.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 21:31:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: trzęsie silnikiem na biegu jałowym
PostNapisane: 04.lip.2005 19:09:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sie.2004 22:39:43
Posty: 34
Lokalizacja: Szczecin
Witam wszystkich forumowiczów.
Mam problem ze stabilną pracą silnika na biegu jałowym (typ PP) w audi 80 B3, objawiający się momentami jego nierównomierną pracą i wyczuwalnym trzęsieniem które ostatnio sie nasiliło szczególnie przy zimnym silniku, podczas próby porannego uruchomienia samochodu. Dochodziło nawet do tak nierównomiernej pracy, jakby jeden z cylindrów nie palił, dopiero zwiększenie obrotów poprzez dodanie gazu radykalnie zmniejszało w/w przypadłość. Audi posiada gaźnik sterowany elektronicznie "Pierburg 2-EE". Kilka miesięcy wstecz został wymieniony czujnik temp. cieczy chłodzącej. Po wymianie nie zayważyłem żadnych anomalii które pojawiły sie po ostatnich upałach. Pojechałem na warsztat w celu wyświetlenia ewentualnych mogowych kodów błędów i tu pojawił sie pierwszy problem, polegający na tym że na żadnym z dwóch złącz diagnostycznych nie ma wymaganego napięcia +12 V tak więc diagnosta stwierdził że nie da sie odczytać kodów. Niestety nie posiadam schematu instalacji do swojego modelu (wszedzie w sieci widzialem tylko do wersji z wtryskiem) aby okreslic gdzie sa podlaczone przewody diagnostyczne.
Bardzo prosze o porade co mozna jeszcze sprawdzic i w jaki sposob. Myslalem ze warto wziac pod uwage potencjometr przepustnicy i sterownik przepustnicy.
Dodam jeszcze ze mechanik sprawdzil kopulke i rozdzielacz i nie stwierdzil mechanicznych defektow. W aucie zostaly wymienione wczesniej przewody WN na silikonowe oraz swiece na 3 elektrodowe NGK - na tym zestawie przez dluzszy czas bylo O.K.
W aucie posiadam LPG 1 generacji (najprostszą) firmy "ELPIAZ".
Nierownomiernosc pracy daje sie jednak zauwazyc zarowno na gazie jak i benzynie.
Z góry dziekuje za pomoc.
Krzysztof

_________________
AUDI 80, 1600 PP, '91


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2005 20:20:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
ciekawie jak ten mechanik sprawdzal kopulke i przewody? organoleptycznie? bo jesli nie ww to ja stawiam na swiece. mam zle doswiadczenia z 3-elek. swiecami w LPG

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2005 20:36:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2004 19:31:24
Posty: 938
Lokalizacja: Legnica
Ja bym jesze do tych świec dodał przewody wysokiego napięcia bo też siadają często od gazu.

_________________
A6 C6 3.0 BMK 05 Q tiptronik
A4 B5 1,6 ADP 95/96 automatik
Jak jest problem to to nie jest problem , można go rozwiązać, jak nie ma problemu to jest dopiero problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2005 21:11:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2004 21:32:00
Posty: 67
Lokalizacja: Gdańsk
Niby jak przewody moga czesciej "siadac" od gazu? Kolejna urban legend :(: Jezeli juz to gaz jest bardziej wrazliwy na na niedomagania instalacji zaplonowej.
Pozdr.

_________________
Audi 80 (B3) 1.8(JN>KE-Jetronic)+gaz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: trzęsie silnikiem na biegu jałowym
PostNapisane: 04.lip.2005 21:23:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lut.2005 18:39:27
Posty: 1216
Lokalizacja: Katowice
kermu napisał(a):
Witam wszystkich forumowiczów.
Mam problem ze stabilną pracą silnika na biegu jałowym (typ PP) w audi 80 B3, objawiający się momentami jego nierównomierną pracą i wyczuwalnym trzęsieniem które ostatnio sie nasiliło szczególnie przy zimnym silniku, podczas próby porannego uruchomienia samochodu. Dochodziło nawet do tak nierównomiernej pracy, jakby jeden z cylindrów nie palił, dopiero zwiększenie obrotów poprzez dodanie gazu radykalnie zmniejszało w/w przypadłość. Audi posiada gaźnik sterowany elektronicznie "Pierburg 2-EE". Kilka miesięcy wstecz został wymieniony czujnik temp. cieczy chłodzącej. Po wymianie nie zayważyłem żadnych anomalii które pojawiły sie po ostatnich upałach. Pojechałem na warsztat w celu wyświetlenia ewentualnych mogowych kodów błędów i tu pojawił sie pierwszy problem, polegający na tym że na żadnym z dwóch złącz diagnostycznych nie ma wymaganego napięcia +12 V tak więc diagnosta stwierdził że nie da sie odczytać kodów. Niestety nie posiadam schematu instalacji do swojego modelu (wszedzie w sieci widzialem tylko do wersji z wtryskiem) aby okreslic gdzie sa podlaczone przewody diagnostyczne.
Bardzo prosze o porade co mozna jeszcze sprawdzic i w jaki sposob. Myslalem ze warto wziac pod uwage potencjometr przepustnicy i sterownik przepustnicy.
Dodam jeszcze ze mechanik sprawdzil kopulke i rozdzielacz i nie stwierdzil mechanicznych defektow. W aucie zostaly wymienione wczesniej przewody WN na silikonowe oraz swiece na 3 elektrodowe NGK - na tym zestawie przez dluzszy czas bylo O.K.
W aucie posiadam LPG 1 generacji (najprostszą) firmy "ELPIAZ".
Nierownomiernosc pracy daje sie jednak zauwazyc zarowno na gazie jak i benzynie.
Z góry dziekuje za pomoc.
Krzysztof


Mam to samo :peace:

Jak sie uporasz to koniecznie daj znać co było przyczyną :!:

_________________
Było
Audi 80 B3 PP
Audi Coupe 3A
Audi A6 C7 Avant ultra
Jest
Audi Q7 4M TDI
Audi Cabrio 8G 1,8t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2005 21:25:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Sprawdz świece wykręć kazdą i obejzyj, zapal na benzunie i powąchaj czy nie czuć z rury nie przepalonej etyliny.Warto by sprawdzic przez zciągnięcie fajki ze swiecy na którym nie pali? (oczywiście jeśli auto nie jest na wtrysku)

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2005 21:26:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lut.2005 18:39:27
Posty: 1216
Lokalizacja: Katowice
opperator napisał(a):
ciekawie jak ten mechanik sprawdzal kopulke i przewody? organoleptycznie? bo jesli nie ww to ja stawiam na swiece. mam zle doswiadczenia z 3-elek. swiecami w LPG


Ani przewody ani świece nie mają z tym nic wspolnego :D

_________________
Było
Audi 80 B3 PP
Audi Coupe 3A
Audi A6 C7 Avant ultra
Jest
Audi Q7 4M TDI
Audi Cabrio 8G 1,8t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2005 21:34:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sie.2004 22:39:43
Posty: 34
Lokalizacja: Szczecin
opperator napisał(a):
ciekawie jak ten mechanik sprawdzal kopulke


Tak, dokladnie rozebral rozdzielacz i sprawdzil styki.

_________________
AUDI 80, 1600 PP, '91


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2005 21:38:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lut.2005 18:39:27
Posty: 1216
Lokalizacja: Katowice
NIe zmieniajcie tematu :!:
napewno to nie jest wina świec, kabli, kopułki czy palca.
Tez to nie jest lewe powietrze.

_________________
Było
Audi 80 B3 PP
Audi Coupe 3A
Audi A6 C7 Avant ultra
Jest
Audi Q7 4M TDI
Audi Cabrio 8G 1,8t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2005 22:05:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
a ja wykrylem niesprawna kopulke przez bardzo prosty test: odpalilem silnik w nieoswietlonym garazu i bylo widac jak powstaja przebicia na kopulce(ewentualnie kablach) bo kopulka miala niezauwazalne pekniecie

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2005 07:25:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2004 21:45:03
Posty: 331
Lokalizacja: Warszawa
Posprawdzaj wszystkie przewody masowe i ewentualnie wykonaj czyszczenie przepustnicy :peace:

_________________
Audi b-4 2.0 E


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2005 08:04:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sie.2004 22:39:43
Posty: 34
Lokalizacja: Szczecin
japan napisał(a):
Posprawdzaj wszystkie przewody masowe i ewentualnie wykonaj czyszczenie przepustnicy :peace:


Wlasnie chce sie przyjrzec blizej tej przepustnicy.

_________________
AUDI 80, 1600 PP, '91


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2005 10:48:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2004 20:02:38
Posty: 2279
Lokalizacja: Dublin-Kraków
Auto: TT 1.8T BAM QUATTRO
ja mam na wtrysku niunie i umnie to sie działo jak była zauboga mieszanka i zaniskie obroty na zimnym silniku dławił sie i szarpało silniorkiem po regulacjii jak ręka odjoł koleś powiedział mi ze one nie mogą mieć zamałych obrotów bo tak bedzie na zimnym sie działo ustawił je na 900 z małym groszem a muj obrotomież pokazuje tysiaka obrotki są niezbyt dokładne jednak i lepiej ustawić to na jakichś przyżądach

_________________
Jakub
80 COUPE 2.0 16V
TT 1.8T Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... _TTbam.jpg
A2 1.4 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21/15011589_A2.jpg
A4 1.9 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... G_1797.JPG
B3 1.8 -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 1_b380.jpg
C3 2.3 Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 267js7.jpg
B2 1.8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2005 17:59:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sie.2004 22:39:43
Posty: 34
Lokalizacja: Szczecin
Spec od gaznikow stwierdzil uszkodzenie silownika podcisnieniowego na rozdzielaczu zaplonu. Zostawilem autko na diagnostyke do jutra. Ma sprawdzic wszystkie czujniki i nastawniki i wyregulowac gaznik.

_________________
AUDI 80, 1600 PP, '91


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2005 18:12:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lut.2005 18:39:27
Posty: 1216
Lokalizacja: Katowice
kermu napisał(a):
Spec od gaznikow stwierdzil uszkodzenie silownika podcisnieniowego na rozdzielaczu zaplonu. Zostawilem autko na diagnostyke do jutra. Ma sprawdzic wszystkie czujniki i nastawniki i wyregulowac gaznik.


To jest ta poszeczka przyczepiona do apratu zapłonowego od której idzie rurka do gazinika?? mi tez o tym mechanik mowił ale to umnie działa :/

_________________
Było
Audi 80 B3 PP
Audi Coupe 3A
Audi A6 C7 Avant ultra
Jest
Audi Q7 4M TDI
Audi Cabrio 8G 1,8t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2005 20:46:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sie.2004 22:39:43
Posty: 34
Lokalizacja: Szczecin
Milo napisał(a):
kermu napisał(a):
Spec od gaznikow stwierdzil uszkodzenie silownika podcisnieniowego na rozdzielaczu zaplonu. Zostawilem autko na diagnostyke do jutra. Ma sprawdzic wszystkie czujniki i nastawniki i wyregulowac gaznik.


To jest ta poszeczka przyczepiona do apratu zapłonowego od której idzie rurka do gazinika?? mi tez o tym mechanik mowił ale to umnie działa :/


Tak, dokladnie ta.

_________________
AUDI 80, 1600 PP, '91


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2005 20:57:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.maja.2005 13:54:06
Posty: 1122
Auto: A4B8 2.0TDI, B420vt, A4B8 tfsi
no chłopaki ja mam ten sam problem :/ częsie mi już od pół roku :zly:

_________________
B4 2.0 20vt EFR quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2005 08:37:42 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:27:10
Posty: 2502
Lokalizacja: Gdynia
Auto: ACQ 4.2 AHC
-> poduszki pod silnikiem wymieniac :P !!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2005 08:59:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sie.2004 22:39:43
Posty: 34
Lokalizacja: Szczecin
UFOtm napisał(a):
-> poduszki pod silnikiem wymieniac :P !!


Wezme pod uwage, ale trzesienie wzmaga sie okresami, nie jest zasze takie samo, wiec poduszki chyba nie sa bezposrednia przyczyna takiego zachowania.

_________________
AUDI 80, 1600 PP, '91


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2005 11:46:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lut.2005 18:39:27
Posty: 1216
Lokalizacja: Katowice
kermu napisał(a):
UFOtm napisał(a):
-> poduszki pod silnikiem wymieniac :P !!


Wezme pod uwage, ale trzesienie wzmaga sie okresami, nie jest zasze takie samo, wiec poduszki chyba nie sa bezposrednia przyczyna takiego zachowania.


Ja mam poduszki wymienione i częsie dalej

_________________
Było
Audi 80 B3 PP
Audi Coupe 3A
Audi A6 C7 Avant ultra
Jest
Audi Q7 4M TDI
Audi Cabrio 8G 1,8t


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: