.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 17.cze.2025 17:55:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Vmax spadł..... co jest grane??
PostNapisane: 22.kwi.2005 13:02:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2005 14:54:37
Posty: 85
Lokalizacja: Koszalin
Witam wszystkich.Posiadam Audi C3 1,8 + GAZ rok`83. Fakt samochód ma już troche lat i zawsze sprawował się świetnie.Padło mi ostatnio sprzęgło więc wymieniłem.Biegi wchodzą git i jest wszystko ok.Nic nie huczy nie świszy itd z tym że jest jeden problem.Zawsze autkim wyciskałem(skrzynia 4 biegi) tak 16-170 i wszystko grało.Teraz natomiast vmax na 4 biegu to ledwo 120km/h.Co się stało??Jeżdżę cały czas na gazie i jeździłem.Fakt zużycie paliwa się podniosło.Poprostu uczucie jest takie jakby poprostu brakowało mi biegów.Samochód normalnie przyspiesza,sprzęgło chwyta elegancko a na 4 bieg tak jak by sie miał zaraz skończyć.Czy może być coś z rozrządem??A może coś z gazem nie tak??w każdym razie nie jest to chyba normalne że przy 110km/h mam około 6000obr/min na 4 biegu i ogromne spalanie.... Bardzo prosze o pomoc !!! Pozdrawiam

_________________
Audi 100 C4/A6 2.8 V6 + LPG :)))
Audi 100 C3 1.8 gaźnik + LPG :)))


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2005 13:28:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
dziwne :/ a moze jednak poslizguje ci sie sprzeglo?? rozpędz sie do tych 120 i pusc pedal gazu ale caly czas na biegu i zobacz czy obroty nie spadną wchwilke po puszczeniu np do 4tys. to by swiadczylo ze slizgalo sie caly czas.

a moze obroty ci tylko przeklamują?? czy jak wskazuje 6000tys, silnik na prawde brzmi tak jakby mial 6000tys obr?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2005 13:42:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2005 14:54:37
Posty: 85
Lokalizacja: Koszalin
Sprzęgło nie ślizga się na 100% a silnik naprawde wyje tak jak by miał ok 6000 obrotów :(((No i spalanie do tego dochodzi ogromne.....

_________________
Audi 100 C4/A6 2.8 V6 + LPG :)))
Audi 100 C3 1.8 gaźnik + LPG :)))


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Vmax spadł..... co jest grane??
PostNapisane: 22.kwi.2005 14:00:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
radeknet napisał(a):
Witam wszystkich.Posiadam Audi C3 1,8 + GAZ rok`83. Fakt samochód ma już troche lat i zawsze sprawował się świetnie.Padło mi ostatnio sprzęgło więc wymieniłem.Biegi wchodzą git i jest wszystko ok.Nic nie huczy nie świszy itd z tym że jest jeden problem.Zawsze autkim wyciskałem(skrzynia 4 biegi) tak 16-170 i wszystko grało.Teraz natomiast vmax na 4 biegu to ledwo 120km/h.Co się stało??Jeżdżę cały czas na gazie i jeździłem.Fakt zużycie paliwa się podniosło.Poprostu uczucie jest takie jakby poprostu brakowało mi biegów.Samochód normalnie przyspiesza,sprzęgło chwyta elegancko a na 4 bieg tak jak by sie miał zaraz skończyć.Czy może być coś z rozrządem??A może coś z gazem nie tak??w każdym razie nie jest to chyba normalne że przy 110km/h mam około 6000obr/min na 4 biegu i ogromne spalanie.... Bardzo prosze o pomoc !!! Pozdrawiam


witam

no to zdecyduj sie albo masz 110km/h i 6 tys na 4 biegu
to znaczy ze sie slizga sprzeglo !!!

sprawowal sie dobrze
no wlasnie a kiedy osatnio wymieniales w nim kable WN swiece olej
czyli kiedy ostatnio raz byl w "serwisie"(wymianie elemtnoe kesploatacyjnych)

czy na bezynie jest tak samo jak na gazie ???

jest 100 tysieciy przyczyn ktore moga byc przyczna
ze silnik glosno chodzi i nie chce sie rozpedzac i duzo pali

począwszy od zlej regulacji gazu
skonczywszy na hamulcach !!!!!!!

pozdrawiam

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2005 14:18:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2005 14:54:37
Posty: 85
Lokalizacja: Koszalin
A więc tak.Gdy wymieniałem sprzegło wymieniłem:Olej,pasek klinowy, świece na brisk silver, kopułka, palec, przewody, płyn w chłodnicy i profilaktycznie termostat.Hamulce robiłem 2000km temu i działają świetnie.Były sprawdzane opory toczenia i są w normie czyli nic nie hamuje. Co do gazu to jest on pierwszej generacji i w reduktorze nie ma w ogóle wkręconej śruby imbusowej więc pozostaje otwór o średnicy powyżej 10mm.Co do zapalania to pali na dotyk na gazie i benzynie.Silnik normalnie przyspiesza ale co zauważyłem to dosyć wcześnie zapala mi sie kontrolka od economizera.Tzn. 1-bieg-2000 obr/min,15km/h;2-bieg-2100,40km/h;3-bieg-2700obr,60km/h no i 4 bieg 3000obr przy 80km/h.Co może być schrzanione??Może wałek rozrządu??Sprzęgło napewno sie nie ślizga.....

_________________
Audi 100 C4/A6 2.8 V6 + LPG :)))
Audi 100 C3 1.8 gaźnik + LPG :)))


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2005 14:22:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
jezeli sprzeglo sie nie slizga, to moze ktos wymienil ci tryby w skrzyni biegów :D

...jak duzo kopci i przymula to sprawdź ustawienie rozrządu i zaplonu!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2005 14:28:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2005 14:54:37
Posty: 85
Lokalizacja: Koszalin
Ha.Przymula tak ale tylko jeżeli chodzi o prędkość powyżej 100km/h a tak to bez probemu wkręca się na obroty i kompletnie nic nie kopci.A co do rozrządu to może być jakoś przestawiony skoro silnik pracuje na jałowym i pierwszych biegach normalnie???

_________________
Audi 100 C4/A6 2.8 V6 + LPG :)))
Audi 100 C3 1.8 gaźnik + LPG :)))


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2005 15:24:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
[quote="radeknet"]no i 4 bieg 3000obr przy 80km/h.[quote]
Jeśli przy 80km/h masz 3000 rpm to przy 160 km/h powinieneś mieć 6000 rpm na tym samym biegu.

Jeśli przy 6000 rpm masz 110km/h zamiast 160 km/h to ślizga ci się sprzęgło. Jeśli nie sprzęgło, to albo masz skopany obrotomierz albo prędkościomierz.

Pozdr.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2005 16:23:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2005 14:54:37
Posty: 85
Lokalizacja: Koszalin
W takim razie to chyba przy 100km/h powinienem czuć smród z tarczy.......

_________________
Audi 100 C4/A6 2.8 V6 + LPG :)))
Audi 100 C3 1.8 gaźnik + LPG :)))


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2005 16:43:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witaj

jest jedna nie scislosc w twoich wypowiedziach

albo masz obrotomierz i przy 120km/h wskasuje 6 tys obortow
i ty mniejwiecej oceniasz po glosie silnika ze jest to 6 tys obrotow

albo obrootmierz zle dziala

albo zle ci przyspiesza autko powyzej 100km/h

jezeli tak
to sprawdz czy na bezynie tez zle przyspiesza
jezeli nie to znaczy ze mozesz miec cos z dolotem powietrza a mianowicie jest wlataczane do dolotu powietrze i burzy mieszanke lpg

mowisz ze ci glosno chodzi mozesz mniec zle zaplon ustawiony
czyli np przyspieszony i wystepuje spalanie stukowe
objawia sie to glosna praca silnika na wyzszych obrotach

ustaw zalon tak jak fabryka a nie jakies kombinacje ze jak na gaz to sie przyspiesz

jezeli autko oglnie jakos dziwnie chodzi podobnie do diesla to sprawdz rozrząd

pozdrawiam

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2005 17:55:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Próbę sprzęgła robi się na drugim biegu przy prędkości ok.50-60 Gaz do dechy + hamowanie + obserwacja obrotomierza.

Podnieś przód i zabezpiecz auto. 1,2,3,4 i uzyskaj te 6000obr. i ile będziesz miał na blacie??

Jakiś zakręcony ten samochód troche :D

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: slaby V max
PostNapisane: 23.kwi.2005 02:46:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2004 02:01:56
Posty: 65
Lokalizacja: Slupsk
Kolego a czasem nie wymieniales po zimie ogumienia na letnie .Jesli tak to moze laczki maja mniejszy promien ?to tez jest opcja.

_________________
CCCO Coupe 2.0 16V ACE 103 kW(140KM) igielka ( kamrafa@wp.pl) "Panie to nie jezdzi,to ZAPIER**LA"-Wypowiedz mechanika po jezdzie proobnej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: slaby V max
PostNapisane: 23.kwi.2005 13:08:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
kamrafa napisał(a):
Kolego a czasem nie wymieniales po zimie ogumienia na letnie .Jesli tak to moze laczki maja mniejszy promien ?to tez jest opcja.


chyba większy - rzadziej impulsy i z 160 zrobiło się 110 :)

ale chyba kolega wie czy jedzie 110 czy 160 :)
musiał sie zrobic mocno mułowaty ten samochodzik jak tak spadło....
jak rozumiem trzy pierwsze biegi są ok a ostatni prawie nie idzie
i szybko sie kończy tak?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Vmax
PostNapisane: 23.kwi.2005 14:41:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2004 02:01:56
Posty: 65
Lokalizacja: Slupsk
JAsne jasne wiekszy promien-nizsze wskazania predkosciomierza dzieki za sprostowanie.No to jeszcze nikt nie napisal o zatkanym zbiorniku paliwa i brudnym filtrze powietrza(tyle ze nic nie maja wspoolnego ze zbyt wysokimi obrotami przy danej predkosci)Tu mi wychodzi jak nic sprzeglo.RAF

_________________
CCCO Coupe 2.0 16V ACE 103 kW(140KM) igielka ( kamrafa@wp.pl) "Panie to nie jezdzi,to ZAPIER**LA"-Wypowiedz mechanika po jezdzie proobnej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2005 16:05:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Spróbuj zdjąć dolot do filtra powietrza bo wyglada mi to na wymuszone wtłaczanie i auto przy wiekszych prętkosciach nie zasysa gazu, mogli Ci jeszcze przestawić kable na kopółce podczas wymiany :P .

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Vmax
PostNapisane: 23.kwi.2005 21:51:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
kamrafa napisał(a):
JAsne jasne wiekszy promien-nizsze wskazania predkosciomierza dzieki za sprostowanie.


co za roznica jakie masz wielkosci kola ???
rozwaliliscie mnie teraz na maxa :P:P:P:P:P

zalozenia
6 tys obrotow =160km.h prawidlowie
a wychodzi 110km/h

przeklamanie to 31%
zeby uzyskac przeklamanie 31% na predkosciomoerz to trzeba

zakaldajac ze seryjne ogumienie to
205/65/15
misalby zalozyc 205/25/15
co jest raczej nie mozliwe

a teraz do rzeczy
wskazania predkosciomierza sa zalezne od obrotow silnik i przelozen w skrzyni biegow
nie maja nic wspolnego z wielkoscia kola

pozdrawiam

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Vmax
PostNapisane: 25.kwi.2005 07:34:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
juziooo napisał(a):
wskazania predkosciomierza sa zalezne od obrotow silnik i przelozen w skrzyni biegow
nie maja nic wspolnego z wielkoscia kola


oj chyba nie... wskazania predkosciomierza są zalezne od predkosci obrotu półośki, i to chyba na dodatek lewej :): i mają duzo z obwodem koła. przy mniejszym obw. kola na liczniku bedzie zawyzac pred. , przy wiekszym - zanizac.

obrotomierz, to obrotomierz, pokazuje predkosc obrotowa silnika.

ale tu jest cos pokrecone. bo w samochodzie zaniza predkosc i zawyza obroty :/

na moje oko to moze inną skrzynie wsadzili, albo sprzeglo slizga, albo czary mary:D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Vmax
PostNapisane: 25.kwi.2005 09:26:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
Lukasik napisał(a):
juziooo napisał(a):
wskazania predkosciomierza sa zalezne od obrotow silnik i przelozen w skrzyni biegow
nie maja nic wspolnego z wielkoscia kola


oj chyba nie... wskazania predkosciomierza są zalezne od predkosci obrotu półośki, i to chyba na dodatek lewej :): i mają duzo z obwodem koła. przy mniejszym obw. kola na liczniku bedzie zawyzac pred. , przy wiekszym - zanizac.

obrotomierz, to obrotomierz, pokazuje predkosc obrotowa silnika.


nie wiem jak w audi w moim polo jak sie jedno kolo kreci to i tak pokazuje predkosc

no wlasnie oto mi chodzilo ze
predkosc na predkosciomierzu nie jest zalezna od obwodu kola

dlatego ze jak zalozysz mniejsze kolo to on przy 3 tys na danym biegu pokaze np 100 km/h

jak zalozysz wieksze to samo bedzie pokazaywal a roznica predkosci rzeczywistych moze roznic sie bardzo

predkosciomierz tego nie uwzglednia wielkosci kola

pozdrawiam

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2005 15:33:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2391
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Powiem tak, ja mialem B2 1.6 na dwugardzielowym gazniku, i owszem mialem 100 km/h przy ponad 6000 obr/min. ale na 2 biegu (oczywiscie jak sie baaardzo spieszylem) skrzynie maialem 5 bieg. Slizgania sprzegła nie mozna pomylic z dobrym sprzeglem, wiec dla mnie wniosek jest jeden: Chłopie wrzucaj czworke a nie dwojke.
Jesli chodzi o przeklamania predkosciomierza wzgledem srednicy kol, to ludzie bez przesady!!!!!!
Racje ma ten(sorry nie pamietam kto to pisal) ze licznik nie rozróznia srednicy kol, to rozroznia jedynie radar policjanta:)
Pozdr.

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2005 15:37:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
myszon90 napisał(a):
Powiem tak, ja mialem B2 1.6 na dwugardzielowym gazniku, i owszem mialem 100 km/h przy ponad 6000 obr/min. ale na 2 biegu (oczywiscie jak sie baaardzo spieszylem) skrzynie maialem 5 bieg. Slizgania sprzegła nie mozna pomylic z dobrym sprzeglem, wiec dla mnie wniosek jest jeden: Chłopie wrzucaj czworke a nie dwojke.
Jesli chodzi o przeklamania predkosciomierza wzgledem srednicy kol, to ludzie bez przesady!!!!!!
Racje ma ten(sorry nie pamietam kto to pisal) ze licznik nie rozróznia srednicy kol, to rozroznia jedynie radar policjanta:)
Pozdr.


licznik nie rozróznia rozmiaru ale jeżeli jest czujnik na półosi
to przelicza jeden impuls (obrót) na konkretną długość więc
zły rozmiar kół będzie powodował przy takim podłączeniu
przekłamywania na prędkościomierzu

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: