150KM to 150KM (pomijając moment obotowy):
1 KM = 75 kGm/s = 735,498 W = 0,9863 HP
Jednostka powstała na wzór konia parowego (HP) stworzonego w krajach anglosaskich do porównywania mocy maszyn parowych z koniem. Moc 1 KM odpowiadała zaprzęgowi z jednym koniem, 2 KM – z dwoma końmi itd. (w przybliżeniu). Jest to moc brutto oddawana przez konia z pominięciem strat.
Po wprowadzeniu układu SI zastąpiony kilowatem. Nadal często używany do określenia mocy silników spalinowych. Często moc podawana jest w obydwu jednostkach. Drugą wartość umieszcza się w nawiasach.
Główna różnica to układ przeniesienia napędu...
Najłatwiej to zroumieć obracając rower siodełkiem do góry i bawiąc się przerzutkami...
UWAGA - wywód łopatologiczny!!!!!!!
Masz tam 2 zębatki uzywane na raz... Ty jesteś silnikiem, więc zębatka przy pedałach odpowiada przeniesieniu napędu z silnika na skrzynię (więc ją pomijam

). Druga natomiast zębatka to właśnie owa skrzynia biegów. Im jest większa, tym koło kręci się wolniej, ale z dużo większą mocą, dlatego w miarę rozpędzania zmieniasz ją na mniejszą, która przy tej samej szybkości kręcenia, powoduje szybsze obracanie się koła i jedziesz szybciej, ale musisz mocniej naciskać pedały... I daltego, przy dużej zębatce podjedziesz pod górkę lekko kręcąc pedałami, a przy małej "nieupedałujesz" i się zatrzymasz...
Jako, że w obu przypadkach "silnik" był taki sam, to główne różnice powstają w przeniesieniu napędu... Proste
W aucie jest podobnie, ale wszystko jest 1000000 x bardziej skomplikowane...
