.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 15:07:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Nie rozłączyło wiatraka na chłodnicy/pytanie.
PostNapisane: 25.lut.2005 09:36:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2004 15:12:39
Posty: 415
Lokalizacja: Nowa Sól lubuskie <Było: B3/1,8/DZ/BRC>
Witam.
Ostatnimi dniami jest w moich okolicachsporo błota pośniegowego, wilgoć, śnieg i deszcz, czyli kicha na maxa. Latam do tyrki po tym syfie na drodze 80-120kmh. To tak w ramach wprowadzenia, bo może mieć znaczenie. Przedwczoraj rano stanąłem w korku i tak przez miasto się wlokłem, że mi się wiatrak na chłodnicy załączył z powodu temperatury. Przyjechałem na parking, stanąłem, pozwoliłem maszynie przepompować jeszcze trochę płynu w żyłach, wyłączyłem silnik, załączyłem napięcie na auto i jakież moje zdziwienie, że wiatrak się kręci i kręci i kręci .......... . Trwało to z 10 minut, a na dworze około 0 stopni. Jeszcze większe gały zrobiłem, jak po 8 godzinach wsiadam do furacza, przekręcam kluczyk, a wiatrak znów się merda pod maską. Pomyślałem przegonię furacza w drodze do domu - jakieś 30 km, tak, żeby podgrzać motor do temperatury załączania wiatraka. Przegoniłem go, przyjechałem pod dom i wiatrak się rozłączył - znaczy tak jak w standardzie, czyli temperatura spadła i wiatrak się rozłączył. Ale dzisiaj rano chyba znów się sytuacja powtórzyła, bo jakoś długo mi mieliło pod maską. Ale musiałem lecieć do tyrki, bo czas naglił. Teraz pytanie: co odpowiada za załączanie tego wiatraka? Czujnik temperatury(który?) i chyba jakiś przekaźnik(który?). Miał ktoś już coś takiego? Co się mogło podwiesić i z jakiego powodu?
Za pomoc w lokalizacji big THX.
PZDR.

_________________
Było:
Audi 80 B3 1,8 DZ 112KM + BRC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2005 09:57:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2004 06:40:57
Posty: 101
ostanio przerabiałem ten temat u siebie, tylko z drugiej strony, kręcący się wiatrak po wyłączeniu zapłonu też sie wyłączał, co zrobiłem:
- rozgrzalem silnik do temmperatury przy której załączył sie wiatrak, wyłączyłem zapłon, z czujnika (przykręcony do głowicy pporzez blaszany wspornik z lewej strony) zdjąłem wsówkę i dotchnąłem masy - kręcił wiatrak, rozłączym - niekręcił - czyli czujnik, gdyby nie rozłączyło to przekaźnik
- wykęciłem czujnik, położyłem na żelasku :D i z omomierzem czekałem, pyknął, jest przejście, zdjąłem z grzania, podmuchałem - pyknął i nie ma przejścia - czyli OK
Czyli w moim przypadku prawdopodobnie przedwczesna obawa - załaczenie wentylatora 105 stopni, czujnik od podtrzymania 110 stopni, czyli pewnie za wcześnie sie tym zainteresowalem, powinienem dłużej poczekać aż sie bardziej zagrzeje silnik


ten czujnik to w zasadzie włącznik termiczny do podtrzmania zasilania wentylatora pod wyłączeniu zapłonu w celu schłodzenia wtrysków

_________________
Audi B3 1.8S , 1987r. Silnik JN KE-Jetronic
Audi A4 1,6 1995r. ADP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2005 09:59:38 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
W chłodnicy na dole po lewej stronie jest czujnik - możesz mieć jeszcze jakieś zwarcie na kablach... bo jak je się zewrze to wiatrak się kręci... Tak jest w C4, ale u Ciebie AFAIK jest tak samo...


P.S. A może masz klimkę i przy plusowej temperaturze się załączyła... a później zrobiło się zumno i już nie??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2005 10:34:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2004 15:12:39
Posty: 415
Lokalizacja: Nowa Sól lubuskie <Było: B3/1,8/DZ/BRC>
Dzięki Panowie za porady.
Manius_29 dzisiaj pójdę twoim tropem. Rozumiem, że chodzi o tem czujnik, co go z przodu widać na głowicy przypięty, taki mały? Polookam go dzisiaj i obczaję, co tam nie trybi.
GrzesB - klima będzie dopiero w następnym furaczu, więc ten trop odpada, ale zaciekawiłeś mnie tym czujnikiem w chłodnicy. Może nawaliło na niego tego gó.na, co zalega u nas na drogach, zwłaszcza, że na parkingu, to swoje miejsce błotnikiem odśnieżałem ostatnio.
PZDR.
PS. Ten czujnik w chłodnicy, to od wiatraka tylko jest, czy za coś jeszcze odpowiada?

EDIT: z tym odśnieżaniem, to oczywiście miałem na myśli zderzak przedni, a nie błotnik :D .

_________________
Było:
Audi 80 B3 1,8 DZ 112KM + BRC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2005 10:46:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2004 20:54:23
Posty: 273
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Ten czujnik znajdujący się na dole chłodnicy steruje tylko wentylatorem. Jak będzie długo działał wentylator to wypnij tą wtyczkę i jak wentylator wyłączy się - to wina tego czujnika...

_________________
B4 klima i gaz.
VW Passat B5 Variant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2005 10:51:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2004 11:57:10
Posty: 261
Lokalizacja: ...:Bytom:... AUDI 80 1.8 S - PM
Cześć Tomek !!
Ja ci powiem co ja miałem bo przerabiałem ten temat pare dni temu <dokładnie po zlocie śląskim> Jadąc w niedziele z Cze-wy do Gliwic rozgrzałem auto tak że wiatrak się załączył. Pózniej stanołem żeby zatankować, wyłączyłem zapłon i po zakończeniu tankowania odpaliłem - właczył sie wiatrak, po kilkunastu minutach się wyłączył. Po przyjechaniu do chaty zostawiłem auto na noc i rano po przekręceniu stacyjki wentylator znowu się załączył i już się nie wyłączył pomimo gaszenia i zapalania auta. Winny tego był wyłacznik termiczny wentylatora umieszczony w dolnym rogu chłodnicy. Jak podłączyłem miernik miał cały czas przejście pomimo zminego płynu w chłodnicy. Wymieniłem go i teraz jest wszystko OK :peace:
Pozdrawiam
PS w razie jakichś pytań przez weekend to wal na komóre nr znasz.

_________________
A 80 B3/B4 1.8S sil. PM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2005 10:52:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2004 15:12:39
Posty: 415
Lokalizacja: Nowa Sól lubuskie <Było: B3/1,8/DZ/BRC>
OK. thx xawier za info muszę go zbadzć. tylko niech jeszcze ktoś mi powie, jeżeli wiatraka załącza ten czujnik w chłodnicy, to jaką rolę spełnia(w stosunku do wiatraka) ten czujnik na blaszce na głowicy? zdublowane zabezpieczenie, czy jak?

_________________
Było:
Audi 80 B3 1,8 DZ 112KM + BRC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2005 10:58:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2004 15:12:39
Posty: 415
Lokalizacja: Nowa Sól lubuskie <Było: B3/1,8/DZ/BRC>
No to już wiem, na czym wykonam dzisiaj wyrok ;D . Tomek, niestety twoją kom mi wcięło razem z całą książką adresową, jak podłączyłem ostatnio telefon do kompa ;D . Dlatego się nie odzywałem. Proszę o jakikolwiek kontakt, to przekręcę i pogadamy. GG: 4448501 . Jeszcze tylko ponawiam pytanie : do czego służy czujnik na głowicy?
PZDR.

_________________
Było:
Audi 80 B3 1,8 DZ 112KM + BRC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2005 11:01:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2004 00:06:16
Posty: 83
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
nie jestem do końca pewny, ale u mnie działa to tak, że ten na głowicy załącza wentylator (nawet przy wyjętym kluczyku) jeśli temperatura pod klapą silnika jest za wysoka. A ten na chłodnicy załączy gdy za wysoka jest temp wody.

_________________
OOOO B3 2.0 [3A]
prawie pszczółka (:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2005 11:05:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2004 15:12:39
Posty: 415
Lokalizacja: Nowa Sól lubuskie <Było: B3/1,8/DZ/BRC>
no to juz teraz chyba wszystko wyjaśnione. dzisiaj egzekucja :D . dziękuję panowie za zaangażowanie w temat. jak już wykonam wyrok po śledztwie, to napisze, co było przyczyną u mnie.
PZDR.

_________________
Było:
Audi 80 B3 1,8 DZ 112KM + BRC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2005 17:03:09 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
To jeszcze dostaniesz odemnie darmowy TIP :) - jak poprowadzisz sobie przewodzik do kabiny i założysz przełącznik to będziesz mógł manualnie załączać wiatrak - ja tak mam odkąd nawalił mi właśnie ten czujnik w chłodnicy i mimo, że już naprawiony to i tak zawsze wiem, że jak potrzebuję ostudzić potwora to jeden pstrrrrryk i już :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2005 09:16:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2004 15:12:39
Posty: 415
Lokalizacja: Nowa Sól lubuskie <Było: B3/1,8/DZ/BRC>
Witam po łykendzie.
Oświadczam, że winowajca anomalii namierzony. Przeczyną kręcenia wiatraka jest w moim przypadku jest czujnik w chłodnicy. Coś w nim w środku ześwirowało i załącza przy niskich temperaturach, a dodatkowo działa na uderzenie kombinerkami. Było w nim trochę mokro, oczyszczony został, wysuszony, podgrzany i dzisiaj rano sytuacja się powtórzyła. Podczas testów działał na zasadzie: uderz kombinerkami - załączył, uderz ponownie - rozłączył. Poleci z auta, jak tylko do IC podjadę, pozostaje tylko pytanie. Czy ten czujnik odpowiada tylko za załączenie wiatraka podczas załączonego zapłonu, czy za coś jeszcze? Temperatura w zasadzie na zegarach trzyma się w normie i wskazania też raczej poprawne.
GrzesB - dzięki za tipsa, powiem, że ciekawe rozwiązanie, też pomyślę chyba nad takim rozwiązaniem, bo jest to ciekawa alternatywa na letnie upały.
PZDR.

PS. Przy okazji znalazłem rozwiązanie zagadki, która mnie od dłuższego czasu dręczyła. Otóż zastanawiało mnie to, że z tego czujnika w chłodnicy wychodzą tylko 2 druty, a wiatrak ma podejście na 2 prędkości. Rozwiązanie - pierwsza prędość - wolniejsza - jest załączana czujnikiem na bloku silnika.

_________________
Było:
Audi 80 B3 1,8 DZ 112KM + BRC


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: