.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.cze.2025 23:23:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi b4 2,8 v6 nie można odpalić
PostNapisane: 22.maja.2005 21:09:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.maja.2005 20:39:20
Posty: 8
Witam, nie mogę uruchomić silnika , normalnie przyjechałem z krótkiej trasy auto dosłownie zaraz po zatrzymaniu w garażu (chodziło normalnie na wolnych obrotach) - zgasło, myślałem że padł pasek rozrządu ale sprawdziłem pasek ustawienia rorządu i wszystko wygląda że jest O.K. jeżeli chodzi o mechanikę silnika,stwierdziłem że nie jest wtryskiwane paliwo i brak iskry(pompa ,ciśnienie paliwa wszysztko O.K.), następnie podłączyłem autko pod komputer występuje normalna komunikacja ze sterownikiem program diagnostyczny wykrył trzy błędy: kod VAG-521-co fuel trim potentiometer-g74 i dwa dotyczące przepływomierza , ale przyjmuję to jako normalne ponieważ silnik od zawsze chodził z odłączonym przepływomierzem,(mam tylko wątpliwości co do pierwszego błędu),nie wiem co się dzieje i czego dalej szukać niby sterownik nie pokazuje innych błędów a silnik w żaden sposób nie chce odpalić.Co jeszcze można sprawdzić i zrobić ?Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2005 21:21:12 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
sprawdz czujnik halla

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2005 07:30:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
dokładnie, jeśli nie masz iskry sprawdz czujnik halla, bo właśnie on najczęściej miesza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2005 18:40:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
a mi towygląda na brak masy na przewodzie kt€ry jest podpięty z lewej strony z tyłu kolektora ssącego ( patrząc od przodu) jeden idzie do nadwozia a drugi do jednostki sterującej. jak mont. kolektor też nie podłączyłem i brakowało iskry i wtrysku .a pompa działała

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2005 20:38:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.maja.2005 20:39:20
Posty: 8
Czujnik halla O.K. sprawdziłem również podłączenie kabelków do masy na kolektorze też O.K. choć wcześniej też sprawdzałem ale dodatkowo sprawdziłem potencjometr przepustnicy i pozostałe czuniki mające wpływ na uruchomienie silnika (wcześniej z tego co pamietam ten silnik nie odpalał także przy odłączonym czujniku temperatury płynu na rurze wychodzącej z głowicy - prawa tylna strona silnika) . sprawdziłem jeszcze raz mechanikę silnika i zauważyłem że poluzowana jest śruba mocująca zębatkę napędzającą pasek rozrządu która wkręcona jest z przodu do wału korbowego. najgorsze jest to że na początku wyglądało że wszystko jest O.K. ponieważ znacznik na kole pasowym odpowiadał znakowi na silniku (pasek się nie uszkodził ani nie spadł) jednocześnie wałki rorządu były w odpowiednich położeniach dlatego nie załapałem o co chodzi , a po dokładnym obejrzeniu i ustaleniu gdzie znajduje się tłok1 co najgorsze stwierdziłem że wał się obrócił względem zębatki -dlatego wszystko z zewnątrz wyglądało super a wał jest przesunięty gdzieś o ćwierć obrotu w porównaniu do punktu w którym powinień się znajdować , muszę to jakoś teraz ustawić czy ma ktoś z Was może jakiś rysunek z oznaczeniami jak ma być ustawiony wał w stosunku do rozrządu i gdzie w tym momencie powinień znajdować się tłok1 czy jest jakiś znacznik GMP na kole zamachowym? czy takie przesunięcie może właśnie powodować ponadto brak iskry z powodu niezgrania sygnału z czujnika położenia wału korbowego z czujnikiem na końcu wałka rozrządu. dzięki za pomoc , może w końcu to uruchomię . pozdrawiam mail.robb111@poczta.fm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2005 13:46:36 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
sprawdz czy ie scielo Ci klina na wale

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2005 21:36:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.maja.2005 20:39:20
Posty: 8
Masz rację klina ścieło całkiem.założyłem nową zębatkę wszytko poustawiałem i silnik chodzi! dzięki za informację jak potrzebujecie jakąś pomoc w temacie b4 2,8l V6 to pytajcie. pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2005 21:32:17 
Witam mam b4 2.8 v6 rok 92 i taki problem jak zapalam na zimnym silniku to ok pali bez problemu w czasie jazdy tez ok, gdy zgasze silnik i odpalam po nie dlugiej przerwie to tez zapali gdy jednak postoi chwile to juz lipa nie odpala i nie ma iskry pompa paliwa dziala sprawdzalem i nie ma iskry. prubowalem juz odpinac kleme tez nic gdy jednak auto ostygnie po dluzszej chwili czasem 15 min czasem 1.5 godziny to odpala jak gdyby nigdy nic, to jest bardzo denerwujace czekac az sie niuni zachce jechac jak zapali to juz nie zgasnie bedzie jechal jak sam zgasze i postio chwile to znowu to samo ale nie zawsze czasem jest ok juz nie mam sily co to moze byc?? prosze o pomoc :/


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: