.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.maja.2025 12:59:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2009 03:27:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2009 14:30:15
Posty: 16
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
dobra, juz nie musicie mi takich komplementow prawic, pytałem tylko co to moze byc, a tu sie robi z tego nie wiadomo co...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2009 11:43:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2008 13:39:23
Posty: 101
Nie ma sensu. Niech ktoś zamknie ten temat.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2009 11:44:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
czemu? jest szansa że sie dowiemy co było jak już bedzie po
warsztacie

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2009 11:51:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2008 13:39:23
Posty: 101
Maciu liczysz na to że ten człowiek odda auto na warsztat wiesz jak to będzie wyglądało? ''Tato ja chciałem się tylko przejechac no i coś strzeliło w środku'' :d


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2009 12:36:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2009 14:30:15
Posty: 16
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
dowiecie sie bez problemu, tylko to bedzie dopiero około swiat... tak pozatym to nic nie strzeliło, uwierzcie mi ze nic nie było słychac, tylko było wielkie zdziwenie co sie stało.. ale to juz moj problem, dzieki wszystkim co sie konkretnie i na temat wypowiadali...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2009 20:42:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2009 19:59:15
Posty: 2
Panowie mam A8 4,2 2000r przejechane 170000tys serwisowane w ASO igiełka.
Pewnego dnia jade za innym autkiem około 60kmh dosyc długo juz mnie miało wiec gaz w podłoge , a tu słysze walniecie i tryb serwisowy .Na szcęzście niedaleko do domku jakoś dotarłem ,w trybie serwisowym włącza sie 5 bieg.Podłączyłem vaga a tu bład skrzyni nie pamiętam jaki chyba 17145 .
Podzwoniłem po dobrych serwisach skrzyn automatychnych .I umówiłem sie do pana Sopy .Po rozebraniu dostałem tel cena miedzy 5-6 tyś .Przy odbiorze autka mechanik zabrał mnie do siebie pokazał wszystkie czesci zepsute ,i wchodzimy w dyskusje DLACZEGO a on odpowiada podstawa olej i zużycie materiałów, wina serwisu Audi oni nie wymieniaja oleju .Po przejechaniu 5 tys pojechałem ponownie na wymiane oleju ,prawie padał śnieg wiec miałem założone zimówki,
i panowie dostaje ochrzan 'chce pan popsuć skrzynie' okazało sie ze mam zły rozmiar opon i automat na 4 sałyczas przełącza z ekonomika na sport i tak cały czas fele i opony muszą byc takie jak fabryka dała maxymalnie 4% srednicy koła a o tym nikt nie mówi .A jeszcze jedno lepiej naprawić niż wsadzić coś co nie wiemy jak wyglada w środku ,i wyjdzie na to samo skrzynia ok 4,5ty montaz z wymian oleju ok 1tys i 5-6zł kodowanie i warto. A po naprawi mechanik powiedzał ze jak bede pilnował wymiane oleju co 50tys robie na niej spokojnie 200tyś. Jak macie jakies pytania chetnie odpowiem pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2009 20:57:24 
Klubowicz

Dołączył(a): 13.kwi.2005 18:43:43
Posty: 950
Lokalizacja: Warszawa
Opony wcale nie muszą być dokładnie takiego rozmiaru jak przewiduje fabryka, wystarczy że wszystkie mają tą samą średnicę zewnętrzną.
Ale to powinien wiedzieć każdy kto posiada quattro.

_________________
1. Coupe 2.3 NG ośka - 2005/2007
2. V8 4.2 2007/tej daty nie będzie :D
taki dźwięk mam na co dzień :)-> http://www.youtube.com/watch?v=AI8lSIEjnQs
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2009 21:09:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2009 19:59:15
Posty: 2
Masz racje starsze skrzynie to ok ale nowesze z ESP juz nie , miałem załozone 225/45/17 i na testach okazało sie kicha, zle pracował .Gdy założyłem 225/55/17 ok pracowała pieknie .Ja pisałem o 5 biegowej z esp.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2009 23:29:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
ronin34 napisał(a):
Panowie mam A8 4,2 2000r przejechane 170000tys serwisowane w ASO igiełka.
Pewnego dnia jade za innym autkiem około 60kmh dosyc długo juz mnie miało wiec gaz w podłoge , a tu słysze walniecie i tryb serwisowy .Na szcęzście niedaleko do domku jakoś dotarłem ,w trybie serwisowym włącza sie 5 bieg.Podłączyłem vaga a tu bład skrzyni nie pamiętam jaki chyba 17145 .
Podzwoniłem po dobrych serwisach skrzyn automatychnych .I umówiłem sie do pana Sopy .Po rozebraniu dostałem tel cena miedzy 5-6 tyś .Przy odbiorze autka mechanik zabrał mnie do siebie pokazał wszystkie czesci zepsute ,i wchodzimy w dyskusje DLACZEGO a on odpowiada podstawa olej i zużycie materiałów, wina serwisu Audi oni nie wymieniaja oleju .Po przejechaniu 5 tys pojechałem ponownie na wymiane oleju ,prawie padał śnieg wiec miałem założone zimówki,
i panowie dostaje ochrzan 'chce pan popsuć skrzynie' okazało sie ze mam zły rozmiar opon i automat na 4 sałyczas przełącza z ekonomika na sport i tak cały czas fele i opony muszą byc takie jak fabryka dała maxymalnie 4% srednicy koła a o tym nikt nie mówi .A jeszcze jedno lepiej naprawić niż wsadzić coś co nie wiemy jak wyglada w środku ,i wyjdzie na to samo skrzynia ok 4,5ty montaz z wymian oleju ok 1tys i 5-6zł kodowanie i warto. A po naprawi mechanik powiedzał ze jak bede pilnował wymiane oleju co 50tys robie na niej spokojnie 200tyś. Jak macie jakies pytania chetnie odpowiem pozdrawiam.




Dobrze zrobiona skrzynia przejeżdża bez wymian oleju 200 000 km :) a jeśli mowa o głupocie to tylko głupota tych którzy dają się wkręcać na te brednie o wymianie oleju co 50 000 km :) Po 200 000 km i tak rozpada się sprzęgło hydro kinetyczne więc szkrzynia jest do wyjęcia wymycia i do zalania olejem na nowo.


Co do rozmiaru kół to jak się mają te opowieści do samochodów które mają przewidziane 16 i 17 calowe koła. Cal różnicy więc jak się to ma do tych 4 procent.


Powiem wam tylko że brakuje klechy który ześle ciemność :) no chyba że klecha jest tajemniczy SS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2009 07:19:57 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8330
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Cytuj:
Po 200 000 km i tak rozpada się sprzęgło hydro kinetyczne więc szkrzynia jest do wyjęcia wymycia i do zalania olejem na nowo.

ciekawe rzeczy opowiadasz, głupota byłoby dać sie namówić na wymianę w/w sprzęgła po 200kkm (sprawnego), ja miałem od nowości do 2007 przelatane 323kkm i sprzęgło hydrokinetyczne bez zarzutu, olej zminiony 2lata temu i hula bez problemu do dziś.... a wymianę mi zalecali co 100kkm, może 200kkm kolejne tez przejeździ, ale widziałem mój olej po 300kkm i był taki że usprawiedliwia to wymiany co 100kkm moim zdaniem....

A co do wielkości kół - jakie to ma znaczenie dla skrzyni?? Oby były identyczne, jak będa wszystkie większe to skrzynia będzie miała ciężej a jak mniejsze to lżej.....

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2009 09:56:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
MorgothV8 napisał(a):
Cytuj:
Po 200 000 km i tak rozpada się sprzęgło hydro kinetyczne więc szkrzynia jest do wyjęcia wymycia i do zalania olejem na nowo.

ciekawe rzeczy opowiadasz, głupota byłoby dać sie namówić na wymianę w/w sprzęgła po 200kkm (sprawnego), ja miałem od nowości do 2007 przelatane 323kkm i sprzęgło hydrokinetyczne bez zarzutu, olej zminiony 2lata temu i hula bez problemu do dziś.... a wymianę mi zalecali co 100kkm, może 200kkm kolejne tez przejeździ, ale widziałem mój olej po 300kkm i był taki że usprawiedliwia to wymiany co 100kkm moim zdaniem....

A co do wielkości kół - jakie to ma znaczenie dla skrzyni?? Oby były identyczne, jak będa wszystkie większe to skrzynia będzie miała ciężej a jak mniejsze to lżej.....


Nie czytasz co napisałem !

Po pierwsze nie doradzam wymiany przy 200 000 km bo nie ma reguły czy to będzie 190 000 km czy 220 000 km.

Po drugie nie odradzam nikomu wymiany oleju co 50 000 km tylko uważam to za głupotę.

Po trzecie moja wypowiedź odnosiła się do 4 procentowej różnicy wielkości kół przy czym większość aut przewidziane jest do pracy z kołami 16 i 17 calowymi a to różnica jednogo cala, Zapewniam Cię więc że rozważani na temat wielkości kół nie mają sensu.

Po czwarte myślę że nie wiesz jaki przebieg zrobiłeś swoim autem na skrzyni ponieważ przewiduje że nie masz go od nowości i nie wiesz czy wcześniej nie było naprawianie w zakresie sprzęgła czy skrzyni. :)

I końcu w Audi 8 montowane są dwa typy skrzyń 5HP 19 i 5HP24 obydwie skrzynie są podobne , jednak 19 jest znacznie słabsza od 24.

Wszelkie awarie skrzyń biegów nie wynikają z tego że nie wymienia się oleju. Powodem prawie każdej usterki w skrzyni jest zła eksploatacja , brak przeglądów okresowych , uszkodzenia misek olejowych u na końcu zużycie sprzęgła.

Wymiana oleju w skrzyni o ile nie zaszkodzi to nie wiele pomoże. Nie bronie nikomu wymiany co 100 000 km bo takie praktyki przyjeliśmy już dawno. Nie należy jednak oczekiwać dłuższej żywotności takiej skrzyni. Można z pewnością liczyć na nieco lepszą prace skrzyni i komfort jazdy ale nie na dłuższą żywotność.

A ten kto zaleca wymianę oleju co 50 000 km jest jedynie egoistą szukającym szybkich pieniędzy.

To tyle w obronie ASO ....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2009 10:41:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2009 18:26:42
Posty: 46
Lokalizacja: Elbląg
U mnie Opel Omega 2.0 automat, 2.0 benzynka przebieg ok 500 tysiecy i olej zmieniany moze ze 3 razy i skrzynia dalej pracuje elegancko. Zużycie wynika z tego jak często jest podatna na największe wysilenia i złe eksploatowanie typu jazda na N, szybkie przelączanie na R i na odwrót. Skrzynie produkowane powinny tyle wytrzymywac jak sie je dobrze uzywa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2009 11:51:44 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8330
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
@Lotus
A jednak vczytałem co napisałes i...
Po pierwsze wiem ile conajmniej mam zrobione autem przed wymianą: 323000km, chyba że ktoś kręcił licznik w tył.
Po drugie nie było nic w skrzyni robione od nowości: faktury, histori (może byc sciema) i.... przy mojej wymianie oleju wszystko było ori, stare, że tak powiem zaplombowane a olej wyglądał jak rzadkie czarne błoto z opiłkami metalu. Mimo to sprzedło HK nie padło i powymianie też nie padlo. Co do wymian co 50kkm się zgadzam - nie ma sensu aż tak często, jedank ogólnie trzeba. Ale sprzęgło jest trwałe.
Po trzecie piszesz o skrzyniach 5HP.... od razu nie zgadza się, mam 4HP (4 biegową....) może one mają trwalsze sprzegła HK??
To tyle...

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2009 17:21:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.kwi.2008 11:07:33
Posty: 148
Lokalizacja: Lubin
kolego mialem to samo u siebie w 3.7 i powiem ci ze jest lipa.Skrzynia do roboty i to cala bo na raty niema co robic. U mnie bylo sprzeglo hydrokinetyczne,kosz 4 i 5 biegu i zawory.Robilem skrzynie w zeszle lato- 4 tys zl. Te same objawy co opisujesz,calkowity poslizg a max to 40 km/h i prawie 4 tys obr/min


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2009 21:07:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
MorgothV8 napisał(a):
@Lotus
A jednak vczytałem co napisałes i...
Po pierwsze wiem ile conajmniej mam zrobione autem przed wymianą: 323000km, chyba że ktoś kręcił licznik w tył.
Po drugie nie było nic w skrzyni robione od nowości: faktury, histori (może byc sciema) i.... przy mojej wymianie oleju wszystko było ori, stare, że tak powiem zaplombowane a olej wyglądał jak rzadkie czarne błoto z opiłkami metalu. Mimo to sprzedło HK nie padło i powymianie też nie padlo. Co do wymian co 50kkm się zgadzam - nie ma sensu aż tak często, jedank ogólnie trzeba. Ale sprzęgło jest trwałe.
Po trzecie piszesz o skrzyniach 5HP.... od razu nie zgadza się, mam 4HP (4 biegową....) może one mają trwalsze sprzegła HK??
To tyle...


Czarny olej to zużyte sprzęgło im czarniejszy tym bardzie wiemy że się rozsypie. Opiłki metalu najczęściej złote świadczą o uszkodzeniu panewki olejowej. Tyle w temacie , żadna wymiana oleju nic nie pomoże jeśli stan starego oleju jest taki jak opisałeś. Zwykle właśnie powyżej 150 000 km zacznając się takie rzeczy.

Co do 4HP cóż stary typ skrzyni , inna konstrukcja skrzyni , sprzęgła. Wszystko inne , zasada taka sama. Jednak zaczęliśmy temat od zupełnie innej skrzyni bo autor ma 5HP 19 najprawdopodobniej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2009 09:05:04 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8330
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
OK, dodam tylko jeszcze na koniec....
Sprżegło może juz zużyte, ale na razie zero objawów,a spece powiedzieli że to jeszcze długo pojeździ i że duzo gorszedługo jeździły..... widocznie sprzęgło zaczyna sie kończyć przy tych jak powiedziałeś 150-200kkm ale kiedy faktycznie się skończy to kto wie??
PS: olej czarny nie był, był taki jakby to powiedzieć brązowy-błotnisty, konsystencja bardziej rzadka niż tego nowego co wlałem, spalenizną nie smierdział a opiłki były faktycznie i to owszem zły znak

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2009 22:22:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2009 15:12:42
Posty: 71
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Witam. Z zainteresowaniem czytam ten watek bo tez zaczynaja mi sie robic jakies problemy ze skrzynia. Otoz jak jezdze do 2000 obrotow delikatnie to jest wszystko ok. Gdy dodaje gazy delikatnie to tez sie fajnie rozpedza. Skrzynia zmienia elegancko i bez szarpniec. Problemy zaczynaja sie jak zrobie Kick Down wtedy redukcja jest szybka , auto sie zbiera ale biegi zaczynaja skakac. Np. jade sobie 80km/h na 4tym biegu, daje w gaz i redukcja do 3 lub 2 i rakieta, popuszczam gaz i biegi w gore do 4 po czym zaczyna redukowac do 3,2,3,4,3,4,3,4,3,2,3,2,3,4 i musze sie dobrze nameczyc zeby sie wyrownalo na 4ty bieg. Jak zaczyna skakac a przelacze na tiptronica to wszystko dziala jak nalezy czyli jak mu dam 4 to jedzie 4 a jak 3 to jedzie 3. Jak kupowalem auto to "niby" olej byl wymieniony ale nie moge tego sprawdzic. Moze ktos wie co to bedzie. Dodam ye auto ma przejechane 317kkm, auto jak w podpisie.

_________________
A8 D2 ABZ '95 jest :) stukniete:(
Audi 100 C4 2.6 '91 bylo
Honda Accord Aerodeck '88 bylo
Mazda 323F '92 bylo
Ford Mondeo '97 bylo
Bog nie istnieje :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2009 23:06:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1471
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
MorgothV8 napisał(a):
(...)PS: olej czarny nie był, był taki jakby to powiedzieć brązowy-błotnisty, konsystencja bardziej rzadka niż tego nowego co wlałem, spalenizną nie smierdział a opiłki były faktycznie i to owszem zły znak

Opiłki po czasie zawsze będą, to normalne:
http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... ange15.JPG

I olej:
http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... ange16.JPG

maro75 a8 d2 napisał(a):
Witam. Z zainteresowaniem czytam ten watek bo tez zaczynaja mi sie robic jakies problemy ze skrzynia. Otoz jak jezdze do 2000 obrotow delikatnie to jest wszystko ok. Gdy dodaje gazy delikatnie to tez sie fajnie rozpedza. Skrzynia zmienia elegancko i bez szarpniec. Problemy zaczynaja sie jak zrobie Kick Down wtedy redukcja jest szybka , auto sie zbiera ale biegi zaczynaja skakac. Np. jade sobie 80km/h na 4tym biegu, daje w gaz i redukcja do 3 lub 2 i rakieta, popuszczam gaz i biegi w gore do 4 po czym zaczyna redukowac do 3,2,3,4,3,4,3,4,3,2,3,2,3,4 i musze sie dobrze nameczyc zeby sie wyrownalo na 4ty bieg. Jak zaczyna skakac a przelacze na tiptronica to wszystko dziala jak nalezy czyli jak mu dam 4 to jedzie 4 a jak 3 to jedzie 3. Jak kupowalem auto to "niby" olej byl wymieniony ale nie moge tego sprawdzic. Moze ktos wie co to bedzie. Dodam ye auto ma przejechane 317kkm, auto jak w podpisie.


A jak zredukujesz "ręcznie" biegi, dasz wpalnik, potem przeciepiesz na D też wariuje ? Czy tylko przy KD ? Zvaguj go, żeby wykluczyć ten czujnik.

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2009 23:13:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2009 15:12:42
Posty: 71
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Wlasnie problem w tym ze nie moge zvagowac bo nie mam komunikacji z komputerem. Pisalem o tym w watku na ten temat. najpierw musze zrobic cos zeby mozna sie bylo polaczyc z samochodem bo jest lipa. A jesli chodzi o deptanie na tipie i potem na D to rano sprawdze i napisze kolo poludnia.

_________________
A8 D2 ABZ '95 jest :) stukniete:(
Audi 100 C4 2.6 '91 bylo
Honda Accord Aerodeck '88 bylo
Mazda 323F '92 bylo
Ford Mondeo '97 bylo
Bog nie istnieje :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2009 07:07:28 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8330
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
@dice111
Opiłki miałem podbne (na magnesach), olej jakby mój (co do koloru) ale u mnie opiłki były jeszcze w oleju

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: