.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 14.lip.2025 15:48:17

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [V8 ABH] Niski poziom ładowania/akumulatora
PostNapisane: 31.lip.2010 09:53:19 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.mar.2006 20:04:56
Posty: 2454
Lokalizacja: Warmia & Mazury. Region małych ilości "pacynek"
Coś chyba nie tak z vką. Początki były takie, że klima zaczynała słabo dmuchać na postoju. Po ruszeniu lub w trasie wszystko elegancko. Następnie podnoszenie szyb zrobiło się bardzo leniwe. Następny objaw to leniwie podnoszące się obroty pod odpaleniu po nocy, a teraz doszło jeszcze przymulenie przy niskich obrotach. Powyżej 3000 dopiero czuć jak auto odżywa i jeździ jak dawniej.

Dlaczego pomyślałem o aku? Ponieważ ostatnio po odpaleniu nie zgasły ikony aku i absu. Po przygazowaniu znikły.

Czy cienkie aku może powodować takie objawy?

_________________
'14 Q7 4.2TDI CCFC
'86 5000 CS 2.2
'04 ALLR 2.7BITMAN BEL
'11 Lagoona III 2.0 DCI 180km 420NM & more
ex AFN & D11
i inne ustrojstwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2010 10:51:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 19:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
u mnie padnięty akumulator nie dawał takich symptomów jak u ciebie.
Jak padł mi alternator to auto jechało normalnie przez ok 2 kilometry do momentu rozładowania akumulatora (wtedy już był założony nowy) wycieraczki i klima działała normalnie.
Podjedź do dobrego sklepu moto albo serwisu bosha niech podłączą tester do akumulatorów - wyjdzie czy padnięty jest aku czy alternator.
A na chwile obecną zdejmij kanapę naładuj aku prostownikiem ii zobacz czy się poprawi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2010 10:56:05 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 03:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
zamiast rozwodzic sie nad objawami , wez sprawdz napiecie ladowania. jezeli jest ponizej 13.2V przy pelnym obciazeniu to alternator sie konczy. druga sprawa to ze Ci kontrolki nie zgasly po odpaleniua zgasly po przegazowaniu to wina obwodu wzbudzenia alternatora ktory jest podlaczony tym dodatkowym cieniutkim przewodem do alternatora i przechodzi miedzy innymi przez zegary przez zarowke kontrolki ladowania. Na Twoim miejscu nie zwlekalbym z regeneracja alternatora bo wszystko na to wskazuje ze wlasnie sie konczy.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2010 22:58:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2009 22:22:10
Posty: 502
Lokalizacja: Loobelskie-LKS
Raczej alternator na ukończeniu,miałem coś takiego że jadąc na światłach z załączoną klimą zapalała mi się ikonka aku,dodam że prędkość nie przekraczała 20/h po dodaniu gazu wszystko wracało do normy,a i jak motor pracował na wolnych obrotach to tak jakby delikatnie światła przygasały :!: po wymiance alternatora wszystko jest GIT :d

_________________
Vorsprung durch Technik
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2010 23:23:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 11:01:15
Posty: 6220
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
tak jak hans pisze, wystarczy najprostszy voltomierz, sprawdzić napięcie i wszystko będzie jasne


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2010 20:44:12 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.mar.2006 20:04:56
Posty: 2454
Lokalizacja: Warmia & Mazury. Region małych ilości "pacynek"
Bez włączonego silnika ok: 13,20
włączony silnik wolne obroty włączone xenony, klima i awaryjne: 13,52
to samo co wyżej obroty ok 3000 - 13.81

_________________
'14 Q7 4.2TDI CCFC
'86 5000 CS 2.2
'04 ALLR 2.7BITMAN BEL
'11 Lagoona III 2.0 DCI 180km 420NM & more
ex AFN & D11
i inne ustrojstwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2010 20:57:27 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 03:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
z tego wynika ze jest OK. niemniej jednak samemu mozesz wykrecic szczotki i sprawdzic ich stan. a jezeli masz z tym problem to kieruj sie odrazu do warsztatu elektromechanicznego i wyciagaj alternator. prawdopodobnie masz juz szczotki na ukonczeniu i ladowanie masz dopiero jak zalapia.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2010 21:09:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 02:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Jeszcze jest pytanie gdzie to było mierzone?

Czy na akumulatorze, czy na alternatorze, czy gdzieś pod maską. Istotne, jest to, aby min. takie napięcie było w całej elektryce.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2010 21:31:44 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.mar.2006 20:04:56
Posty: 2454
Lokalizacja: Warmia & Mazury. Region małych ilości "pacynek"
Na aku

_________________
'14 Q7 4.2TDI CCFC
'86 5000 CS 2.2
'04 ALLR 2.7BITMAN BEL
'11 Lagoona III 2.0 DCI 180km 420NM & more
ex AFN & D11
i inne ustrojstwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2010 22:22:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2007 22:05:21
Posty: 2801
Lokalizacja: WWL
moze ci sie przyda, 2 tygodnie latalem na padnietym aku ale wszystkie kontrolki gasly i nie przymulal, szyby u mnie mulasto chodza ale to dlatego ze bardzo rzadko ich uzywam.

_________________
życie jest za krótkie żeby jeździć diesel'em
BEZ TRANSPORTU NIE MA NIC
..........................................................................
100C4/S4 4.2 V8...było
accord V .....było
Łoś V70 w AEL'u było
w211 3.2lpg 2003r czarny sedan było
A6c6 3.0 tdi było
s124 605.911 pojechał dalej nabijać km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2010 22:41:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 11:01:15
Posty: 6220
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Vka aku też ma z tyłu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2010 23:02:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2009 22:22:10
Posty: 502
Lokalizacja: Loobelskie-LKS
A jakże identycznie jak w c4 :!:Tylko aku większych rozmiarów :D

_________________
Vorsprung durch Technik
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2010 23:09:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 11:01:15
Posty: 6220
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
czyli jak na aku jest 13,8V to ładuje ale warto szczotki oblukać, roboty za dużo nie ma a nawet jak trzeba wymienić to koszt niewielki a niech Cie w trasie gdzieś zaskoczą... :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2010 23:16:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 13:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Wniosek jest taki ze regulator napiecia i szczotki alternatora do wymiany. :D Koszt ok 40 zl.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2010 23:40:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 23:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
Emsi, sprawdz rowniez poprawność napięcia paska wielorowkowego - tak przy okazji.

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2010 09:58:46 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.mar.2006 20:04:56
Posty: 2454
Lokalizacja: Warmia & Mazury. Region małych ilości "pacynek"
OKi.

w Vce raczej alternator jest ciężko osiągalny nie?

_________________
'14 Q7 4.2TDI CCFC
'86 5000 CS 2.2
'04 ALLR 2.7BITMAN BEL
'11 Lagoona III 2.0 DCI 180km 420NM & more
ex AFN & D11
i inne ustrojstwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2010 11:05:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 02:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Wczołgujesz się pod prawy reflektor i masz go zaraz przed oczami ;)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2010 21:35:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2006 10:50:15
Posty: 109
Lokalizacja: Gdynia
Witam,
Tak, trzeba przejrzeć alternator, bo mogą być jak już ktoś zauważył problemy.
Ale zdradźcie mi gdzie mogę zrobić przegląd alternatora za 40 pln. Jak mam 3 samochody to pewnie jeszcze zniżkę dostanę. ??
POZD
rr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2010 22:52:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 11:01:15
Posty: 6220
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
zrobi Ci to każdy elektromechanik albo możesz zrobić to sam jeśli masz troche zdolności manualnych i w miare łatwy dostęp do alternatora, najpier pomierz napięcia jeślli będa ok to nie ma co sie szarpać co najwyżej zmienić regulator dla świętego spokoju jest przykręcany na dwie śrubki albo same szczotki jeśli chesz sie pomęczyć a 40 pln to właśnie taki regulator kosztuje a zawsze musisz jeszcze robocizne policzyć


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2010 23:15:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 20:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
rodzynek napisał(a):
Wczołgujesz się pod prawy reflektor i masz go zaraz przed oczami ;)

Łatwo powiedziane, jak ktoś wcześniej tego nie robił w ABH to tak szybko mu nie pójdzie. Ośmielę się stwierdzić, że raczej nie pójdzie ;)
PS Emsi wiem kto ma alternator do V8 "u ciebie w mieście", nawet dwa, ale ciężko się z nim dogadać.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: