.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 17.cze.2025 23:03:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2010 20:02:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.kwi.2009 14:32:43
Posty: 260
Lokalizacja: Kraków
Nie mam żadnego doświadczenia w napędzie na 4 kola ,żadnego. Ale za kilkanaście dni dostaje auto z napędem haldex. Więc z tego co piszecie to wychodzi na to ,że lepiej mieć ośkę niż haldex. Oska jest bardziej przewidywalna od haldexa.

_________________
Audi C6 3,0 TDI (10,VI ,2011-2013)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2010 20:15:26 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jak bedziesz mial juz tego haldexa to sie nim naucz jezdzic bezpiecznie na ile bedzie Ci na to pozwalal naped. reszte zobaczysz jak bedziesz mial mozliwosc porownania. Poki co wszyscy pisza o wszystkich rozwiazaniach oprocz haldexa. Nikt nie opisuje jak sie sprawuje i nikt nie pisze ze haldexa mozna tuningowac i nikt nie pisze ze haldexa mozna spiac na stale. Ot poprostu subiektywne oceny.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2010 21:24:07 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Qpeciarz napisał(a):
emge napisał(a):
Czyli rozumiem, że to przypadek, ok, masz rację mistrzu.

Oj jaki ty masz prosty tok rozumowania. A wiesz co to jest koszt produkcji ?

Ja wiem, ale mniemam, że Ty nie wiesz :):
Od początku piszę o poprzecznych silnikach do których dużo łatwiej i taniej dołożyć Haldexa. Gdyby tak nie było Passat B6 i następne miały by zapewne dalej Torsena. EOT

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2010 22:17:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.sie.2003 20:48:56
Posty: 2300
Lokalizacja: CRACOVI
cygaro-avant napisał(a):
audik napisał(a):
Poza tym troche większe R8 to też nie dokońca quattro.

bo......?


bo to też sprzęgło wiskotyczne :peace:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2010 00:04:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
Hans ale idąc tą drogą to 2 gen też można sobie stuningować i zamiast tylnej blokady wsadzić torsena. Są programy by haldex był na stałe fakt . Są też programy by szybciej i częściej reagował.
Jeździłem różnymi generacjami quattro w audi (nie miałem tylko okazji polatać na 2 torsenach) . Jak dla mnie haldex ma kilka zalet , ale ma też kilka wad.
Latalem TT-ką 3.2 na letniakach w zimie i czy miałem włączone ESP czy miałem wyłączone to jednak do szurania bokiem bym tego napędu nie wybrał. Nie jest tak przewidywalny jak torsen czy blokady. Nie jestem w stanie go wyczuć kiedy dokładnie się rozłączy na chwilę by znów załączyć. Takie zachowanie wg mnie dyskwalifikuje go do "zabawy".Niemniej jednak znam kilka osób co sobie z nim bardzo dobrze radzą i mają banana na twarzy lecąc bokiem w takim aucie.
Moim zdaniem da się to ogarnąć , ale nie jest to tak intuicyjne jak w przypadku innych generacji.

Jest to po prostu wygodne . Jak potrzeba to się załączy -jak nie to lecimy FWD i to jest świetne rozwiązanie na ćwiartkę (jak to już ktoś wcześniej wspominał). Ma też napewno niższe opory więc i koszta exploatacji są niższe.
Do jazdy codziennej tak - do zabawy nie . (w seryjnym wydaniu) Jeśli go troszkę zmodyfikujemy to zapewne lepiej bedzie się nim wtedy latać , aczkolwiek nie miałem ku temu okazji . Osobiście nei skreślałbym tego napędu.

Qpeciaż dobrze , że audi wszystkie swoje napędy nazywa quattro , a nie jak VW co raz to zmienia nazwę :( R8 też przecież ma taki napęd jak porsche, a jednak to też quattro ;)

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi TT quattro ? (gówno nie kłatro !)
PostNapisane: 10.sty.2010 03:09:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
BiLu napisał(a):
Sprinter napisał(a):
BiLu napisał(a):
przewrotnie spytam - testowałeś kiedykolwiek quattro w TT?
nawet między "prawdziwymi" quattro są różnice - sprawdź jak wygląda napęd w V8 i porównaj to z quattro np. w B2 - stwierdzisz, że B2 quattro to podpierdółka przereklamowana i przeceniona ;)
tak samo przereklamowane jest TDI :diabel:
i co z tego?


Przewrotnie spytam, porównałeś kiedyś za kierownicą różnicówki z dwoma blokadami vs dwa torseny ? :diabel:

odpowiem przewrotnie - powoziłem jednym i drugim i wolę V8 :):


Odpowiem przewrotnie, jedno nie wyklucza drugiego. :):

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2010 08:28:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.maja.2008 22:36:05
Posty: 92
Lokalizacja: Wrocław / Brzeg Dolny
Dred napisał(a):
Ma też napewno niższe opory więc i koszta exploatacji są niższe.

Niższe opory ? Masz na myśli rozłączenie napędu ?
Przecież wszystko zawsze się obraca bez względu na to czy napęd połączony czy nie. Przy połączonym wał i oś tylna jest napędzana przez silnik bezpośrednio, a przy rozłączeniu pośrednio - przez podłoże. Koła wleczone napędzają oś i wał i również wszystkie elementy obracają się. Po mojemu opory porównywalne.

_________________
"Quattro przydaje się tylko zimą" :banghead:
Quattro nie przydaje się tylko latem, tylko niektórym !


Ostatnio edytowano 09.kwi.2010 02:50:10 przez Qpeciarz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2010 18:10:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2007 12:06:12
Posty: 130
Lokalizacja: Płock
Z tego całego bajzlu napędowego tylko dwie blokady w b2 są najbardziej przewidywalne. Ale ona też wyjeżdza przodem :(: , takie denne rozłożenie masy w tych audikach. Chyba , że ktoś ma w b2 ze 200KM to wtedy będzie odpowiednią dawka gazu przełamywał to jej zachowanie. Podobnie wszystkie Q z tylną blokadą , bez właczonej tej blokady cały czas idą przodem prosto na skręconych kołach. Cóż moment obrotowy pojawia się tam gdzie jest przyczepność, a obniża gdzie jej nie ma.
W praktyce wygląda to tak , że na śliskim wszyscy własciciele Q lecą przodem w przeszkodę, a włąściciele BMW tyłem do kierunku jazdy w przeszkodę.
Co do audi R8 to ono nie ma nic wspólnego z żadnym Quattro . Audi R8 nie można jeżdzić jak subaru bo ani sprzęgło , ani skrzynia , ani napęd nie lubią jazdy w poślizgu bocznym. Tam trzeba zadbać o to by jechać jak rasową wyscigówką F1.
Ciekawostka : w Bugatti Veyron 56- ciu inżynierów pracowało 5 lat by stworzyć skrzynię biegów przenoszącą moc 1250Nm. z silnika na koła. Nie wiem jak to jest w R8 , ale na bank - niebanalnie.

_________________
było dużo śmieci z Wolfsburga,
było audi coupe 2.3 20VQ
Jest S4/C4 2.2T k24 7200 wariant RS2
Jest żony VW polo G40.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2010 02:07:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
pajak100 napisał(a):
Cóż moment obrotowy pojawia się tam gdzie jest przyczepność, a obniża gdzie jej nie ma.


A nie odwrotnie :?:

Cytuj:
Ciekawostka : w Bugatti Veyron 56- ciu inżynierów pracowało 5 lat by stworzyć skrzynię biegów przenoszącą moc 1250Nm.


Bo robili tylko po godzinach... ;)

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2010 16:04:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
Qpeciarz napisał(a):
Niższe opory ? Masz na myśli rozłączenie napędu ?
Przecież wszystko zawsze się obraca bez względu na to czy napęd połączony czy nie. Przy połączonym wał i oś tylna jest napędzana przez silnik bezpośrednio, a przy rozłączeniu pośrednio - przez podłoże. Koła wleczone napędzają oś i wał i również wszystkie elementy obracają się. Po mojemu opory porównywalne.

pewnie , że niższe opory. Nie takie jak w FWD bez wału i całej reszty stuff'u ale jednak są niższe w momencie gdy jest "rozłączony".

Pająk a jeździłeś R8 , że wiesz czy lubi jazdę w poślizgu czy nie??

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2010 16:18:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
A'propos nazewnictwa quattro, syncro, 4motion, 4matic, quadradrive itp. - czy przypadkiem ideą napędu quattro nie był STAŁY napęd na 4 kółka? Czyli "seryjny" haldex i wiskoza odpadają? Pozostają luźne dyfry (80-88r) oraz torsn i luźny dyfer z tyłu (+ oczywiście V8....."bitorsen" :D )

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2010 19:42:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.paź.2006 17:03:22
Posty: 154
Lokalizacja: Starogard Gdański
Qpeciarz napisał(a):
Jeśli komuś I generacja quattro wydaje się przereklamowana to mam bolesne zderzenie z rzeczywistością sprzed kilku godzin: Szkolenie pt: "Doskonalenie techniki jazdy"
Kilkanaście aut, śmieszne pominę...ja w CQ I gen. (mechaniczne blokady), moja pani w A4Q III gen (torsen+EDS), instruktor w Subaru Impreza turbo (2001r). Śniegu 20-30cm, w przypływie radości zjechałem z rozjeżdżonej ścieżki w pełen śnieg. Instruktor krzyczał już na mnie, że się zakopię i będzie mnie musiał wyciągać...a ja poprostu jadę jak po 2cm śniegu - ślisko, ale wszystko pod kontrolą. :D A4 miało problemy z ruszaniem, ale dawało się jeździć. Subaru....pełna kontrola, ale w śnieg gość nie chciał wjechać, tylko się głupio uśmiechnął. Potem go przewiozłem i stwierdził to co wszyscy, którzy nie wiedzą z czym mają do czynienia. "To auto wymaga specyficznej techniki jazdy, ale daje radę !"

I dodam jeszcze to z czego wszyscy na początku kursu szydzili, ale potem im pyta zmiękła - jeżdżę na oponach letnich, wcale nie wiodącego producenta.


Ale porównanie... Technologia 4x4 Subru bije na łeb na szyje quattro w jakimkolwiek Audi wszech czasów.
Jedynie nowe S4 z aktywnym dyfrem z tyłu w opcji nieco zbliżyło Nas do Subry jednak wciąż to nie jest to,
Jak widać uczeń przerósł mistrza i może tylko dlatego że Audi w pewnym okresie swoich dziejów olało trochę ten temat
:/

_________________
Suzuki Burgman AN400 - 2009 ->
Audi 80CD 2.3 5S - 1991 -> 2004
Audi A6q 2.5 TDI - 2004 ->
Audi ACO GT Typ85 - 2010 -> in progress 2.5T
Audi ACO 8B NG - 2011 ->

5 gang - beautiful noise
ObrazekPiszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2010 20:40:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2003 01:32:22
Posty: 843
Lokalizacja: Lublin
Jarzyn napisał(a):

Ale porównanie... Technologia 4x4 Subru bije na łeb na szyje quattro w jakimkolwiek Audi wszech czasów.


a co w badziewnym subu jest takiego och ach??


bo jakos jezdzac wrxem w zyciu bym nie powiedzial ze napedy sa takie super

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2010 23:13:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2007 12:06:12
Posty: 130
Lokalizacja: Płock
No właśnie nie jeżdziłem R8 :D , ale czytałem gdzieś obszerny opis tego auta przez niemców, a drugi dodatkowy miesiąc temu polscy dziennikarze dostali R8 i wozili się po Poznaniu , wpadli też na tor. Oni też to potwierdzili. Owszem ona idzie bokiem świetnie , ale ogromnie dostaje napęd w czasie tej akcji. Chodzi oczywiście o tą najmocniejszą V10 :D

_________________
było dużo śmieci z Wolfsburga,
było audi coupe 2.3 20VQ
Jest S4/C4 2.2T k24 7200 wariant RS2
Jest żony VW polo G40.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2010 23:40:12 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Odnoszę wrażenie, że większość chyba myśląc "napęd na 4 koła" ma na myśli "jazda bokiem na zakręcie", a do tego służy RWD ;)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2010 19:58:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2009 11:16:13
Posty: 37
Lokalizacja: Mazowieckie
Cytuj:
Jak widać uczeń przerósł mistrza i może tylko dlatego że Audi w pewnym okresie swoich dziejów olało trochę ten temat
n


Panowie, ale kto tu jest "uczniem", a kto "mistrzem"?
O ile mnie pamięć nie myli, Audi zaczęło produkować auta wyposażone w napęd Quattro w 1980r. Subaru system Symmetrical AWD zastosowało na masową skalę w 1972r. (model Leone) i od tego czasu, poza nielicznymi wyjątkami nie tworzy aut z innym rodzajem napędu, jak tylko AWD. Zdaje się, że to Subaru jest pionierem napędów 4x4 w autach osobowych. Pozdrawiam.

PS. Napędy Mitsubishi często nie ustępują tym z Subaru. Dobre (nie-oszczędnościowe) rozwiązania stosuje też Lexus i Alfa.

PS2. "Badziewne Subaru" to mam nadzieję prowokacja? Jak dla mnie to jedyna obecnie marka (lub jedna z kilku, dostępnych dla zwykłych śmiertelników), która pozostaje wierna swym tradycjom. Woleli wpompować kupę kasy na opracowanie Diesla w układzie Boxer, niż wsadzić coś innego. Podobnie napędy- może rozpowszechnienie wersje FWD, niektórych modeli podniosło by sprzedaż? Ale nie- Subaru ma kojarzyć się właśnie z 4x4. Szkoda tylko drzwi bez ramek w nowym Legacy, ale cóż-trzeba zwiększać sztywność i bezpieczeństwo. Poza tym w czasie, gdy ludzi przestaje szokować SUV Diesel ze znaczkiem Porsche ( o zgrozo- nawet dobrze się sprzedaje), gdy ekoterroryści wprowadzają kolejne normy, istnieje
firma, która nadal idzie własna drogą mając wszystkich gdzieś. Niewiele jest marek, które zaslugują na podobny szacunek jak Subaru. Peace.

_________________
Peugeot 307 1.6HDi 110KM FAP - był
Lexus GS 300 II 2002r - był
Renault Megane III 1.6 16V - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2010 20:59:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.paź.2006 17:03:22
Posty: 154
Lokalizacja: Starogard Gdański
Mateusz L napisał(a):
Cytuj:
Jak widać uczeń przerósł mistrza i może tylko dlatego że Audi w pewnym okresie swoich dziejów olało trochę ten temat
n


Panowie, ale kto tu jest "uczniem", a kto "mistrzem"?
O ile mnie pamięć nie myli, Audi zaczęło produkować auta wyposażone w napęd Quattro w 1980r. Subaru system Symmetrical AWD zastosowało na masową skalę w 1972r. (model Leone) i od tego czasu, poza nielicznymi wyjątkami nie tworzy aut z innym rodzajem napędu, jak tylko AWD. Zdaje się, że to Subaru jest pionierem napędów 4x4 w autach osobowych. Pozdrawiam.

PS. Napędy Mitsubishi często nie ustępują tym z Subaru. Dobre (nie-oszczędnościowe) rozwiązania stosuje też Lexus i Alfa.

PS2. "Badziewne Subaru" to mam nadzieję prowokacja? Jak dla mnie to jedyna obecnie marka (lub jedna z kilku, dostępnych dla zwykłych śmiertelników), która pozostaje wierna swym tradycjom. Woleli wpompować kupę kasy na opracowanie Diesla w układzie Boxer, niż wsadzić coś innego. Podobnie napędy- może wersja FWD lub RWD podniosła by sprzedaż? Ale nie- Subaru ma kojarzyć się właśnie z 4x4. Szkoda tylko drzwi bez ramek w nowym Legacy, ale cóż-trzeba zwiększać sztywność i bezpieczeństwo. Poza tym w czasie, gdy ludzi przestaje szokować SUV Diesel ze znaczkiem Porsche ( o zgrozo- nawet dobrze się sprzedaje), gdy ekoterroryści wprowadzają kolejne normy, istnieje
firma, która nadal idzie własna drogą mając wszystkich gdzieś. Niewiele jest marek, które zaslugują na podobny szacunek jak Subaru. Peace.


Oczywiście Audi jest a raczej było mistrzem w czasie kiedy Subru rajdom grupy B mogło tylko przyglądać się z boku.

_________________
Suzuki Burgman AN400 - 2009 ->
Audi 80CD 2.3 5S - 1991 -> 2004
Audi A6q 2.5 TDI - 2004 ->
Audi ACO GT Typ85 - 2010 -> in progress 2.5T
Audi ACO 8B NG - 2011 ->

5 gang - beautiful noise
ObrazekPiszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2010 22:36:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2009 11:16:13
Posty: 37
Lokalizacja: Mazowieckie
Cytuj:
Oczywiście Audi jest a raczej było mistrzem w czasie kiedy Subru rajdom grupy B mogło tylko przyglądać się z boku.


Wybacz Kolego, ale ja zwracam tylko uwagę na fakt, że Subaru miało AWD wcześniej niż Audi w nawiązaniu do postu o "uczniu i mistrzu"- chodzi mi o same daty. Z drugiej jednak strony, nigdy nie odważyłbym się na krytykę Subaru w odniesieniu do rajdów samochodowych, bo swą nieobecność w latach 80'(tu faktycznie szacunek dla Audi, oraz Lancii i Peugeota) zdecydowanie nadrobili w latach 90' :)

_________________
Peugeot 307 1.6HDi 110KM FAP - był
Lexus GS 300 II 2002r - był
Renault Megane III 1.6 16V - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2010 23:40:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.paź.2006 17:03:22
Posty: 154
Lokalizacja: Starogard Gdański
Mateusz L napisał(a):
Cytuj:
Oczywiście Audi jest a raczej było mistrzem w czasie kiedy Subru rajdom grupy B mogło tylko przyglądać się z boku.


Wybacz Kolego, ale ja zwracam tylko uwagę na fakt, że Subaru miało AWD wcześniej niż Audi w nawiązaniu do postu o "uczniu i mistrzu"- chodzi mi o same daty. Z drugiej jednak strony, nigdy nie odważyłbym się na krytykę Subaru w odniesieniu do rajdów samochodowych, bo swą nieobecność w latach 80'(tu faktycznie szacunek dla Audi, oraz Lancii i Peugeota) zdecydowanie nadrobili w latach 90' :)

Wielki szacunek dla Audi, Lancii i Peugeota właśnie za starty we wczesnych latach 80-tych wtedy kiedy moc aut była lekko 2 krotnie większa niż obecnie, to inna bajka dlatego okresu po 89 nie ma sensu porównywać bo Subru smaku prawdziwych rajdów (czytaj grupa B) nigdy nie doświadczyło i już raczej nie doświadczy.
Mimo to bardzo cenie Subaryne za znaczny postęp w zakresie rozwoju swoich 4x4.

_________________
Suzuki Burgman AN400 - 2009 ->
Audi 80CD 2.3 5S - 1991 -> 2004
Audi A6q 2.5 TDI - 2004 ->
Audi ACO GT Typ85 - 2010 -> in progress 2.5T
Audi ACO 8B NG - 2011 ->

5 gang - beautiful noise
ObrazekPiszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2010 03:00:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Więc pytanie ogólne dotyczące haldexa (bo nie mogę zasnąć):
Haldex to napęd na przód, który w sytuacjach tego wymagających (uślizg przodu) załącza poprzez jakieś tam wiskotyczne srutututu oś tylną tak? Faktem też już zauważonym wcześniej jest to, że haldex nie posiada mechanicznego dyferencjału między przodem a tyłem, za to jest możliwość zmiany softu tak, aby wcześniej i szybciej reagował, a nawet był spięty na stałe! Co więc się dzieje w przypadku, gdy haldex jest spięty na stałe? Czy przedni dyfer i tylny napędzane są dokładnie takimi samymi prędkościami? Skoro nie ma centralnego dyfra, a tylko binarne załącz, odłącz; przód musi się poruszać tak samo jak tył (chodzi o prędkość). Problemu nie byłoby gdyby haldex dopuszczał do uślizgu coś jak szpera <100%, ale czy tak jest? Bo jeżeli nie, to po tuningu spinającym haldexa na zawsze, podczas zawracania samochód będzie darł opony.
Pytanie pomocnicze: czy istnieją audice z systemem haldex ale bez czujnika skrętu?

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: