Model: Audi A6 C4 Avant
Silnik: 2,5 115KM AAT
Kolor: LZ5T Blau-Perleffekt
Przebieg: 248 000km
Rocznik: 07 Listopada 1996
Wyposażenie:
X0A = National sales program germany
B0A = Poj. bez szczególnych krajowych wymogów techn.
C0Z = Felga aluminiowa 7 jx15h2 et45 5/112
G0C = Manualna 5-biegowa skrzynia b. (przelozenia sport.)
H6T = Opony 205/60 r15 v
J1A = Battery 380 a (64 ah)
M4A = 5-cyl. turbo diesel engine 2.5 l/84 kw open-loop catalytic converter base engine is t4e
Q1D = Fot. sport.
1AH = Abs i eds
1G3 = Kolo zapasowe normalne zamiast dojazdowki
1MR = kierownica skórzana do wersji z airbagiem
1N1 = Elektryczno-hydraul. wspomaganie ukladu kierown.
3AF = zewnętrzne prawe lusterko: sferyczne, sterowane elektrycznie, podgrzewane
3BS = zewnętrzne lewe lusterko: asferyczne, sterowane elektrycznie, podgrzewane
T4E = 5-cylinder diesel engine 2.5 l unit 046.b
3S1 = Relingi dachowe aluminium
4UE = Airbag kierowcy i pasażera z przodu
0G1 = Przedłużenie okresu przeglądu
8AE = Radio "delta"
8GL = Alternator
8FA = Bez 2. akumulator
8RN = Eight speakers (active)
1KD = Hamulce tarczowe tył
1LA = Faustsattelbremse przod
3FA = Bez wkładu dachu (dach pełny)
3YB = Schowek w drzwiach przod.
1BA = Pakiet zawiesz. komfortowe
Poprawiłem opisy, bo znalazłem bardziej szczegółowe
i jest GIT
Dodatkowo:
- komputer AC/BC,
- fabryczny hak z kontrolką,
- światła przeciwmgielne przód/tył,
- podgrzewane fotele przód,
- auto klimatyzacja,
- skórzana kierownica,
Póki co reanimowałem:- centralny zamek
- głośnik w tylnych drzwiach
- wyczyszczony i nasmarowany silnik podnoszenia szyb-się pomału zacierał, ale już wszystko w porządku
- padł silniczek regulacji świateł przód prawy (wymieniony, lampy same łapią poziom)
- uszczelka pod pokrywą zaworów
- piasta PT + łożysko SKF
- podgrzewanie lusterek (szkła wymienione na nowe firmy BLINK)
- rozrząd
- pompę wody
- koło pasowe wału karbowego
- chłodnicę (przy okazji)
- tylni uszczelniacz na wale
- komplet sprzęgła SACHS
- turbina K16 na miejsce starej K14
- tempomat
- komplet hamulców
- nowy zawias (amorki + sprężyny)
- uszczelnienie pompy rotacyjnej
Do zrobienia: - ori kluczyk ze sterowaniem centralnym zamkiem,
- listwy chrom, dookoła szyb,
- kamera cofania,
- podświetlanie nóg w środku.
New Image Sezon 2014
Mały update...
Samochód wleciał na warsztat, wymieniona piasta PT + łożysko SKF. Poprzednia zamiast gwintów miała tuleje w 2 miejscach, a 3 gwint nie łapał do końca
Co do turbiny, to będzie potrzebne drugie podejście. Prawdopodobnie westgate ma dość, ale nie można go odkręcić
Trzeba wyjąć turbinę i na stole ją sprawdzić. Temat na większą rozkmine, nie mam teraz na to czasu.
Do wymiany tylny uszczelniacz, a rozrząd ma się póki co w miarę dobrze jednak.
Niestety niezawodna jednostka napędowa miała awarie
Przyczyna, rozerwane koło pasowe wału korbowego. Składa się non z z dwóch metalowych kół połączonych gumowym sprzęgłem. Sprzęgło sparciało i się rozerwało, wyrzucając we wszystkie strony kawałki gumy. Najbardziej ucierpiał pasek rozrządu.
Wymieniono:
- rozrząd,
- pompę wody,
- koło pasowe wału karbowego,
- chłodnicę (przy okazji).
Dzięki dla Bola i Wąskiego za sprawną, akcję i sorry za 3 połamane klucze
A tak będzie na ten sezon:
- felga: AVUS 8Jx18H2 ET48
- opony: Dunlop i Pierelli 225/40R18 XL
- dystanse PRO-SPACER Eibach: DAA001-100/112/4/5-57 15mm
Brakuje mi 2 dekielków
Aktualizacja
- uzupełnione dekielki od felg, jest komplet - zakupiono w ASO, termin realizacji 2 dni robocze.
Przy wymianie oleju zauważono spory wyciek oleju w okolicach skrzyni, wiec zakwalifikowałem tylni uszczelniacz na wale do wymiany. Po wyciągnięciu skrzyni okazało się że sprzęgła to w sumie nie ma, więc jest nowe.
- wymiana uszczelniacza,
- nowy komplet sprzęgła SACHS,
- ponownie wymiana uszczelki pod klawiaturą, tym razem chyba poprawnie.
Zdiagnozowano niesprawną pompkę spryskiwaczy.
I kolejne graty, tym razem długo oczekiwana turbina !!
Zmiana mojej K14 na tą oto turbine K16, pełna regeneracja wraz z wyważaniem etc. i gwarancją na 1 rok bez limitu kilometrów.
Niestety montaż dopiero za 2 tygodnie
Urlopowy mode ON
- 2 do wyglądu,
- 0,5l/100km do spalania,
+ 350 L do pojemności bagażnika
I wielki dzień nastąpił.
Turbin na miejscu i tu małe wyjaśnienie - jest tak jak wszystkie znaki na niebie i ziemi mówią K14 można zamienić na K16 bez żadnego problemu
Dodatkowo:
- wytłuczone wnętrze katalizatora,
- zaślepiony EGR,
- filtr powietrza Pipercross PP52
- filtr paliwa.
Wrażenia z jazdy, hymmm auto troszkę odżyło, jakiejś kosmicznej różnicy nie ma. Na pewno jest żwawsze, lepiej się zbiera, dynamiczniejsze.
Trochę pojeżdżę po docieram elementy, wrzucę program się zobaczy co będzie
Nareszcie !!
Zrezałem tempomat, naprawdę wystarczy postępować wg tego poradnika i nie ma znaczenia czy to AEL czy AAT.
http://www.audiklub.org/artykuly/montaz ... i_ael.html
Po wpisaniu kodu wszystko zadziałało.
Dzięki dla bloka za VAGa
JUż myślałem że to koniec grzebania przy furze na ten rok, ale jednka nie
... a więc tak:
- Tarcze przód Zimmermann STANDARD COAT 100.1216.20,
- Klocki przód ATE,
- Tarcze tył Zimmermann STANDARD COAT 100.1217.20,
- Klocki tył Zimmermann 23554,
z czego hamulce (zacisk, jarzmo) przód mam od AEL-a 140km - tarcza wentylowana.
Naprawiony panel klimatronika !!
Problem polegał ba tym iż niektóre guziki przestały działać, zdarzało się że raz na jakiś czas guzik załapał i działał.
Jeśli ktoś ma podobny problem zapraszam, pomogę usunąć awarie - szybko, prosto i skutecznie.
Parampam pam...
Nie ma że się nie da, jakby ktoś próbował wymienić zawias - to się przyda
i myk !!
Bilstein B4 -GAS 21-030390
Bilstein B4 -GAS 19-029214
Eibach Pro-Kit E1517-140
+ pozostałe pierdoły.
Efekt zadowalający !!
Od jakiegoś dłuższego czasu >0,5 roku, miałem problem ze stacyjką.
Kluczyk nie cofał się samoistnie po odpalaniu samochodu, skutkowało to brakiem świateł, klimy i kilku innych rzeczy jak również zarzynaniem rozrusznika.
Cofałem ręcznie po odpaleniu więc sobie nic z tego nie robiłem.
dziś odebrałem samochód i że będzie jeszcze jakiś czas stał to rozkręciłem to dziadostwo. Musze przyznać że trzeba się trochę nakręcić żeby to wyciągnąć.
- Kierownica,
- Przełącznik zespolony,
- Licznik,
- kolumna kierownicy,
no i sama stacyjka i jeszcze kostki powypinać i wsio.
Po rozkręceniu kostki w stacyjce ukazała się standardowa przyczyna usterki, pęknięty korpus ze sprężyną.
Nowa kostka zamówiona.
Taka sytuacja !!
Poszły uszczelki na pompie, poci się jak dziwka w kościele - usługa ekspresowa 3h i samochód do odbioru