.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 17.cze.2025 16:14:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kto powie coś dobrego o 2.0 ABT?
PostNapisane: 24.mar.2005 15:20:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.gru.2004 10:18:16
Posty: 225
Lokalizacja: Zielona Górka
Czy wszystkie one są takie mulaste czy tylko mnie się tak zdaje?

_________________
ach żal mi mojego B3 Quattro 2.0 Sport Edition teraz B3 1.8S zagazowany golas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2005 15:26:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2005 16:59:03
Posty: 72
Lokalizacja: LUBIN - dolnośląskie
Przesiadłem się z małego auta o momencie 200Nm (JTD) i mam podobne odczucia. Chyba trzeba te benzyniaki "wkręcać" na większe obroty. JTD zwijał się już przy małych obrotach. Chyba teraz rozumiem dlaczego niektórzy wolą "traktory".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2005 17:52:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2003 12:46:09
Posty: 99
Lokalizacja: Zakopane
Ja mialem poprzednio B4 z tym silnikiem. No coz. konstrukcja motorka dosc stara, jednopunktowy wtrysk, wiec nie ma co wymagac. Obecnie jezdze a4 z silniczkiem adr (1.8 20v bez turbo). Porownanie jest takie ze adr to nowsza generacja silnika, ktora lubi wysokie obroty i ladnie sie wkreca. Ciekawe jest to ze porownujac obydwa silniki, adr jest mocniejszy o 35km, mniej pali i ma wiekszy moment obrotowy. Po prostu postep. Natomiast zgodze sie z kolegami ze abt jest zmulony w takim sensie ze ani nie wkreca sie wyraznie zwawiej na wyzszych obrotach, ani nie daje przyspieszenia. "Krecenie" go nic wiele nie daje. Ale za to rownomiernie przyspiesza tak na malych predkosciach jak i wiekszych. Tutaj porownam (z wlasnych doswiadczen) swoje byle audi z oplem astra II 1.4 16v (rowniez 90km) O ile astra zwawiej zbierala sie do setki to juz np przyspieszenie 120-150km/h wypadalo na korzysc audi. Wiec mysle ze mozna tyle powiedziec dobrego o abt ze jak rozpedzi samochod ktory badz co badz wazy 1,2t to calkiem przyjemnie sie podrozuje.

_________________
A4 ADR A.D. 1995


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2005 20:03:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2004 23:47:09
Posty: 198
Lokalizacja: Kraków
czy dobrego ? nie wiem, generalnie nie mam nic złego do powiedzenia o tym silniku, jezdze na codzień i na bezynie i na gazie i radzi sobie dobrze, do wyscigów spod świateł sie nie nadaje, ale do dynamicznej jazdy jak najbardziej - to tylko kwestia odpowiednio płynnej jazdy i wyczucia tego auta

_________________
80 B4 '92 ABT + BRC Just


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2005 21:19:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.cze.2004 22:05:19
Posty: 206
Lokalizacja: Zamość
Tak jak powiedział "sugob" do wyścigów się nie nadaje, ale do dynamicznej płynnej jazdy jak najbardziej. Największą zaletą tego silniczka jak dla mnie jest elastyczność i cicha praca. Koszty utrzymania na rozsądnym poziomie, choć zużycie paliwka mogłobyć troszkę mniejsze, ale tak mają wszystkie OOOO, może oprócz "traktorów". :P

_________________
B4 2.0 93' było,ABT, HUSKY WR 250 było
C4 2.8 AAH było - nadal w rodzinie i ma się dobrze!!!
Poszukiwane C4 2.8 AAH Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2005 09:07:49 
Klubowicz

Dołączył(a): 11.sie.2003 12:54:35
Posty: 1026
Lokalizacja: Poznań
Mój tata w B4 też ma ten silnik i był mułowaty do czasu wymiany uszczelniaczy :) gdyż wtedy okazało się iż na zaworach było około 3 mm nagaru. Wtedy Vmax to było 160, teraz nie wiem ile bo żadko tym autkiem jeżdże, ale 170 już nim jechałem i jeszcze gazu troche było :)
czasami mam wrażenie że z 90 km te autko jest żwawsze niż moje C4 (AAD 115km) z tym że moje jest na gazie :) a B4 nie
ogólnie silnik OK, do wyścigów się nie nadaje

