gibon_81 napisał(a):
a wiec usczelke robilem z kolega ktory ogarnia dosc dobrze te sprawy. jesli chodzi o sama glowice to byla planowana i sprawdzana bylo ok. co do kolejnosci srub to nie mialem zadnych danych ktora pierwsza itd, podobnie bylo z momentem dokrecania bylo to zrobione na czuja. ale jakis czas bylo ok chodzil jak marzenie. jaka temperature macie u siebie i czy przy mrozach wlancza wam sie wentylator???
Jeśli gowica była dokręcana na czuja a kolejność dokręcania śrub - przypadkowa - na 99,9% stawiam na uszczelkę pod głowicą.
Zrzucaj czapkę jak najszybciej, daj znowu do przeplanowania, nowa uszczelka, NOWE ŚRUBY (!) i przykręcaj kluczem dynamometrycznym w kolejności jaką znajdziesz w opakowaniu uszczelki. Tam też będą podane momenty, jakimi należy dokręcać śruby - zwykle robi się to na trzy kroki - z czego dwa pierwsze są krokami związanymi z zadanym momentem, a trzeci - często z dokreceniem o zadany kąt.
Przed wymianą uszczelki dokładnie oczyść powierchnię bloku z resztek starej uszczelki, posługując się płaskim skrobakiem - doskonale sprawdza się stary zawór z grzybkiem zeszlifowanym z jednej strony na płasko, żeby nie pokaleczyć skrobanej powierzchni. A trzonek zaworu możnqa sobie dla wygody obsadzić w drewnianej rączce - i narządź mamy profi
Powodzenia!