.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 13:52:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zasada działania KJ-Tronic
PostNapisane: 22.lut.2005 14:27:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2005 10:19:45
Posty: 67
Witam. Mam pytanko. Skoro KJ-Tronic jest wtryskiem mechanicznym i nie steruje nim komputer to jak ten wtrysk wie kiedy i ile wtrysnąć. Przecież wtrysk nie jest połączony mechanicznie wałkiem z silnikiem jak w dizlu. ?
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2005 14:36:18 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Obrazek
Obrazek

1. Pompa paliwa
2. Akumulator ciśnienia
3. Filtr paliwa
4. Termiczny regulator ciśnienia
5. Wtryskiwacz mechaniczny
6. Wtryskiwacz rozruchowy
7. Rozdzielacz paliwa
8. Przepływomierz powiertza
9. Czujnik temperatury
10. Zawór wolnych obrotów

wg http://www.autobodex.waw.pl/

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2005 16:07:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Zasada działania jest mniej więcej taka: powietrze zasysane do cylindra w trakcie suwu ssania podnosi go góry klapkę przepływomierza (to ten talerzyk po lewej stronie na dużym zdjęciu postu powyżej). Klapka idąc do góry popycha trzpień zaworka w rozdzielaczu paliwa, co powoduje wytworzenie ciśnienia paliwa i jego wtrysk wtryskiwaczem do kanału dolotowego. O dokładnej ilości wtryskiwanego paliwa decydują analizowane przez elektronikę wskazania odnoście temp, prędkości obrotowej itd. O samej wielkości dawki do wtrusku decyduje zawór elektromechaniczny.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Ostatnio edytowano 22.lut.2005 16:12:37 przez cygaro-avant, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zasada działania KJ-Tronic
PostNapisane: 22.lut.2005 16:07:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2003 16:04:41
Posty: 281
Lokalizacja: Warszawa/Bytom
JarekMr napisał(a):
Witam. Mam pytanko. Skoro KJ-Tronic jest wtryskiem mechanicznym i nie steruje nim komputer to jak ten wtrysk wie kiedy i ile wtrysnąć. Przecież wtrysk nie jest połączony mechanicznie wałkiem z silnikiem jak w dizlu. ?
Pozdrawiam.


http://www.w114-115.org.pl/forum/cms_vi ... .php?aid=9 - pod tym linkiem znajdziesz zasade działania K-Jetronic. Tekst pochodzi z zaprzyjaźnonego forum MB.

_________________
było C4 2.3 w automacie

Passat B5 1.9 TDI
Chip by Rogal
Wtryski ASV


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2005 17:52:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
cygaro-avant napisał(a):
Zasada działania jest mniej więcej taka: powietrze zasysane do cylindra w trakcie suwu ssania podnosi go góry klapkę przepływomierza (to ten talerzyk po lewej stronie na dużym zdjęciu postu powyżej). Klapka idąc do góry popycha trzpień zaworka w rozdzielaczu paliwa, co powoduje wytworzenie ciśnienia paliwa i jego wtrysk wtryskiwaczem do kanału dolotowego. O dokładnej ilości wtryskiwanego paliwa decydują analizowane przez elektronikę wskazania odnoście temp, prędkości obrotowej itd. O samej wielkości dawki do wtrusku decyduje zawór elektromechaniczny.



dziwnie wytlumaczone poza tmy w k-jet nie ma zadnej elektorniki !!!

to co pogrubilem na czarno nazywa sie regulatorem cisnienia sterujacego i jest to jedno z najwazniejszych urzadzen w calym systemie od tego zaleza nasze odczucia z jazdy jest on nie do ustawienia w warunkach warsztatowych

SZUKAJ
bylo o tym duzo jak cos chcesz wiedziec dokladniej daj znac na pw

jarekmr zadal najbardziej smieszne pytanie odnosnie k-jet :D:D:D :P:P
peace

pozdro

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2005 11:06:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2005 10:19:45
Posty: 67
Może i śmieszne jest to pytanie, ale nadal nie wiem jak dochodzi informacja do wtrysku, którym wtryskiem ma polecieć benzyna, ilość już wiem, od przepływomieża, ale który nadal nie wiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2005 14:06:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Każdy cylinder ma swój własny przepływomierz i swój własny wtryskiwacz, który dba o wtrysk paliwa.

W K-jetronic nie ma tak na prawdę czegoś takiego jak "informacja o wtrysku". Po prostu: cylinder ssając powietrze unosi do góry klapkę przepływomierza i to powoduje w sposób MECHANICZNY uruchomienie wtrysku. W ten sposób do cylindra trafia ssane powietrze i wtryskiwane paliwo.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2005 15:44:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 17:23:22
Posty: 72
Lokalizacja: Olsztyn
Cytuj:
...nie wiem jak dochodzi informacja do wtrysku, którym wtryskiem ma polecieć benzyna...

Leci po równo do wszystkich wtryskiwaczy jednocześnie.

Cytuj:
Każdy cylinder ma swój własny przepływomierz...

O k.... , to mi poprzedni własciciel chyba wymontował cztery i sobie zostawił ;)

Tu jest trochę na temat K-Jetronic http://www.capri.pl/garage/kjetronic-2.8i

_________________
100 C3 quattro Avant (R5 - NF) było
100 C4 quattro Avant (R4 - ACE) było
S6 C4 quattro Avant (V8 - AEC) było
A6 C5 quattro Avant (V8 - ARS) jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2005 22:27:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
cygaro-avant napisał(a):
Każdy cylinder ma swój własny przepływomierz i swój własny wtryskiwacz, który dba o wtrysk paliwa.



jezu !!! wybacz ale musze powiedziec NIE NIE NIE NIE NIE !!!!!!!

jest przeplywomiesz czyli tloczek ktory pod wyplywem podcisnienie wytworzonego w kolektorze dolotowym unosi sie do gory

nie tak jak ty napisales ze podczas cyklu ssania to jest 100% nie prawda
dlatego ze on rozpryskuje caly czas paliwa TAK TAK TAK CALY CZAS !!!!

nie ma zadnej informacji o wtrysku

jest tylko dawka jaka jest dostarcza do wtryskiwacza czyli wieksze lub mniejsze cisnienie nic po za tym

wzbogacanie mieszanki odbywa sie po przez podcienienia
czyli regulator cisnienia sterujacego tloczkiem popuszcza troche cisnienia tloczek unosi sie do gory i nastepuje wzbogacenie mieszanki !!!

to ze jest to wtrytsk wielopunktowy nie mowi ze jest to wtrysk sekwencyjny !!!

pozdrawiam

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2005 11:57:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2005 10:19:45
Posty: 67
Mam jeszcze takie pytanie. Na schematach jest pokazana śróbka do regulacji wolnych obrotów. Gdzie fizycznie znaleść tą śróbkę przy silniku ?

Nazywa się to "wkręt regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2005 12:19:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
JarekMr napisał(a):
Mam jeszcze takie pytanie. Na schematach jest pokazana śróbka do regulacji wolnych obrotów. Gdzie fizycznie znaleść tą śróbkę przy silniku ?

Nazywa się to "wkręt regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego"


Zalezy od silnika. U mnie np jest tuz przy przepustnicy. W niektorych jest wmontowane w zawor stabilizacji biegu jałowego.

Ogolnie ta srubka musi być rownolegle z przepustnicą.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2005 12:32:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
a ma ktoś opis motronica?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: