.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.maja.2025 23:36:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 1998 AFN 1.9 TDI] - problem z zapalaniem
PostNapisane: 20.lut.2008 17:11:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2007 14:41:36
Posty: 32
Lokalizacja: Grójec k. wawy
Witam

Mam pytanie, otóz mam problem z odpaleniem przy pierwszym rozruchu jak samochd postoi całą noc, czym zimniej tym gorzej odpalic. Otóz sprawdzilem już swiece żarowe są ok. ustawienie pompy jest ok.myslełem tez ze jest jakis problem z paliwem bo jest taki objaw jakby paliwo nie dochodzilo, ale jest ok. chyba juz tylko pozostało sprawdzenie ciśnienia na cylindrach, nadmieniam ze auto nie bierze mi oleju i nie kopci. Proszę o jakies rozwiązania, może ktoś sie z takim problemem spotkał.
Dzieki z gory
Grzes


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2008 19:55:41 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Moze sprawdz ustawienie statycznego kąta wtrysku

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 1998 AFN 1.9 TDI] - problem z zapalaniem
PostNapisane: 21.lut.2008 20:01:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
FOX75 napisał(a):
Witam

Mam pytanie, otóz mam problem z odpaleniem przy pierwszym rozruchu jak samochd postoi całą noc, czym zimniej tym gorzej odpalic. Otóz sprawdzilem już swiece żarowe są ok. ustawienie pompy jest ok.myslełem tez ze jest jakis problem z paliwem bo jest taki objaw jakby paliwo nie dochodzilo, ale jest ok. chyba juz tylko pozostało sprawdzenie ciśnienia na cylindrach, nadmieniam ze auto nie bierze mi oleju i nie kopci. Proszę o jakies rozwiązania, może ktoś sie z takim problemem spotkał.
Dzieki z gory
Grzes

Poprosimy o logi z bloku 01 z grup:
000 - basic settings
007
013

Jak wygląda spożycie paliwa ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 1998 AFN 1.9 TDI] - problem z zapalaniem
PostNapisane: 21.lut.2008 20:53:15 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
FOX75 napisał(a):
Witam

Mam pytanie, otóz mam problem z odpaleniem przy pierwszym rozruchu jak samochd postoi całą noc, czym zimniej tym gorzej odpalic. Otóz sprawdzilem już swiece żarowe są ok. ustawienie pompy jest ok.myslełem tez ze jest jakis problem z paliwem bo jest taki objaw jakby paliwo nie dochodzilo, ale jest ok. chyba juz tylko pozostało sprawdzenie ciśnienia na cylindrach, nadmieniam ze auto nie bierze mi oleju i nie kopci. Proszę o jakies rozwiązania, może ktoś sie z takim problemem spotkał.
Dzieki z gory
Grzes


czy to nie czujnik G62 ?

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2008 13:23:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2007 14:41:36
Posty: 32
Lokalizacja: Grójec k. wawy
Witam Ponownie
Dzekuję za zainteresowanie, otoz spalanie paliwa jest właście mieści sie w granicach 5-6 litrów, a co chodzi o wtryskiwacze to jeszcze nie sprawdzałem. Ten problem pojawia sie tylko przy pierwszej próbie zapalenia, jak zapali i go natychmiast zgasze to juz odpali super za drugim i nastepnym razem.
Pozdrawiam
Grzegorz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2008 06:33:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Trudnosci z uruchomieniem silnika po dlugim postoju czyli silnika zimnego moga byc przyczyna wielu rzeczy. Najbardziej banalna jest slaby akumulator ktorego napiecie nie dosc ze musi wystarczyc na zasilenie rozrusznika to nie moze go braknac do zasilenia calego ukladu wtryskowego. W takim przypadku wskazane jest sprawdzenie napiecia spoczynkowe akumulatra a takze wykonanie testu pod obciazeniem. To co napisalem jednak nie znaczy ze masz po przeczytaniu postu kupic nowy akumulator :) Bo to nie koniec.

Silik TDI to nadal taki sam silnik jak zwykly Diesel z lat 80-tych. Dzialaja tutaj niezmiennie takie same prawa. Zeby uruchomic taki slnik potrzebne jest cisnienie paliwa i cisnienei sprezania. To nadal nie znaczy ze trzeba narawiac silnik wiec czytaj dalej :)

Wstepna ocena przyczyn trudnosci rozruchu i tak najczesciej polega na wywiadzie z klijentem bo sam pacjent niestety nic nie powie. Tak wiec pierwze pytanie. Czy podczas rozrcuhu z ukladu wydechowego wydobywaja sie spaliny , a gdy juz sie uruchomi kopci czarnym dymem ? I tu drugie pytanie. Czy moze jest tak ze starasz sie uruchomis silnik a z ukaldu wydechowego nie wydobywa sie prawie nic...

Odpoweim Ci dlaczego jest to wazne:

1

Czarny dym podczas rozruchu jest oznaka tego ze do komory spalania pompowane jest paliwo ktore nie jest przepalone i pod postacia sadzy zstaje wyprowadzone przez wydech.

2

Brak jakichlowiek oznak dymienia oznacza brak paliwa w komorze spalania czyli moze byc zwiazane z brakiem cisnienia w ukladzie paliwowym. Tym samym czas rozruchu opozniony jest o czas zbudowania cisnienia w pompie ktore zdola otworzyc wtryskwiacze. Ta wersja moze byc spowodowana najzwyklejszym cofaniem sie paliwa.

Jesli jednak okaze sie ze zaobserwujesz w swoim aucie pierwsza wersje to bedzie o tyle trudno podac rozwiazanie ze przyczyna takiego stanu rzeczy moze byc kilkanascie powodow.

Jak widzisz wstepnie moge Cie tylko ukierunkowac w poszukiwaniu usterki.

Zacznijmy od odpowiedzi na pytania ktore zadalem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2008 12:17:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
FOX75 napisał(a):
Witam Ponownie
Dzekuję za zainteresowanie, otoz spalanie paliwa jest właście mieści sie w granicach 5-6 litrów, a co chodzi o wtryskiwacze to jeszcze nie sprawdzałem. Ten problem pojawia sie tylko przy pierwszej próbie zapalenia, jak zapali i go natychmiast zgasze to juz odpali super za drugim i nastepnym razem.
Pozdrawiam
Grzegorz

Oprócz zapytań wygenerowanych przeze mnie wcześniej, zapytam jeszcze, czy o poranku w wężyku paliwowym widoczne są bąbelki powietrza ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2008 15:34:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2007 14:41:36
Posty: 32
Lokalizacja: Grójec k. wawy
Witam
Dzieki ze zainteresowałes sie moim problemem, wiec odpowiem na pytanie które mi zadałeś. Po pierwsze akumulato jest napewno sprawny w 100% gdyż wymieniłem na nowy i kręci bardzo dobrze, a co chodzi o cofanie sie paliwa to też brałem pod uwage tą opcje, i mechanik mi wstawił jakiś zawór zapobiegający cofaniu sie paliwa do zbiornika ale to nic nie poskutkowało.Natomiast podczas zapalania nie ma czarnej chmury dymu, tylko normalnie biały dymik, czyli wszystko oki. i nie kopci.A w sumie to wystarczy ze auto postoi nawet nie cala noc tylko ok.5-8 godz. i już zaczynają sie problemy z zapalaniem.
Pozdrawiam
Grzegorz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2008 22:29:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Ja chcialem tylko wiedziec co wydowywa sie ukladu wydechwego zanim silnik sie uruchomi czyli podczas krecenia..

Trututtutututu i ktos patrzy z tylu auta co sie dzieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: [A6 C5 1998 AFN 1.9 TDI] - problem z zapalaniem
PostNapisane: 05.mar.2008 14:14:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2007 14:41:36
Posty: 32
Lokalizacja: Grójec k. wawy
Witam Ponownie
Otoż zaprowadziłem auto do mechanika celem zdiagnozowania tego problemu z zapalaniem. Facet sprawdził cisnienie na cylindrach, wynosilo p 28 barow a na jednym 25, mysle ze chyba jest ok. i okazało sie ze były padnięte całkowicie dwa wtryskiwacze, wieć ma mi to wymienic, auto odnieram jutro wieć zobacze czy nastapiła zmiana i czy to bylo problemem tego cięzkiego rozruchu. Niech ktos mi jeszcze powie czy to cisnienie które pdałem jest oki na przebieg 215.00 tys.
Pozdrawiam
Grzes


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2008 14:35:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Niestety ciśnienie sprężania na jednym z cylindrów (25) kwalifikuje go do naprawy.
Zgodnie w wytycznymi producenta, ciśnienie fabryczne wynosi 32 BAR`y, dolne graniczne to 26 BAR`ów.
Proponuję dogłębne sprawdzenie stanu silnika, być może winna jest uszczelka pod głowicą, być może problem leży w pierścieniach (silnik nie był przegrzany ?)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2008 14:59:59 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Biorąc pod uwage ze silnik byl normalnie eksploatowany toi po tym cisnieniu i z opisu to mi sie wydaje ze nie masz 215 tyś a 415 tys przebiegu.

No chyba ze silnik przeszedł jakąs "nietpową przygode" jak chocby przegrzanie, o ktorym wspomnial juz Basket.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: [A6 C5 1998 AFN 1.9 TDI] - problem z zapalaniem
PostNapisane: 05.mar.2008 17:53:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2007 14:41:36
Posty: 32
Lokalizacja: Grójec k. wawy
Witam
Wiesz trudno mi odpowiedzieć jak był wczesniej eksploatowany, ja mam go od 2 lat i sprawuje mi sie dobrze, nigdy jak jest zimny nie daję mu od razu gazu na maxa, staram sie przestrzegac eksploatacji diesla. Tylko od poczatku miałem problem z tym odpalaniem jak postal kilka godz. lub cała noc. Zobaczę teraz jak odbiore go po tej wymianie wtryskiwaczy czy coś uleglo zmianie. A z tym jednym cylindrem co ma slabsze ciśnienie to może byc tak ze też sa wypracowane zaworki ?, albo regulatory ?, bo jakos tak jak by troszeczkęke głosniej chodził,takie jest tylko moje spostrzezenie, być może jest inaczej.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2008 19:13:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Na odległość ciężko będzie pomóc ...
Jedyne o co mogę poprosić to logi z 01 / 013 na zimnym i gorącym silniku.
Resztę powinien ocenić mechanik , jak wspomniałem wczesniej mierząc ciśnienie sprężania i w razie powaznych wątpliwości - zdejmując głowicę i sprawdzając stan gładzi , tłoków, pierścieni oraz elementów głowicy.
Z TDI jest tak , że nawet niesprawny układ wtryskowy przy wzorowym sprężaniu powoduje że użytkownik może nie zauważyć różnic rzy rozruchu czy normalnej jeździe.

Czekamy na wieści.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: