Trudnosci z uruchomieniem silnika po dlugim postoju czyli silnika zimnego moga byc przyczyna wielu rzeczy. Najbardziej banalna jest slaby akumulator ktorego napiecie nie dosc ze musi wystarczyc na zasilenie rozrusznika to nie moze go braknac do zasilenia calego ukladu wtryskowego. W takim przypadku wskazane jest sprawdzenie napiecia spoczynkowe akumulatra a takze wykonanie testu pod obciazeniem. To co napisalem jednak nie znaczy ze masz po przeczytaniu postu kupic nowy akumulator

Bo to nie koniec.
Silik TDI to nadal taki sam silnik jak zwykly Diesel z lat 80-tych. Dzialaja tutaj niezmiennie takie same prawa. Zeby uruchomic taki slnik potrzebne jest cisnienie paliwa i cisnienei sprezania. To nadal nie znaczy ze trzeba narawiac silnik wiec czytaj dalej
Wstepna ocena przyczyn trudnosci rozruchu i tak najczesciej polega na wywiadzie z klijentem bo sam pacjent niestety nic nie powie. Tak wiec pierwze pytanie. Czy podczas rozrcuhu z ukladu wydechowego wydobywaja sie spaliny , a gdy juz sie uruchomi kopci czarnym dymem ? I tu drugie pytanie. Czy moze jest tak ze starasz sie uruchomis silnik a z ukaldu wydechowego nie wydobywa sie prawie nic...
Odpoweim Ci dlaczego jest to wazne:
1
Czarny dym podczas rozruchu jest oznaka tego ze do komory spalania pompowane jest paliwo ktore nie jest przepalone i pod postacia sadzy zstaje wyprowadzone przez wydech.
2
Brak jakichlowiek oznak dymienia oznacza brak paliwa w komorze spalania czyli moze byc zwiazane z brakiem cisnienia w ukladzie paliwowym. Tym samym czas rozruchu opozniony jest o czas zbudowania cisnienia w pompie ktore zdola otworzyc wtryskwiacze. Ta wersja moze byc spowodowana najzwyklejszym cofaniem sie paliwa.
Jesli jednak okaze sie ze zaobserwujesz w swoim aucie pierwsza wersje to bedzie o tyle trudno podac rozwiazanie ze przyczyna takiego stanu rzeczy moze byc kilkanascie powodow.
Jak widzisz wstepnie moge Cie tylko ukierunkowac w poszukiwaniu usterki.
Zacznijmy od odpowiedzi na pytania ktore zadalem...