.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.maja.2025 08:29:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B3] Zwarcie na instalacji zapłonowej
PostNapisane: 06.lut.2007 19:04:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2007 18:17:10
Posty: 3
Witam wszystkich.

Mam pewien problem, może od początku.
Miałem problem z porannym odpalaniem samochodu, akumulator nie trzymał.
Przedwczoraj na pracującym silniku pomierzyłem sobie napięcia na alternatorze i na akumulatorze wyszło odpowiednio 16,5 i 16,2. Coś mnie podkusiło i na odpalonym silniku zdjąłem kleme z akumulatora(+), silnik pochodził jeszcze może z 1-5 sekund i zgasł. I od tej pory nie chce zapalić.
Pierwsza konsekwencja mojego głupiego posunięcia to spalona żaróweczka oświetlenia wnętrza. W skrzynce bezpiecznikowej znalazłem jeden przepalony bezpiecznik, przy wymianie na nowy od razu się pali. Sytuacja ta ma miejsce nawet wtedy gdy nie mam kluczyka w stacyjce.
Ten bezpiecznik w skrzynce znajduje się na samym dole patrząc od przodu samochodu (jest pierwszy) i jest ułożony równolegle do dłuższego boku skrzynki a prostopadle do pozostałych bezpieczników. Na tym bezpieczniku jest założony czerwony "kapturek" z napisem "Motor - Moteur". Według książki Dieter'a Korp'a jest to "Bezpiecznik instalacji zapłonowej lub wtryskowej".
Sprawdziłem już kila rzeczy takich jak odłączenie wtyczki od stacyjki, odłączyłem alternator (obydwa kable), ale nadal jest to samo.
Czy ktoś z szanownych forumowiczów ma jeszcze jakiś pomysł?

Silnik 1,6 rocznik 90 na gaźniku Pierburg, oznaczenie silnika PP.

Z góry dziękuje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2007 19:26:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Najprawdopodobniej spaliles komputer silnika lub uklad zaplonowy. Odepnij kompa i wsadz bezpiecznik. Jak sie nie spali to masz juz winowajce. Oprocz tego kompa mogles popalic pol elektroniki (a moze i cala). Skoro zaroweczka sie spalila, to napiecie musialo osiagnac niezla wartosc (pewnie ponad 20V). Akumulator oprosz zapewnienia pradu potrzebnego do rozruchu pelni inna bardzo wazna role - jest buforem chroniacym siec elektryczna przed przepieciami. a przepiecia te moga byc bardzo duze. Nigdy nie wolno odpinac akumulatora przy pracujacym silniku!!!

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2007 19:34:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2007 18:17:10
Posty: 3
Bez tego bezpiecznika rozrusznik kręci i wszystko wygląda ok, tyle ze silnik nie odpala. Przypomniała mi się jeszcze jedna rzecz, jak przekręcałem stacyjkę (do momentu przed załączeniem rozrusznika) wtedy kiedy wszystko było ok to załączał się chyba, silniczek krokowy (takie "cykniecie" było) jak stacyjkę z powrotem dawałem na zero to po jakim czasie ok 10-15 sek. znowu było "cykniecie".
Teraz tak się nie dzieje może tu jest pies pogrzebany.

Gdzie jest umieszczony komputer?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2007 20:09:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2006 16:07:05
Posty: 138
Lokalizacja: Gdynia
Jeżeli w instalacji elektrycznej Twojego samochodu występuje napięcie ponad 16V to zacznij od tego że masz uszkodzony regulator napięcia w alternatorze (13,8 nominał). Do tego odpięcie klemy na chodzącym silniku? przaktycznie mogło uszkodzić wszystkie odbiorniki prądu, które wtedy pracowały tak jak ta żaróweczka (komputer, moduł zapłonowy, wskaźniki, osprzęt silnika). Chociaż taki rzeczy się nie robi to jeżeli alternator byłby sprawny, zdjęcie klemy by nic nie nabroiło.

_________________
B2 '81, B2 '84, Astra '97, A4 '96 1.6 ADP, a teraz A4 1.8T ANB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2007 20:11:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2006 16:07:05
Posty: 138
Lokalizacja: Gdynia
p.s. Komputer jest za schowkiem, przed nogami pasażera. Przepraszam, nie doczytałem do końca.

_________________
B2 '81, B2 '84, Astra '97, A4 '96 1.6 ADP, a teraz A4 1.8T ANB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2007 21:38:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2007 18:17:10
Posty: 3
No to nie jest za wesoło.
Dzięki wszystkim

btw. może mnie ktoś jeszcze poratować schematami elektryki?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: