzo ale to bardzo gęsty olej - bo to też ma znaczenie) - to powinno miniej więcej wzrastać wraz z obrotami ale nie tak drastycznie. Na wolnych obrotach powinno być mniej więcej 1 - 1,5 bara (chyba że silnik zimny to wtedy około 2) Na maxa to w granicach 5 właśnie.

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2003 13:20:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2003 22:34:55
Posty: 85
Lokalizacja: Warszawa
to z tego by wynikalo ze to chyba jednak nie ten czujnik ? :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2003 13:24:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12011
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
minimalne ciśnienie oleju w Audi 20v to 1.45 bara.
Nówki S2 przy max nagrzanym silniku w jeździe miejskiej utrzymywały 2.1 bara. Podejrzewam, że inne 20v też w tych okolicach powinny.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2003 13:51:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Moje AAH na rozgrzanym silniku ma 2 bar

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2003 15:17:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
nie wiem u mnie w 2.2t nie jest za duzo bo okolo 1.5bara rozgrzany silnik 90stopni!!
ale ostatnio widziałem 2.2t na gieldzie do sprzedania i na rozgrzanym silniku trzymała okolo 0.8-1.0 bara przy 90 stopniach.....!co to oznacza..??poszła pompa.....??czy moze paneweczki...????......a moze silniczek .......?????
ps.w sumie jest to bardzo wazny wskarznik dla kupujacego samochodzik bo moze zobaczyc w jakie cisnienie mam silniczek...czy moze to nie ejst miarodajny wskaznik..??

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2003 19:38:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 14:41:45
Posty: 839
Lokalizacja: Kraków
u mnie wlasnie w 2,2 t trzyma teraz ok 1bara, alew silnik po remoncie , na dotarciu, jezdze chwilowo na mineralnym, czasami spada delikatnie ponizej 1 bara, wiec silnik chyba odpada, ew. moze baczek nie ten...tzn nie po nr katalog., u mnie mieli z tym problemy zeby dobrac, znalazlem w koncu na kanarkowej u kaczmarczyka ( k-ow),

_________________
nf,mc,kg, aan
akn

nagie blondynki okazują się wcale nie takie głupie...

frustra vivit qui nemini prodest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2003 19:49:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
moim zdaniem duże znaczenie ma tu olej ale na te wskaźniki też trzeba brać poprawkę. Ja w swojej 200 wymieniałem zegary i różnica we wskazaniach voltomierza wynosiła prawie 2V - to dużo moim zdaniem (różnicy w temp. i ciśnieniu oleju nie przyuważyłem) dlatego zegary te traktuję raczej za ogólnopoglądowe i fajny gadżet niż za profesjonalne narzędzie pomiarowe. Nie przejmowałbym się zbytnio ich wskazaniem chyba że ewidentnie wskazują nie to co trzeba.

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2003 08:16:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12011
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
j@cek napisał(a):
nie wiem u mnie w 2.2t nie jest za duzo bo okolo 1.5bara rozgrzany silnik 90stopni!!
ale ostatnio widziałem 2.2t na gieldzie do sprzedania i na rozgrzanym silniku trzymała okolo 0.8-1.0 bara przy 90 stopniach.....!co to oznacza..??poszła pompa.....??czy moze paneweczki...????......a moze silniczek .......?????
ps.w sumie jest to bardzo wazny wskarznik dla kupujacego samochodzik bo moze zobaczyc w jakie cisnienie mam silniczek...czy moze to nie ejst miarodajny wskaznik..??


1 bar na rozgrzanym silniku oznacza kilka rzeczy
1. kiepskie bardzo panewki
2. olej 0w40
3. padającą pompę oleju
4. zaje.... luzy na silniku
5. zepsuty wskaźnik :P

w każdym razie, ja bym tego silnika nie brał.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2003 08:19:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12011
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Nudas_PL napisał(a):
u mnie wlasnie w 2,2 t trzyma teraz ok 1bara, alew silnik po remoncie , na dotarciu, jezdze chwilowo na mineralnym, czasami spada delikatnie ponizej 1 bara, wiec silnik chyba odpada, ew. moze baczek nie ten...tzn nie po nr katalog., u mnie mieli z tym problemy zeby dobrac, znalazlem w koncu na kanarkowej u kaczmarczyka ( k-ow),


czegoś tutaj nie rozumiem, bo mój silnik jak był na dotarciu trzymał w jeździe po mieście, na max rozgrzanym ponad 3 bary ciśnienia. po 3 tys km przejechanych spadło do 2.2 bara około.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2003 08:59:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 14:41:45
Posty: 839
Lokalizacja: Kraków
Leo napisał(a):
Nudas_PL napisał(a):
u mnie wlasnie w 2,2 t trzyma teraz ok 1bara, alew silnik po remoncie , na dotarciu, jezdze chwilowo na mineralnym, czasami spada delikatnie ponizej 1 bara, wiec silnik chyba odpada, ew. moze baczek nie ten...tzn nie po nr katalog., u mnie mieli z tym problemy zeby dobrac, znalazlem w koncu na kanarkowej u kaczmarczyka ( k-ow),


czegoś tutaj nie rozumiem, bo mój silnik jak był na dotarciu trzymał w jeździe po mieście, na max rozgrzanym ponad 3 bary ciśnienia. po 3 tys km przejechanych spadło do 2.2 bara około.


toteż właśnie, mysle ze u mnie to moze jednak nie do konca to TEN baczek, poza tym on ma 2 styki, - 1 to manometr, 2 to cisnienie oleju( na checku) i gdy to tak podlaczyc tzn do tego baczka oba kabelki to jak dzialal manometr to powyzej 3-4rpm wlaczalo sie cisnienie oleju, musialem zrobic obejscie i podlaczyc to cisnienie do masy, wtedy sie uspokoilo, mysle ze teraz cisnienie czyta z 2 czujnika ( znajduje sie on jakies 3 cd nad baczkiem , czarny czujnik, jednostykowy, dziwne bo poprzednio wszystko dzialalo bez talkich sztuczek, tylko w stary jakis debil walnał młotkiem i padł mi manometr, czy moze byc az takie przekłamanie na zegarze?

_________________
nf,mc,kg, aan
akn

nagie blondynki okazują się wcale nie takie głupie...

frustra vivit qui nemini prodest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2003 09:05:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
silnik jezdził na castrolu 10w40!!1

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2003 10:10:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
U mnie przy rozgrzanym silniku 2 bary na wolnych obrotach, wraz z obrotami rośnie ciśnienie i 5 bar osiągam przy ok 3500obr/min.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2003 11:25:23 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:08:34
Posty: 893
Lokalizacja: k.Radomia
Max. rozgrzany silnik 2 bar

_________________
A8 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2003 11:50:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 21:01:47
Posty: 600
Lokalizacja: zachodniopomorskie
U mnie na rozgrzanym silniku:
- obroty minimalne -2,5
- obroty 3000 -4 do 4,5 bara
olej półsyntetyk Shella

_________________
AUDI = The lord of the four rings
B2 1.6 CY [1998-2000]
C3 2.0 NC [2000-2003]
C4 2.8 AAH [2003-2006]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: