Po przeglądnięciu logów :
1.
O silniku:
Mizo - żeby dowiedzieć się czy wszystkie elementy osprzętu do siebie pasują musisz jeszcze raz odszukać numer katalogowy na pompie wtryskowej - zakończony literką.
Jeżeli będzie to literka B lub BX - jest OK.
Nie byłoby calej tej 'procedury", gdyby silnik nie był wymieniany. U Ciebie - dążąc do sukcesywnego wyeliminowania wszystkich bolączek Twojej niuni - warto ustalić "zgodność sprzętową"

ponad wszelką wątpliwość ... .
2.
O G70 :
Odczyty pomiarowe masy powietrza są w porządku. Pozostańmy przy nadziei, że pomiar temperatury (G42) również będzie już zawsze OK - ale wtyczki na wszelki wypadek sprawdź .
3.
O logach :
No ... tutaj "trochę"

Ci współczuję, bo chyba każdy czytając tak sprzeczne opinie jednej osoby - dostałby w końcu "kręćka" :
np. o G70:
meszrum napisał(a):
"lmm jest OK"
[...]
"błąd 00553 dotyczy lmm:
00553 Mass Air Flow Sensor - G70"
ale to jeszcze nic wobec oceny dawek powietrza i paliwa, gdzie najpierw dowiedziałeś się że:
meszrum napisał(a):
"na podstawie tych logów można wywnioskować, iż auto jest mocne - są właściwe ciśnienia, jest również właściwa dawka."
oraz że jest:
meszrum napisał(a):
wzorcowo.
cudownie.
pięknie.
by po chwili nastąpił kompletny zwrot akcji - kiedy to "dowiedziałeś" się, że:
meszrum napisał(a):
źle napisany program zamiast dodać moc może Ci ją odebrać - nawet po zwiększeniu ciśnienia i dawki
i np:
meszrum napisał(a):
u Ciebie dawki poszły w górę, lecz ciśnienie zwiększono mniej, co może rodzić wrażenie mułowatości...
[a na pewno zwiększa temperaturę spalin]
... ale zachowajmy spokój i podejdźmy do sprawy metodycznie.
Otóż moim zdaniem w logach nie widać absolutnie niczego niepokojącego, a zebrane odczyty, nawet pomimo lekko podwyższonych dawek paliwa - zasadniczo wyglądają na bardzo zdrowe seryjne AKN
Naturalnie - z jednym jedynym wyjątkiem - czyli niesprawnym termostatem. Każdy kto posiada minimum elementarnej wiedzy (nt. zależności pomiędzy temperaturą G12 i dawkami paliwa) wie, że poniżej 85*C takie dawkowanie nie jest niczym niezwykłym (wygląda jak podniesione VAGiem w granicach tolerancji).
Możesz się o tym przekonać Mizo - porównując swoje logi z innymi, ponieważ nie jesteś tutaj jedynym, któremu niedomaga termostat, a samochód zużywa więcej paliwa niż powinien.
I teraz, biorąc pod uwagę, że pokazałeś logi seryjnego i niedogrzanego AKNa - trudno powiedzieć jak to jest z tym Twoim tuningiem.
Ja widzę dwie możliwości (ale to już Rogal albo ktoś równej klasy musiałby to potwierdzić/zaprzeczyć):
- albo masz bardzo dobry soft, zamaskowany na tyle profesjonalnie, że pozostaje zupełnie niewidoczny w zwykłej procedurze diagnostycznej
- albo zmodyfikowana mapa "uaktywnia się" dopiero po przekroczeniu granicy 87-90*C (i to również mogłoby świadczyć o wysokim profesjonaliźmie tunera, który zadbał właściwie o ochronę "zimnego" silnika
Na tej podstawie (choć tylko pozostającej w sferze domnemania) - ja poczekałbym do wymiany termostatu (gorąco Cię tutaj namawiam abyś wykonał to jak najszybciej, bo cierpi na tym cały silnik) i dopiero po tej naprawie - do wykonania ponownych logów.
I dopiero kiedy zobaczymy co się dzieje w prawidłowo rozgrzanym silniku i będziemy mieli pewność, ze pompa wtryskowa pasuje do Twojego modelu - dowiemy się czy autko "przez przypadek" nie stanie się "pociskiem" kasującym na drodze "wszystko i wszystkich"

.
Moim zdaniem - istnieje bardzo duża szansa, że tak właśnie będzie

, a kluczem do wszystkiegi i też jak zwykle pozostaje w pierwszej kolejności całkowita sprawność mechaniczna samochodu, a dopiero w drugiej kolejności diagnostyka komputerowa i analiza odczytanych parametrów.
Ubolwem jednocześnie nad tym, że zostałeś zasypany tak wieloma sprzecznymi diagnozami (wielokrotnie nawet w wykonaniu tej samej osoby ...

) ale na Twoim miejscu nie traciłbym "wiary" i dążyłbym jednak sukcesywnie do całkowitego uzdrowienia samochodu

. Wydaje mi się, że zbyt wiele do zrobienia Ci nie zostało, a wymianę termostatu musiałbyś przeprowadzić bez względu na chipa lub jego brak ... .
Jeżeli tylko potrzebujesz dodatkowych informacji/pomocy - wal jak w dym

. Dobrze już wiesz, że do ludzi z Twoich okolic mam szczególny sentyment

.
PS: Na PW oczywiście też odpiszę ... .
PS 2: W tym miejscu najchętniej poprosiłbym Moderatorów o zablokowanie topika, co było do okazania - okazałem wyraziście, a idę o kązdy zakład, że zaraz będzie tu burda ...

(z oczywistych dla wszystkich i jak zwykle z tych samych powodów)