.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.maja.2025 19:32:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4]] Mam problem zpanelem klimatronika
PostNapisane: 01.gru.2006 08:23:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 09:44:08
Posty: 208
Lokalizacja: - Pyskowice -
Mianowicie przyciski panela raz dzialaja a raz nie.niezaleznie od włożonej siły przyciskania tych przycisków.jednego dnia wszystko dziala poprawnie a nastepnego juz praktycznie nie dziala zaden przycisk.rozbieralem juz te cudo czyscilem te gumki i nic nie pomoglo,czy ktos wie co moze byc tego przyczyna ?moze zimny lut ?

_________________
AUDI A6 2.5 TDI AEL - power
AUDI A6 2.5 TDI AAT - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2006 17:58:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2005 20:30:34
Posty: 662
Lokalizacja: Team Audi Suwałki
Auto: A4 B5 1.8TQ Avant
Witam! To samo było u mojego ojca w A6/C4 AAT. Niestety czyszczenie styków, poprawianie lutów od taśmy łączącej panel z resztą elektroniki oraz zarabianie na nowo tej taśmy nie przyniosły rezultatu - po kilku tygodniach mordęgi kupiliśmy 2 sterownik i mamy święty spokój. Rozmawiałem z gościem, który zajmuje się naprawą elektroniki to powiedział mi, że winą mogą być te gumki przewodzące pod przyciskami. Ze starości robią cię mikropęknięcia i przestają przewodzić z powodu zmian temperatury i pracy materiału. Ten sam gość powiedział mi, że można je wymienić i zastosować takie z zestawów do naprawy pilotów RTV.

_________________
B2 1.6D '84 - 7.2000->4.2005
B4 ABT '94 "Limited Edition" - 5.2005->5.2009 http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/644756.html
A4 1.8T (AEB)Q Avant '97 - 5.2009->... http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/655385.html
Saab 9-3 1.8i (Z18XE) SC '05 - 8.2019->11.2020
Volvo C30 2.0 HDI (D4204T) '08 - 11.2020-
TEAM AUDI SUWAŁKI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2006 22:22:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 09:44:08
Posty: 208
Lokalizacja: - Pyskowice -
Gdzie moge kupic ten sterownik klimatyzacji i za ile ? oczywiscie sprawny.

_________________
AUDI A6 2.5 TDI AEL - power
AUDI A6 2.5 TDI AAT - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2006 22:25:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2005 20:30:34
Posty: 662
Lokalizacja: Team Audi Suwałki
Auto: A4 B5 1.8TQ Avant
Znajdziesz napewno na allegro lub na szrotach z częściami. Szukaj z takim samym numerem jak Twój. Ewentualnie może się różnić ostatnia litera na końcu numeru fabrycznego części.

_________________
B2 1.6D '84 - 7.2000->4.2005
B4 ABT '94 "Limited Edition" - 5.2005->5.2009 http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/644756.html
A4 1.8T (AEB)Q Avant '97 - 5.2009->... http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/655385.html
Saab 9-3 1.8i (Z18XE) SC '05 - 8.2019->11.2020
Volvo C30 2.0 HDI (D4204T) '08 - 11.2020-
TEAM AUDI SUWAŁKI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2006 09:13:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Zanim kupisz nowy to rozkrec stary i popraw luty. Na 99% bedzie jakis zimny lut. Zapewne przy tasmie laczacej plytke z wyswietlaczem i przyciskami a plytka glowna. Popraw tez luty przy samych przyciskach. Powinno pomoc.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2006 11:38:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 09:44:08
Posty: 208
Lokalizacja: - Pyskowice -
dziekuje ci photon za rade.rozebralem ten klimatronik w drobny mak i gołym okiem bylo widać pękniecia na lutach.poprawilem te luty i dziala.lepszego prezentu pod choinke nie dostalem niż naprawiony panel hehehe.jeszcze raz dziekuje za rade.pozdrawiam. :D

_________________
AUDI A6 2.5 TDI AEL - power
AUDI A6 2.5 TDI AAT - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2006 11:46:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
hehe
nie ma sprawy :-)
Fajnie ze sie udalo:-) Trzeba sobie pomagac

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2007 14:56:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lis.2006 16:05:37
Posty: 45
Lokalizacja: Poznań
ja tez mam problem, otoz po wylaczeniu stacyjki i wyjeciu klucza... klimatronic nadal działa !! wczoraj tego nie zauwazylem i dzis przychodze, a tu akulma prawie sru zrobiła... metoda prob i bledow udalo mi sie ze zgaslo, a takto normalnie moglem sobie z wyjetym kluczykiem nawiew wlaczyc :): help ?? chociaz elektryk i tak wita raczej :|

_________________
A6 C4 2,5 TDI AEL `97

po przejsciach... dużych ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2007 15:36:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 13:56:16
Posty: 428
Lokalizacja: Wałbrzych
wymień styki w stacyjce...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4]] Mam problem zpanelem klimatronika
PostNapisane: 11.cze.2013 22:36:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Mam podobny problem z działaniem przycisków klimatronika - raz działają raz nie z wyjątkiem auto - ten działa bez problemów, postaram się na dniach poszukać usterki w postaci zimnych lutów.
Jest jednak u mnie jeszcze jeden problem - raz załącza się wentylator nawiewu do kabiny a raz nie, czasem niespodziewanie ruszał po przejechaniu się samochodem po dziurawej drodze, aktualnie stoi na amen - czy tu też mogą być przyczyną jakieś zimne luty w sterowniku klimatronika czy przyczyny szukać gdzie indziej ??

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4]] Mam problem zpanelem klimatronika
PostNapisane: 11.cze.2013 22:45:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
zawieszają się szczotki w silniku od nawiewu albo już się wytarł komutator, musisz wyjąć silnik i zobaczyć czy sama wymiana szczotek mu pomoże, z doświadczenia wiem, że pomoże na krótko i później tylko podwójna robota a klimatronik naprawiłem za 5zł, wyjąłem, rozebrałem i zawiozłem do serwisu RTV, pokazałem co ma poprawić i chciał tylko na piwo :D a zimne luty się zrobiły przy gnieździ taśmy w panelu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4]] Mam problem zpanelem klimatronika
PostNapisane: 12.cze.2013 08:58:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Jak się do tego silnika dostać - czy jest dostęp po wymontowaniu podszybia czy cały układ nawiewu od środka trzeba wyjmować ?

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4]] Mam problem zpanelem klimatronika
PostNapisane: 12.cze.2013 09:09:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Generalnie są 3 opcje:
1) wyciągnąć cały zespół nawiewów
2) wyciągnąć cały skraplacz od klimy
3) trochę gimnastyki i wyciągniesz bez ruszania ani tego ani tego, ja tak robiłem, na A6Klub jest manual jak to zrobić ale trzeba mieć chęci i trochę się nawyginać


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4]] Mam problem zpanelem klimatronika
PostNapisane: 12.cze.2013 10:02:30 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
Jeśli to silniczek nawiewu, o którym myślę, to może przyda Ci się to http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=29&t=117213.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4]] Mam problem zpanelem klimatronika
PostNapisane: 17.cze.2013 17:20:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Niesprawny wentylator, po stuknięciu w obudowę silnika rusza.
Czy do wyjęcia wentylatora wraz z silnikiem konieczny jest demontaż i rozpołowienie obudowy dmuchawy czy może udało się komuś wyjąć wentylator po zdemontowaniu gumowego łącznika obudowy parownika z obudową wentylatora + plastikowego łącznika na który się ten gumowy nakłada zabudowanego na obudowie dmuchawy ??

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4]] Mam problem zpanelem klimatronika
PostNapisane: 17.cze.2013 17:30:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
pawelb napisał(a):
Niesprawny wentylator, po stuknięciu w obudowę silnika rusza.
Czy do wyjęcia wentylatora wraz z silnikiem konieczny jest demontaż i rozpołowienie obudowy dmuchawy czy może udało się komuś wyjąć wentylator po zdemontowaniu gumowego łącznika obudowy parownika z obudową wentylatora + plastikowego łącznika na który się ten gumowy nakłada zabudowanego na obudowie dmuchawy ??


Ja wyciągałem właśnie demontując gumę i ten kawałek okrągły plastiku, tylko później trzeba wybić wirnik z sinika, najtrudniej odkręcić wkręta od dołu, jest cały manual jak zrobić na A6klub albo na C4klub, ja z niego korzystałem,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4]] Mam problem zpanelem klimatronika
PostNapisane: 18.cze.2013 13:46:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Oki, dzięki, znalazłem wątek i zacząłem robotę, pół godziny sie mordowałem z odkręceniem tej dolnej śrubki aż się wkurzyłem i zacząłem z prawej strony max u dołu podważać dzwignią za kołnierz tego plastiku a z drugiej strony ciągnąć i ruszać aż tą barbarzyńską metodą śrubka sama wyszła z plastiku - jak się domyślam tej śrubki już nikt ponownie nie montuje ?
Generalnie jestem zawiedziony, o ile wszystko w tym samochodzie jest fajnie pomyślane to tu inżynierowie audi dali ciała, można to było zrobić na zatrzaski jak np filtr powietrza silnika a nie taki hard-core. A co będzie z wybijaniem wentylatora z osi silnika to się zaraz okaże...
pzdr

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4]] Mam problem zpanelem klimatronika
PostNapisane: 18.cze.2013 14:12:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
słuchaj wybicie tego to nie lada sztuka i można łatwo silnik uszkodzić bo się ośka cofnie, ja miałem drugi cały wentylator z silnikiem to ten stary w aucie wyłamałem żeby się nie męczyć z wybijaniem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4]] Mam problem zpanelem klimatronika
PostNapisane: 18.cze.2013 21:13:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Udało sie wybić jakimś cudem wentylator z oski silnika ale jest to masakra, jeżeli ten odkręcany element obudowy dmuchawy jest po to by umozliwic wymianę wentylatorka bez demontażu całości, to już na pewno konstruktor zakładał, że wentylator z silnikiem trafi do kosza.

U mnie wypadła ze swoich gniazd płytka z prowadnicami szczotek, poza tym na ośce silnika nie ma żadnych luzów, kręci się płynnie wiec jest chyba ok, szczotek jednak brak a są one zabezpieczane w swoich gniazdach przez zagiecie skrzydełek z mosiężnych prowadnic - podejrzewam ze po rozgięciu i ponownym zagięciu mogą ulecieć, słowem jednorazówka.
Komutator też poważnie wyżłobiony choć jeszcze trochę miedzi pozostało na wszystkich stykach.

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: