kosma_sz napisał(a):
U mnie tez tak sie dzieje przy mocno nagrzanym aucie. Przez pierwszych pare minut agregat sie wylacza i wlacza, potem gdy juz troche schlodzi pozostaje wlaczony. Wydaje mi sie, ze to jest jakies zabezpieczenie przed oblodzeniem.
Wymyj chłodnice od klmy bo w tak wysokiej temp. wzrasta ciśnienie w układzie i czujnik wysokiego ciśnienia wyłącza kompresor. Jak wyczyścisz to będzi elepsze chłodzenie.
Bilu napisał(a):
wiec tak:
- wczoraj jazda w upale w korku, temperatura zewnetrzna na liczniku 33-34 *C - kanal 60 pokazywal dlugo 9 a pozniej juz 8 *C; auto wczesniej stalo caly dzien na sloncu i srodek byl na maksa nagrzany
- dzis rano na postoju temperatura na liczniku 27 *C; auto nie bylo nagrzane (stalo w garazu cala noc) - kanal 60 pokazal 7 *C.
oba pomiary dokonane po kilku minutach dzialajacej klimy w ustawieniu na LOW i polowe wydajnosci wentylatorow przy obiegu wewnetrznym.
Czyli tak jak podejrzeałem. Klima we wszystkich C4 słabo chłodzi

. Patrząc na to że pokazywał na kanale 60 8*C to przy kratce jest ok 1* straty więc 9* i wg. mnie to jest bardzo słabo jak na klime.
Przejechałem już ok 1500km z cyfromym termometrem w kratce i wiem mniej więcej jak zmieniają się te temperatury. Jadąc po mieście (jadąć) można zejść do 5* w kratce(w moim AELu), podczas jazdy w trasie temp. utrzymuje się na poziomie 6-8*C, co w moim przekonaniu jest zbyt wysoką temperaturą.
Dla porównania w renówce o dmojego brata (scenic 2000) podczas stania w korku dmucha ok 4*C, a w Hondzie od mojej wybranki(Civic 2007) jest 2*C
