.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lip.2025 16:20:09

Strefa czasowa: UTC + 2




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Analiza spalin - instalacje gazowe
PostNapisane: 29.paź.2004 16:20:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2004 10:46:27
Posty: 524
Lokalizacja: Siedlce
Pytanie do posiadających instalacje gazowe :
Jak Wam wychodzi anailza spalin chodzi przede wszystkim o HC. Norma to 100 u mnie (po regulacjach) jest na gazie 204 (na beznynie 92). Gość ze stacji kontroli mówił że niewiele samochodów z instalacjami nie przekracza 100.
Jak jest u Was ?

i pytanie dodatkowe co się robi gdy normy spalin przekaczają dopuszczalne normy (na beznynie) - oprócz możliwości utraty dowodu rejestracyjnego na rzecz badań technicznych :).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2004 16:57:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 09:56:15
Posty: 439
Lokalizacja: Łuków
A ja myślałem za mam za wysokie 122 ppm za to tlenku wegla za duzo 1,35% ale tak ma być bo mieszanka za bogata (zeby w kolektor nie strzelało :P ), Dane przy 3 tys. obrotów z gazu.

Benzyna 50 ppm HC i 0,55% tlenku czyli też coś nie spala, pewnie przez zwężke na mikserze gazu. Dane przy 3 tys. obrotów na beznynie.

_________________
.... B4 2.6 Quattro .... niestety rozbite :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2004 17:20:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2004 10:46:27
Posty: 524
Lokalizacja: Siedlce
No ja na beznynie mam CO 0,08 na gazie 0,31 norma to podobno 0,5 %.
Czy zalezność pomiędzu HC i Co jest odwrotnie proporcjonalna ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2004 17:38:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 09:56:15
Posty: 439
Lokalizacja: Łuków
Może miałeś niedogrzany silnik bo pomiar trzeba przeprowadzać w optymalnej temperaturze, a katalizatory nowe? stare? a może wogóle nie ma :) HC są to nie spalone lub częściowo spalone cząsteczki paliwa, CO bierze się wtedy gdy jest za mało powietrza do spalania, więc powietrza masz w odpowiedniej ilości (sondy lambda raczej dobrze dzialają), ale mieszanka może do końca się nie spalać z różnych powodów np. za niska temperatura, a może brak katalizatrow które utleniają HC na dwutlenek węgla i parę wodną (chociaż ja też nie mam :diabel: )

_________________
.... B4 2.6 Quattro .... niestety rozbite :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2004 18:17:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2004 10:46:27
Posty: 524
Lokalizacja: Siedlce
Zoltar napisał(a):
Może miałeś niedogrzany silnik


No temp 90 C a nawet 95

Zoltar napisał(a):
a katalizatory nowe? stare?


A pewnie stare :diabel:

Zoltar napisał(a):
np. za niska temperatura, a może brak katalizatrow które utleniają HC na dwutlenek węgla i parę wodną



Źle ustawiony zapłon tyz może być ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2004 18:33:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.paź.2003 00:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
http://www.zss.pl/kmmm/www_publikacje/publikacje08.htm

napewno sie przyda

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2004 17:43:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2004 10:46:27
Posty: 524
Lokalizacja: Siedlce
Dzieki za link , ale nie wynika z niego czy przekroczenie HC to problem ustawienia silnika czy moze niedopalanie w katalizatorze.
Sprawdzilem i wyniki i 204 jest najlepszym osiagnietym wynikiem a na obrotach 2000 /3000 skacze do 500 HC (na gazie) czy to oznacza w dalszym ciagu ustawienie zaplonu, mieszanki czy problem lezy gdzies indziej ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2004 00:48:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.paź.2003 00:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
może tak ... efektem spalania sie miesznki jest H2O, CO2 no NO2.... no i cos tam jeszcze w ilościach śladowych - byłoby idealnie :)
Nadmierna ilość HC wynika stąd ze mieszanka nie jest odpowiednio spalona, przyczyną może być zbyt bogata mieszanka czy jej nieodpowiednie spalanie > zle ustawiony zapłon, jak również brak katalizatrora lub jego uszkodzenie >>> ja dodam tylko ze nie posiadam kata ale skład spalin mam odpowiedni.( wynikałoby z tego ze kat tylko kończy ... dopala pozostałości ..)

winą za ta mozna by było winić np zbyt dużą ilośc paliwa/bo napewno nie powietrza:)
dodam schemat http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/injector.html#osens

moze tak patrząc na niego mozna wnioskować ze również zbyt uboga miesznka przyczyniać sie moze do powstawania HC ale tu już bym obwiniał zle palną mieszanke czyli zbyt niska dawka paliwa utrudnia jej odpowiednie spalenie przez co ... nie dopala

ale to mysle ze mozna by było poznać po O2 którego jest wtedy więcej oraz CO pozostające własciwie na tym samym poziomie.

dodatkowo do zmiennych dodałbym NOx które wg wykresu przy miesznce ubogiej jest zdecydowanie wiecej. >lambda wieksza niż 1
>>
mhttp://www.mototechnika.republika.pl/pliki/sonda.html#wpr

niewiem ale patrząć na całokształt sam ocen po wyniku z analizatora

napewno nie będzie szkodziło sprawdzić ustawienie zapłonu, nie jest to wydatek duży a napewno nie zaszkodzi, inaczej jezeli wina będzie lezała po stronie sondy.. która potrafi sporo namieszać
moje prywatne wnioski R ;)

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: