Aby sie upewnić że padł termostat sprawdź po kilkunastu km temperatury w bloku 01 grupie 007 , pozycja "coolant temp."
Jeśli będzie tan 60 st - masz ewidentnie termostat do wymiany.
Kolejny sposób to sprawdzenie kanału 49 na panelu klimatronika (procedurę znajdziesz w archiwum forum), na którym również możesz sprawdzić temperaturę silnika.
Inna próba: jesli po osiągnięciu tej temp max jaką masz wąż od chłodnicy jest gorący - również masz pewność że to termostat.
Znajduje się on po lewej stronie silnika (od strony wtrysków) na dole, za pompą wspomagania.
Termostat wymieniasz tylko i wyłacznie na oryginalny firmy BTT zakupiony w ASO. Koszt ok 90 st C. Nie kupujemy podróbek Verneta i Wahlera.
Tutaj procedura wymiany termostatu (m in. dla silnika 1Z):
http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,4521.0.html