.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.cze.2025 08:09:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pomoc przy silniku AAH 2.8V6
PostNapisane: 22.sty.2005 16:37:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sie.2003 02:46:07
Posty: 710
Lokalizacja: okolice Torunia
Mam taka sprawe, otworzylem nowy topic gdyz chcialbym zasiegnac informacji i opinii Waszych na temat mojego silnika i jego naprawie.

Problem w tym iz puka mi cos w silniku po odpaleniu, zastanawiam sie czy to sa popychacze czy moze panewka??
Jak to sprawdzic? A moze to panewka?
Przy cieplym silniku tego nie slychac. Co wymienic oraz czy wymiana popychaczy to droga inwestycja?
Czy uszczelniacze takze wymienic jak bede mial auto u mechanika?
Wymieniam takze uszczelke pod glowicami.
Czy zrobic szlif glowicy ?

Potrzebuje takze informacji jak sprawdzic czy zaplon nie zostal przestawiony przy wymianie rozrzadu przez mechanika?
Niby listwy on nie mial ale daje sobie on glowe uciac ze nic sie nie przestawilo.
Pytanie to zadaje gdyz wydaje mi sie ze przy zapalaniu tak jakby cos stawialo przez moment obor ale oczywiscie odrzu zapala.
Czy to moze byc spowodowane przestawionym zaplonem?
Dodam jeszcze ze pytam sie o to gdyz nie chodzi o problem z odpaleniem auta tylko o to ze jakos dziwnie on zapala(ten opor).

Remont chcialbym zrobic niebawem gdyz narazie nie zmieniam auta a to stukanie przy zimnym silniku troche mnie denerwuje.

Aha i jeszcze jedno wydaje mi sie ze znowu mi wypluwa olej przy tej klapce pod kolektorem, wymienialem kiedys (dwa razy) uszczelke, wlozylem orginalna z ASO. Nie wiem czym to jest spowodowane to plucie olejem, jaki moze byc tego powod?

Powiedzcie mi jeszcze jakie powinno byc cisnienie na poszczegolnych tlokach ?

A oto pytania na ktore takze nie moge znalezc odpowiedzi:
Jaki powinny byc luzy zaworowe?
Jakie powinno byc cisnienie oleju?
Jak sprawdzic samoregulatory luzu zaworowego?


:diabel: ale sie rozpisalem :diabel:

_________________
A U D I 80 B4 2.0 115PS piekne srebrne BYLO
A U D I 80 B4 2.8V6 Quattro SGI Manual SPRZEDANE !!!!!
HONDA CBR954 FireBlade gotowa :-)
A4 1.9 TDI 130PS AVF lub AWX srebrne Znaleznione :-)

ObrazekObrazekObrazek


Ostatnio edytowano 22.sty.2005 17:42:53 przez Miki_V6, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2005 17:39:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
myśle ze ja by to była panewka to stukanie byłby odczuwalne na całym motorku i stawałoby sie intensywniejsze wraz ze wzrostem obrotów, czyli odpada.
odnośnie oleju to wrto zaglądac i czyścić odmę bo tam potrafi sie zbierac w okresie zmiowym jakby olej > jeżeli to odma :) ja nie mam 2,8 ale tak by sie wydawało :)

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2005 17:54:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sie.2003 02:46:07
Posty: 710
Lokalizacja: okolice Torunia
Wyczytalem takze: Po wymianie popychaczy, przed uruchmieniem motru należy właśnie odczekać około 30min by osiadły w gnieżdzie. W innym przypadku mogą spowodować zderzenie z tłokami.
Tzn ze po zalozeniu popychaczy nalezy nie odpalac silnika przez 30min?

Przy zmianie popychaczy nalezy zdjac pasek rozrzadu, czy mozna sprawdzic czy zaplon byl przestawiony bez tzw "listy blokujacej"

_________________
A U D I 80 B4 2.0 115PS piekne srebrne BYLO
A U D I 80 B4 2.8V6 Quattro SGI Manual SPRZEDANE !!!!!
HONDA CBR954 FireBlade gotowa :-)
A4 1.9 TDI 130PS AVF lub AWX srebrne Znaleznione :-)

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2005 15:11:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sie.2003 02:46:07
Posty: 710
Lokalizacja: okolice Torunia
Widze ze zainteresowania moimi pyaniami nie ma.
:(

A powiedzcie mi moze czy to drganie przy zapalaniu auta moze byc spowodowane zuzytymi poduszkami pod silnikiem? Jak je sprawdzic?

_________________
A U D I 80 B4 2.0 115PS piekne srebrne BYLO
A U D I 80 B4 2.8V6 Quattro SGI Manual SPRZEDANE !!!!!
HONDA CBR954 FireBlade gotowa :-)
A4 1.9 TDI 130PS AVF lub AWX srebrne Znaleznione :-)

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2005 16:58:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Wydaj mi się że to szklanka.Zanim napełni się olejem to puka i wcale to pukanie nie musi być równomierne wraz ze wzrostem obrotów.
Przy wymiane uszczelki radził bym splanować głowicę.Właśnie w silnikach naszych bardzo często zdaża się wyciek oleju zpod głowic.Występuje on z tyłu głowicy, po czym ścieka pod kolektor.

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2005 17:36:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
Odnośnie szklanek.. po ich wymianie należy odczekać napewno 30 min aby osiadły w gnieżdzie.
dokładniej moze niech wypowiedza użytkownicy 2,8.

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2005 18:07:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sie.2003 02:46:07
Posty: 710
Lokalizacja: okolice Torunia
tzn po zlozeniu silnika i zalozeniu nowych popychaczy nalezy go nie odpalac przez 30min?
Jaki ma byc odstep (luz zaworowy)?

_________________
A U D I 80 B4 2.0 115PS piekne srebrne BYLO
A U D I 80 B4 2.8V6 Quattro SGI Manual SPRZEDANE !!!!!
HONDA CBR954 FireBlade gotowa :-)
A4 1.9 TDI 130PS AVF lub AWX srebrne Znaleznione :-)

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2005 18:27:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
Nie ma potrzeby ustawiania luzów bo od tego są włąsnie hydroregulatory. Pozostawia sie je w ganiazdach aby sie ułożyły; hydro same ustawiają luzy poprzez napełnianie sie olejem.

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2005 18:32:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sie.2003 02:46:07
Posty: 710
Lokalizacja: okolice Torunia
A jak sprawdzic czy poduszki pod silnikiem sa ok i jaki jest koszt ich wymiany?

_________________
A U D I 80 B4 2.0 115PS piekne srebrne BYLO
A U D I 80 B4 2.8V6 Quattro SGI Manual SPRZEDANE !!!!!
HONDA CBR954 FireBlade gotowa :-)
A4 1.9 TDI 130PS AVF lub AWX srebrne Znaleznione :-)

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2005 10:10:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
1. na 99% stukaja popychacze, spróbuj zmeinić olej, może pomóc i obejdzie sie bez wymiany
2. za zapłon opowiada moduł i cewki zapłonowe tego sie nie ustawia
3. ustawienie rozrządu bez listwy jest bardzo ciężkie, jak będzie delikatnie przestawiony autko nie będzie miało odpowiedniej mocy i będzie miało dziwną prace, zawory z tłokiem sie nie zderzą
4. samoregulatory, jak sama nazwa wskazuje regulują sie same przez ciśnienie oleju, 30 min to czas by osiadły w gnieździe i napełniły sie olejem, ale przez ten czas akurat silnik poskładasz
5. ciśnienie oleju min to jest chyba 1.5 bar przy 2700obr. min. a na wolnych 0.8bar ale są to wartości krytyczne. Jeśłi przy gorącej oliwie na wolnych obrotach masz powyżej 1.5b to jest git
6. ciśnienie na cylinrdach 10-14 bar krytyczne chyba 7bar przy czym różnica pomiędzy cylindrami nie większa niż 20%
7. uczelniacze zaworowe lepiej wymień, uszczelke pod głowicą też
8. jeśli wywala olej sprawdź odmy, może należy je udrożnić, często sie zapychją
9. poduszki możesz sprawdzić w ten spoób: odpalasz silnik gazujesz i patrzysz czy nim rzuca czy nie, dodatkowo możesz siłą mięśni próbowyć kołysać silnikiem, jeśli są wywalone to bedzie ci silnik latał. Koszt poduszki około 500-600zł szt. Wymiana nie wiem, ale trzeba cayły silnik do góry troche unieść i może być przy tym troche roboty.
10 drgania podczas odpalenia: zużyte poduchy silnika, przestawiony rozrząd, nieszczelnoiść w dolocie, problemy z zapłonem i jeszcze wiele innych.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2005 18:01:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sie.2003 02:46:07
Posty: 710
Lokalizacja: okolice Torunia
Na poczatek dzieki za wyczerpujaca odpowiedz WOWO
A co do oleju to wymieniony byl i zrobilem na nim jakies 4-5tys wiec chyba ponowna zmiana nic nie da.
Mam jeszcze pytanie, bo kumpel twierdzi ze zmiana oleju 10W40(taki caly czas uzywam) na 15W40 pomoze ale czy jest sens?
Jaki jest koszt wymiany popychaczy(pomijajac robocizne) ?

_________________
A U D I 80 B4 2.0 115PS piekne srebrne BYLO
A U D I 80 B4 2.8V6 Quattro SGI Manual SPRZEDANE !!!!!
HONDA CBR954 FireBlade gotowa :-)
A4 1.9 TDI 130PS AVF lub AWX srebrne Znaleznione :-)

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2005 09:00:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Czyli co zmieniasz półsyntetyk na mineral?? :galy: NIe rób tego. W zasadzie popychacze ucichłyby na jakiś czas, ale szkoda silnika. Lepiej już je wymienić, lub przejść na inny olej (producent)
Wcześniej jeździłem na 10w40 Mobil 1 i po kilku dniach postoju po odpaleniu postukał kilka razy. Teraz przez około 8miesięcy silnik stał na strychu, a auto w garażu, przy czym przynajmniej połowe czasu silnik przestał bez oleju. Zalałem go oliwką Neste 10w40 odpaliłem i nawet nie cyknął. :P
Cena popychacza jeśli sie nie myle to 30zł? niech mnie ktoś poprawi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2005 16:57:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2004 19:31:01
Posty: 179
Lokalizacja: Lublin
Ja tak szybko podłącze się pod temat. Jakie oleje występują w skrzyni i tylnym dyferencjale w Audi Qp Quattro 2.8, kto jest dostawcą fabrycznym dla Audi. Z racji, że jestem leniwy i niechce mi się przekopywać netu po 10godzinach za sterami ciężarówki prosze o wyrozumiałość :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2005 11:40:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sie.2003 02:46:07
Posty: 710
Lokalizacja: okolice Torunia
Powiedzcie mi czy nowe szklanki powinny byc oproznione z oleju czy lepiej azeby byly napelnione tak jak sie je kupuje?

Czy da sie sprawdzic po zalozeniu rozrzadu czy sie nie przestawil? Na co powinienem zwrocic uwage po podlaczeniu pod Vaga lub Boscha azeby bylo wiadomo ze rozrzad jest ok?

_________________
A U D I 80 B4 2.0 115PS piekne srebrne BYLO
A U D I 80 B4 2.8V6 Quattro SGI Manual SPRZEDANE !!!!!
HONDA CBR954 FireBlade gotowa :-)
A4 1.9 TDI 130PS AVF lub AWX srebrne Znaleznione :-)

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2005 12:40:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
sprawdzić rozrząd na 100% możesz tylko przy użyciu listwy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2005 13:24:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sie.2003 02:46:07
Posty: 710
Lokalizacja: okolice Torunia
Niestety nie mam ani ja ani moj mechanik takiej listwy, mam kumpla ktory ma Boscha, ja mam Vaga , czy za ich pomoca nie mozna sprawdzic poprawnosci ustawienia rozrzadu?

_________________
A U D I 80 B4 2.0 115PS piekne srebrne BYLO
A U D I 80 B4 2.8V6 Quattro SGI Manual SPRZEDANE !!!!!
HONDA CBR954 FireBlade gotowa :-)
A4 1.9 TDI 130PS AVF lub AWX srebrne Znaleznione :-)

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2005 19:31:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
oj nie tylko ;) a a jak koło będzi eprzestawione? ;) nie raz sie spotkałem z takim przypadkiem - jedno koło ustawione, a drugie np. 15 stopni w bok ;) - a rozrząd ok.

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2005 20:33:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sie.2003 02:46:07
Posty: 710
Lokalizacja: okolice Torunia
Czyli jak mozna sprawdzic to czy nie jest przestawione i czym?
Wydaje mi sie ze auto troche bardzo delikatnie balansuje na obrotach, tak jakby przeskakiwala iskra co jakis czas, jest to delikatnie odczuwalne ale jest.
Dodam jeszcze ze wszystko wymienilem co bylo mozliwe(oprocz calego auta) i dalej cos czuc.

_________________
A U D I 80 B4 2.0 115PS piekne srebrne BYLO
A U D I 80 B4 2.8V6 Quattro SGI Manual SPRZEDANE !!!!!
HONDA CBR954 FireBlade gotowa :-)
A4 1.9 TDI 130PS AVF lub AWX srebrne Znaleznione :-)

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2005 19:58:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Ja ostatnio za porada Leo odłączyłem odmy i puściłem pod auto. Nie wiem czemu teraz na ciepłym silniku obroty stoją jak drut.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2005 20:22:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sie.2003 02:46:07
Posty: 710
Lokalizacja: okolice Torunia
mozesz wowo opisac co i jak dokladnie zrobiles?

_________________
A U D I 80 B4 2.0 115PS piekne srebrne BYLO
A U D I 80 B4 2.8V6 Quattro SGI Manual SPRZEDANE !!!!!
HONDA CBR954 FireBlade gotowa :-)
A4 1.9 TDI 130PS AVF lub AWX srebrne Znaleznione :-)

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: