.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.maja.2025 21:52:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi B4 1.9 TDI - Brak reakcji na gaz
PostNapisane: 19.kwi.2005 17:24:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2005 17:58:13
Posty: 15
Lokalizacja: Kraków
Drodzy Forumowicze!

Problem jest taki:
- zmieniam bieg, naciskam gaz i nic... obroty nie rosną
- następnie daję na luz, naciskam gaz i silnik wchodzi na obroty
- potem wrzucam bieg i silnik już pracuje normalnie, do czasu...

Prosze o radę co to może być zanim pojadę do warsztatu :)

Pozdrawiam

_________________
Audi B4 1.9 TDI rocznik 92 silnik 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2005 21:13:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
tam niema linki... pedał jest elektroniczny.... jedź na diagnozę
tam gdzie mają przyrząd zwany VAGiem... a co to jest jakbyś nie wiedział
to uzyj szukajki - było wiele razy...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi B4 1.9 TDI - Brak reakcji na gaz
PostNapisane: 20.kwi.2005 07:32:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
samba napisał(a):
Drodzy Forumowicze!

Problem jest taki:
- zmieniam bieg, naciskam gaz i nic... obroty nie rosną
- następnie daję na luz, naciskam gaz i silnik wchodzi na obroty
- potem wrzucam bieg i silnik już pracuje normalnie, do czasu...

Prosze o radę co to może być zanim pojadę do warsztatu :)

Pozdrawiam

Niestety na odległość nic nie wywrózymy. Mozna tylko podejrzewać pedał przyspieszacza (elektroniczny).
Ale VAG i tylko VAGprawdę powie ... jedź na diagnostykę.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2005 08:06:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2005 17:58:13
Posty: 15
Lokalizacja: Kraków
Dzięki :) Liczyłem na to że może coś podobnego się komuś przytrafiło.

Pozdrawiami jadę na VAGa

_________________
Audi B4 1.9 TDI rocznik 92 silnik 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2005 10:26:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2005 17:58:13
Posty: 15
Lokalizacja: Kraków
Witam

Jakiś czas temu wrzuciłem zapytanie o przyczynę braku reakcji na gaz w B4 1.9 TDI. Efekt jest taki, że jak naciskam gaz - silnik normalnie wchodzi na obroty, ale kiedy odpuszczam gaz i znowu naciskam - brak reakcji (trzeba dopiero nacisnąć sprzęgło). Proszę pomóżcie! W warsztacie chcą mi wymienić pół auta :(

W warsztacie Bosch oprogramowanie ESI wskazało na:
-------------------------------------------------------------------------
1) 04F4 - Obwód regulacji nastawnika wydatku pompy paliwa błędny
2) 0226 - Regulacja początku wtrysku zacisk 1-2 (do tego błędu nie mam niestety wydruku :/)
DIAGNOZA: pompa do wymiany (w innym zakładzie wskazywano w warsztacie na przepływkę i parę innych elementów)

Od ostatniego postu poczyniłem dodatkowe obserwacje:
-------------------------------------------------------------------------
Podpiąłem się z żarówką do układu odcinającego paliwo i okazało się, że żarówka przestaje świecić (paliwo odcięte) kiedy silnik jest zimny i w momencie kiedy nie chce wchodzić na obroty; z silnikiem rozgrzanym nie ma problemów. W związku z tym obserwacjami zastanawiam się czy to na pewno pompa, a nie czujnik który powoduje błędne sterowanie pompy przez ECU.

Proszę o jakieś wskazówki albo linki do postów na Forum (przyznam się że nie wiem co wrzucić do szukajki).


Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za pomoc :)

_________________
Audi B4 1.9 TDI rocznik 92 silnik 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2006 18:56:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.kwi.2006 16:03:26
Posty: 22
Lokalizacja: Elbląg
Widzę pewnego rodzaju "niemoc" w tym temacie.


Właśnie mam ten sam problem w B4 1Z z '94 a mechanik twierdzi że 1500 zł załatwi sprawę.
W sumie samochodzik jeździ dobrze, może poaza tym żę troche głośniej chodzi jak jest zimny.

Vag pokazuje błąd
0226 - Regulacja początku wtrysku - błędna
Pokazuje się on po ok 1 min pracy silnika na dowolnych obrotach.
Nie zauważyłem efektów opisywanych przy awariach nastawnika (szarpania, czy falowania obrotów)
Jedynym objawem jest dziwne zachowanie w trakcie naciskania pedału gazu:
Naciska na jałowym powoli pedał gazu - obroty idą równiutko w górę do 1500 lecz nagla spadają do nominalnych i tak zostają mimo dalszego wciskania pedału gazu. Dopiero gdy pedał zbliża się do deski znowu rosną i wychodzą na właściwe w okolicach max. Gdy nacisnę pedał gazu gwałtownie obroty reagują prawidłowo lecz wyczuwalny jest moment jakby "niezdecydowania".

Mechanik mówi, że musiał ustawić wtryski na maxa bo inaczej to silnik bardzo głośno klekotał. Podmieniał również wtrysk sterujący z innego 1Z lecz objaw nie zanikał a komputer generował ten sam błąd.

Czy ktoś ma pomysł co jest zkitrane ?

_________________
Krzysiek @ AUDI 80 B4 1.9 TDI - '94


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: