.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.maja.2025 23:21:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2008 11:28:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wzorcowo.
cudownie.
pięknie.

skoro nie ma błędu lmm, to na razie czuwaj [odczytuj błędy z ECU mniej więcej raz na tydzień].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2008 11:35:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
mizo napisał(a):
Więc tak:
dzisiaj wpiąłem się komutrem i nie ma żadnego błędu


Z tego płynie wniosek, że nie ma zwarcia w sterowniku silnika (J248) !!!! :P :D
Możesz odetchnąć z ulgą ... .

Czy przepływka jest OK - okaże się po większym spałowaniu ... ale to już błahy problem.

Sądzę, że staranne oględziny/założenie/oczyszczenie złączy G70 i J248 ostatecznie wyeliminuje problem :P .

W tej sytuacji analiza logów zaczyna nabierać sensu ;) (co też uczynię w wolnej chwili) ... .

PS: Nie ma żadnego znaczenia co wyczytasz z Karty Pojazdu. Liczy się faktyczny osprzęt, sterowanie i elementy wykonawcze. Skoro silnik jest wymieniony, a chcesz mieć pewność, że wszystko zostało prawidłowo skonfigurowane - powinieneś:

- odczytać numer katalogowy z pompy wtryskowej (dla AKN, jeżeli manual powinna być z koncówką B lub BX, dla automatu C lub CX) - Twój jest manual (tak mówi sterownik silnika) więc pompa B lub BX.

- odczytać numer katalogowy z G70 (E/EX lub B/BX)

- sprawdzić rzeczywisty kod silnika na nadlewie pomiędzy pompą wtryskową a prawą głowicą
(to pozwoli ustalić czy zabudowany osprzęt na pewno jest zgodny z mechaniczną "stroną" silnika)

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2008 11:55:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lis.2007 16:20:40
Posty: 48
Lokalizacja: kluczbork
Dziękuję koledzy za zaangażowanie w mojej sprawie. Powiedzcie mi jeszcze taką rzecz - po tuningu silnika mam wrażenie że moje autko gorzej pracuje w przedziale od startu do 2000 obr. , czym to by mogło być spowodowane? A w jakim przedziale obrotów Wy jeździcie swoimi furkami, może ja go za bardzo zamulam i za dużo od niego wymagam :): :?: .Chociaż z drugiej strony jeżeli ma 185KM to powinien iść jak rakieta a ja mam wrażenie że wcale tak nie jest i się muli. I jeszcze takie pytanko czy jak będę zdejmował wtyczkę od przepływki(zakładając ją następnie), to później po wpięciu kompem pokaże mi się błąd :?:

_________________
A4 2,5 TDI AKN AVANT QUATTRO - 150PS+ChipTuning = 185PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2008 11:57:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Rozpinając/spinając G70 przy wyłączonym zapłonie - nie będzie błędu.

Co wogóle oznacza, że masz chip i kto Ci go wykonywał ?

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2008 12:07:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lis.2007 16:20:40
Posty: 48
Lokalizacja: kluczbork
All Tuning Technology w Zduńskiej Woli - oni wyjmowali komputer i coś tam robili z programem.

_________________
A4 2,5 TDI AKN AVANT QUATTRO - 150PS+ChipTuning = 185PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2008 13:18:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
źle napisany program zamiast dodać moc może Ci ją odebrać - nawet po zwiększeniu ciśnienia i dawki.

u Ciebie dawki poszły w górę, lecz ciśnienie zwiększono mniej, co może rodzić wrażenie mułowatości...
[a na pewno zwiększa temperaturę spalin]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2008 13:35:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lis.2007 16:20:40
Posty: 48
Lokalizacja: kluczbork
i co teraz... :?: Byłem już u nich na poprawce ponieważ naprawdę miał zamuła przy ruszaniu tak że czasami nawet się przydusił dopiero jak mu dałem trochę gazu to wystartował. Przejrzeli swój program(który mi zainstalowali) dwa razy i nic nie znaleźli na koniec zwiększył mi tylko minimalnie dawkę paliwa i jakby troszkę było lepiej ale tylko troszkę. Powiedzieli że z ich strony jest wszystko w porządku i że przyczyna musi być gdzieś indziej. Jeżeli nie dojdzie się ładu to pozostaje mi tylko wgrać oryginał o ile go u siebie mają
:):

_________________
A4 2,5 TDI AKN AVANT QUATTRO - 150PS+ChipTuning = 185PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2008 13:46:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lis.2007 16:20:40
Posty: 48
Lokalizacja: kluczbork
więc tak:
Mój typ silnika to faktycznie AKN - brawo :peace:

numery z obudowy przepływomierza :
0 281 002 403
059 906 461B

numery z przepływomierza w środku:
F00C2G2047
088 183A

numery z pompy:
1 277 022 037 962206
124079863998

_________________
A4 2,5 TDI AKN AVANT QUATTRO - 150PS+ChipTuning = 185PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2008 16:11:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Po przeglądnięciu logów :

1. O silniku:

Mizo - żeby dowiedzieć się czy wszystkie elementy osprzętu do siebie pasują musisz jeszcze raz odszukać numer katalogowy na pompie wtryskowej - zakończony literką.
Jeżeli będzie to literka B lub BX - jest OK.
Nie byłoby calej tej 'procedury", gdyby silnik nie był wymieniany. U Ciebie - dążąc do sukcesywnego wyeliminowania wszystkich bolączek Twojej niuni - warto ustalić "zgodność sprzętową" ;) ponad wszelką wątpliwość ... .

2. O G70 :

Odczyty pomiarowe masy powietrza są w porządku. Pozostańmy przy nadziei, że pomiar temperatury (G42) również będzie już zawsze OK - ale wtyczki na wszelki wypadek sprawdź .

3. O logach :

No ... tutaj "trochę" :): ;) Ci współczuję, bo chyba każdy czytając tak sprzeczne opinie jednej osoby - dostałby w końcu "kręćka" :

np. o G70:
meszrum napisał(a):
"lmm jest OK"

[...]

"błąd 00553 dotyczy lmm:
00553 Mass Air Flow Sensor - G70"


ale to jeszcze nic wobec oceny dawek powietrza i paliwa, gdzie najpierw dowiedziałeś się że:
meszrum napisał(a):
"na podstawie tych logów można wywnioskować, iż auto jest mocne - są właściwe ciśnienia, jest również właściwa dawka."


oraz że jest:
meszrum napisał(a):
wzorcowo.
cudownie.
pięknie.


by po chwili nastąpił kompletny zwrot akcji - kiedy to "dowiedziałeś" się, że:
meszrum napisał(a):
źle napisany program zamiast dodać moc może Ci ją odebrać - nawet po zwiększeniu ciśnienia i dawki


i np:
meszrum napisał(a):
u Ciebie dawki poszły w górę, lecz ciśnienie zwiększono mniej, co może rodzić wrażenie mułowatości...
[a na pewno zwiększa temperaturę spalin]


... ale zachowajmy spokój i podejdźmy do sprawy metodycznie.
Otóż moim zdaniem w logach nie widać absolutnie niczego niepokojącego, a zebrane odczyty, nawet pomimo lekko podwyższonych dawek paliwa - zasadniczo wyglądają na bardzo zdrowe seryjne AKN :) :!:

Naturalnie - z jednym jedynym wyjątkiem - czyli niesprawnym termostatem. Każdy kto posiada minimum elementarnej wiedzy (nt. zależności pomiędzy temperaturą G12 i dawkami paliwa) wie, że poniżej 85*C takie dawkowanie nie jest niczym niezwykłym (wygląda jak podniesione VAGiem w granicach tolerancji).
Możesz się o tym przekonać Mizo - porównując swoje logi z innymi, ponieważ nie jesteś tutaj jedynym, któremu niedomaga termostat, a samochód zużywa więcej paliwa niż powinien.

I teraz, biorąc pod uwagę, że pokazałeś logi seryjnego i niedogrzanego AKNa - trudno powiedzieć jak to jest z tym Twoim tuningiem.
Ja widzę dwie możliwości (ale to już Rogal albo ktoś równej klasy musiałby to potwierdzić/zaprzeczyć):
- albo masz bardzo dobry soft, zamaskowany na tyle profesjonalnie, że pozostaje zupełnie niewidoczny w zwykłej procedurze diagnostycznej
- albo zmodyfikowana mapa "uaktywnia się" dopiero po przekroczeniu granicy 87-90*C (i to również mogłoby świadczyć o wysokim profesjonaliźmie tunera, który zadbał właściwie o ochronę "zimnego" silnika

Na tej podstawie (choć tylko pozostającej w sferze domnemania) - ja poczekałbym do wymiany termostatu (gorąco Cię tutaj namawiam abyś wykonał to jak najszybciej, bo cierpi na tym cały silnik) i dopiero po tej naprawie - do wykonania ponownych logów.

I dopiero kiedy zobaczymy co się dzieje w prawidłowo rozgrzanym silniku i będziemy mieli pewność, ze pompa wtryskowa pasuje do Twojego modelu - dowiemy się czy autko "przez przypadek" nie stanie się "pociskiem" kasującym na drodze "wszystko i wszystkich" :P .

Moim zdaniem - istnieje bardzo duża szansa, że tak właśnie będzie :D , a kluczem do wszystkiegi i też jak zwykle pozostaje w pierwszej kolejności całkowita sprawność mechaniczna samochodu, a dopiero w drugiej kolejności diagnostyka komputerowa i analiza odczytanych parametrów.

Ubolwem jednocześnie nad tym, że zostałeś zasypany tak wieloma sprzecznymi diagnozami (wielokrotnie nawet w wykonaniu tej samej osoby ... :/ ) ale na Twoim miejscu nie traciłbym "wiary" i dążyłbym jednak sukcesywnie do całkowitego uzdrowienia samochodu ;) . Wydaje mi się, że zbyt wiele do zrobienia Ci nie zostało, a wymianę termostatu musiałbyś przeprowadzić bez względu na chipa lub jego brak ... .

Jeżeli tylko potrzebujesz dodatkowych informacji/pomocy - wal jak w dym ;) . Dobrze już wiesz, że do ludzi z Twoich okolic mam szczególny sentyment :): :D .
:peace:

PS: Na PW oczywiście też odpiszę ... .
PS 2: W tym miejscu najchętniej poprosiłbym Moderatorów o zablokowanie topika, co było do okazania - okazałem wyraziście, a idę o kązdy zakład, że zaraz będzie tu burda ... :/ (z oczywistych dla wszystkich i jak zwykle z tych samych powodów)

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2008 16:29:15 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Będzie burda, będzie kartka. Zero tolerancji ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2008 16:41:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lis.2007 16:20:40
Posty: 48
Lokalizacja: kluczbork
Piotruś,
termostat był wymieniany jakieś 3-4 miechy do tyłu i na moim wskaźniku wskazówka stoi idealnie na środku, choć co prawda muszę spory kawałek przejechać żeby autko się zagrzało. Czyżby termostat szajsowaty :?: Wymieniał mi go mechanik u siebie w zakładzie ale czy założył oryginał to głowy nie dam :/

_________________
A4 2,5 TDI AKN AVANT QUATTRO - 150PS+ChipTuning = 185PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2008 17:01:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Trudno jednoznacznie powiedzieć co jest szajsowate. Spoglądając na temperaturę oleju - raczej termostat .... ale czujnik G2/G62 też potrafi nieźle nas okłamać ... .

Gdybym miał strzelać:
- termostat na 70%
- czujnik na 30%

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2008 17:10:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Cytuj:
wzorcowo.
cudownie.
pięknie.


powyższe odnosi się do BS.


Cytuj:
na podstawie tych logów można wywnioskować, iż auto jest mocne - są właściwe ciśnienia, jest również właściwa dawka.

oraz
Cytuj:
źle napisany program zamiast dodać moc może Ci ją odebrać - nawet po zwiększeniu ciśnienia i dawki

a także
Cytuj:
u Ciebie dawki poszły w górę, lecz ciśnienie zwiększono mniej, co może rodzić wrażenie mułowatości...
[a na pewno zwiększa temperaturę spalin]


jak widać nie wszyscy wiedzą, że modyfikacja ECU obejmuje parametry niewidoczne na logach - potwierdzam to, co napisałem powyżej.



na koniec można jedynie dodać:

Piotruś napisał(a):
to przepływomierz można wywalić do kosza , z powodu uszkodzenia G42 (będącego częścią składową G70 - czyli

a po moim wytłumaczeniu było już tak:
Cytuj:
Czy przepływka jest OK - okaże się po większym spałowaniu ... ale to już błahy problem.



tegoż odkrycia:

Cytuj:
nawet pomimo lekko podwyższonych dawek paliwa


nie sposób skomentować.
seryjne ograniczenie nm to 39.5 mg, a przedmiotowy AKN ma ponad 50mg. ale, fakt, trzeba o tym wiedzieć.




poproszę kartkę.
albo dwie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 07.mar.2008 17:15:49 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2008 17:14:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
na koniec można jedynie dodać:

Piotruś napisał(a):
to przepływomierz można wywalić do kosza , z powodu uszkodzenia G42 (będącego częścią składową G70 - czyli

a po moim wytłumaczeniu było już tak:
Cytuj:
Czy przepływka jest OK - okaże się po większym spałowaniu ... ale to już błahy problem.



A nie mówiłem :) ... .

PS: Wersja oryginalna:
"Jeżeli 00523 wskazuje wprost na bezpośrednią przyczynę błędu - to przepływomierz można wywalić do kosza "

Teraz trochę merytoryki :

meszrum napisał(a):
tegoż odkrycia:

Cytuj:
nawet pomimo lekko podwyższonych dawek paliwa


nie sposób skomentować.
seryjne ograniczenie nm to 39.5 mg, a przedmiotowy AKN ma ponad 50mg. ale, fakt, trzeba o tym wiedzieć.


To kłamstwo jest podszyte premedytacją czy niewiedzą ??
Otóż faktycznie trzeba wiedzieć, że minimalne seryjne ograniczenie dla AKNa to dokładnie 42,5 mg/h ... ale pod nieodłącznym warunkiem temperatury > 87*C (oraz wersji softu, rodzaju skrzyni biegów, etc. ... .) ... .
Wnioski ... oczywiste ... i tradycyjnie ... zawsze jednakowe ;) .

Ale skończmy z tym przedszkolem. Carlnova już dawno pisał coś o chorągiwkach, a wiatru dzisiaj nie ma ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2008 19:53:08 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
To już się robi nudne - proszę - ochłońcie. Jak będą nowe informacje od "właściciela" wątku prosze o info na PW a otworzę.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: