.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lis.2024 01:33:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi A6 C4 2,5TDI AAT Avant
PostNapisane: 07.wrz.2015 09:31:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2013 17:53:11
Posty: 13
Auto: A6 C4 Avant R5
Model: Audi A6 C4 Avant
Silnik: 2,5 115KM AAT
Kolor: LZ5T Blau-Perleffekt
Przebieg: 248 000km
Rocznik: 07 Listopada 1996

Wyposażenie:
X0A = National sales program germany
B0A = Poj. bez szczególnych krajowych wymogów techn.
C0Z = Felga aluminiowa 7 jx15h2 et45 5/112
G0C = Manualna 5-biegowa skrzynia b. (przelozenia sport.)
H6T = Opony 205/60 r15 v
J1A = Battery 380 a (64 ah)
M4A = 5-cyl. turbo diesel engine 2.5 l/84 kw open-loop catalytic converter base engine is t4e
Q1D = Fot. sport.
1AH = Abs i eds
1G3 = Kolo zapasowe normalne zamiast dojazdowki
1MR = kierownica skórzana do wersji z airbagiem
1N1 = Elektryczno-hydraul. wspomaganie ukladu kierown.
3AF = zewnętrzne prawe lusterko: sferyczne, sterowane elektrycznie, podgrzewane
3BS = zewnętrzne lewe lusterko: asferyczne, sterowane elektrycznie, podgrzewane
T4E = 5-cylinder diesel engine 2.5 l unit 046.b
3S1 = Relingi dachowe aluminium
4UE = Airbag kierowcy i pasażera z przodu
0G1 = Przedłużenie okresu przeglądu
8AE = Radio "delta"
8GL = Alternator
8FA = Bez 2. akumulator
8RN = Eight speakers (active)
1KD = Hamulce tarczowe tył
1LA = Faustsattelbremse przod
3FA = Bez wkładu dachu (dach pełny)
3YB = Schowek w drzwiach przod.
1BA = Pakiet zawiesz. komfortowe

Poprawiłem opisy, bo znalazłem bardziej szczegółowe :P i jest GIT

Dodatkowo:
- komputer AC/BC,
- fabryczny hak z kontrolką,
- światła przeciwmgielne przód/tył,
- podgrzewane fotele przód,
- auto klimatyzacja,
- skórzana kierownica,

Póki co reanimowałem:
- centralny zamek :!:
- głośnik w tylnych drzwiach :!:
- wyczyszczony i nasmarowany silnik podnoszenia szyb-się pomału zacierał, ale już wszystko w porządku :!:
- padł silniczek regulacji świateł przód prawy (wymieniony, lampy same łapią poziom) :!:
- uszczelka pod pokrywą zaworów :!:
- piasta PT + łożysko SKF :!:
- podgrzewanie lusterek (szkła wymienione na nowe firmy BLINK) :!:
- rozrząd :!:
- pompę wody :!:
- koło pasowe wału karbowego :!:
- chłodnicę (przy okazji) :!:
- tylni uszczelniacz na wale :!:
- komplet sprzęgła SACHS :!:
- turbina K16 na miejsce starej K14 :!:
- tempomat :!:
- komplet hamulców :!:
- nowy zawias (amorki + sprężyny) :!:
- uszczelnienie pompy rotacyjnej :!:

Do zrobienia:
- ori kluczyk ze sterowaniem centralnym zamkiem,
- listwy chrom, dookoła szyb,
- kamera cofania,
- podświetlanie nóg w środku.



Obrazek
Obrazek
Obrazek

New Image Sezon 2014
Obrazek

Mały update...

Samochód wleciał na warsztat, wymieniona piasta PT + łożysko SKF. Poprzednia zamiast gwintów miała tuleje w 2 miejscach, a 3 gwint nie łapał do końca :P

Co do turbiny, to będzie potrzebne drugie podejście. Prawdopodobnie westgate ma dość, ale nie można go odkręcić :/ Trzeba wyjąć turbinę i na stole ją sprawdzić. Temat na większą rozkmine, nie mam teraz na to czasu.

Do wymiany tylny uszczelniacz, a rozrząd ma się póki co w miarę dobrze jednak.

Niestety niezawodna jednostka napędowa miała awarie :/

Przyczyna, rozerwane koło pasowe wału korbowego. Składa się non z z dwóch metalowych kół połączonych gumowym sprzęgłem. Sprzęgło sparciało i się rozerwało, wyrzucając we wszystkie strony kawałki gumy. Najbardziej ucierpiał pasek rozrządu.

Wymieniono:
- rozrząd,
- pompę wody,
- koło pasowe wału karbowego,
- chłodnicę (przy okazji).

Dzięki dla Bola i Wąskiego za sprawną, akcję i sorry za 3 połamane klucze :D

A tak będzie na ten sezon:
- felga: AVUS 8Jx18H2 ET48
- opony: Dunlop i Pierelli 225/40R18 XL
- dystanse PRO-SPACER Eibach: DAA001-100/112/4/5-57 15mm

Brakuje mi 2 dekielków :/

Obrazek

Aktualizacja :D

- uzupełnione dekielki od felg, jest komplet - zakupiono w ASO, termin realizacji 2 dni robocze.

Przy wymianie oleju zauważono spory wyciek oleju w okolicach skrzyni, wiec zakwalifikowałem tylni uszczelniacz na wale do wymiany. Po wyciągnięciu skrzyni okazało się że sprzęgła to w sumie nie ma, więc jest nowe.

- wymiana uszczelniacza,
- nowy komplet sprzęgła SACHS,
- ponownie wymiana uszczelki pod klawiaturą, tym razem chyba poprawnie.

Zdiagnozowano niesprawną pompkę spryskiwaczy.

I kolejne graty, tym razem długo oczekiwana turbina !!

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zmiana mojej K14 na tą oto turbine K16, pełna regeneracja wraz z wyważaniem etc. i gwarancją na 1 rok bez limitu kilometrów.

Niestety montaż dopiero za 2 tygodnie :/

Urlopowy mode ON

- 2 do wyglądu,
- 0,5l/100km do spalania,
+ 350 L do pojemności bagażnika
;)

Obrazek

I wielki dzień nastąpił.

Turbin na miejscu i tu małe wyjaśnienie - jest tak jak wszystkie znaki na niebie i ziemi mówią K14 można zamienić na K16 bez żadnego problemu ;)

Dodatkowo:
- wytłuczone wnętrze katalizatora,
- zaślepiony EGR,
- filtr powietrza Pipercross PP52
- filtr paliwa.

Wrażenia z jazdy, hymmm auto troszkę odżyło, jakiejś kosmicznej różnicy nie ma. Na pewno jest żwawsze, lepiej się zbiera, dynamiczniejsze.

Trochę pojeżdżę po docieram elementy, wrzucę program się zobaczy co będzie ;)

Nareszcie !!

Zrezałem tempomat, naprawdę wystarczy postępować wg tego poradnika i nie ma znaczenia czy to AEL czy AAT.

http://www.audiklub.org/artykuly/montaz ... i_ael.html

Po wpisaniu kodu wszystko zadziałało.

Dzięki dla bloka za VAGa

JUż myślałem że to koniec grzebania przy furze na ten rok, ale jednka nie :/

Obrazek

... a więc tak:
- Tarcze przód Zimmermann STANDARD COAT 100.1216.20,
- Klocki przód ATE,
- Tarcze tył Zimmermann STANDARD COAT 100.1217.20,
- Klocki tył Zimmermann 23554,

z czego hamulce (zacisk, jarzmo) przód mam od AEL-a 140km - tarcza wentylowana.

Naprawiony panel klimatronika !!

Problem polegał ba tym iż niektóre guziki przestały działać, zdarzało się że raz na jakiś czas guzik załapał i działał.

Jeśli ktoś ma podobny problem zapraszam, pomogę usunąć awarie - szybko, prosto i skutecznie.

Parampam pam...

Obrazek

Obrazek

Nie ma że się nie da, jakby ktoś próbował wymienić zawias - to się przyda ;)
Obrazek

i myk !!
Obrazek

Obrazek

Bilstein B4 -GAS 21-030390
Bilstein B4 -GAS 19-029214
Eibach Pro-Kit E1517-140
+ pozostałe pierdoły.

Efekt zadowalający !! :D

Od jakiegoś dłuższego czasu >0,5 roku, miałem problem ze stacyjką.
Kluczyk nie cofał się samoistnie po odpalaniu samochodu, skutkowało to brakiem świateł, klimy i kilku innych rzeczy jak również zarzynaniem rozrusznika.

Cofałem ręcznie po odpaleniu więc sobie nic z tego nie robiłem.

dziś odebrałem samochód i że będzie jeszcze jakiś czas stał to rozkręciłem to dziadostwo. Musze przyznać że trzeba się trochę nakręcić żeby to wyciągnąć.
- Kierownica,
- Przełącznik zespolony,
- Licznik,
- kolumna kierownicy,
no i sama stacyjka i jeszcze kostki powypinać i wsio.

Po rozkręceniu kostki w stacyjce ukazała się standardowa przyczyna usterki, pęknięty korpus ze sprężyną.

Obrazek

Nowa kostka zamówiona.

Taka sytuacja !!

Obrazek

Poszły uszczelki na pompie, poci się jak dziwka w kościele - usługa ekspresowa 3h i samochód do odbioru


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 2,5TDI AAT Avant
PostNapisane: 07.wrz.2015 17:16:07 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
Fajne wozidlo. Zrób program i wyjdzie więcej niż AEL w serii. Pisałeś o wymianie uszczelniacza na wale, pewnie chodziło o wałek rozrzadu, bo AAT w quattro jeszcze nie widziałem.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 2,5TDI AAT Avant
PostNapisane: 07.wrz.2015 20:06:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2013 17:53:11
Posty: 13
Auto: A6 C4 Avant R5
Kliku napisał(a):
... Pisałeś o wymianie uszczelniacza na wale, pewnie chodziło o wałek rozrzadu...


Tak jak piszesz ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 2,5TDI AAT Avant
PostNapisane: 09.wrz.2015 10:51:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.mar.2015 20:45:38
Posty: 55
Auto: Audi 5000 C2
jak to
"lampy same łapią poziom" ???

C4 nie miały samopoziomowania

_________________
Moje miłości:
Audi A6 C4 AEL'96 quattro Eco Power by "To_JA_!"
Audi 5000 C2 '82 na FB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 2,5TDI AAT Avant
PostNapisane: 09.wrz.2015 12:45:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Kostkę stacyjki można było opanować wyciągając tylko licznik. Daj jeszcze fotki gdzieś na dworze na tym Eibach`u. Sam się na taki zestaw czaję. Nie jest za wysoko przód w stosunku do tyłu, bo nie chcę motorówki. Jak amorki? Jak jazda na 18"?

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 2,5TDI AAT Avant
PostNapisane: 09.wrz.2015 13:29:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2013 17:53:11
Posty: 13
Auto: A6 C4 Avant R5
A5KC2 napisał(a):
jak to
"lampy same łapią poziom" ???

C4 nie miały samopoziomowania


W sensie powróciły do stanu właściwego.

Przy przepalonym silniczku, po prostu odkręcał się na maxa powodując to że lampa świeciła w górę. Z racji że nie znałem poziomu wysterowania w jakim został dostarczony nowy. Myślałem że będzie potrzebna jakaś dodatkowa regulacja.

Tym czasem po założeniu nowy silniczek dopasował się do stanu właściwego samoczynnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 2,5TDI AAT Avant
PostNapisane: 09.wrz.2015 13:39:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2013 17:53:11
Posty: 13
Auto: A6 C4 Avant R5
Biedron napisał(a):
Kostkę stacyjki można było opanować wyciągając tylko licznik. Daj jeszcze fotki gdzieś na dworze na tym Eibach`u. Sam się na taki zestaw czaję. Nie jest za wysoko przód w stosunku do tyłu, bo nie chcę motorówki. Jak amorki? Jak jazda na 18"?


Fura i tak większość czasu odpoczywa więc, rozkręciłem wszystko :P

W galerii z ostatniego zlotu w Toruniu:
https://photos.google.com/share/AF1QipO ... NBb1JqN2V3

Przód -35 tył -30

W mojej opinii zawias jest idealnie (jeśli chcesz sobie normalnie pojeździć). Jest wyczuwalna lekka utrata komfortu ale bez przesady. Nawet dziury wybiera całkiem spoko.

Jeśli chcesz 18" to zapewnij sobie sprawne amorki ;) bez nich jest ch** nie jazda :P

Z amorkami miałem taką historię że kupiłem komplet.
Po wyjeżdżeniu ponad 500km pojechałem obadać jak ze sprawnością.
Przód 75% tył 40-44% więc tył poszedł na reklamację.
W polskim salonie reklamacje odrzucili, wysłałem do Niemców i dostałem nowe :P (łącznie bez zawiasu byłem niewiele ponad miesiąc).

Jeśli zależy Ci bardziej na komforcie, a nie chcesz wymieniać amorków to szukaj 17" i opon z profilem max 215/45


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 2,5TDI AAT Avant
PostNapisane: 09.wrz.2015 19:08:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Właśnie 17-tek się boję, że nie będzie wystarczająco dobrze wyglądać. Zawias mam 1BE więc amorki w serii trochę sztywniejsze. Nie pasuje mi tylko, że przód w stosunku do tyłu trochę wysoko stoi i jak dojdzie niski profil to pewnie będzie to jeszcze bardziej widoczne.

Na fotce ze zlotu faktycznie wygląda to dobrze. Jakbym wiedział, że siedzi u Ciebie Eibach to bym się wprosił na testy.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 2,5TDI AAT Avant
PostNapisane: 09.wrz.2015 19:47:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 21:32:33
Posty: 491
Lokalizacja: okolice lublina
do -30 i wiecej B4 sie nie nadaje. Powinieneś założyć B6, szybciej wykończysz amory...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 2,5TDI AAT Avant
PostNapisane: 09.wrz.2015 20:15:23 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Avusik pierwszej generacji jest jednak miodny i do c4 pasuje idealnie :)

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 2,5TDI AAT Avant
PostNapisane: 09.wrz.2015 22:11:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2013 17:53:11
Posty: 13
Auto: A6 C4 Avant R5
pawelec napisał(a):
do -30 i wiecej B4 sie nie nadaje. Powinieneś założyć B6, szybciej wykończysz amory...


Założenia były takie że auto miał być wykorzystywane na co dzień, z tego powodu postawiłem na komfort serii czyli B4.
Jednak losy potoczyły się inaczej i w zasadzie jestem zadowolony.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 2,5TDI AAT Avant
PostNapisane: 10.wrz.2015 08:16:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 21:32:33
Posty: 491
Lokalizacja: okolice lublina
spoko, też kiedyś myślałem że miękki amor + twarda sprężyna = więcej komfortu, niż twardy amor + twarda sprężyna. U ciebie rezultat jest taki że dopóki B4 coś tam trzyma, to rzeczywiście będziesz miał odczucia że jest jakiś tam komfort. Jednak taki amor popsujesz w przeciągu 10-15kkm. I później już w ogóle nie będziesz miał siły tłumienia, auto będzie skakać jak gumiś.
Ja tak zepsułem sobie nowe sachsy advantage w zestawie z K.A.W. -40. Po niecałym roku, amory skończyły się, przez moją głupote.
Dopiero po założeniu dedykowanych B6, które pod ręką jest twardy jak cholera - odczuwam w pełni zadowolenie z pracy zawieszenia. Auto ciężko bujnąć na postoju, ale na drodze pracuje bdb. Jest sztywno, ale też i komfortowo i wiem że amor nie poleci zaraz.
Ale każdy widze musi przejść sam przez takie i podobne rzecz ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 2,5TDI AAT Avant
PostNapisane: 10.wrz.2015 09:58:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Ja pod Eibacha rozważam Kayaba UltraSR.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 2,5TDI AAT Avant
PostNapisane: 17.cze.2016 16:04:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2013 17:53:11
Posty: 13
Auto: A6 C4 Avant R5
Ktoś pomoże rozszyfrować co pacjentowi dolega ?

Objawy: ciężko pali, dymi na jasno (biało/siwo) na zimnym.

Podpowiedź: EGR - zaślepiony.

LOG Statyczny:
000 http://vaglog.pl/log_267031.html
001 http://vaglog.pl/log_267032.html
003 http://vaglog.pl/log_267033.html
004 http://vaglog.pl/log_267034.html
007 http://vaglog.pl/log_267035.html
LOG Dynamiczny:
000 http://vaglog.pl/log_267044.html
001 http://vaglog.pl/log_267039.html
003 http://vaglog.pl/log_267038.html
004 http://vaglog.pl/log_267043.html
010 http://vaglog.pl/log_267040.html
011 http://vaglog.pl/log_267041.html
013 http://vaglog.pl/log_267042.html

Kąt wtrysku
Obrazek

Pompa była regenerowana w zeszłym roku, podejrzewam układ wtryskowy - szukam potwierdzenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 2,5TDI AAT Avant
PostNapisane: 17.cze.2016 18:59:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
W jakim stanie masz pompę wtryskową? U mnie jest idealnie szczelna, ale przebieg zrobił swoje i dopóki nie wpadnie nowa sekcja wysokiego ciśnienia mogę zapomnieć o fabrycznym kącie wtrysku. Jeśli twoja pompa ma podobny przebieg i jedyne co było ruszane to wymiana uszczelek to pewnie jest podobnie. Na próbę ustaw kąt na 4,5 BTDC w bloku 004. W bloku 000 pewnie wyjdzie ok. 80-90 jednostek. Odpalanie się znacznie poprawi, dynamika też.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 2,5TDI AAT Avant
PostNapisane: 18.cze.2016 07:29:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2013 17:53:11
Posty: 13
Auto: A6 C4 Avant R5
Pompa przeszła remont w zeszłym roku , jednak nie poznałem tajemnicy co zostało w niej wymienione. Podpowiem jeszcze tyle ze kat wtrysku zmienilem przed pomiarami właśnie z wartości 80-90. Jednak nic to nie wnioslo efekt jest taki sam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 2,5TDI AAT Avant
PostNapisane: 18.cze.2016 07:30:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2013 17:53:11
Posty: 13
Auto: A6 C4 Avant R5
Zakładam jeszcze nieszczelność w układzie paliwowym, lewe powietrze w paliwie ...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: