.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.maja.2025 15:22:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2007 10:26:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2004 12:41:33
Posty: 1139
Lokalizacja: Warszawka
zacznijmy od teg ze tym plynem w klimie jest freon, i teraz w zaleznosci od wieku auta i rodzaju klimatyzacji macie nabita roznym freonem.w starszych sprzetach (tak jak i u mnie) jest freon r12 zakazy i wycofany z uzytku,w nowszych zapewne r134a lub r407c, nalezy dodac iz te dwa sa czynnikami ekologocznymi przez co sa znacznie mniej wydajne od poczciwego r12:) w prawidlowej klimatyzacji po ok 30 sek. z kratek powinna leciec minimalna mozliwa d osiagniecia temperatura, nie wiem jak to jest w autach ale w urzadzeniach przemyslowych "temp. wody lodowej" to gora 6 st. (mowie o standardach), jezeli po takim czasie nie chlodzi wam jak powinno to:
-za malo czynnika ? (nalezy dobic)
-zawilgocony uklad ? (nalezy wysuszyc i naladowac freon od nowa)
-sprezarka wogole nie chodzi ;)
przyczyna wyciekow freonu sa nieszczelnsci w instalacji, jezeli komus ucieka w przeciagu 2 lat to niech sobie odpusci szukanie usterki :) jezeli znacznie szybciej to musi sie udac do warszt. na podlaczenoie manometrow....
W kwestii dobijania czynnikiem to dla uzytkownikow r12 nie mam dobrych wiesci- nie dostaniecie tego czynnika na rynku na 100% wiec macie 2 wyjscia:
-przerobic na r134a (duzy koszt)
-nabic freonem kologicznym r404a (kosztuje w hurcie ok 50zl/kg)
Pozdro

_________________
było:
Coupe 6A 2.0 16V
Subaru Impreza GT // WRX STI // Evo 8 // Evo 10
Jest:
M4 Competition
AMG GT S


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2007 12:22:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Co dwa lata czyszczenie klimatyzacji pomimo ze dziala poprawnie. Wymiana oleju jest bardzo wazna i oczywiscie napelnienie calego ukladu plynem tak jak powinno byc.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2007 14:33:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2004 12:41:33
Posty: 1139
Lokalizacja: Warszawka
olej n ie jest az taki wazny w przypadku manualnejh klimatyzacji bo sprezarka nie dziala non stop... co innego jak ktos w automatyczna ma caly cas wlaczona to wtedy powinno sie wymienic oloej ale tez nie koniecznie punkt co dwa lata... swoja droga w zaleznosci od freonu sa rozne oleje... do r12 napewno jest inny (tanszy) do r134a drozszy ...

_________________
było:
Coupe 6A 2.0 16V
Subaru Impreza GT // WRX STI // Evo 8 // Evo 10
Jest:
M4 Competition
AMG GT S


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2007 18:07:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2006 08:04:42
Posty: 65
Lokalizacja: Kłodzko
A jak wam schłodzi klima wnętrze (włączona w automacie) to ile maksymalnie macie na wyświetlaczu tych kwadracików od dmuchawy, bo u mnie jest sięświeci tych kratek min. 5 nawet po pół godzinie jazdy z klimą, no chyba że sobie nawiew ręcznie zmniejsze, czy u was również tak jest czy zmniejsza się po jakimś czesie do np. 2 krateczek??
A co do freonu, to jak można poznać jaki się ma ten płyn w klimie? skąd wiadomo czy tam jest R12 czy inny?

_________________
Strata czasu podobna jest do śmierci...nieodwracalna


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2007 07:22:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2006 19:39:02
Posty: 131
Lokalizacja: Wrocław
Dołączę się do tematu, ostatnio zauważyłem dziwną rzecz, podczas gwałtownego hamowania lub ostrego skręcania w prawo przy włączonej klimatyzacji z okolic środkowych nawiewów dochodzi dziwny dźwięk, coś w rodzaju syczenia, a na nogi kapie woda. Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym objawem ?

_________________
Audi A6 C4 2,5 TDi 1997.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2007 17:16:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2006 08:04:42
Posty: 65
Lokalizacja: Kłodzko
termometr na desce pokazuje temperature zewnętrzną, a czy jest obcja by pokazywał ten termometr również temperaturę wewnętrzną? a może taką obcje ma wyświetlacz klimatronika?? tylko jak to włączyć ? Oczywiście jak jest taka możliwość

_________________
Strata czasu podobna jest do śmierci...nieodwracalna


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2007 18:50:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
mcgiwer napisał(a):
termometr na desce pokazuje temperature zewnętrzną, a czy jest obcja by pokazywał ten termometr również temperaturę wewnętrzną? a może taką obcje ma wyświetlacz klimatronika?? tylko jak to włączyć ? Oczywiście jak jest taka możliwość


No przeciez wyswietlacz klimatronica pokazuje temeprature wewnętrzna, zależną od tego jaką sobe ustawisz

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2007 19:04:00 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
dzis bylem uzupelnic czynnik z racji slabego chlodzenia.
teraz z kratki po 4-5 minutach na obiegu zamknietym przy wydajnosci wentylatorow 1/2 wieje powietrze o temperaturze 4 *C.
wg "mądrego" katalogu u pana w serwisie do c4/a6 wchodzi 750 g czynnika.
w zeszlym roku nabijalem klime wiec zdziwil mnie niedobor czynnika.
okazalo sie ze wina lezala po stronie wentylatora.
upewnijcie sie czy po zalaczeniu klimatyzacji pracowac zaczyna drugi wentylator. u mnie przestal pracowac i zawor bezpieczenstwa upuscil czesc czynnika. przyczyna "smierci" wentylatora byla slaba masa - przewod zmasowany jest do karoserii pod reflektorem po stronie kierowcy.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2007 19:18:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2006 08:04:42
Posty: 65
Lokalizacja: Kłodzko
jmm napisał(a):
mcgiwer napisał(a):
termometr na desce pokazuje temperature zewnętrzną, a czy jest obcja by pokazywał ten termometr również temperaturę wewnętrzną? a może taką obcje ma wyświetlacz klimatronika?? tylko jak to włączyć ? Oczywiście jak jest taka możliwość


No przeciez wyswietlacz klimatronica pokazuje temeprature wewnętrzna, zależną od tego jaką sobe ustawisz


No a skąd mam wiedzieć czy to co ustawiłem na kllimatroniku to jest rzeczywista temperatura w aucie

_________________
Strata czasu podobna jest do śmierci...nieodwracalna


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2007 19:43:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Bilu napisał(a):
dzis bylem uzupelnic czynnik z racji slabego chlodzenia.
teraz z kratki po 4-5 minutach na obiegu zamknietym przy wydajnosci wentylatorow 1/2 wieje powietrze o temperaturze 4 *C.
.


Sprawdzałeś to termometrem wsadzonym do kratki czy na kanale 60 w klimatroniku?? Jak możesz to sprawdz temperature jaką ci dmucha z kratki,jak będziesz stał w korku a temp. zewnętrzna będzie ok 27-30*C(kanał 60))

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2007 19:59:02 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
RESO napisał(a):
Bilu napisał(a):
dzis bylem uzupelnic czynnik z racji slabego chlodzenia.
teraz z kratki po 4-5 minutach na obiegu zamknietym przy wydajnosci wentylatorow 1/2 wieje powietrze o temperaturze 4 *C.
.


Sprawdzałeś to termometrem wsadzonym do kratki czy na kanale 60 w klimatroniku?? Jak możesz to sprawdz temperature jaką ci dmucha z kratki,jak będziesz stał w korku a temp. zewnętrzna będzie ok 27-30*C(kanał 60))

pomiar dokonany termometrem cyfrowym z czujka wlozona do kratki.
w korkach na ogol stoje z wlaczonym zamknietym obiegiem - nie mam wowczas smrodu z zewnatrz (wole swoj ;) ), poza tym klima schladza powietrze, ktore jest chlodniejsze niz na zewnatrz wiec mozna uzyskac jeszcze nizsza temperature w kratkach.
przy okazji zobacze kanal 60 :peace:

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2007 11:27:31 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
wiec tak:
- wczoraj jazda w upale w korku, temperatura zewnetrzna na liczniku 33-34 *C - kanal 60 pokazywal dlugo 9 a pozniej juz 8 *C; auto wczesniej stalo caly dzien na sloncu i srodek byl na maksa nagrzany
- dzis rano na postoju temperatura na liczniku 27 *C; auto nie bylo nagrzane (stalo w garazu cala noc) - kanal 60 pokazal 7 *C.
oba pomiary dokonane po kilku minutach dzialajacej klimy w ustawieniu na LOW i polowe wydajnosci wentylatorow przy obiegu wewnetrznym.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2007 16:11:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2006 08:04:42
Posty: 65
Lokalizacja: Kłodzko
Więc ja muszę u siebie zobaczyć na kanale 60 jakie mam wskazania, teraz zauważam że czasami z kratek leci zmrożone a następnego dnia tylko chłodne powietrze. No i nie wiem co ale czasami jak jade po wybojach to cyka mi cały czas jakiś przekaźnik nad nogami, tak jakby łapał i puszczał przy włączonej klimie, dzisiaj to rozebrałem i jeździłem po wybojach to jak na złość nic nie cykało i nie wiem który, ale napewno coś dotyczące klimy, nie wiecie co to może być? który z tych przekaźników nad kolanami jest odpowiedzialny za klime??. I jeszcze jedno pytanie wczoraj w rozgrzanym aucie włączyłem klime i mi się od razu wyłączyła tak jak w zimie przy mrozie, jak kawałek ujechałem z otwartymi szybami to się dała uruchomić i już było wszystko ok. Co to mogło być? czy w tak rozgrzanym aucie może się wyłączać sama. Zawsze auto schładzam zanim włącze klime teraz nie schłodziłem i takie coś sie zrobiło, to normalne??

_________________
Strata czasu podobna jest do śmierci...nieodwracalna


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2007 16:21:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
mcgiwer napisał(a):
I jeszcze jedno pytanie wczoraj w rozgrzanym aucie włączyłem klime i mi się od razu wyłączyła tak jak w zimie przy mrozie, jak kawałek ujechałem z otwartymi szybami to się dała uruchomić i już było wszystko ok. Co to mogło być? czy w tak rozgrzanym aucie może się wyłączać sama. Zawsze auto schładzam zanim włącze klime teraz nie schłodziłem i takie coś sie zrobiło, to normalne??


U mnie tez tak sie dzieje przy mocno nagrzanym aucie. Przez pierwszych pare minut agregat sie wylacza i wlacza, potem gdy juz troche schlodzi pozostaje wlaczony. Wydaje mi sie, ze to jest jakies zabezpieczenie przed oblodzeniem.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2007 18:46:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2007 17:25:07
Posty: 186
Lokalizacja: szczecin
Witam,
podlacze sie do tematu o klimie.
Mam pytanie czy na postoju klima dziala slabiej? bo u mnie tak jest chlodzi dobrze jak stane zaczyna wiac letnie powietrze rusze i znowu jest chlód, czy to normalne?(na dworze ok.30 st.)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2007 18:59:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
kosma_sz napisał(a):

U mnie tez tak sie dzieje przy mocno nagrzanym aucie. Przez pierwszych pare minut agregat sie wylacza i wlacza, potem gdy juz troche schlodzi pozostaje wlaczony. Wydaje mi sie, ze to jest jakies zabezpieczenie przed oblodzeniem.


Wymyj chłodnice od klmy bo w tak wysokiej temp. wzrasta ciśnienie w układzie i czujnik wysokiego ciśnienia wyłącza kompresor. Jak wyczyścisz to będzi elepsze chłodzenie.

Bilu napisał(a):
wiec tak:
- wczoraj jazda w upale w korku, temperatura zewnetrzna na liczniku 33-34 *C - kanal 60 pokazywal dlugo 9 a pozniej juz 8 *C; auto wczesniej stalo caly dzien na sloncu i srodek byl na maksa nagrzany
- dzis rano na postoju temperatura na liczniku 27 *C; auto nie bylo nagrzane (stalo w garazu cala noc) - kanal 60 pokazal 7 *C.
oba pomiary dokonane po kilku minutach dzialajacej klimy w ustawieniu na LOW i polowe wydajnosci wentylatorow przy obiegu wewnetrznym.


Czyli tak jak podejrzeałem. Klima we wszystkich C4 słabo chłodzi :diabel: . Patrząc na to że pokazywał na kanale 60 8*C to przy kratce jest ok 1* straty więc 9* i wg. mnie to jest bardzo słabo jak na klime.
Przejechałem już ok 1500km z cyfromym termometrem w kratce i wiem mniej więcej jak zmieniają się te temperatury. Jadąc po mieście (jadąć) można zejść do 5* w kratce(w moim AELu), podczas jazdy w trasie temp. utrzymuje się na poziomie 6-8*C, co w moim przekonaniu jest zbyt wysoką temperaturą.
Dla porównania w renówce o dmojego brata (scenic 2000) podczas stania w korku dmucha ok 4*C, a w Hondzie od mojej wybranki(Civic 2007) jest 2*C :galy:

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2007 19:08:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Folia termiczna pomaga, wystarczy przykryc wentylator oraz parownik na podszybiu i zobaczysz roznice.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2007 19:14:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Jack napisał(a):
Folia termiczna pomaga, wystarczy przykryc wentylator oraz parownik na podszybiu i zobaczysz roznice.


Jakie ty masz temperatury na wylocie?? Sprawdz jak możesz na kanale 60 podczas jazdy i na postoju(będzie więcej danych statystycznych :D )

Chodzi o to żeby obkleić to folią??

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2007 19:52:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
W AEL sprawdzalem kilka razy i przy temperaturze zewnetrznej 35 stopni to w kanale 60 pokazuje 6-7 i nie ma znaczenia czy jade czy stoje w korku. Przy zewnetrznej takiej 28-30 stopni pokazuje 4-5. W BMK sprawdzalem termometrem cyfrowym w srodkowym nawiewie i pokazuje 2 stopnie.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2007 07:33:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2006 08:04:42
Posty: 65
Lokalizacja: Kłodzko
U mnie sprawdzałem na kanale 60 pokazuje 8 - 9*C czasami 10* a czasami 7* po 30min. jazdy. I co dziwne, są momenty że czasami wieje naprawde zimne powietrze z tych kratek że włosy na rękach dęba stają a za chwile wieje tylko chłodne, może to jakiś problem w obliczeniach temperatury przez klimatronik i dla tego te wachania że raz wieje zimne a raz tylko chłodne??

_________________
Strata czasu podobna jest do śmierci...nieodwracalna


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: