.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.kwi.2025 06:35:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 150KM
PostNapisane: 04.sie.2007 20:17:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
Dręczy mnie brak wiedzy teoretycznej na temat obliczania,lub pomiaru mocy silnika w samochodzie osobowym,otóż biorąc np często opisywaną A6 2,5TDI i mamy 150 KM,ale np ciężarówka ma też się 150KM, więc skoro liczby się zgadzają to można zamontować V6 do ciężarówki i ... nie pojedzie. Proszę o uświadomienie mnie w tym temacie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2007 22:20:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Tak w skrocie... moc silnika mierzy sie na hamowni. Co do wymiany to komora silnikowa jest inna w samochodzie osobowym w porownaniu do ciezarowki. Przelozenie samego silnika obojetnie jakiego wymaga przerobienia jego mocowania, choc nie zawsze. Nastepnie dopasowac trzeba jeszcze odpowiednia skrzynie biegow, bo ta ktora byla moze nie pasowac. Do wymiany na samym koncu zostaje jeszcze zawieszenie, uklad hamulcowy komputer sterujacy praca silnika oraz inne graty od nowego silnika. Napisz jeszcze do jakiego modelu Audi chcesz zrobic ten SWAP ? Eksperci od wymiany silnikow powinni cos wiecej o tym tu napisac :)

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 04.sie.2007 22:48:41 przez KORU, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2007 22:40:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2006 22:11:31
Posty: 469
w zasadzie problem twój polega na skrzyni biegów. Mały samochód osobowy ma mały ciężar więc może mieć długie przełożenia które przy 150 KM mogą go rozpędzić nawet do 200 km/h ale ciężarówka aby uciągnąć ciężark który wiezie musi mieć krótkie i silne przełożenia ergo przy tej samej mocy nie pojedzie 200 km/h ale w przypadku przeciągania liny małe autko z mocą 150 KM nie przeciągnie ciężarówki o tej samej mocy. Tak samo traktor o mocy 150 KM nie pojedzie nawet 80 km/h ale za to przeciągnie auto i ciężarówkę na raz :D

_________________
Audi It's all about drive


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2007 09:44:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
a gdyby audi miały jeszcze reduktory ;)
jak w terenówkach to na jedynce byś śmigał 10 km\h a na 4 z 50km\h i mocy by ci nie zabrakło :peace:



landrover discovery 2.5 TD 114 km
reduktor na jedynce bez gazu i kerowcy :):

http://pl.youtube.com/watch?v=b3my3KdJabc

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Ostatnio edytowano 05.sie.2007 16:05:41 przez SLAWKO 83, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2007 10:30:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lut.2006 18:32:04
Posty: 321
Lokalizacja: małopolska
Jeszcze jeden aspekt, może mniej ważny ale zawsze - z reguły takie "ciężarówkowe" silniki, przy podobnej mocy jak osobówka, mają znacznie większy moment obrotowy... Skoro osiągają podobną do osobowych diesli moc, przy powiedzmy dwukrotnie niższych obrotach, oznacza to, że mają w przybliżeniu 2x większy moment ;)

_________________
A8 AKE
W wolnym czasie: www.konradwojcik.xt.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2007 11:09:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Czemu sluzy ten temat? silnik w ciezarowce sie popsul i nie ma nic innego pod reka akurat niz AFB?

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2007 14:11:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
nie zamierzam montować takiego silnika do ciężarówki,przecież to nie miałoby sensu,są to rozważania teoretyczne i chciałem uzupełnić swoją wiedzę na ten temat,ale nadal nie wiem dokładnie czym różni się 150KM w ciężarówce od 150KM np 2,0 benzyna


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2007 15:17:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
150KM to 150KM (pomijając moment obotowy):

1 KM = 75 kGm/s = 735,498 W = 0,9863 HP
Jednostka powstała na wzór konia parowego (HP) stworzonego w krajach anglosaskich do porównywania mocy maszyn parowych z koniem. Moc 1 KM odpowiadała zaprzęgowi z jednym koniem, 2 KM – z dwoma końmi itd. (w przybliżeniu). Jest to moc brutto oddawana przez konia z pominięciem strat.

Po wprowadzeniu układu SI zastąpiony kilowatem. Nadal często używany do określenia mocy silników spalinowych. Często moc podawana jest w obydwu jednostkach. Drugą wartość umieszcza się w nawiasach. :peace:

Główna różnica to układ przeniesienia napędu...
Najłatwiej to zroumieć obracając rower siodełkiem do góry i bawiąc się przerzutkami...

UWAGA - wywód łopatologiczny!!!!!!! :peace:

Masz tam 2 zębatki uzywane na raz... Ty jesteś silnikiem, więc zębatka przy pedałach odpowiada przeniesieniu napędu z silnika na skrzynię (więc ją pomijam ;)). Druga natomiast zębatka to właśnie owa skrzynia biegów. Im jest większa, tym koło kręci się wolniej, ale z dużo większą mocą, dlatego w miarę rozpędzania zmieniasz ją na mniejszą, która przy tej samej szybkości kręcenia, powoduje szybsze obracanie się koła i jedziesz szybciej, ale musisz mocniej naciskać pedały... I daltego, przy dużej zębatce podjedziesz pod górkę lekko kręcąc pedałami, a przy małej "nieupedałujesz" i się zatrzymasz...
Jako, że w obu przypadkach "silnik" był taki sam, to główne różnice powstają w przeniesieniu napędu... Proste :D

W aucie jest podobnie, ale wszystko jest 1000000 x bardziej skomplikowane... :diabel:

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2007 16:59:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
dziękuję za zainteresowanie,jednak nadal nie jestem przekonany że np silnik 2,0 benzyna o mocy 150KM będzie w stanie rozpędzić ciężarówkę o masie 30ton do prędkości 60km/h w takim samym czasie co zastosowany w niej 150 konny silnik fabryczny.
ps. Heveliusz, w mojej szkole do wszelkich obliczeń przyjmowane było że 1 koń żywy =5KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2007 17:55:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Jeśli ten nowy silnik sprzęgniesz ze skrzynią od Ciężarówki, to jest ogromne prawdopodobieństwo, że ciężarówka pojedzie...
Jednak moc to nie wszystko. Jest jeszcze moment obrotowy...
Ciężarówki są wyposażane w potężne turbodiesele, nie dlatego, że jest oszczędniej (choć pewnie też ;0), ale dlatego, że moment obrotowy turbodiesela jest ogromny, a to ważniejsze niż KM...

Ogólnie ktoś kiedyś powiedział, że w uproszczeniu konie mechaniczne to prędkośc maksymalna, a moment obr. to przyspieszenia i "siła" samochodu...

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2007 06:41:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
dziekuje,teraz jestem usatysfakcjonowany,ilość KM podawana jest głownie dla relkamy, a rzeczywiste osiągi to momont obrotowy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2007 07:03:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12011
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
moc się oblicza, moment obrotowy powstaje w wyniku spalania w silniku na wale korbowym. Moment w funkcji obrotów plus jakaśtamstała daje moc. Jeśli zbudowałbyś silnik ciężarówki z momentem takim jak seryjnie ma ciężarówka, czyli około 500-600 Nm ( mała ciężarówka :P ) ale z red-line na poziomie 4500 obr/min a nie jak normalnie mają na poziomie 2500-3000 obr/min to miałaby mocy zamiast 160-180 KM jakieś 300 KM. Ale to się nie liczy bo samym silnikiem auto żadne nie jedzie, jest po drodze jeszcze skrzynia biegów, która czasem psuje, czasem pomaga ;) I zmienia wartości mocy i momentu przenoszone na drogę.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2007 07:06:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12011
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
aha, i jak postawisz auto, które ma 150 KM ale momentu 400 Nm, z drugim autem, które ma mocy też 150 KM, ale momentu już mniej, ok 220 Nm, to nie jesteś w stanie powiedzieć, który będzie szybszy , bez poznania przełożeń skrzyni biegów. Twierdzę nawet że to auto z mniejszym momentem będzie szybsze . Bo jeszcze przebieg momentu i mocy jest ważny.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2007 07:36:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
wojtekkkkk napisał(a):
dziekuje,teraz jestem usatysfakcjonowany,ilość KM podawana jest głownie dla relkamy, a rzeczywiste osiągi to momont obrotowy



Nie, nie, ilość KM nie jest podawana dla reklamy :peace: Powiedziałbym tak, moc odpowiada za prędkość max auta, moment obrotowy za zdolność do uciągnięcia danej masy. To tak w wieeelkim uproszczeniu. Poza tym moc i moment jest ściśle powiązana.

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2007 13:34:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lut.2006 18:32:04
Posty: 321
Lokalizacja: małopolska
Myślę, że temat wyczerpany całkowicie ale gdyby jeszcze kogoś coś nurtowało to tutaj opisane wszystko w bardzo przystępny sposób:

http://www.technikajazdy.info/mocvsmoment.php

(nie przejrzałem do końca ale widzę błąd we wzorze na moc (a raczej brak opisu użytych jednostek...)

_________________
A8 AKE
W wolnym czasie: www.konradwojcik.xt.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: