.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lip.2025 14:28:16

Strefa czasowa: UTC + 2




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2003 22:35:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2003 23:08:06
Posty: 91
Lokalizacja: Lubin
andi21 napisał(a):
Arek napisał(a):
andi21 napisał(a):
reset polega na odołączeniu zasiania pamięci ECU. W sterowniku jest kondensatorek który utrzymuje napięcie przez jakieś 2-3 minuty aby umożliwić np. wymianę akumulatora bez utraty danych w pamięci autoadaptcji.


Nie znam zasady działania urządzenia do automatycznego kasowania ecu, nie zmienia to jednak faktu, że jest ono często stosowane i zdaje egzamin. Na pewno nie ma takich szopek, że trzeba na coś czekać.


Jesteś tego pewien? Zasada działania jest taka jak ją opisałem powyżej. Trzeba odczekać przynajmniej 2-3 minuty aby nastapił reset ECU ( podobnie jest przy resecie poprzez zdjęcie klemy z akumulatora. nawiasem mówiąc wstawienie takiego urządzonka to pujście na łatwiznę przez gzowników :evil:



Wiec jak mam takie urzadzenie zalozyc ?
Skad go dostac ? i ile to kosztuje ?

_________________
Audi B3/B4 2.0 16V 6A + Gazownia Lovato


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2003 22:50:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2003 23:08:06
Posty: 91
Lokalizacja: Lubin
Chcialem jeszcze dodac ze jak jezdzilem na benzynie to duzo mi pali 15-17 litrow, teraz na gazie jest podobnie ( na 32 litrach LPG robie 220-250 km)
No i mam caly czas problemy z tym gazem tzn. ksztusi sie dusi gasnie no i nie jedzie na wolnych obrotach :-(

_________________
Audi B3/B4 2.0 16V 6A + Gazownia Lovato


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2003 07:25:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 14:07:46
Posty: 81
Lokalizacja: Racibórz
mesko napisał(a):
andi21 napisał(a):
Arek napisał(a):
andi21 napisał(a):
reset polega na odołączeniu zasiania pamięci ECU. W sterowniku jest kondensatorek który utrzymuje napięcie przez jakieś 2-3 minuty aby umożliwić np. wymianę akumulatora bez utraty danych w pamięci autoadaptcji.


Nie znam zasady działania urządzenia do automatycznego kasowania ecu, nie zmienia to jednak faktu, że jest ono często stosowane i zdaje egzamin. Na pewno nie ma takich szopek, że trzeba na coś czekać.


Jesteś tego pewien? Zasada działania jest taka jak ją opisałem powyżej. Trzeba odczekać przynajmniej 2-3 minuty aby nastapił reset ECU ( podobnie jest przy resecie poprzez zdjęcie klemy z akumulatora. nawiasem mówiąc wstawienie takiego urządzonka to pujście na łatwiznę przez gzowników :evil:


Wiec jak mam takie urzadzenie zalozyc ?
Skad go dostac ? i ile to kosztuje ?


przekaźnik zakłdasz (zwykły przekaźnik 12V) na kabelek zasilający podtrzymanie pamięci ECU, a cewkę łaczysz z pod stacyjkę ze stykiem który podaje napięcie przy włączonym zapłonie. Zasada jest taka po wyłączeniu zapłonu przekaźnik odcina dopływ napięcia do podtrzymania pamięci w ECU ( na tej stronce są schematy instalacji LPG http://www.lpgsi.tele2.pl/Audi.html). Sprytny elektryk czy gazownik nie powinien mieć z tym zadnego problemu.

_________________
Audi 80 ABT + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2003 08:48:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 13:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Odstawiaj auto do gazowników i niech poprawiają!!! jeśli nie to wywalaj gaz, kaska spowrotem do kieszonki i jedz do lepszych gazowników.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2003 07:46:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2003 23:08:06
Posty: 91
Lokalizacja: Lubin
wowo napisał(a):
Odstawiaj auto do gazowników i niech poprawiają!!! jeśli nie to wywalaj gaz, kaska spowrotem do kieszonki i jedz do lepszych gazowników.


Czyli mam prawo tak zrobic ?

_________________
Audi B3/B4 2.0 16V 6A + Gazownia Lovato


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2003 08:38:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 13:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
A czemu by nie? Sam mówisz że autko na paliwie nia jeździ, a na gazie też sa problemy. Albo wszystko wyregulują i bedzie git, a jak nie to niech zabierają to spowrotem.
Kumpel miał golfa II na mechanicznym wtrysku i było podobnie, za cholere nie mogli wszystkiego ustawić choć autko popularne jest. Po około miesiącu koleś sie wkurzył, instalacje zabrali a kaske zwrócili.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2006 17:27:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 23:14:09
Posty: 118
Lokalizacja: mazowieckie
Jak sie uporasz z problemem to napisz na forum jaka była przyczyna :peace:

_________________
AUDI 80 QUATTRO 2.0 16V ACE
A6 C5 1.8 TURBO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2006 21:07:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2003 23:08:06
Posty: 91
Lokalizacja: Lubin
TORSEN napisał(a):
Jak sie uporasz z problemem to napisz na forum jaka była przyczyna :peace:

po 1 - ODMA (taki mały szlaufik czarny)
po 2 - lewe powietrze (mikro dziurka, tyż w takim krótkim pozaginanym szlaufiku:)
po 3 - gaz z petrochemii (wtedy mi sie czesto dusił w trasie jak przełączałem na benz. no i pływające obroty)

Powymieniałem to wszystko gaz zatankowałem na orlenie i jak ręką odjął
Warto dodać, że naprawde te silniczki są baardzo czułe na lewe powietrze i odpowiednio wyregulowany gaz (ja niestety nie miałem komputera)

P.S
Panowie długo sie nie odzywałem ale jush nie mam mojego wózka
Kupiłem mieszkanie, ale, ale się napewno tu spotkamy bo kiedyś kto to wie.....

_________________
Audi B3/B4 2.0 16V 6A + Gazownia Lovato


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2006 14:32:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2005 13:08:30
Posty: 29
ja miałem u siebie podobnie, ale to naprawiłem, komputer od gazu zle emulował sonde, wiec odłaczyłem kabel który prowadził do komputera od gazu i podpiołem sone lambda orginalnie jak była i jezdzi jak szalona, spalanie takie same,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2006 08:14:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 16:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Lewy.pa czyli zwyczajnie zdegradowałeś swoją instalkę LPG do I generacji :) . Komp LPG już nie ma się na czym oprzeć podczas jazdy i krokowy od LPG stoi w ustalonej pozycji PWA, tak jak register w I generacji. Tyle, że podczas jazdy na LPG ECU w końcu nałapie dziwnych błędów (spaliny na LPG mają inną charakterystykę i zmiany napięć są inne) i mogą zacząć się problemy na benie.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2006 08:54:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2005 13:08:30
Posty: 29
tak zdegradowałem swoją instalkę LPG do I generacj, bo narazie nie mam czasu do gazownikow jechac, a jak komputer nalapie bledy to zrobie mu reset, ale chociaz wiem jaka jest przyczyna, bo wczesniej pisalem na roznych forach i nie wiedzieli co jest, :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2006 20:52:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 23:33:12
Posty: 1207
dopuki sonda lambda będzie sprawna to ecu nie nałapie błędów.ecu jest tak zkonstruowane żę wag nie wykryje błedów jeśli nastąpiła samonaprawa. np nie wykryje przerwy w obwodzie lambdy która nastąpiła 5 min wcześniej a w chwili obecnej jest ok, a szkoda bo to bardzo ułatwiło by diagnostykę.być możę w najnowszych modelach jest inaczej

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2006 11:34:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 16:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Enduro, może niezbyt dokładnie się wyraziłem. Nie chodziło mi o typowe błędy rejestrowane przez ECU. Miałem na myśli cechę ECU, która pozwala na autoadaptację do zmienionych warunków pracy (a takimi są warunki spalania LPG) i dostosowywanie składu mieszanki do tychże warunków. Prowadzi to (po dłuższej jeździe na LPG) do nieprawidłowej pracy na benzynie i żeby to zjawisko wyeliminować stosowane są emulatory sygnału sondy. Kłopot polega na znalezieniu takiego ustawienia emulacji, żeby jej przebieg był identyczny, a przynajmniej bardzo zbliżony, do tego przy pracy na benie. Ponieważ jest to trudne, najprostszym sposobem uniknięcia kłopotów jest ustawienie w emulatorze rodzaju emulacji na "masa" lub "odłączona". Przy takim ustawieniu ECU rejestruje co prawda błąd ale nie ma on tak wielkiego wpływu na pracę silnika na benie.
Ta błędna interpretacja sygnałów sondy podczas spalania LPG wynika z innej częstotliwości zmian stanów wysokich i niskich sygnału sondy. Załóżmy, że ECU mierzy napięcie na sondzie co 0,33 s , a sygnał na LPG zmienia się co 0,2 s. to następuje wtedy sytuacja kiedy ECU częściej będzie odczytywał jakieś skrajne wartości (np. stan wysoki) i do tego zaadoptuje skład mieszanki dla benzyny. Dopiero dłuższa jazda na benie spowoduje powrót do "normalności". Dlatego m.in. do niedawna istniał pogląd, że trzeba od czasu przegonić auto na benie - przez jakieś 100-200km, żeby ECU z powrotem dostosował skład mieszanki. Od dłuższego czasu próbuję się dowiedzieć jakie częstotliwości próbkowania sygnału sondy mają poszczególne ECU, byłoby to doskonałym ułatwieniem do ustawienia emulacji, niestety bez pozytywnych efektów. Co prawda dostałem wskazówkę jak znaleźć tą częstotliwość, ale jest to równie nieprecyzyjne co metoda prób i błędów :( .

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2006 14:05:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2005 14:42:42
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa BRD
to ja nie bede zakladal nowego postu tylko sie podepne. Mam problem pale go zawsze na benzynie, i zachodzi dzina rzecz krztusi sie tak jakby nie mial sily i musze na sprzegle go trzymac chwile pochodzi i niby jest dobrze ale obroty sa za male tak mi sie przynajmniej wydaje bo nie mam obrotka. coz to moze byc?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2006 14:39:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 16:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Kwadrat, większość takich objawów na benie to właśnie efekt źle ustawionej emulacji lambdy lub brak emulatora. Podepnij się pod vaga, skasuj błędy w ECU, podepnij się do kompa LPG i ustaw emulację na "masa". Jeśli to to jest przyczyną to będziesz miał z czapki, jeśli nie to w takim razie, przyczyn może być co najmniej kilka. Czujnik temp. , zapchany filtr paliwa, coś z wtryskiem i parę innych, ale nawet nie napisałeś jakie autko i instalacja :(

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2006 15:48:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2005 14:42:42
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa BRD
B4 ABT instalacja lovato, ogolnie mozliwe ze to czujnik temp, bo jakbylo zimniej musialem dlugo go przytrzymawac z wcisnietym gazem, albo czujnik ssania moze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2006 17:16:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 16:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Kwadrat, a jak było wcześniej (przed instalacją LPG)? W ABT na "ssanie" wpływ mają w zasadzie tylko dwa czujniki: temperatury i zasysanego powietrza (to taki malutki "cycek" na korpusie wtryskiwacza, jak jest uszkodzony to na ciepłym też są problemy, a za obroty odpowiada zawór biegu jałowego. Ale u Ciebie podejrzewam jednak źle ustawioną emulację. Oraz, jeśli to II gen. (komp Lov-Eco2) to, że ten komp. ma brzydki zwyczaj dodawania do wskazań sondy 250mV swojego napięcia niezależnie od tego czy silnik pracuje na benie czy LPG. Dlatego kiedyś zmieniłem Lov-Eco na Bingo, bo ECU cały czas zubażało mieszankę (benzynową) i silnik dostawał "febry".

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2006 10:14:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2005 14:42:42
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa BRD
sory ze tak dlugo nie odpisywalem ale nie bylem osiagalny, co do kompa bylem u gazownikow i mowi zey zrobic obejcie i reset ecu robic jak sie krztusi na bezynie, po odcieciu akumulatora i ponownym zalaczeniu dziala normalnie, i teraz pytanie chca za to 60pln, mowic im ze to ich niedokonczenie instalacji ze samochod sie krztusi czy dac i miec swiety spokoj a moze lepiej samemu to zrobic tak jak bylo kilka postw wczesniej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2006 12:34:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 16:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Nie pamiętam już czy w Lov-Eco2 jest możliwość ustawienia emulacji sondy na "masa", a nie "fala", ale chyba tak (to standardowe opcje). Ustaw na "masa" i powinno śmigać, jeśli to nie pomoże to chyba rzeczywiście jedyne wyjście to założenie "autoresetu", albo wymiana kompa LPG. Jednak myślę, że ustawienie emulacji na "masa" powinno rozwiązać Twój problem.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2006 13:27:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2005 14:42:42
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa BRD
dzieki wielkie ale ustaiwnie na masa musi nastapic po podlaczeniu pod kompa czy mozna to jakos reczne zrobic


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: