.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 21:34:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Sprezyny zaworow........
PostNapisane: 11.mar.2005 14:21:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2391
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Witam wszystkich: mam szybkie pytanko: czy mozna wymienic sprezyny zaworow bez zdejmowania głowicy? Chodzi o pieciocylindrówke 2,3 NG z 87r.
Cos mi cholera tak tlucze, metaliczny dzwiek, i nie są to raczej szklanki, ze pomyslalem ze to moze pękła jedna sprężyna. Czekam na odp. Dzięki...

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2005 15:02:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
czesc. mozna wymienic bez zdejmowania glowicy, walek wyjmujesz ale trzeba, zapodać przez otwor od swiecy cisnienie ze sprezarki, zeby zawory nie powpadały do cylindra, jak wyjmiesz pestki...

ja nie stawiałbym na sprezynki. ja jestem prawie pewny ze u ciebie wyrobił sie trzpień od vacuumpompki, przykreconej do glowicy o strony kierowcy :D i to on taki dzwiek wydaje, identycznie było u mojego kolegi.

Poszukaj na forum, bylo to juz przerabiane.

P.S. trzpień kosztuje w ASO 70zł.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2005 19:24:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 13:34:51
Posty: 272
Lokalizacja: Kraśnik
jakby ci strzeliła sprężyna
to auto by kulało na ten cylinder...
albo sworzeń vacum pompy albo popychacze...
pozdr

_________________
gurbens 90 quattro 2.3 IGS RULEZ!
ŻEGNAJCIE BRAKI MOCY!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2005 21:08:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2391
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
No tak, a jak poznac ze ten sworzen vacum pompy jest zniszczony? jak sie do niego zabrac, boje sie ze to jednak sprezyna, choc motor chodzi rowno, ale przeciez tam sa dwie sprezyny, wiec moze jedna wystarczac zeby rowno chodzil, no nie wiem sam..
Robilem takie rzeczy w B2 ale tam zdjac pokrywe zaworow to chwila, a tutaj to koszmar... no nic jak mi odp. jak poznac ze ten sworzen jest zniszczony to zajrze najpierw do niego..
Czekam na odp. Pozdr.

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2005 00:07:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
Zapomnij o wymianie sprężyn bez zdejmowania głowicy ... :|
Dla mnie to będzie robota na okrętkę bo podejrzewam ze i tak byś musiał ją zdjąć; ciekawe jak zbić pestki... potem jakimiś sznurkami :) czy co trzymać zawór :D a na końcu założyć sprężyne no dwie :) Powodzenia :):

vacum pompe masz na wierzchu więć może warto najpierw sie przysłuchać; z do stępem do niej nie ma problemu wieć można ją zdemontować i chociażby wyjąć ten "trzpień" i sprawdzić jak będzie. To moje zdanie.

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2005 08:51:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
marek napisał(a):
...


wierz mi marek, ze przy pomocy odpowiednich narzedzi (taki wajny zuraw :D), taka robota to zabawa :D wiem co mowie, bo juz 2 razy to robiłem :)

P.S. zaworow nie trzeba trzymać sznurkami:) bo są wypychane przez cisnienie zapodane do cylindra przez sprezarke, poza tym sprezyny wypychaja go do gory i wystarczy ze popchniesz gorną podkladke w dol i wyjmiesz pestki. pestek nie trzeba wybijac, jesli sie zdarzy ze coś trzyma to wystarczy delikatnie puknac i po sprawie.

P.S. Czy ktos widział w silniku audikowskim pękniętą spręzynę zaworową?? w jakich okolicznościach moglo do tego dojść??

Myszon90 , ta pompe masz po lewej str. silnika (po str kierowcy) przykreconą do głowicy. Najlepiej odkrec ja od glowicy, wyjmij trzpien, zatkaj dziurke :) i odpal maszyne, jesli przestanie stukać to trzpien sie wyrobił i po ptakach, szykuj 70 zl i masz nowy na nastepne 15lat.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2005 11:17:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 13:34:51
Posty: 272
Lokalizacja: Kraśnik
[/quote]
P.S. Czy ktos widział w silniku audikowskim pękniętą spręzynę zaworową?? w jakich okolicznościach moglo do tego dojść??
[/quote]
Ja widziałem na ostatnim cylindrze na wydechu ...auto przyjechało z
niemiec i nie mogliśmy dojść czego tak nierówno chodzi na 4 cylindry, prycha kicha i nie jedzie ...po wymianach rozdzielacza,wtrysków, swiec, kopułek które nic nie pomogły rozebrano dekiel silnika i wyszło ze pękła sprężyna

_________________
gurbens 90 quattro 2.3 IGS RULEZ!
ŻEGNAJCIE BRAKI MOCY!!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: