.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2025 14:13:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [klimatyzacja] Jak wyrezać na zbliżające się lato :)
PostNapisane: 24.kwi.2005 23:06:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2005 23:45:25
Posty: 153
Lokalizacja: Kozienice
Narzeźbiłem sobie troszkę i chcę się podzielić uwagami i fotostry.
Mam gotowy opis nie tylko dotyczący tego tematu tyletylko że nie wiem jak go podpiąć do postu pomocy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2005 16:41:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2005 23:45:25
Posty: 153
Lokalizacja: Kozienice
gdzie mogę zamieścić opis aby dodać do niego linka może w ten sposób uda mi się zamieścić to czym chce się podzielić z innymi.
kupiłem popkę tak więc autocheck też będzie już na ukończeniu więc opis także chciałbym zamieścić, chciałem także wrzucić opis elektryki szyb i opis zegarów od s2 do b4 ale nie wiem gdzie ja to moge wrzucić tak aby zostało dla innych.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2005 17:54:15 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
fotki wrzucisz przy pomocy:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ght=upload

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2005 00:04:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2005 23:45:25
Posty: 153
Lokalizacja: Kozienice
Jak wyrzeźbić klimę w audi 80 2,3 część I
1. Musimy zakupić wszystkie części klimatyzacji – najlepiej zakupić od potencjalnego dawcy rozbitek, samochód na części. W skład takiego kompletu wchodzą po kolei:
- sprężarka (ja mam wszystko na R134A)
- chłodnica
- filtr wraz z uchwytem
- zespół chłodniczo-grzewczy z wentylatorem i rozdziałem nawiewu (dalej zwana nagrzewnicą)
- łapa do mocowania sprężarki
- przewód łączący sprężarkę z filtrem
- przewód łączący sprężarkę z chłodnicą
- przewód łączący filtr z nagrzewnicą
- przewód łączący chłodnicę z nagrzewnicą
- tylne mocowanie sprężarki
- wiązka elektryczna nagrzewnicy
- wiązka elektryczna sterująca wentylatorem i sprężarką z gniazdami przekaźników i diodą
- przekaźniki
- panel sterujący z pokrętłami i przyciskami
- cięgna
- koło pasowe (chyba że ktoś już ma ja miałem orygialnie)
- śruby wkręty i uchwyty
2. Jeśli mamy skompletowane wszystkie elementy możemy zabrać się za montaż. W pierwszym kroku zamontujemy w aucie chłodnicę. W tym celu odkręcamy 4 wkręty osłony chłodnicy, a następnie osłonę boczną z prawej 4 śruby oraz samą chłodnicę cieczy chłodzącej 6 śrub po czym unosimy ją lekko do góry i odchylamy ciut do tyłu. Wkładamy nową chłodnicę klimy na zaczepy z przedniej części chłodnicy cieczy chłodzącej. Po czym skręcamy wszystko z powrotem.

http://www.dolph.zp.pl/gallery/displayimage.php?pos=-918

3. W kolejnym etapie zajmiemy się rozbiórką przedniej części samochoduJ. Trzeba zacząć od ściągnięcia zderzaka przedniego. Należy zdemontować kratki i listwy maskujące no chyba że się ma halogeny wówczas ściągamy halogeny i kratki i mamy wszystko na wierzchu co skutkuje odkręceniem 4 śrub oraz dwóch od spodu okrągłych z imbusem i możemy przystąpić do ściągnięcia zderzaka – najlepiej to robić w dwie osoby ale w pojedynkę też da radę skoro to zrobiłem. Tu jedna uwaga należy odkręcić te śruby z imbusem i łbem okrągłym dlatego, że w oryginalnym przypadku maskownice pod światłami blokują wyciągnięcie zderzaka, jeśli ktoś nie ma maskownic znaczy auto miało dzwona J, należy także odgiąć zderzak do góry a osłonę spodnią silnika w dół i lekko odciągnąć. Odkręcamy także wkręt łączący wzmocnienie górne ze zderzakiem także oryginał. Ściągamy zderzak odchylając jego koniec na zewnątrz i z jednej i z drugiej strony uważając aby nie porysować sobie lakieru J. Sam ściągałem około 1 h, ale lakieru nie porysowałem. Następnie odkręcamy 6 śrub wzmocnienia czołowego pamiętając o nakrętce osłony chłodnicy od zewnątrz i paskach trzymających przewód wiązki. Ten etap wygląda mniej więcej tak:

http://www.dolph.zp.pl/gallery/displayimage.php?album=39&pos=1

4. Teraz możemy się skupić nad miejscem zamontowania sprężarki.

http://www.dolph.zp.pl/gallery/displayimage.php?album=39&pos=2

Zwróćmy uwagę na stary uchwyt mocowania sprężarki mamy do odkręcenia 3 śruby 2
17 i 13 oczywiście odkręcamy i w miejsce starej łapki przykręcamy „nową”, która
wygląda mniej więcej tak:

http://www.dolph.zp.pl/gallery/displayimage.php?pos=-921

Przykręcamy główny uchwyt w miejsce starego, a następnie przykręcamy od bloku silnika tylni wspornik sprężarki, a następnie przykręcamy samą sprężarkę :

http://www.dolph.zp.pl/gallery/displayimage.php?pos=-922

i sprężarka widok od tyłu:

http://www.dolph.zp.pl/gallery/displayimage.php?pos=-923

skręcamy całość z tyłu i z przodu, z przodu odkręcamy od bloku jedną śrubę 13 która służyć będzie do napinania paska napędowego. Całość tego etapu wygląda następująco:

http://www.dolph.zp.pl/gallery/displayimage.php?album=39&pos=5

5. Kolejnym etapem jest przykręcenie przewodu łączącego chłodnicę ze sprężarką. W tym celu należy wsunąć oring, i tu należy bezsprzecznie użyć nowej sztuki z serwisu , sklepu itp. w każdym razie nowy, w kruciec chłodnicy i osadzić przewód zakręcić nakrętką jeszcze nie na maksa niech się potem przewód ułoży, po drodze idziemy z przewodem w lewo ku sprężarce rozkręcając osłonę chłodnic przykręcamy w dwóch miejscach przy misce olejowej oraz w okolicach łapy alternatora:

http://www.dolph.zp.pl/gallery/displayimage.php?pos=-926
http://www.dolph.zp.pl/gallery/displayimage.php?pos=-927
http://www.dolph.zp.pl/gallery/displayimage.php?pos=-928

następnie z przewodem kierujemy się pod sprężarką ku jej tyle z lewej strony przykręcając uchwytem na górze sprężarki :

http://www.dolph.zp.pl/gallery/displayimage.php?pos=-929

efekt końcowy tego etapu:

http://www.dolph.zp.pl/gallery/displayimage.php?pos=-930

6. Kolejnym etapem jest ułożenie przewodu łączącego filtr z nagrzewnicą dlaczego, ano dlatego że jeśli zamontujemy filtr, nie będziemy mieli miejsca na manewry jakie ano można bez problemu manewrować i wprowadzić przewód wzdłuż podłużnicy, wprowadzamy nad drążkiem skrętnym. Aby pomóc sobie w manewrowaniu tyłu należy wyjąć akumulator i podnieść denko co ułatwi nam dostęp do przewodu.

http://www.dolph.zp.pl/gallery/displayimage.php?album=39&pos=13
http://www.dolph.zp.pl/gallery/displayimage.php?album=39&pos=7

Po tym trudnym etapie mamy trochę prostsze, mianowicie na prawej podłużnicy mamy trzy wkręty gdzie możemy przykręcić filtr.

http://www.dolph.zp.pl/gallery/displayimage.php?pos=-933
http://www.dolph.zp.pl/gallery/displayimage.php?pos=-934

Przykręcamy filtr w trzech miejscach nakrętkami z podkładkami a następnie podłączamy przewody od filtra do nagrzewnicy i od filtra do sprężarki używając przy tym nowe oringi skręcamy ale nie do końca aby przewody mogły się ułożyć.

http://www.dolph.zp.pl/gallery/displayimage.php?pos=-935

Przewód od filtra do sprężarki wychodzi na zewnątrz podłużnicy i wraca z powrotem do sprężarki jest tu uchwyt gumowy który przykręcamy z tyłu do podłużnicy w miejscu w którym przykręca się osłonę silnika.

http://www.dolph.zp.pl/gallery/displayimage.php?pos=-936

Następnie używając nowych oringów przykręcamy oba przewody do sprężarki, ale również nie za mocno ponieważ przewody muszą się ułożyć J. Należy zluzować alternator i ściągamy pasek alternatora zakładamy pasek do klimy i z powrotem do alternatora, naciągamy paski, przykręcamy z powrotem wzmocnienie czołowe 6 śrub plus jedna do osłony chłodnic i jedna do wzmocnienia górnego .
Ten etap kończy się w ten sposób:

http://www.dolph.zp.pl/gallery/displayimage.php?pos=-937

7. Zostaje nam ostatni także bardzo ciężki etap choć nie ostatni mianowicie ułożenie przewodu od chłodnicy do nagrzewnicy. I tu lepiej jest zacząć od rozkręcenia połowy przewodu i zaczęcie od strony chłodnicy

http://www.dolph.zp.pl/gallery/displayimage.php?pos=-938

następnie przykręcamy uchwyt w miejscu załamania podłużnicy

http://www.dolph.zp.pl/gallery/displayimage.php?pos=-939

w następnej kolejności układamy załamania przewodu wzdłuż skrzyni biegów po czym wkładamy pozostałą połowę przewodu tuż nad kolumną kierownicy i przykręcami nakrętkami lekko tę część przewodu do ściany grodziowej, po czym używając nowego oringu skręcamy lekko bo przewody muszą się ułożyć :). Dokręcamy nakrętki na ścianie grodziowej i efektem tego etapu powinno być:

http://www.dolph.zp.pl/gallery/displayimage.php?pos=-940

i skłamałbym mówiąc, że to już wszystko pod maską, ale nie jak się przewody ułożą trzeba je pozakręcać porządnie uwaga to aluminium więc nie do przesady. Później należy przykręcić osłonę dolną i ten etap kończy się tak:

http://www.dolph.zp.pl/gallery/displayimage.php?pos=-943

To jest koniec części pierwszej w drugiej zajmiemy się demolką wnętrza wierceniem otworu zapięciem elektryki i wrzuceniem nagrzewnicy :) pestka.


Ostatnio edytowano 27.kwi.2005 16:44:52 przez jasper, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2005 00:07:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2005 23:45:25
Posty: 153
Lokalizacja: Kozienice
dzięki Bilu za podpowiedź dziś już ledwo na oczy widze i nie wrzuce drugiej i trzeciej części ale zrobie to lada moment bo wiem już jak :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2005 09:41:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2005 23:45:25
Posty: 153
Lokalizacja: Kozienice
Przyszedł czas na wyjęcie całego kokpitu i wszystkiego co z kokpitem jest związane, nie jest to trudne, a więc ściągamy. W tym celu należy:

1. Odkręcić koło kierownicy, aby to uczynić potrzebujemy przekręcić kółeczko z emblematem w lewo o jakieś 30 stopni schodzi i naszym oczom ukazuje się nakrętka 24 którą odkręcamy. Następnie potrzebujemy odkręcić osłonę kierownicy za nabą, dwa wkręty oraz poluzować imbus wygląda następująco:
to te dwie po bokach oraz ten owalny otwór gdzie trzeba pod kątem wprowadzić imbus i poluzować. Po odkręceniu górną część odchylamy przy nabie do góry i ciągniemy do siebie ostrożnie - można uszkodzić zaczepy które wchodzą w licznik, odłączmy przewód od naby i ściągamy kiere, widoczne są też dwie śrubki mocowania licznika, które oczywiście odkręcamy i powoli pociągamy licznik do siebie, problemem choć niewielkim będzie ściągnięcie przewodów, konkretniej fioletowych zatrzasków – góra dół prawo lewo za zatrzask i puszcza ładnie ale ostrożnie żeby nie pourywać.

2. Następnym krokiem od strony kierownicy będzie odkręcenie dolnej półki. W tym celu należy odkręcić cztery śrubki i półka schodzi pociągamy do siebie i mamy półkę ściągniętą. Widać jeszcze jest kolejne wkręty, które również musimy odkręcić ponieważ trzymają one wiązkę, która uniemożliwiłaby nam ściągnięcie deski w tym przypadku, ponieważ wiązka musi zostać jeżeli chcemy jeździć samochodem, w przeciwnym wypadku odłączamy wiązkę w konsoli centralnej oraz złączek do deski. Ja wiązkę zostawiłem łatwiej operować i da się jeździć.

3. Przechodzimy do konsoli centralnej – wyjmujemy popielniczkę i odkręcamy nakrętkę. Zdejmujemy zaślepkę przy dźwigni ręcznego i odkręcamy wkręt. Pociągamy ręczny do oporu i ściągamy tę część konsoli środkowej po uprzednim odpięciu elektryki od np. zapalniczki ewentualnie przełącznika 4x4. przechodzimy teraz do odkręcenia gałki zmiany biegów po czym przechodzimy wyżej do nawiewów zdejmujemy kratki nawiewów z konsoli środkowej odkręcamy wkręty i zajmujemy się teraz ściągnięciem sterowania nawiewami manualnymi w tym celu podważamy delikatnie płaskim śrubokrętem i pociągamy do siebie schodzi bardzo łatwo, zauważymy dwa wkręty które od razu odkręcamy. Ściągamy panel do siebie i widzimy kolejne dwa wkręty, odkręcamy i ściągamy osłonkę zegarów dodatkowych w dole panelu znajdują się otwory w których znajdują się wkręty 8 które trzeba nasadowym odkręcić. Po tym zabiegu pociągamy do siebie na tyle na ile to możliwe i zaczynamy odpinać kostki od włączników mgielnych, awaryjnych itd. Nie ma stresu są pokolorowane więc problemu nie ma. Ściągamy już całkiem i zabieramy się do ściągnięcia konsoli w której znajdują się zegary dodatkowe w tym celu lewarek zmiany biegów na bieg 4 i ciągniemy do siebie powoli zchodzi z zaczepów i do góry odpinamy zegary dodatkowe i ściągamy całkiem tę część konsoli. Następnie odkręcamy kokpit od stelaża metalowego trochę gimanstyki J 4 wkręty na początek wystarczy ale podczas przykręcania cały ten stelaż trza odkręcić i przykręcić do kokpitu będzie łatwiej kokpit założyć ale to potem przy uzbrajaniu J.

4. Jak to wykonamy zajmujemy się prawą stroną odkręcamy najpierw osłonę nagrzewnicy, odkręcamy 2 śrubki i ściągamy osłonę do siebie, po odkręceniu kolejnych dwóch i owarciu schowka zostanie on nam w ręku a więc z grubsza mamy poodkręcane śrubki, ale nie wszystkie zaglądamy w głąb zespołu ukierunkowania nawiewu i odkręcamy wkręty od kanałów prowadzących powietrze jest ich 4, oraz nakrętkę która od razu rzuci się w oczy. Jeżeli to już wszystko zostało odkręcone przechodzimy do wyjęcia zaślepek bocznych i odkręcenia 4 śrub trzymających kokpit. Teraz przechodzimy do ściągnięcia kokpitu (samemu też da się ściągnąć ale lepiej to robić we dwójkę. Teraz pociągamy do siebie lekko unosimy do góry też troszkę w okolicach nawiewu i licznika patrzymy i upewniamy się czy wszystkie wkręty są odkręcone jeśli tak pociągamy mocniej do góry i ciągniemy do siebie schodzi, jeśli zeszła z zaczepów podszybia to jest nasza J ściągamy powolutku aby nie popsuć kokpitu nie ma stresu z gumową uszczelką stacyjki ona schodzi bardzo ładnie sama z kokpitem. Jeśli zeszła kładziemy na fotele przednie i zajmujemy się teraz odpięciem przewodów głośnikowych – odpinamy zupełnie od deski !
Wyjmujemy kokpit z samochodu bo będzie przeszkadzał ja pierwszy raz 3 godź. siedziałem drugim razem robiłem całość 20 minut J

5. Przechodzimy z demolką pod maskę i odpinamy wycieraczkę prawą i ściągamy osłonkę filtra. Zdejmujemy filtr i odkręcamy wkręty trzymające filtr oraz nagrzewnicę teraz skupiamy się chwilę i odkręcamy dwie nakrętki na dużych gumowych podkładkach skrajne – znajdujące się w okolicach przewodów gumowych do nagrzewnicy. Odkręcamy również te przewody gumowe i ściągamy uszczelkę grodziową do nagrzewnicy. Teraz w środku samochodu zciągamy nadmuchy dolne te obok lewarka skrzyni biegów. I zabieramy się do ściągnięcia nagrzewnicy, rurki samej nagrzewnicy są przyklejone do maty głuszącej więc żeby nie porwać większej części tej maty od strony maski odginamy troszkę do góry długim szerokim śrubokrętem tak aby nie pokiereszować za bardzo, jeżeli się odklei to wchodzimy do środka i ściągamy teraz bardzo ładnie nagrzewnicę razem z całością regulatorów nawiewu odpinamy złączki elektryczne i wyjmujemy całość.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2005 23:05:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2005 23:45:25
Posty: 153
Lokalizacja: Kozienice
1. Kolejnym etapem będzie zrobienie otworów w płycie grodziowej jeden mały średnicy ok 20 mm na oryginalny odpływ, a następnie drugi jajoowaty większy i tu żeby było jasne najlepiej mieć orginalną uszczelkę gumową do przewodów nagrzewnicy klimatyzacji w płyte grodziową ponieważ będziemy mieć orientację jakich wymiarów będzie otwór, w razie ktośby chciał tę uszczelkę którą trudno dostać posiadam oryginalną nowiuteńką i prosto z serwisu. ale wracając wykonujemy otwory i przygotowywujemy się do włożenia nagrzewnicy tej od klimy.
2. Przekręcamy łoże komputera wraz oczywiście z komputerem. Poprzez uszczelkę grodziową przeprowadzamy przewód ciśnieniowy, a drugi prowadzimy wzdłuż grodzi i przewodów do komputera. Wkładamy gumową tulejkę która podtrzymuje nagrzewnicę klimatyzacji od góry. Podpinamy przewody ciśnieniowe do popychacza i zaworka a następnie przystępujemy do przykręcenia nagrzewnicy klimatyzacji. Dwie nakrętki przykręcamy w okolicy przewodów cieczy chłodzącej wchodzących do nagrzewnicy oraz dwie szpilki w okolicy filtra przeciwpyłkowego.
3. Skręcamy filtr oraz przykręcamy czujnik do filtra przeciwpyłkowego, zakładamy filtr, zakładamy osłonę wycieraczki i filtra, skręcamy przewody od filtra i chłodnicy klimatyzacji z przewodami nagzewnicy klimatyzacji. przykręcamy akumulator, zakładamy obudowę akumulatora.
4. Przykręcamy, w odwrotnej kolejności jak do rozbirki, kokpit, skręcamy przewody nawiewów do nagrzewnicy klimatyzacji, skręcamy nawiewy oraz konsolę centralną wiązkę elektryczną zostawiamy jednak na wieżchu ponieważ musimy dożyć troszkę aby całość zaczęła powiewać lodem. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2006 21:28:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2004 00:49:46
Posty: 510
Lokalizacja: WROCŁAW BOLESŁAWIEC
Hej musze sciaganc kokpit, poniewaz pokretlo od zmiany nawiewu powietrza zimne-ceiple cos bolkuje, a mianowicie moge dac na max na gorace i pozniej tylko do polowy, nie moge ustawic calkiem na zimne, nie chce wrocic ten przewod-drucik od pokretla i musze wyciagnac caly kokpit zeby sprawdzic co go tam blokuje przy nagrzewnicy.

Moje pytanie: wszystko juz odkrecilem, tylko nie moge sobie poradzic ze sciagnieciem obudowy kierownicy razem z wiosłami, odkrecilem juz kiere i gorna osłone ale za chiny nie wiem jak wyciagnac cala reszte czyli wiosła i oslone dolną kierownicy?? Moze ktos pomoc?? Malo zrozumialem z tego opisu chyba ze nie chodzi tu o B3 ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2006 12:14:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.gru.2005 13:36:14
Posty: 344
Lokalizacja: Otwock
Pod jakim adresem można zobaczyć zdjęcie z tej budowy


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: