.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.cze.2025 11:10:14

Strefa czasowa: UTC + 2




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2006 20:52:36 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 12:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Sprinter napisał(a):
Oprócz tego dwie wersje z silnikami 5 garowymi 2.0 JS (115KM) i 2.2 KK (136KM), ważyły po 1190kg, 0-100km/h pierwszy w 10,3s a drugi w 9,1s


a R5 KV 136 KM bez katalizatora i 133 z katem - były w 90-ce i 4000 (chociaz z recyrkulacja spalin mial inne oznazenie) to tzw. ch** ?

nie panikuj z tymi kilkoma kilogramami - zwróci ci sie w niutkach przyłożonych na koła.

Jesli chodzi o mechanike:
1. jakie oznaczenia miały skrzynie w 80Q Typ 85 4 cylindry ?
nie wiem, ale pasują mechanicznie.
2. amory, McPhersony, wahacze, skrzyna, półosie, itd - do 80-tki 4 cyl. pasują z 5 cyl. modeli 90/Coupe Typ 85 ?
tak.

mocowania silnika pasują (ew. przekladasz łapy przykrecone do motoru), skrzynie i sprzęgła pasują (miałem przez miesiąc _jakąś_ dwulitrówke R4 na gaźniku w 90ce B2q), sprzegło na lince lub hydrauliczne - zależy od obudowy skrzyni, w 80-ce raczej będzie z linką. 90% zawieszenia jest takie samo we wszystkich B2 (mowie o przodzie), jedyna róznica to mocowanie stabilizatora - w starszych i częściej w R4 jest bez tego słupka-łacznika przy wahaczu i ma inne wygięcie.
/Mozliwe wariacje nt. tarcz a co za tym idzie i zacisków: 90-ki miały zawsze wentylowane tarcze, 80-ki wyjątkowo
/mozliwe wariacje nt. pzegubów zewnętrznych - niektóre 90-ki miały ABS,
Wg. ETKI tyły są te same od 84 aż do B3 (tylko inne McPersony w B3)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2006 21:05:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 13:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
scob napisał(a):
a R5 KV 136 KM bez katalizatora i 133 z katem - były w 90-ce i 4000 (chociaz z recyrkulacja spalin mial inne oznazenie) to tzw. ch** ?

nie panikuj z tymi kilkoma kilogramami - zwróci ci sie w niutkach przyłożonych na koła.


Oczywiście KV było, ale w 90-tce, a nie A80q typ85, ani przez moment tego nie negowałem.

A na kilogramach zależy koledze ssmario, mnie to rybka ;)

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2006 21:41:27 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 12:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
no no. tylko powoli robia sie dywagacje o masle maslanym, bo o ile sie nie myle, to 5-sylindrowe Audi B2 ("80") nazywalo sie zawsze audi 90 ..?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2006 21:56:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 22:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
scob napisał(a):
no no. tylko powoli robia sie dywagacje o masle maslanym, bo o ile sie nie myle, to 5-sylindrowe Audi B2 ("80") nazywalo sie zawsze audi 90 ..?

To się mylisz... :P

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2006 01:25:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 22:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
A tak jeszcze w gwoli ścisłości do kolegi ssmario5 - nie przekreślaj modeli sprzed '84. Aby nie być gołosłownym to zdjęcie podłużnicy za przednimi kołami, które dzisiaj zrobiłem - klik.
Moja nieocynkowana coupetka w ogóle nie ma tego fragmentu :D także nie można generalizować.

[ot]A jednak nie udało mi się niewdać...
Sprinter szczerze popieram Twoje intencje przywracania do fabrycznego stanu.
Ale wypowiedź o stanie auta, którego nawet nie widziałeś na oczy, a konkretnie określenie go mianem "padliny" jest dla mnie poniżej krytyki :zly:
Tymbardziej, że wszystkie informacje n/t jego stanu posiadasz odemnie. A ja nie przypominam sobie abym napisał: "żeby zaczęło jeździć wymaga zmiany silnika".
Nie wiem co to ma na celu :|

A jeśli chodzi o ścisłość to nie ma na razie żadnej oferty z mojej strony - informowałem za wczasu o takiej możliwości.
Czy dałem za nią tyle ile chce ? - to zdecydowanie najlepsze pytanie jakie mi ostatnio zadano :peace: [/ot]

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2006 01:38:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 13:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Nie bierz tego do siebie, to interpretacja posiadanych informacji, a nie są one zbyt obiecujące... Zresztą wiesz, że chciałem dokładnych informacji o stanie silnika, podałeś tylko, że sprężanie jest w lesie i tym podobne.

Dosyć tego OT, spotkamy się na zlocie w Toruniu, to pogadamy ;-)

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2006 11:34:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 12:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
audifan2.5tdi napisał(a):
na temat 80 Q mogę powiedzieć tyle, ile wiem. Mianowicie: jest ich niewiele, trudno dostać części, i dowiedz się, ile kosztują elementy tylnego zawieszenia (bo to Q) i przekalkuluj, czy naprawdę Ci się opłaca ten biznes :peace:


zawieszenie jest takie samo jak w 89q , najdrozsze sa tylne drazki ktore za grosze mozna zregenerowac, silenbloki sa takie same jak z przodu ... nie wiem gdzie widzisz te koszty, miales kiedys q???

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2006 12:14:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 19:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
I jeszcze...że ciężko je dostac? W każdym sklepie są zwykle najpóźniej na następny dzień... Czy to jakiś oldtimer czy co?

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2006 18:51:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2005 20:54:07
Posty: 131
Lokalizacja: g. śląsk
kefir200 napisał(a):
Co to znaczy że musi być wspomaganie w quattro ... Wyjaśnij mi Twój dość ciekawy pogląd.


od 2,5 roku jeżdże Audi 4000S w którym jest wspomaganie ... i przesiadłem się ostatnio do innego ----OOOO---- bez serva :/ jest poprostu kapa ...
ponadto po zakupie Q obowiązkowo zaliczyć trzeba będzie kilka KJS-ów i tego typu upalań w sąsiednich miastach - więc jak sobie wyobrażasz jakiś ciasny nawrót o 180 stopni :?:
a może powiesz, że zrobisz to bez wajhy lewą nogą ... :?:
... poprostu kręcąc lewą ręką o wiele sprawniej będzie ci zaciągnąć "rękaw" :):

PONADTO fura z servem ma jeszcze jedną niebagatelną zaletę:
od lewego "oporu" do prawego "oporu" nie musisz tyle się nakręcić kierownicą co w furze bez serva :peace:

PROŚBA DO sprintera i mechitro: dajcie sobie luz ...
mnie interesują apsekty TECHNICZNE a nie niepotrzebna gra słów ;-)

i jeszcze do:

1. sprintera
prospekt mam w domu - ale dzięki
ogłoszenia widziałem - interesują mnie "lokalne" oferty
mam sentyment tylko do "przejściówek" 80,90,4000,coupe ... typ81/85
dzięki za kilka uwag, napisz coś jeszcze ...

2. scoba
90-tki Q Typ 85 z KAT-em miały 120 PS a nie 133 :!: (a ośki 115 PS)
(i uzupełniając 4000CS Q Typ 85 miały 115 PS)
dzięki ... ,ty też coś jeszcze napisz (jak się prowadzi względem R5 :?: )

3. daniela8888
B3=Torsen=OUT :/
i jakby gdzieś ten charkter lat 80-tych znikł ...

4. emte
dorzuć coś jeszcze ...

5. mechitro
ty też ...

NA KOŃCU jeszcze jeden temat rzucam:
ABS w Quattro - co o tym myślicie :?:

za chwilę pewnie ktoś będzie próbował wytłumaczyć mi, że Q nie hamuje tak jak przyśpiesza ... wiem ,wiem ...
ALE
atakując Q po śniegu w okolicach 90 km/h na polnych, wąskich drogach z WYŁĄCZONYM ABS-em i w dodatku z odłączonym wspomaganiem (z premedytacją coby lepiej go "lewą" ustawiać) NIE ODCZÓŁEM żadnej potrzeby aby włączyć ABS (ponadto odbieram go jako żródło potencjalnych kłopotów: czójniki ; itd)

podkreślam raz jeszcze, że ta jazda to było jedno wielkie upalanie :!:
MAHOMET potwierdzi ... :diabel:

myślę, że jak dopadnę Q bez ABS-u to chyba nawet się z tego bardzo ucieszę ...

jakie są wasze opinie :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2006 23:17:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 21:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
scob napisał(a):
no no. tylko powoli robia sie dywagacje o masle maslanym, bo o ile sie nie myle, to 5-sylindrowe Audi B2 ("80") nazywalo sie zawsze audi 90 ..?


Audi 80 CD5S/5E 1.9/2.0 R5 115KM 1981-1984 :P
Audi 80 quattro 2.0/2.1 115/136KM 1983-1984 :P

Co do ABSu to w R5tkach po lifcie był seryjnie więc raczej trudno bedzie nie trafić ;)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2006 18:18:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2005 20:54:07
Posty: 131
Lokalizacja: g. śląsk
jmm napisał(a):
Co do ABSu to w R5tkach po lifcie był seryjnie więc raczej trudno bedzie nie trafić ;)

ERROR :!: w serii oczywiście NIE BYŁ :peace:
na bank ...

i tak z innej beczki:
na stronce o coupetach brakuje wzmianki o motorze bodajże JT o mocy 120 PS (z Kat-em który pakowano bardzo często po 86 roku do Coupe Q Typ 85)
wspomniałeś jedynie o motorze 2.2 z Kat-em w ośkach ...
może wartoby było wyczerpać opis wstawiając 10-tą pozycję :peace:

WRACAM do Q Typ 85 i ABS-u - ktoś coś dopowie ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2006 19:49:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 21:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
ssmario5 napisał(a):
ERROR :!: w serii oczywiście NIE BYŁ :peace:
na bank ...

i tak z innej beczki:
na stronce o coupetach brakuje wzmianki o motorze bodajże JT o mocy 120 PS (z Kat-em który pakowano bardzo często po 86 roku do Coupe Q Typ 85)
wspomniałeś jedynie o motorze 2.2 z Kat-em w ośkach ...
może wartoby było wyczerpać opis wstawiając 10-tą pozycję :peace:

WRACAM do Q Typ 85 i ABS-u - ktoś coś dopowie ...


A rzeczywiscie pomyliło mi się z B3 :)

Co do JT to cieżko znależc jakies dane o nim :(

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2006 20:58:43 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 12:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
no juz chcialem jmm sie zastanawiac, dlaczego wiesz wiecej ode mnie o samochodzie ktorym jezdzilem 10 lat :D, bo ABS-u nie mial, chociaz przeguby z zebatka do czujnika juz wlazily w piasty - a w starszych o rok nie.. wiec moze i sie jakis B2 trafil z abs-em

Zdziwilo mnie info o 5-cylindrowych osiemdziesiatkach - wszak to, poza wypasem - miała być niby główna róznica względem 80.. ale jak tak piszecie ( i macie prospekt producenta :D? z lat '80) to wierze :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2006 21:23:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 21:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
scob napisał(a):
Zdziwilo mnie info o 5-cylindrowych osiemdziesiatkach - wszak to, poza wypasem - miała być niby główna róznica względem 80.. ale jak tak piszecie ( i macie prospekt producenta :D? z lat '80) to wierze :)


Tak mialo być i było po 1984 roku, wczesniej tylko 80tki byly :)

A 80CD to juz taka prawie 90tka bo w porownaniu ze zwykla 80tka to niebo a ziemia ;)

Ale koniec OT bo nie otym jest temat :)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2006 11:17:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2005 20:54:07
Posty: 131
Lokalizacja: g. śląsk
jmm napisał(a):

Co do JT to cieżko znależc jakies dane o nim :(

co ty mówisz - są na niemcowni ... nawet mam w domu wydrukowane ...
tak czy siak uzupełnić na stronce musisz :!:

... ale, ... pojawiły się polemiki ODBIEGAJĄCE od meritum tematu :/

proszę o kontynuację wyłącznie TECHNICZNEGO wątku Q Typ 85 i ABS-u ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2006 12:02:24 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 06:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Ja mam ABS (odlaczany) w 90 B2 q 85'
Ale nie widze zasdnosci posiadania tego cudu w bolidzie do zabawy, chyba ze smiga nim tez Twoja zona :)

W kupecie tez mam odlaczany i pierwsze co robie to wciskam ten przycisk, a ona jest duzo ciezsza niz B2. Dobre gumy musisz miec tak czy siak, a wowczas problemow z zatrzymaniem sie nie ma, czy to snieg czy mokry asfalt czy tez inne podloze :)

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2006 19:23:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2005 20:54:07
Posty: 131
Lokalizacja: g. śląsk
zuru napisał(a):
Ja mam ABS (odlaczany) w 90 B2 q 85'


a miałeś z nim jakieś kłopoty :?:
znasz jakiegoś typa z okolic Raciborza (Rybnika, Żor, Jastrzębia ...) który ma B2 Q :?: muszę zrobić z kimś "osobistego" spota i pogadać konkretnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2006 14:23:48 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 06:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
ssmario5 napisał(a):
zuru napisał(a):
Ja mam ABS (odlaczany) w 90 B2 q 85'


a miałeś z nim jakieś kłopoty :?:
znasz jakiegoś typa z okolic Raciborza (Rybnika, Żor, Jastrzębia ...) który ma B2 Q :?: muszę zrobić z kimś "osobistego" spota i pogadać konkretnie


No mialem klopoty - gdyz nie dziala :) :) Ktos nawet usunal kontrolke od niego, zeby go w oczy nie klula. Ale dla mnie to nie klopoty. Jesli centralka jest sprawna to latwo to naprawic, ale ze zajmuje miejsce pod maska - musi zostac usuniety i nie bede nad tym rozpaczal :P

Niestety nie znam kogos z Twoich okolic, ale jesli chcesz mozesz do mnie przekrecic to pogadamy - moze cos pomoge. W razie czego daj znac na prv to Ci podam numer :)

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2006 10:36:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2005 20:54:07
Posty: 131
Lokalizacja: g. śląsk
mechitro napisał(a):
nie przekreślaj modeli sprzed '84

właśnie zrobiłem wczoraj kolejne 400 km w poszukiwaniu Q ...
pojechałem za Wrocław do MALCZYC oglądać czerwone Audi 80 Q 2.2 z 82'

NIGDY w życiu :!: nie widziełem takiego TRUPA pod względem blacharskim ... i wogóle ... nie pisze nic więcej

p.s.
przedwczoraj Mahomet zadał mi klina - bo twierdzi, że TORSEN nie jest wcale taki zły ... i chyba B3 jednak wróci do gry - przynamniej do póki nie karnę się takim i sam tego nie ocenię (Torsenami jeżdziłem - ale samymi "pancernikami" ważącymi od 1400 kg w górę :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2006 11:04:21 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 03:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
quattro non turbo wychodzily dopiero od 83

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: