Kolego
Mastinox - jezeli mogę Ci coś podpowiedzieć, to nie wymieniaj wszystkiego pokolei na "chybił-trafił". Szybciej i bezpieczniej dla Twojego portfela będzie, jeśli podjedziesz do sprytnego mechanika, który w oparciu o pełną diagnostykę wskaże faktyczne źródło Twoich problemów. Oczywiście zgadzam się z Meszrumem, że
uszkodzenie nastawnika w pompie wtryskowej VP44 jest w tym wypadku wysoce prawdopodobne ale nie jest to jedna jedyna z możliwych przyczyn szarpania. Mówiąc inaczej tego typu usterki nie da się zdiagnozować ze 100% pewnością przez internet - co najwyżej można wskazać najbardziej popularne usterki znane z przypadków podobnych do Twojego

... .
Wydawanie autorytatywnych opinii w takiej sprawie "na odległość" nie jest możliwe i dlatego będę powtarzał do znudzenia - najpierw diagnoza, koniecznie w ruchu i z VAGiem na kolanach. Pieniądze zdążysz wydać - o to się nie martw

.
"Przez przypadek" nieczego nie zmieniaj w nastawach tiptronika - na 99% to nie on jest "winny". Trzymam kciuki, żeby źródło usterki okazało się mniej kosztowne niż konieczność naprawy pompy wtryskowej
PS: Uzupełnij profil i napisz z jakiego rejonu klikasz - będzie łatwiej wskazać Ci sprawdzony warsztat.