.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.maja.2025 14:56:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2,5 TDI Tip Tronic] Drgania samochodu
PostNapisane: 25.mar.2007 11:04:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 17:38:29
Posty: 31
Lokalizacja: Gdańsk
Witam. Mam problem najprwadopodobniej ze skrzynią biegów, podczas jazdy na piątym biegu z prędkością 75-80 km/h auto zaczyna mocno drgać. Dzieje się to tylko w czasie spokojnej jazdy, podczas dynamicznej jazdy wszystko jest w porządku. Nie jest to wina opon, podłączyłem też VAG-a i nie ma żadnych błędów. Koledzy podsuńcie mi jakiś pomysł bo nie wiem co się dzieje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2007 11:32:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Musisz podłączyć VAGa i wykonać pełną diagnostykę (polecam instrukcję Meszruma w "przyklejonych").
Na chybił-trafił nie sądzę żeby problem był szczególnie poważny/kosztowny. Wygląda na klasyczną awarię wtrysku sterującego (zawsze to lepiej i taniej niż naprawa tipa :galy: :D ). Korzystając z "szukajki" znajdziesz dużo postów na ten temat - polecam (trochę się uspokoisz :P ).
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2007 11:49:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nastawnik w pompie?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2007 22:34:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 17:38:29
Posty: 31
Lokalizacja: Gdańsk
KOLEDZY właśnie wymieniłem wtrysk sterujący i nic! Auto ciągle drga wpada w tarkę przy prędkości 70-80 km/h na 5 birgu tip-tronika. V.A.G nic nie wykazuje, komputer czysty. Zaczynam zastanawiać się czy za usterkę nie jest odpowiedzialny sterownik w skrzyni biegów. Z moją SZUSTKĄ nie mam żadnych problemów nie kopci przy odpalaniu, równuteńko chodzi na wolnych obrotach. Normalnie nie wiem co dalej robić. POMOCY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2007 23:01:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
napisałem Ci powyżej, co jest powodem.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2007 08:41:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 17:38:29
Posty: 31
Lokalizacja: Gdańsk
Kolego wiem że troche męczę, ale mam do ciebie jeszcze jedno pytanie. Powiedz mi o jaki nastawnik chodzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2007 09:12:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Kolego Mastinox - jezeli mogę Ci coś podpowiedzieć, to nie wymieniaj wszystkiego pokolei na "chybił-trafił". Szybciej i bezpieczniej dla Twojego portfela będzie, jeśli podjedziesz do sprytnego mechanika, który w oparciu o pełną diagnostykę wskaże faktyczne źródło Twoich problemów. Oczywiście zgadzam się z Meszrumem, że uszkodzenie nastawnika w pompie wtryskowej VP44 jest w tym wypadku wysoce prawdopodobne ale nie jest to jedna jedyna z możliwych przyczyn szarpania. Mówiąc inaczej tego typu usterki nie da się zdiagnozować ze 100% pewnością przez internet - co najwyżej można wskazać najbardziej popularne usterki znane z przypadków podobnych do Twojego :galy: ... .
Wydawanie autorytatywnych opinii w takiej sprawie "na odległość" nie jest możliwe i dlatego będę powtarzał do znudzenia - najpierw diagnoza, koniecznie w ruchu i z VAGiem na kolanach. Pieniądze zdążysz wydać - o to się nie martw :): .
"Przez przypadek" nieczego nie zmieniaj w nastawach tiptronika - na 99% to nie on jest "winny". Trzymam kciuki, żeby źródło usterki okazało się mniej kosztowne niż konieczność naprawy pompy wtryskowej :P :!!:

PS: Uzupełnij profil i napisz z jakiego rejonu klikasz - będzie łatwiej wskazać Ci sprawdzony warsztat.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 28.mar.2007 09:52:29 przez Piotruś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2007 09:18:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2005 13:31:54
Posty: 42
Nastawnik w pompie. Najwyrazniej trzeba go przeczyscic, ale to nie jest takie proste. Jest jeden zaklad w Nadarzynie zajujacy sie m.in. regeneracja nastawników. Koszt nie jest kosmicznie wysoki. Musisz przedzwonic i sie dowiedziec, ale mysle ze cos w granicach 400 pln.

A tu wklejam Ci instrukcje czyszczenia nastawnika. Nie jest to takie proste... :)
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741&highlight=czyszczenie+nastawnika

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2007 19:55:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2007 09:58:15
Posty: 128
Lokalizacja: Gryfino
możesz napisać co autku dolegało, mam podobne objawy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2007 07:52:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 09:35:11
Posty: 114
Lokalizacja: Lubelskie
Ja takie drgania miałem przy zanieczyszczonym nastawniku wyczyściłem go korzystając z instrukcji zamieszczonej na forum. Po tej operacji przestało drgać ale pozostały jeszcze bardzo gwałtowne szarpnięcia na przyspieszaniu - to była wina wtrysku sterującego. Wymieniłem ten wtrysk i teraz wszystko mam w porządku. [AUDI 80 1.9 TDI 94r.] Na koniec dodam, że przed samodzielną naprawą nastawnika należy się zaopatrzyć, albo poszukać u kogoś zgrzewarki ponieważ połączenie przewodów i blaszek łączące płytkę nastawnika najlepiej jest potraktować zgrzewarką. Są one wykonane z rożnych materiałów i oryginalnie właśnie zgrzane. Cyna niezbyt się tego trzyma, a co za tym idzie połączenie takie może być nietrwałe. Ale zanim cokolwiek rozkręcisz musisz zrobić diagnozę VAG przy drgawkach zazwyczaj są spore wahnięcia (nawet potrafi spadać do zera) napięcie nastawnika w bloku 001.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2007 18:56:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2007 09:58:15
Posty: 128
Lokalizacja: Gryfino
u mnie problem zniknął po wymianie oleju w asb i przejechaniu jakiś 400-500km na nowym oleju, z początku po wymianie drgania przy 75-80km/h były, ale mniejsze, teraz już tego nie odczuwam

_________________
audi a4 1.8t quattro 170PS jest
audi a6 2.5 tdi afb 99r tiptronic było


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: