.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.cze.2025 18:38:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2005 13:27:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Miki_V6 napisał(a):
Teraz mam 4 opony nowe i nie rzuca . Nieporownywalna jazda.


Otoz to...

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2005 13:49:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
Tylko grubaśne opony to fakt, u mnie efekt cieniutkich Michelinów 2 lata temu - uszczebiony rant felgi 20 cm, krzywy wachacz tył , ale zbieznosc rowniez jest bardzo wazna Po wczorajszych testach na 2 quattrowki wiem jak bedzie niunia przygotowana w przyszłym roku. :P

filmiki wrzuce na ftp do mojego katalogu :)

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2005 14:09:12 
Moderator

Dołączył(a): 22.sty.2002 01:00:00
Posty: 1397
Lokalizacja: czuje swad
no to zapraszam kolegow na audi driving experience - caly dzien pod czujnym okiem trenerow uczysz sie co i jak na sniegu z quattro robic!

_________________
s8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2005 14:22:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
Chętnie Michu ale niestety nie w tym roku :/
Zdaj relację jak tam będzie po wszystkim :)

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2005 16:56:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sty.2005 21:20:20
Posty: 28
Lokalizacja: Lublin
Moje doświadczenia z 4-napędowym Audi są jeszcze dość skromne, ale wcześniej przez 4 lata jeździłem 4-napędowym BMW. I muszę przyznać, że moje spostrzeżenia są zupełnie inne niż forumowiczów.
Moim zdaniem, szczególnie, gdy jest bardzo ślisko, dodanie gazu w zakręcie skutkuje nie wyciąganiem auta z poślizgu, ale wręcz przeciwnie, tzw. four wheel drift, czyli poślizgiem wszystkich 4 kół i odejściem auta na zewnątrz łuku bez nad- i bez podsterowności. Sprawę często ratuje więc puszczenie gazu, a nie jego wciśnięcie, ważne tylko, by być na biegu i nie wysprzęglać. Poza tym, gaz nie tyle trzeba wciskać lub puszczać, ale po prostu go kontrolować, a nade wszystko ważna jest kontrola kierownicy. Spóźnine kontry - najczęstszy błąd u osób, które nie trenują - sprawią, że będzie nas panachać od prawej do lewej, a każde panachnięcie będzie głębsze i trudniejsze do złapania, niż poprzednie.
Zgadzam się, że nie ma nic lepszego niż trening, ale też trzeba pamiętać, że na każdej nawierzchni reakcja auta będzie inna. Najbardziej zdradliwy jest zaś mokry asfalt, na którym mamy o wiele mniej czasu na kontrę kierownicą, a odzyskanie przyczepności w momencie, kiedy auto nie jedzie zgodnie z osią jezdni jest doświadczeniem tyle częstym, co przykrym - może zakończyć się ostrym, czołowym wjechaniem na krawężnik wszystkimi kołami.
Napiszcie, jak panujecie nad podsterownością, bo tu nie mam żadnego pomysłu (ręczny)? Najlepiej jest rzucić auto przed zakrętem w przeciwną stronę, po czym lekko opóźnić kontrę tak, by złapać samochó nie na wprost, ale z nadsterownością - ale to technika rajdowa, nie bardzo nadająca się do zastosowania na drogach między krawężnikami, latarniami i z autami nadjeżdżającymi z przeciwka :)
Pozdrawiam Quattrowiczów.

_________________
A4 2.8 Quattro
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2005 18:43:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.kwi.2004 16:09:29
Posty: 367
mechitro napisał(a):
xxx napisał(a):
A co to za AUDI KLUB WROCEK? jakos konkurencja czy cos?

trzeba ich wykończyć :okulary:


Nie mam co prawda quattro,a le ręczny mi w ubiegły poniedizałek uratował dupe. Za miejscowością Wilkostów (gmina Miękinia) jest seria zakrętów wyprofilowanych w odwrtona stronę - no. łuk w lewo, a zakret kładize się w prawo. W czasie deszczu i w zimie praktycznie nikt tamtędy nie jeźdiz bo ludzie się boją. Ale że to najkrótsza droga do Wrocka to mi się tamtedy zdaza jeździć. No i w poniedziałek zrobił sie tam mocny lód - bo w nocy ostro padało (zwykle te zakręty są oblodzone już przy bliskiej zeru temperaturze) Wjechałem sobie przy około 40/h w prawy zakręt - patrze a mi dupa wyprzeda ,z prawej strony auto, kontra i dodawanie gazu skończyło sie tym ze autem zarzuciło i zaczęło sie slizgać w strone rowu - gdyby nie ręczny to bym sie w nim znalazł. (zatrzymałem sie 20 cm przed rowem)
Co do quattro - paru znajomych ma i wniosek jest że na lodzie nie ma mocnych - ani ośka ani quattro. Na śniegu lepiej się rusza quattro, ale hamiowanie jest takie same jak w zwykłym aucie. Praw fizyki nei da sie oszukać


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2005 19:09:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2005 23:40:20
Posty: 179
Lokalizacja: Jaworzno
no to zapraszam kolegow na audi driving experience - caly dzien pod czujnym okiem trenerow uczysz sie co i jak na sniegu z quattro robic!

Przepraszam bardzo a gdzie i kiedy ta imprezka jest bo chętnie bym skożystał z takiej nauki

_________________
Audi 80/B4 QUATTRO COMPETITION EDITION 2.0 16V 140KM ACE + GAZ BRC 94r - HISTORIA 2004 do 2007
Audi A4 1.9TDI 110KM avant 98r - jeszcze chwile
Audi A4 B7 1.9TDI avant 2006r - moja nowa miłość :)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2005 19:52:34 
Moderator

Dołączył(a): 22.sty.2002 01:00:00
Posty: 1397
Lokalizacja: czuje swad
luknij se na www.audi.de lub www.audi.co.at - imprezy sa w austrii w gorach. do konca lutego praktycznie.

pzdr.

_________________
s8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2005 20:00:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
Bimmer napisał(a):
Moje doświadczenia z 4-napędowym Audi są jeszcze dość skromne, ale wcześniej przez 4 lata jeździłem 4-napędowym BMW. I muszę przyznać, że moje spostrzeżenia są zupełnie inne niż forumowiczów.
Moim zdaniem, szczególnie, gdy jest bardzo ślisko, dodanie gazu w zakręcie skutkuje nie wyciąganiem auta z poślizgu, ale wręcz przeciwnie, tzw. four wheel drift, czyli poślizgiem wszystkich 4 kół i odejściem auta na zewnątrz łuku bez nad- i bez podsterowności. Sprawę często ratuje więc puszczenie gazu, a nie jego wciśnięcie, ważne tylko, by być na biegu i nie wysprzęglać. Poza tym, gaz nie tyle trzeba wciskać lub puszczać, ale po prostu go kontrolować, a nade wszystko ważna jest kontrola kierownicy. Spóźnine kontry - najczęstszy błąd u osób, które nie trenują - sprawią, że będzie nas panachać od prawej do lewej, a każde panachnięcie będzie głębsze i trudniejsze do złapania, niż poprzednie.
Zgadzam się, że nie ma nic lepszego niż trening, ale też trzeba pamiętać, że na każdej nawierzchni reakcja auta będzie inna. Najbardziej zdradliwy jest zaś mokry asfalt, na którym mamy o wiele mniej czasu na kontrę kierownicą, a odzyskanie przyczepności w momencie, kiedy auto nie jedzie zgodnie z osią jezdni jest doświadczeniem tyle częstym, co przykrym - może zakończyć się ostrym, czołowym wjechaniem na krawężnik wszystkimi kołami.
Napiszcie, jak panujecie nad podsterownością, bo tu nie mam żadnego pomysłu (ręczny)? Najlepiej jest rzucić auto przed zakrętem w przeciwną stronę, po czym lekko opóźnić kontrę tak, by złapać samochó nie na wprost, ale z nadsterownością - ale to technika rajdowa, nie bardzo nadająca się do zastosowania na drogach między krawężnikami, latarniami i z autami nadjeżdżającymi z przeciwka :)
Pozdrawiam Quattrowiczów.


witam z tego co sie orientuje to
BMW nie ma pernametnego STALEGO napedu 4x4 tlko podstawa jest tyl a przod załącza sie podczas poslisgu jest to co innego
pewnie jest tam haldex

z tad te roznice w prowadzeniu

pozdro

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2005 20:11:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sty.2005 21:20:20
Posty: 28
Lokalizacja: Lublin
juziooo napisał(a):
z tego co sie orientuje to
BMW nie ma pernametnego STALEGO napedu 4x4

Więc się przeorientuj ;) bo to nieprawda.

_________________
A4 2.8 Quattro
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2005 22:21:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2004 19:31:01
Posty: 179
Lokalizacja: Lublin
Co do tej podsterowności to ja zawsze ratowałem się lewą nogą, tylko trzeba uważać na lużnych nawierzchniach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2005 22:30:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
Możesz też wysprzeglić i uzyc rekawa :peace:

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2005 22:33:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2004 19:31:01
Posty: 179
Lokalizacja: Lublin
Preferuje bardziej rajdowy styl :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2005 22:39:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
to jest jedna z dostępnych opcji, a uzywasz metody najskuteczniejszej w danej sytuacji :P

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2005 22:42:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
hhhmmm rajdowy nie rajdowy na lodzie niedziala tam tylko sprzegło i wyprowadzanie kierownicą.. a jak juz złapie to RURA.. :diabel:

tak czy siak do Q trzeba sie przyzwyczaić jednak styl jakzdy rózni się od ośki.!

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2005 23:00:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sty.2005 21:20:20
Posty: 28
Lokalizacja: Lublin
Macior napisał(a):
Co do tej podsterowności to ja zawsze ratowałem się lewą nogą

Hamując, czy delikatnie wysprzęglając? Ja każdy poślizg inicjuję półsprzęgłem i mocnym wciśnięciem gazu, ale jak przód nie reaguje, to chyba na nic te wysiłki. Przód musi trzymać żeby z samochodem coś zrobić.
Myślę, że rzeczywiście przyhamowanie lewą nogą może tu pomóc, bo dociąży to przód, który powinien mieć wtedy większą przyczepność.

_________________
A4 2.8 Quattro
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2005 23:09:33 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
lewa noga strzal z hamulca a prawa gaz do dechy ...ale nizwykle trudno wyczuc wlasciwy moment ... przy prawidlowym zastosowaniu auto obraca sie w okol wlasnej osi o kilkadziesiat stopni ustawiajac sie w kierunku zakretrtu a konkretnie w kierunku skreconych kol

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2005 23:12:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sty.2005 21:20:20
Posty: 28
Lokalizacja: Lublin
hans napisał(a):
lewa noga strzal z hamulca a prawa gaz do dechy

Rónocześnie?

_________________
A4 2.8 Quattro
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2005 14:52:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 17:23:22
Posty: 72
Lokalizacja: Olsztyn
Temat wybitnie na czasie jak dla mnie :(

Otóż w czwartek wieczorem wybrałem sie poćwiczyć pokonywanie zakretów poślizgami (dopiero 2 zima z quattro). Niestety po przejechaniu około 30 km śliską krętą drogą poczułem sie zbyt pewnie i przy wyjściu z kolejnego zakrętu (pokonanego tak jak zamierzałem lekkim poślizgiem 4 kół) za ostro dałem w palnik przy jeszcze nie wyprostowanych kołach, potem jeszcze tylko 2 nieco spóżnione kontry i już siedze w rowie...
Na szczęście dużo prędkości wytraciłem jeszcze "tańcząc" na drodze więc jestem w jednym kawałku, ale auto wracało lawetą i do piatku będzie u blacharza.

_________________
100 C3 quattro Avant (R5 - NF) było
100 C4 quattro Avant (R4 - ACE) było
S6 C4 quattro Avant (V8 - AEC) było
A6 C5 quattro Avant (V8 - ARS) jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2005 15:03:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2005 23:40:20
Posty: 179
Lokalizacja: Jaworzno
kurcze z tego co tu się dowiaduje to będe musiał założyć lepsze opony na tył a przód dostanie te gorsze no i znowu na treningi aż do skutku ale ciężko jak na razie pomaga wolna prędkość na zakrętach

_________________
Audi 80/B4 QUATTRO COMPETITION EDITION 2.0 16V 140KM ACE + GAZ BRC 94r - HISTORIA 2004 do 2007
Audi A4 1.9TDI 110KM avant 98r - jeszcze chwile
Audi A4 B7 1.9TDI avant 2006r - moja nowa miłość :)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: