.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 13.cze.2025 19:55:41

Strefa czasowa: UTC + 2




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4/A6] Przeróbka spalonego xenonu
PostNapisane: 06.mar.2006 15:45:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2006 15:22:46
Posty: 199
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Witam! Ma ktos pomysł na przeróbke oryginalnego xenonu w A6 C4 na wymienna żarówke albo inne sugestie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2006 16:46:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 08:45:23
Posty: 672
Lokalizacja: okolice Krakowa
A nie lepiej przetwornicę dokupić albo żarnik skoro spalony ?? Będzie o wiele lepiej świecić niż jakakolwiek żarówka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2006 17:55:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 17:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Normalnie profanacia rezygnować z xenonu :> lepiej wymień to co spalone,chyba że chcesz się pozbyć lamp to mogę je od ciebie kupić za okazyjną cene :D

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2006 18:04:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 03:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Ale numer...... ludzie godzinami rezaja, kombinuja a tu nowa idea :P

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2006 22:10:20 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 19:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
jesli jest to oryginalny xenon to faktycznie jest problem bo do wymiany jest ... cale reflektor (oczywiscie w chorej cenie).
nie dziwcie sie wiec ze gosc chce zmienic na zwykle bo dostepnosc oryginalu na rynku wtornym jest sporadyczna a cena w ASO zwala z nog.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2006 22:28:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2006 15:22:46
Posty: 199
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Madness napisał(a):
A nie lepiej przetwornicę dokupić albo żarnik skoro spalony ?? Będzie o wiele lepiej świecić niż jakakolwiek żarówka.


A co wyjdzie taniej i bardziej dostępne? Bo z tego co sie zorientowałem to ktoś przerabia stary xenon na wymienną żarówke! Trzeba niby przerobić zapłonnik i wtedy bedzie wymienna żarówka! Ja niestety nie mam pojecia jak to zrobic a wysłać całą lampe do przeróbki to mi sie nie uśmiecha, bo noge już jej nie zobaczyć!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2006 23:16:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 08:45:23
Posty: 672
Lokalizacja: okolice Krakowa
Pierwsza rzecz to trzeba sprawdzić co diabli wzięli. A dużego wyboru nie ma. Albo przetwornica albo żarnik. Przetwornicę helli lub boscha można solo kupić za 150-200zł , żarnik to wydatek około 100zł.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2006 23:52:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 16:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
Hehe, witam kolegę w klubie spalonych xenonów C4 (oryginalnych).

Ja kupiłem D2S za 60 zł i chyba jutro zabieram się do rezania... z pewnych źródeł wiem że da radę :) Ale inżynierowie Audi dali dupy że nie wstawili tam gniazdka tylko na stałe zamontowali żarnik....

Od technicznej strony żarnik który oryginalnie jest tam zamontowany na stałe wygląda prawie identycznie... trochę podszlifować podstawkę plastikową i powinien pasować :)

Bilu, nie cały reflektor :) Szkło, obudowa, soczewki zostają ;) Niestety dostępność tego co się wymienia tylko w ASO za chorą kasę.... jedyne i okazyjne 2600 zł za 1 sztukę :P

Wszytsko co potrzebne do eksperymentów już mam, jak coś zrzeźbię to dam znać jakie efekty :)

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Ostatnio edytowano 06.mar.2006 23:57:11 przez piotr, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2006 23:56:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2006 22:13:21
Posty: 180
Lokalizacja: KIELCE
ja sobie sam przerabiałem w Audi A6 c4 na ksennon i jest zajebiście....polecam się i moją wiedzę na ten temat...jak ktos podrzuci mi lampy to nawet przerobię ..

_________________
AUDI A8 V6 TIPTRONIC
GOLF 1,8 AUTOMATIC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2006 00:00:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 16:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
zielaki napisał(a):
ja sobie sam przerabiałem w Audi A6 c4 na ksennon i jest zajebiście....polecam się i moją wiedzę na ten temat...jak ktos podrzuci mi lampy to nawet przerobię ..


Tylko że przerobić lampy soczewkowe na xenon jest łatwiej niż naprawić oryginalny xenon w C4......

http://etka.auto2.ru/au/A6Q/1996/175/57/2130738/ - element 15a - to jest całość (kosztująca 2600 zł w ASO), żarnik jest zintegrowany razem z innymi elementami w zanitowanej metalowej puszce, a wszystko w środku zalane żelem.

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2006 00:32:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 03:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Ale numer nie wiedzialem a takich problemach z xenonem w A6 :559: Niesamowite ze nie ma tam wymiennego elementu w normalnej cenie.

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: przeróbka xenonu
PostNapisane: 07.mar.2006 11:08:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2006 15:22:46
Posty: 199
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
[quote="zielaki"]ja sobie sam przerabiałem w Audi A6 c4 na ksennon i jest zajebiście....polecam się i moją wiedzę na ten temat...jak ktos podrzuci mi lampy tuote] A ile ta przyjemność kosztuje i gdzie musiałbym sie przejechać? No i na czym to polega? Przeróbka starego czy wszystko nowe?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2006 19:13:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 16:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
Bilo napisał(a):
Ale numer nie wiedzialem a takich problemach z xenonem w A6 :559: Niesamowite ze nie ma tam wymiennego elementu w normalnej cenie.


W A6 C5 już jest wymienny... a w C4 jest niefajnie....

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2006 21:38:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 17:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
A powiedzcie mi czy cała reszta tzn wkład reflektora, soczewka i szkło są inne w reflektorze xenonowym w C4 niż zwykłym soczewkowym w C4?

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2006 22:14:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 16:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
Z zewnątrz szkło reflektora ma inny wzorek i w trochę innych miejscach. A od środka nie robiłęm porównań dokłądnych... jakoś się nie złożyło mimo że mam i zwykłą lampę i z ksenonem.... w wolnej chwili spojrzę na to.

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2006 22:51:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 16:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
Wczoraj w końcu się zebrałem i naprawiłem popsuty ksenon.... wg ASO nienaprawialny.... lub naprawialny za 2600 zł ;) wg mnie naprawialny w sposób rezaczowy :)

Koszta: 67 zł - D2S + transport, gniazdko na żarnik D2S (miałem z jakiś starych zwalonych przetwornic, bez niego były nonstop przebicia i iskry latały aż miło) oraz 5 godzin rezania i i nauki. Działa świetnie, zobaczymy na jak długo, ale wszystko wskazuje że będzie ok.

Więc nie wpadajcie w takim przypadku w panikę tylko kupujcie żarnik D2S i gniazdko do niego i przerabiajcie :) Teraz w razie awarii jest już wymienialny bez problemu.

Heh, żeby poslki inżynier musiał poprawiać inżynierów z Ingolstadt ;)

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2006 23:07:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 17:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Jakieś fotostory zrobiłeś?

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2006 23:57:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 16:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
Nie.... jakoś nie wszedł mi w krew nawyk robienia fotostory przy rezaniu :/ Muszę sobie w garażu powiesić karteczkę przypominajeczkę.... "Rezasz -> rób fotki " ;)

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2006 21:51:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 16:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
W odpowiedzi na pytania jak to zrobić krótka instrukcja rezania ksenonu:

Trzeba kupić żarnik D2S (60-100 zł) i gniazdko do D2S (nie wiem ile to może kosztować bo ja miałem ze starych zwalonych przetwornic). A potem wiertarka z wiertłem (do rozwiercenia nitów żeby dostać się do żarnika), lutownica + tinol, trochę silikonu odpornego na temperaturę i 2-4 opaski zaciskowe... i trochę własnego czasu....

Na początek tzreba oczywiście wyjąć z lampy żarnik z przetwornicą bo musimy go trochę poturbować.... Po rozwierceniu 3 lub 4 nitów i zdjęciu pokrywy trzeba oskubać ze strony żarnika żel i zciągnąć 3 zapinki żeby wyciągnąć stary żarnik, potem go wylutować.
Następnie przylutować dwa kabelki od gniazdka w miejsca gdzie wylutowaliśmy stary żarnik (2 kabelki), obsadzić żarnik w gniazdku i zamontować w otwór po wyjętym uszkodzonym. A potem go umocować... ja to zrobiłem za pomoca dwóch opasek zaciskowych.
Niestety moje gniazdko było na tyle duże że nie udało się zamontować zdjętej w pierwszej fazie przykrywki (tej zanitowanej). Więc silikonem odpornym na temperaturę zalałęm wszytskie miejsca którym może szkodzić wilgoć i zamontowałem do lampy.... oryginalna przykrywka z tyłu lampy ma uszczelki więc wilgoć nie powinna tam wchodzić.

I tyle rezania :) Póki co działa wszystko jak należy :)

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2006 21:33:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2006 15:22:46
Posty: 199
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Dzięki za rade! Dopiero dzisiaj zamontowałem po przeróbce i świeci ale wydaje mi sie że jakoś tak słabo. Może trzeba ustawić lampe. Chyba ze tak ma byc i nic lepszego sie nie wymysli! Jutro może sie pobawie i będzie lepiej!

_________________
Audi A6 Avant 2.5 TDI AEL 174KM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: