.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.kwi.2025 16:09:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 1.9TDI 1Z] Tuning silnika
PostNapisane: 15.gru.2006 15:37:43 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8330
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Planuję na wiosnę przeróbki mojego silnika 1Z:
-nowe wtryski (możliwe że od AFN)
-nowe turbo (możliwe że od AWX - zmienna geometria?)
-nowy soft

Liczę na 320-340 Nm i 135-145 KM
hamownia oczywiście przed i po zabiegu :)

Przy okazji zrobię rozrząd i wskaźniki doładowania i ciśń./temp. oleju?

Sądzicie że gra warta świeczki? 1Z wytrzyma przyrost 90-->140 ??

a czy da się tam włożyć turbo o zmiennej geometrii?

Pozdrawiam,

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2006 16:14:06 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
na twoim miejscu rozwazalbym dwa rozwiazania:
1 - wtrsyki + soft
2 - swap AWX (albo cos w tym stylu).
to co planujesz to jest cos posredniego. mysle ze zadowolony bylbys juz po 1 etapie. rozwiazanie drugie w sumie niewiele drozsze bedzie niz polsrodek proponowany przez ciebie ale za to jest dalszy potencjal ;)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2006 01:21:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2006 14:50:51
Posty: 256
Lokalizacja: KrK CITY
czy gra warta świeczki zależy od Twojej kasy....o ile chcesz odchudzić domowy budżet

_________________
MÓJ IDEALNY SAMOCHÓD - BMW NA LATO (e39 528i), AUDI NA ZIME (A6 C5 2.8 quattro) / Sponsorem mojej nieobecności są browary Żywieckie S.A. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2006 22:42:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Witaj.

Do turbiny potrzebujesz nowy N75 oraz trochę gumowych przewodów a także nowe przewody olejowe, ssące oraz przeróbka wydechu

Oczywiście wszystko musi napędzić nowy sterownik silnika chyba, że masz juz 16to bitowy i soft od 110ki + jego modyfikacja

Spokojnie wyjdzie 140km jeżeli motor masz zdrowy

Mój rekord to 166km i 379Nm z 1Z w golfie 3 ale tam było troche więcej elementów zmienionych...

Pozdrawiam.

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2006 15:37:09 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8330
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
no dobra ok, nie chciałem odgrzebywać starego tematu.....

w takim razie:
Robię ostateczne rozeznanie gdzie (u kogo) zrobić tunnig....

Na razie w planach hamownia i doprowadzenie do serii, na wiosnę modyfikacje
Zaplanowałem następujące i jestem już przekonany że takie zrobie:
-wtryski od AFN (lub inne porównywalne albo lepsze)
-turbo od AWX (lub inne porównywalne albo lepsze - zmienna geometria?)
-nowy software
(Oczywiście razem z turbo są też przewody, n75 itp.)

Licznę na około 315-340 Nm w przedziale 2000-2500 (nie za dużo momentu nisko, poniżej 1800 może być mały) oraz 130-140 KM (przy około 4000-4200 RPM)

Pytanko brzmi:
-kogo polecacie
-jaka cena
-kto właściwie zrobi to najlepiej (nie koniecznie najtaniej) i kto ma w tym największe doświadczenie (u kogo Wy byście takie modyfikacje zrobili)
-wszelkie komentarze mile widziane (te negatywne też)

PS: Jestem z okolic Warszawy

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2006 23:17:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Kiedyś kiedyś mój serdeczny kolega pojechał do VTG i rozmawiał z Grześkiem o cene przeróbki jego auta na 4x4 (miał oryginalnie ośke). Grzesiek tak stanął pomyślał chwile pomyślał i powiedział...
.
.
.
.
.

pięćdziesiąt tysięcy

Może do nich uderzyć z tym tematem :?: :D

PS. A tak z innej strony to napisz do mnie na PW dam Ci kontakt do kogoś kto zrobi mechanikę. A jeżeli Ci to nie przeszkadza to elektorniką mogę zająć się osobiście...

Pozdrawiam.

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2007 09:39:46 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8330
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Dobra, zabawa się zaczęła jutro hamownia....

W związku z tym że będę dłubał przydałoby się zdiagnozować autko VAG'iem... ktoś z Was może dysponuje i mógłby mi zdiagnozować (okolice Warszawy), oczywiście jakoś się tam rozliczymy .... :D

Pozdry :)

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2007 11:34:16 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8330
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
jutro jadę wstawić wtryski od ASV, wybebeszyć KAT-a i zaślepić EGR, będzie się działo..... :diabel:

Pozdry 4ALL

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2007 11:50:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2006 14:19:50
Posty: 163
Lokalizacja: Opolskie
to jaka moc chcesz finalnie miec , zalezy od kondycji - przebiegu , silnika , skrzyni ,sprzegla , przeniesienia napedu ..... bo nawet nowe sprzeglo dlugo nie pociagnie na modzie 90-140 PS

_________________
Obrazek
Obrazek
A6 C5 2.8 Quattro
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2007 13:34:16 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8330
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
na razie wtryski asv (nawet bez programu) - to niewiele da, ale tak do testów na 1-2 tyg

potem nowy komp od AFN + program na tych wtryskach (liczę na 120-125 PS i okolo 290 Nm)

jeszcze potem turbulum od AWX i powinno byc 130-140 PS i ponad 300 Nm

więcej nie planuję...

aaaa wykresy z hamowni dawno mam (zapomniałem wstawić)
proszę: http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=5429

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2007 13:46:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2006 14:19:50
Posty: 163
Lokalizacja: Opolskie
1Z , jakis 95 -96 rok pewnie .
Twoja audiczka mam juz pewnie swoje przejechane , wiec przy tych 140 szykuj kaske na , sprzeglo , przeguby itp.....

_________________
Obrazek
Obrazek
A6 C5 2.8 Quattro
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2007 15:07:35 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8330
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
sprzeglo biorę pod uwagę, przeguby chyba raczej niet..... ale w razie czego to dam radę

nalatane ma 223 kkm, raczej pewne....
silnik byl diagnozowany i Masters (pan Marek) stwierdzł że się nadaje na takie przeróbki

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2007 15:14:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2006 14:19:50
Posty: 163
Lokalizacja: Opolskie
morgothdbma napisał(a):
sprzeglo biorę pod uwagę, przeguby chyba raczej niet..... ale w razie czego to dam radę

nalatane ma 223 kkm, raczej pewne....
silnik byl diagnozowany i Masters (pan Marek) stwierdzł że się nadaje na takie przeróbki



a ja bylem u Mastersa jeszcze jak mialem TDI ALH i nie mialem 200tys najechane , powiedzial ze te 140 PS to by sie bal robic :diabel:
ze bezpieczna moc przy takim przebiegu to 125 PS :)

_________________
Obrazek
Obrazek
A6 C5 2.8 Quattro
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2007 15:21:18 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8330
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
no mi w sumie powiedził ze przy takich preróbkach sprzęgło poleci, ale na to jestem przygotowany, poza tym na razie robię właśnie około 125 PS :)
Marek powiedział że przy zmianie turbo i wtryskow to okolo 140 da sie zrobic w miare bezpiecznie - diagnoza silnika wyszla mi bardzo dobra :)

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2007 15:25:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2006 14:19:50
Posty: 163
Lokalizacja: Opolskie
to trzymam kciuki aby sie wszystko trzymalo :D

a nawet jak silniczek klapnie to zawsze mozna zrobic swapa na 150 koni w serii TDI ;)

_________________
Obrazek
Obrazek
A6 C5 2.8 Quattro
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2007 15:27:12 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8330
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
no spokojnie - silnik klapnie od wymiany wtrysków ?????????
Na razie faza 1 - tylko wtryski + wywalenie kata i EGR
Chyba od tego nie padnie :) :)

Jak pojezdzi to diagnoza, hamownia itp i dopiero potem dalsza zabawa.......

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2007 13:35:10 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8330
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
założone już wtryski ASV, przyrost mocy jest ale niewielki (nie był ruszany soft ani KAT)

Na razie testuję, juz niedługo faza druga: program, kat, EGR a poźną lub wczesą wiosną faza trzecia.... :P

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: