.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.kwi.2025 18:03:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jaka nastawa na tronic S czy D
PostNapisane: 25.paź.2006 15:12:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2006 13:16:26
Posty: 12
Lokalizacja: lubelskie
Mam TDI 2,5 170 km skrzynię tiptronic i pytanie może banalne , ale budzi moje watpliwości .
W czasie jazdy na dłuższej trasie zazwyczaj korzystram z ,,biegu" D , a jeżeli jest konieczniść wyprzedzenia na krótkim odcinku , przełączam na S , a później powracam na D . Czy ma to jakiś sens ,
czy lepiej przy jeździe na ,,normalnych" naszych drogach od razu przestawić na S i jechać tak ciągle .
(pominąć większe zużycie samochodu , a może takiego zużycia nie ma i nie ma większego zużycia paliwa) ; nie wiem co się lepiej opłaca .
Proszę o poradę .

_________________
lubelskie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2006 06:38:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2006 13:16:26
Posty: 12
Lokalizacja: lubelskie
Może jednak ktoś mi podpowie

_________________
lubelskie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2006 07:22:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
A od kiedy to w Tiptronicu jest tryb S? Napisz może jakie masz autko i z którego roku?

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2006 12:49:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2006 13:16:26
Posty: 12
Lokalizacja: lubelskie
Typ A6 2.5TDI (180PS) V6
Moc ( KM (kW) / obr/min. ) 180 (132) / 4000
Skrzynia biegów: Manualna 6 » Automatyczna 5
Pojemność (cm3) 2496
Przyśpieszenie 0-100km/h 8.8
Prędkość maksymalna 223
ROK 2003
Sprowadzony z Niemiec ( nie ma go w ofercie na Polskę)

_________________
lubelskie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2006 13:49:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2006 19:05:07
Posty: 588
Lokalizacja: Łódź
Auto: S4 B6 Cabrio
Witaj,

Po pierwsze informacja dla Norbiego, oczywiście, że w tym aucie, z tego roku, sprowadzonego z Niemiec jest tryb S i o ile zauważyłem to nie o to pytał A 2003. Do rzeczy, mam dokładnie taki sam model i mogę Ci powiedzieć, że jak się nie spieszysz to D w zupełności wystarczy (choć zbiera się dość ślamazarnie i długo myśli ;) )w trybie S automat szybciej redukuje biegi i ciągnie do wyższych obrotów więc masz szybciej wyższy moment obrotowy co przekłada się na większego kopa. Oczywiście więcej pali. Osobiście proponuję Ci przejść na pełne dobrodziejstwa Tiptronica i zacząć korzystać z trybu sekwencyjnego, zbiera się najszybciej a i przyjemność z jazdy większa.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2006 14:09:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2006 13:16:26
Posty: 12
Lokalizacja: lubelskie
Sekwencyjny ? Masz na myśli to miejsce z + i - . ? (Manual)
No tak , tylko wajchować trzeba :P
Dzięki za odpowiedź .

_________________
lubelskie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2006 14:14:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2006 22:58:02
Posty: 167
Lokalizacja: Gdańsk
wlasnie ten sam temat poruszam..jak szybciej od 0 do 100 przyspiesza sie..czy tiptoprnikiem czy na trybie S..no i wsumei dokladnej odpwoiedzi nie dostalem:)..ale mi sie cos wydaje ze na trybie S trocxhe za bardzo ciagnie a potem sie zastanaiwa nad zmiana biegow..a w trasie tez uznaje dobrodziejstwo +/- , bo redukujesz sobie jak chcesz..a nie jak kompowie sie zarzyczy, hamowac moze silnikiem na zakretach- wychodzac z niego mozesz dac gazu i smigasz, a a trybie automata niedarade tego zrobic, no i wogole fajna frajda:)

_________________
A6 2,5 TDI AKE Tiptronic 180KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2006 15:50:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2006 13:16:26
Posty: 12
Lokalizacja: lubelskie
Dotychczas wszystkie moje autka miały manualną .... Nie wchodze na +/- bo się trochę boję techniki (kiedyś będę musiał ) jazdy . Automat mam dopiero 2 miechy i jakoś się nie wyrywam do nauki . W sumie niewielka chyba różnica pomiędzy S , a ile sie na wyciągnąć przyspieszenia na +/- ? Ale nie wiem bo raczkuję dopiero :P

_________________
lubelskie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2006 19:02:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2006 19:05:07
Posty: 588
Lokalizacja: Łódź
Auto: S4 B6 Cabrio
Powiem tak,

Najlepszy jak do tej pory test Tiptronica (i quattro oczywiście) miałem w tym roku we francuskich Alpach w nocy. Rewelacyjnie bierze zakręty i zabawa przednia (po ponad godzinie kręcenia stwierdziłem, że przydałaby się łopatki pod sterem takie jak w RSie, przy szybkiej jeździe i wielu redukcjach odrywanie rąk od kierownicy zaczyna być męczące). Propnuję Ci średnio kręty odcinek drogi, położenie ręki na lewarku od biegów, w trybie +/- oczywiście, druga twardo na sterze (nasze auta i tak prowadzą się jak po sznurku więc niewiele ryzykujesz) i jedziemy. Bez przegięć oczywiście, średnio ostro i gwarantuję, że złapiesz bakcyla. Co do przyspieszeń, nie sprawdzałem ze stoperem ale za to z kolegą w "wyścigu" równoległym z DB 220 CDi, na S się mnie trzymał na pełnym Tiptronicu odjechałem mu bez problemu. To naprawdę fajna skrzynia a Ci co twierdzą, że do d... nigdy jej nie próbowali. Skoro taka szajsowata to niby czemu jest w RS 6? Bo żadna inna nie przeniosła by takiego momentu (my mamy w serii 370 nm, pamiętajmy o tym i używajmy z głową i przyjemnością, czego sobie i kolegom życzę).

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2006 20:03:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2006 22:58:02
Posty: 167
Lokalizacja: Gdańsk
no momemnta 370...szkoda ze nie mozna z niego 400 zrobic:((((

_________________
A6 2,5 TDI AKE Tiptronic 180KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2006 20:47:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2006 19:05:07
Posty: 588
Lokalizacja: Łódź
Auto: S4 B6 Cabrio
Można nawet 420 i 210 kucy, tyle tylko, że najpierw trzeba diagnostykę silnika (bardzo szcegółową) zrobić i kosztuje to około 2 tys. Z głową też trzeba potem podróżować bo można zarżnąć skrzynię. Generalnie chipowanie silnika nie powinno się odbywać powyżej 200 tys. przebiegu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2006 20:49:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2006 22:58:02
Posty: 167
Lokalizacja: Gdańsk
to powdzenie zycze z 420nm w tiptronicu...

_________________
A6 2,5 TDI AKE Tiptronic 180KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2006 20:51:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2006 22:58:02
Posty: 167
Lokalizacja: Gdańsk
no wlansie pytanie..co to znaczy z glowa podrozowac..to po ci te 420nm...o to zeby pare razy wyprzedzic..a pozatym duzo jest opini ze skrztynia od duzego momentu, szczegolnie na 4 biegu nie zawsze wie co ma zrobic..

_________________
A6 2,5 TDI AKE Tiptronic 180KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2006 21:28:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Roger_35 napisał(a):
Witaj,

Po pierwsze informacja dla Norbiego, oczywiście, że w tym aucie, z tego roku, sprowadzonego z Niemiec jest tryb S i o ile zauważyłem to nie o to pytał A 2003. Do rzeczy, mam dokładnie taki sam model i mogę Ci powiedzieć, że jak się nie spieszysz to D w zupełności wystarczy (choć zbiera się dość ślamazarnie i długo myśli ;) )w trybie S automat szybciej redukuje biegi i ciągnie do wyższych obrotów więc masz szybciej wyższy moment obrotowy co przekłada się na większego kopa. Oczywiście więcej pali. Osobiście proponuję Ci przejść na pełne dobrodziejstwa Tiptronica i zacząć korzystać z trybu sekwencyjnego, zbiera się najszybciej a i przyjemność z jazdy większa.

Pozdrawiam
W tym roczniku zgadza sie co do joty, była S-ka. A co do chippwania Tipa... wszystko można, tylko soft motorowni łączy się z softem skrzyni i można się cieszyć tymi 420niutkami w przeciwnym razie szaleństwo skrzyni między 4, 5 biegiem.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2006 22:07:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2006 19:05:07
Posty: 588
Lokalizacja: Łódź
Auto: S4 B6 Cabrio
Po pierwsze to Ty napisałeś, że szkoda, że nie można zrobić 400 nm to Ci odpowiedziałem, proponuję się zdecydować chcesz mieć więcej czy nie.

Po drugie nawet jak masz auto 400 konne to jak nie będziesz jeździł z głową to je zarżniesz.

Po trzecie napisałem, że trzeba uważać na skrzynię.

Po czwarte jeśli kogoś na to stać i wykorzysta te 420 nm w podbramkowej sytuacji i uratuje mu to tyłek to nie będzie się zastanawiał czy warto było czy nie. Mamy w naszych autach quattro, ABS, ESP, wycierazcki na szybach i różne inne. Czy to oznacza, że nie powinniśmy tego wszystkiego mieć bo może się przydać tylko kilka razy w roku.

Po piąte, w kwestii chipowania nie miałem na myśli pana Józka z laptopem i chipem za dwie stówy. Pisałem o tuningu za min. 2000 w firmie np. Pana Goduli z Krakowa. Popatrzcie na stronę internetową człowieka i powiedzcie, że nie wie co czyni.

Na koniec, jak czegoś nie wiem albo się nie znam to się nie wypowiadam.

Pozdrawiam kolegów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2006 07:23:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2006 13:16:26
Posty: 12
Lokalizacja: lubelskie
Gdybym jednak chciał się uczyć na +/- to do jakich obrotów max go dociągać aby nie miało to żadnych szkodliwych skutków .
Czy na tych +/- redukacja nie odbywa się automatycznie (czyli całkowicie pracuje manualnie)

_________________
lubelskie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2006 08:21:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2006 22:58:02
Posty: 167
Lokalizacja: Gdańsk
Na +/- nie do konca pracujesz jak na manulalu, bo jak za bardzo mu dasz w dupe, to skrzynia sama zrzuci bieg na nizszy..ale to dopiero na czerwonym polu..co do chipowania i 420nm..wszytsko darade zrobic w samochodzie, tylko pytanie czy warto robic to kosztem naprawy skrzyni ktory do malych nie nalezy.A zadna firm nie da ci gwarnacjio ze to pochodzi rok czy dwa..

_________________
A6 2,5 TDI AKE Tiptronic 180KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2006 08:37:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2006 19:05:07
Posty: 588
Lokalizacja: Łódź
Auto: S4 B6 Cabrio
Witaj z rana,

Ja staram się nie przeciągać powyżej 4000 tysięcy i zmieniam bieg najpóźniej przy 3700 (pcham lewarek w tym momencie). Tiptronic działa w tym trybie z lekkim opóźnieniem i jak popchniesz lewarek przy 3700, zmieni bieg około 3900/4000 tysięcy. Dla Twojej wiadomości, powyżęj tych obrotów auto przestaje przyspieszać, a nawet jak z nimi przegniesz to komuter zmieni za Ciebie bieg sam, nawet w trybie +/-.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2006 09:14:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2006 22:58:02
Posty: 167
Lokalizacja: Gdańsk
Roger35...masz moze gdzies wykres 2,5 180KM w serii...

_________________
A6 2,5 TDI AKE Tiptronic 180KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2006 09:57:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2006 13:16:26
Posty: 12
Lokalizacja: lubelskie
Roger (dzięki za pomoc )
a jak jest w przeciwną stronę tzn z redukcjami
(dziś pierwszy raz mam zamiar sprawdzić jak się jeździ na +/-

_________________
lubelskie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: