.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.kwi.2025 22:15:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2008 13:37:15 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Ale przeciez kolega napisał : "podobno mam 174 KM i 330 Nm"

PODOBNO ???

To nawet nie wiesz za co zapłaciłes ...

A moze masz 156 KM i 290 Nm - a reszta to sugestywne odczucia :)

Z czałym szacunkiem... podnoszenie mocy bez udzialu hamowni mija sie z celem.

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2008 14:20:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
arekr napisał(a):
cos nei bardzo ten chip przy tej mocy powinienes miec grubo ponad 350 niutkow
zdrowy AEL w seri ma niecale 300


Niekoniecznie, dużo bardziej wymierne i odczuwalne jest 330 płaskie niż 350 niżej w peak'u... Tylko, że taki wykres na pewno nie powstałby z gotowca ;)

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2008 15:37:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
lepiej wydac wiecej i zestroic to na hamowni u fachowca
kazdy furak reaguje indywidualnie

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2008 16:59:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Wylała się rzeka krytyki, a chyba nikt nie bierze pod uwagę, że istnieje też (jak najbardziej fabryczne / zaaprobowane przez producenta) oprogramowanie "alternatywne" (nazwa własna :): ). Obrazowo mówiąc są to programy wykorzystujące "potencjał rezerwowy" w stosunku do samochodów seryjnych. Moim zdaniem - niewątpliwą zaletą takiego oprogramowania jest przede wszystkim fakt, że zazwyczaj nie ograniczają funkcjonalności np. EGRa, nie powodują zapychania katalizatora, a niejednokrotnie są bardziej przyjazne dla środowiska od serii ... . Mówiąc na skróty - po (niewielkim) usprawnieniu sterownika silnikowego - pasują do danego typu silnika bez potrzeby "strojenia" i męczarni na hamowni.
Jedynym warunkiem bezpiecznego zastosowania takiego softu jest 100% sprawność techniczna modyfikowanej jednostki.

Osobiście - wolałbym taką "fabryczną" wersję softu, nawet jeśli "nie wyciąga" z silnika jego wszystkich możliwości ale zachowuje całkowite bezpieczeństwo "mechaniczne" podzespołów.
A już na pewno wolałbym "takie coś" od taniego chip-tuningu polegającego na zastąpieniu ekologii prostym podniesieniem dawek paliwa i powietrza (na zasadzie aby tylko checksumma się zgadzała) w celu zwiększenia osiągów, bo to dopiero jest niebezpieczne (dla samochodu) druciarstwo.

Reasumując - życie jest pełne kompromisów ale tak naprawdę nie wiemy co zaaplikowano Dogunowi. Jeśli jest to soft "fabryczny", to na podstawie osobistych doświadczeń mogę mu tylko pogratulować słusznego wyboru ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2008 21:58:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 09:44:08
Posty: 208
Lokalizacja: - Pyskowice -
witam ponownie.Jezeli rozchodzi sie o silnik to nie musze sie o niego bać,a to dlatego że po sprowadzeniu go z niemiec pojechałem z autem do serwisu gdzie sprawdzili mi przebieg- jest orginalny,obecnie ma 213 000 km. i ciśnienie na wszystkich cylindrach-prawidłowe wszystko ok.a jeżeli rozchodzi sie o pompe to moim zdaniem jest ok bo przy mrozach -10 (przy spalonych 3 świecach)palił od strzału.czy to oznacz że koło dwumasowe siada ?

_________________
AUDI A6 2.5 TDI AEL - power
AUDI A6 2.5 TDI AAT - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2008 22:09:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 09:44:08
Posty: 208
Lokalizacja: - Pyskowice -
Jeszcze jedno pytanko na ktore nikt nie odpowiedział,czy przy chiptuningu silnik głośniej chodzi bo mam wrażenie że przy większych obrotach mam głośniej w kabinie.Aha i nie dymi mi tak jak przed tuningiem (ciekawa sprawa)
pozdrowionka.

_________________
AUDI A6 2.5 TDI AEL - power
AUDI A6 2.5 TDI AAT - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lut.2008 08:18:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
dogun napisał(a):
Jeszcze jedno pytanko na ktore nikt nie odpowiedział,czy przy chiptuningu silnik głośniej chodzi bo mam wrażenie że przy większych obrotach mam głośniej w kabinie.Aha i nie dymi mi tak jak przed tuningiem (ciekawa sprawa)
pozdrowionka.

Po mojemu to jest tak, kabina jest wyciszone na dźwięki wewnętrzne o jakiejś ustalonej wartości decybeli. Każdy silnik wchodząc na wysokie obroty(czerwone pole na zegarach lub inne) zaczyna głośniej pracować i w kabinie staje się analogicznie coraz głośniej. Powiedz czy wcześniej jeździłeś z tymi samymi obrotami, może inaczej czy wcześniej(przed chipem) "wkręcałeś" silnik na te same obroty przy których twierdzisz, że robi się głośno w kabinie?

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lut.2008 09:06:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 09:44:08
Posty: 208
Lokalizacja: - Pyskowice -
jeżdze z prędkością około 160 km/h niecałe 3000 obrotow i mam wrażenie że przed chipem w kabinie miałem ciszej.

_________________
AUDI A6 2.5 TDI AEL - power
AUDI A6 2.5 TDI AAT - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lut.2008 09:34:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
dogun napisał(a):
po nowym sofcie potrafi na 3 biegu zamielić.

To moj w serii mielił kołami na 3 biegu.
Na mokrym zrywał sie z 4-go biegu,dlatego juz nie mam ośki :) .
Masz go w quattro?

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lut.2008 09:54:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 09:44:08
Posty: 208
Lokalizacja: - Pyskowice -
Moj z pewnością tez by zamielił w serii na 3 ale nigdy nie prubowałem bo mi było szkoda auta,a to że napisałem ze po chipie zamielił mi na 3 biegu to było tylko szybsze puszczenie sprzęła (BMW ze skrzyżowania chciało mnie zrobić ale nie dało rady hehe)samochd jest z napędem na jedną oś.

_________________
AUDI A6 2.5 TDI AEL - power
AUDI A6 2.5 TDI AAT - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lut.2008 10:15:33 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
dogun napisał(a):
.... i nie dymi mi tak jak przed tuningiem (ciekawa sprawa)
pozdrowionka.


Nowy "procesor" zwieksza zapewne cisnienie doładowania, a co za tym idzie silnik ma wiecej powietrza... stad mniejsze kopcenie.

Mam dokladnie ten sam objaw :diabel: Przed "czipsem" kopcił, teraz mam z tym spokoj.

pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lut.2008 18:47:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 09:44:08
Posty: 208
Lokalizacja: - Pyskowice -
Witam,przyczyna została zlokalizowana,wine za te delikatne drgania ponosił przegub.Co niektorzy to mi stracha napędzili swoimi postami hehe ;)
pozdrawiam i dziękuje za wszystkie odpowiedzi. :peace:

_________________
AUDI A6 2.5 TDI AEL - power
AUDI A6 2.5 TDI AAT - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lut.2008 22:30:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.maja.2005 13:54:06
Posty: 1122
Auto: A4B8 2.0TDI, B420vt, A4B8 tfsi
napisz w jakim zakładzie to robiłeś koło Rybnika...

_________________
B4 2.0 20vt EFR quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lut.2008 22:49:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 09:44:08
Posty: 208
Lokalizacja: - Pyskowice -
Miejscowość- Czernica u Jana Sopy.można ich znaleść w internecie.

_________________
AUDI A6 2.5 TDI AEL - power
AUDI A6 2.5 TDI AAT - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2008 08:41:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.maja.2005 13:54:06
Posty: 1122
Auto: A4B8 2.0TDI, B420vt, A4B8 tfsi
dogun napisał(a):
Miejscowość- Czernica u Jana Sopy.można ich znaleść w internecie.


....a to pewien Pan na tym forum może sie wypowiedzieć o J. Sopy :| i to raczej nie pozytywnie :): Ciekawe jak zmierzyliście moc... z tego co wiem to Sopa niema hamowni :peace:

pozdroo

_________________
B4 2.0 20vt EFR quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2008 09:59:47 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
FranoF1 napisał(a):
dogun napisał(a):
Miejscowość- Czernica u Jana Sopy.można ich znaleść w internecie.


....a to pewien Pan na tym forum może sie wypowiedzieć o J. Sopy :| i to raczej nie pozytywnie :): Ciekawe jak zmierzyliście moc... z tego co wiem to Sopa niema hamowni :peace:

pozdroo


FranoF1 nie przeczytales dokladnie wątku - wlasnie NIE MIERZYLI stad cala dyskusja.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2008 10:28:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 09:44:08
Posty: 208
Lokalizacja: - Pyskowice -
Pytanie do Piotrusia.znasz zakład z Czernicy od pana Sopy ?
Moim zdaniem ludzie tam pracujący to fachofcy,fakt że tanio nie jest ale używają orginalnych części ,robią czysto i solidnie .
Wszystkim polecam ten zakład.

_________________
AUDI A6 2.5 TDI AEL - power
AUDI A6 2.5 TDI AAT - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2008 11:16:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
6 bieg 4300 obr/min sprawdz czy tak masz to powiem, ze faktycznie dobry soft i zdrowy silnik bo tak mam w swoim i doladowanie nie dochodzi do 1,1 bar bo szkoda zaworow w glowicy i tlokow bo to najslabsze ogniwo w tym silniku. Wszystko jest dobrze zestrojone i smiga pieknie.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2008 11:46:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 09:44:08
Posty: 208
Lokalizacja: - Pyskowice -
Jeszcze nie katowałem maszyny powyżej 4000 obr/min .biegi jak zmieniam to ciągne maksymalnie do 3500 obr/min.Jechałem na A4 przez chwile 230 km/h podejzewam,że rozpędził by się jeszcze(nie patrzyłem na obrotościomierz)

_________________
AUDI A6 2.5 TDI AEL - power
AUDI A6 2.5 TDI AAT - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2008 20:59:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
dogun napisał(a):
Pytanie do Piotrusia.znasz zakład z Czernicy od pana Sopy ?
Moim zdaniem ludzie tam pracujący to fachofcy,fakt że tanio nie jest ale używają orginalnych części ,robią czysto i solidnie .
Wszystkim polecam ten zakład.


Tak Dogun, znam tą Firmę od ponad 10 lat i na tej podstawie mogę się jedynie podpisać pod Twoimi słowami. Nie znam zadnej innej Firmy, która byłaby choćby w części podobna do SSERWIS-u.
I tutaj nie chodzi o to, ze wszyscy inni są źli. Chodzi o to, że Pan Sopa i jego Sserwis jest tak dalece ponadprzeciętny, że nie ma sobie równych - przede wszystkim w zakresie kompetencji i np. organizacji pracy.
Właśnie ze względu na to, że wszystko działa jak w szwajcarskim zegarku - pewnych kosztów nie sposób uniknąć i znajduje to obraz w cenach usług ale za taaaaką jakość - warto zapłacić ... .

Skoro modyfikowałeś swojego AELa w SSERWIS - możesz pominąć wszystkie krytyczne uwagi w tym topiku. Ciebie one nie dotyczą ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: