może tak ... efektem spalania sie miesznki jest H2O, CO2 no NO2.... no i cos tam jeszcze w ilościach śladowych - byłoby idealnie
Nadmierna ilość HC wynika stąd ze mieszanka nie jest odpowiednio spalona, przyczyną może być zbyt bogata mieszanka czy jej nieodpowiednie spalanie > zle ustawiony zapłon, jak również brak katalizatrora lub jego uszkodzenie >>> ja dodam tylko ze nie posiadam kata ale skład spalin mam odpowiedni.( wynikałoby z tego ze kat tylko kończy ... dopala pozostałości ..)
winą za ta mozna by było winić np zbyt dużą ilośc paliwa/bo napewno nie powietrza:)
dodam schemat
http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/injector.html#osens
moze tak patrząc na niego mozna wnioskować ze również zbyt uboga miesznka przyczyniać sie moze do powstawania HC ale tu już bym obwiniał zle palną mieszanke czyli zbyt niska dawka paliwa utrudnia jej odpowiednie spalenie przez co ... nie dopala
ale to mysle ze mozna by było poznać po O2 którego jest wtedy więcej oraz CO pozostające własciwie na tym samym poziomie.
dodatkowo do zmiennych dodałbym NOx które wg wykresu przy miesznce ubogiej jest zdecydowanie wiecej. >lambda wieksza niż 1
>>
m
http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/sonda.html#wpr
niewiem ale patrząć na całokształt sam ocen po wyniku z analizatora
napewno nie będzie szkodziło sprawdzić ustawienie zapłonu, nie jest to wydatek duży a napewno nie zaszkodzi, inaczej jezeli wina będzie lezała po stronie sondy.. która potrafi sporo namieszać
moje prywatne wnioski R