_________________
AUDI 100 C4 AAD, 2,0 + GAZ - //XII.2001 - VIII.2010
AUDI A6 C4 - 2,6 V6 //IX.2007 - II.2015
AUDI A6 C6 3,0 tdi ASB - IX.2014 - VIII.2019


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2005 11:40:10 
Moderator

Dołączył(a): 22.sty.2002 01:00:00
Posty: 1397
Lokalizacja: czuje swad
bardzo fajny silnik.
trudno mowic "COS" dobrego o nim, bo nie wiadomo, czego autor topicu szuka w silniku.
mi on sie podobal za:
- sladowe spalanie (spalal tyle, co moja tojka 1.4 90, a waga auta jednak rozna)
- doskonaly przebieg momentu - przyspiesza rowniomiernie w calym zakresie obrotow
- praktycznie niemoznosc zajechania tego silnika - jest to silnik nie wysilony, w zwiazku z czym mozna nim zrobic i 800. tys km. trzeba tylko miec dobry olej i uszczelniacze wymieniac.
- fajne przyspieszenia miedzy 140-170. ojciec ma paska 1.9TD i niestety u niego powyzej 140 jest po bajce - na 4 wiecej nie pojedzie, a zanim 5 sie rozbuja to mijaja wieki. to samo mam w tojce - jak nie wkrece na 4200rpm lub wiecej - nie ma zabawy. a w abt jedzie jak rozpedzony czolg.
ogolnie polecam dla ludzi, ktorzy nie chca duzo za pb placic i nie lubia wariowac po drogach (czyli np. ostatnio dla Lejkers'a)

pzdr.

_________________
s8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2005 15:43:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.gru.2004 10:18:16
Posty: 225
Lokalizacja: Zielona Górka
Czuję się pocieszony, dzięki za otuchę , mułkiem należy poprostu naumieć się jeździć. Pociesza mnie również to, że jest to chyba najlepszy motek w stajni do LPG, a to że mulasty należy mu poprostu wybaczyć a odwdzięczy się z pewnością innymi zaletami..... :D

_________________
ach żal mi mojego B3 Quattro 2.0 Sport Edition teraz B3 1.8S zagazowany golas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2005 14:20:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Jeżdżę na gazie i nie śmierdzi a przecież mógłby cuchnąć :)
chyba że przy obecnej technologii to się już nie zdarza...
Mimo że mułowaty a przełożenia długie to można utrzymywać na V biegu 80km/h

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2005 20:21:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.maja.2005 19:44:59
Posty: 10
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Ja mam taki motorek i mi sie podoba,
gazor mam dosc nowy i z attuatorem, silnik bez kata, spalanie zwykle to jest 7 litrow, na trasie gdzies 6, na miescie 8 wiec nie ma roznicy,
zauwazylem ze strasnie go zamula katalizator, bo z nim palil nawet 10 litrow LPG,

Ten silnik jest po prostu komfortowy, na gazie a na benie nie czuje roznicy, jest cichy nie trza go tyle krecic,

na jedynce wez na innym silnik bez gazu [pedalu] pusc odrazu sprzeglo na asfalcie, ten motorek nie zgasnie !!! szarpnie delikatnie i bedzie sie toczyl, albo wez srednio gazu i posc sprzeglo, pelno pisku, a z innym podobnej mocy to tyko szarpnie i lekko pisknie,

albo mozna tym motorkiem ruszyc nawet na plaskim z IV biegu ...

to jest taki typ silnika,

z 40km/h spokojnie na 5 biegu sie rozbuja bez problemu i idzie tak az do 200km/h,

a co do przyspieszen to sprawdzalem z ojcem na pasie ze na II i III biegu duzy fiat idzie przodem o 1,5 dlugosci fiata, ale potem to hohoho, do 200km/h idzie ostro, fiat zostaje z tylu i konczy na 180 :(, a w audi po prostu ogranicznik obrotow sie wlacza i obroty faluja, przynajmniej u mnie,

duza pojemnoscia zrobili ze moment i moc leza nisko, a co do przyspieszen to ja go nie krece wysoko, bujam go i stosuje tak predkosc I-tak na oko pchniecie :), II- 40kmh, III- 60kmh, IV- 80kmh, przy 80 owym wrzucam piontke i przy wyprzedzaniu nie zrzucam na nizny bo nie czuje roznicy duzej, a jest ciszej w srodku,


PS, przy okazji, czy ten silnik 1,8 z B3, na jednopunkcie 90KM, podobnie sie zachowuje czy jakby ostrzej idzie [wogle cale B3]??

_________________
jade bo chce, do przodu ciągnie mnie ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2005 20:56:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2005 13:58:48
Posty: 162
Lokalizacja: Chrzanów
Auto: AUDI 80 B4 92r ABT Sprzedane :(
Też ma ABT i jazda na gazie i na benzynie jest porównywalna jeśli chodzi o przyspieszenie. Nie mogę również powiedzieć że zostaje ostatni pod światłami .... wręcz przeciwnie, a zwłaszcza jeśli się go dobrze podkręci.
Jak na 2 litry silniczka, spalanie zwłaszcza na gazie bardzo mnie zadawala ( nawet przy ciężkiej nodze w 10 literkach się mieszczę) Pewnie może ciepło się wypowiadam bo przednio toczyłem się poldolotem :)
Oczywiście w miarę jeżdżenia apetyt rośnie.....

A tak przy okazji może ma ktoś skan na kompie z wykresem momentu itp....

_________________
AUDI 80 2.0 B4 92/93r ABT + LPG Sprzedane 2015 :(
VW PASSAT B5FL 02r AWX TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2005 21:32:21 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:27:10
Posty: 2502
Lokalizacja: Gdynia
Auto: ACQ 4.2 AHC
-> mam i sie ciesze - niezawodny, nie za wolny i pieknie utrzymany - uwielbiam ja/go :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2005 08:01:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2005 14:37:55
Posty: 176
Lokalizacja: Drawsko Pom
Niewiem jak Wy to robicie ze pali tylko 10 l. Ja rowniez ma ten silnik i pali mi nie mniej niz 12ltr. Zaleta jest na pewno to ze zarowno na gazie i benzynie chodzi cichutko i nie czuc straty mocy po przelaczeniu na gaz (bynajm,niej ja tego nie odczuwam). :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2005 08:17:05 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
igendek napisał(a):
Niewiem jak Wy to robicie ze pali tylko 10 l. Ja rowniez ma ten silnik i pali mi nie mniej niz 12ltr. Zaleta jest na pewno to ze zarowno na gazie i benzynie chodzi cichutko i nie czuc straty mocy po przelaczeniu na gaz (bynajm,niej ja tego nie odczuwam). :D


Nie no nie sluchaj ich, 10,11 to mi pali ABT gazu na trasie....w miescie ponizej 12 ciezko zejsc i nie wiem co trzeba robic - pewnie jechac przez miasto o 3 rano :) (miasto miastu nie rowne)
Fajny silniczek, kosztow nie generuje prawie wcale, fajne rozlozenie momentu jak juz wszyscy napisali, tania latwa gazownia, dobry do nauki jazdy w sensie wyczucia predkosci, obycia z samochodem. Auto z tym motorem latwo sie kontroluje (nie to co AAH quattro hehe) - wybacza bledy w operowaniu sprzeglem i gazem - wiec dobry dla poczatkujacego audimaniaka. A jak juz sie nauczysz wyprzedzac prawie wszystkich B4ka z tym motorem to mozesz pokusic sie o cos mocniejszego :)
Ten silnik nie jest mulowaty - mulowata to jest np. vectra A 1.7 D :)
Nie jest poprostu szatanem :D

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2005 12:14:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2004 11:29:55
Posty: 227
Lokalizacja: Warszawa
10 litrow - no coz, to forum ma paru bajkopisarzy, to fakt... Samochod nadaje sie przede wszystkim do przedbiezki do mocniejszej fury, obyc sie z duzym samochodem (oczywiscie porownujac z fiatami punto itp...). Mozna sie obyc z szybszym wchodzeniem w zakrety itp... Mozna sie przyzwyczaic do wiekszego inwestowania w zawieszenie, niz zwykle oczywiscie, hehehe. Pozdrawiam

_________________
B4 2.0 ABT+LPG II gen. Bingo S, które skradziono... Teraz czaję się na cabrio 2,8V6... Dzieci nie mam, nie planuję, a czas spełniać marzenia...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2005 13:38:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2005 14:37:55
Posty: 176
Lokalizacja: Drawsko Pom
Jest jedna zaleta, ktora stawia go na najwyzszej polce sposrod wszystkich samochodow. Mysle ze wiecie ze chodzi o to: oooo z przodu samochodu i to : oooo z tylu :) Nic dodac nic ujac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2005 14:04:53 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Amen :)

No i jest jeszcze taka zaleta:

"Ty, jaki tam masz motor w tym audi ??? "
"aaa 2 literki "
"O jaaaa ale to niezle daje nie ???"

hehehe

Jak dwa literki to musi dawac :)

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2005 18:09:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2004 20:15:18
Posty: 249
Lokalizacja: Warszawa
teraz ja cos pozwole od siebie dodac. ABT jezdzilem przez poltora roku i malo podobaly mi sie jego osiagi, troszke slaby a spalanie takie sobie...
samochod mam z 93 roku i instalacje gazowa takze z 93 roku czyli pierwsza generacje. milym zaskoczeniem bylo dla mnie przyspieszenie ale to dopiero powyzej 120 km/h
Jako ze kupilem sobie inny silnik w miejsce starego ABT tak wiec postanowilem go zajezdzic...
Juz wiem ze da sie ruszyc przy minimalnym wcisnieciu gazu z 5 biegu i po ruszeniu i odpuszczeniu gazu samochod sie toczy i nie ma zamiaru zgasnac... troszke mnie to zdziwilo. Silniczek zawsze ochoczo odpalal, nigdy nie mialem duzych klopotow z temperatura nawet w cyklu miejskim przy katowaniu go prawie do odciecia, lub przy jezdzie z duza predkoscia w 5 osob poza miastem. Silnik Dostal za sprawa mojej prawej stopy solidne baty i co? I nadal pieknie dziala.... Rece mi opadly, bez wylewania plynow i oleju nie jestem w stanie go popsuc!
Wlasciwie dzialal bo w koncu go 3 tygodznie temu wyciagnalem z samochodu gdyz zdobylem czesci do innego mojego wysnionego silnika .
Moja konkluzja: Bardzo trwala jednostka.

_________________
Jedzi jako tako...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2005 13:47:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2004 10:19:55
Posty: 283
Lokalizacja: Zamosc
...i wszystko zostało napisane podzielam odczucia kolegów w sumie silnik przysłaby ale możńa sie nauczyć go używać a wówczas nie jest tak żle :) i z pewnością daje przyjemność z jazdy

_________________
80 B4 1992 /
A4 /
Toledo /
... /

Jeśli masz samochód to musi mieć cztery kółka!
no i cos na zapasie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2005 14:56:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2004 11:42:25
Posty: 65
Lokalizacja: radom
Ja jeżdzę ABT już prawie rok, nic jeszcze w nim nie robiłem oprócz wymiany płynów i założenia gazu II gen :) , furka jest z 91r a w bardzo dobrym stanie. Każdy twierdzi, że ten silniczek jest mułowaty, no nie należy on do najdynamiczniejszym to wiem. Ale poradzcie co należy zrobić, żeby wykrzesać z niego całą siłę ?. Albo inaczej co może go zamulać ?. Słyszałem , że niewłaściwe działająca sonda lambda, że można usunąć nagar, który się nagromadził w ciągu tych kilkunastu lat - tylko nie wiem skąd :) , że można wyciąc kata (ja mam wyciętego)itp ? Poradzcie co po kolei trzeba sprawdzić, żeby mieć pewność, że ten silnik jeżdzi jak fabryka przykazała :) z góry dzięki za porady. A może jak wszystko co trzeba sprawdzimy i przeczyścimy okaże się , że ABT nie jest taki zamulony :)

_________________
audi B-4 91 r 2.0, 90KM, gg5820929


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: