kermu napisał(a):
Witam wszystkich forumowiczów.
Mam problem ze stabilną pracą silnika na biegu jałowym (typ PP) w audi 80 B3, objawiający się momentami jego nierównomierną pracą i wyczuwalnym trzęsieniem które ostatnio sie nasiliło szczególnie przy zimnym silniku, podczas próby porannego uruchomienia samochodu. Dochodziło nawet do tak nierównomiernej pracy, jakby jeden z cylindrów nie palił, dopiero zwiększenie obrotów poprzez dodanie gazu radykalnie zmniejszało w/w przypadłość. Audi posiada gaźnik sterowany elektronicznie "Pierburg 2-EE". Kilka miesięcy wstecz został wymieniony czujnik temp. cieczy chłodzącej. Po wymianie nie zayważyłem żadnych anomalii które pojawiły sie po ostatnich upałach. Pojechałem na warsztat w celu wyświetlenia ewentualnych mogowych kodów błędów i tu pojawił sie pierwszy problem, polegający na tym że na żadnym z dwóch złącz diagnostycznych nie ma wymaganego napięcia +12 V tak więc diagnosta stwierdził że nie da sie odczytać kodów. Niestety nie posiadam schematu instalacji do swojego modelu (wszedzie w sieci widzialem tylko do wersji z wtryskiem) aby okreslic gdzie sa podlaczone przewody diagnostyczne.
Bardzo prosze o porade co mozna jeszcze sprawdzic i w jaki sposob. Myslalem ze warto wziac pod uwage potencjometr przepustnicy i sterownik przepustnicy.
Dodam jeszcze ze mechanik sprawdzil kopulke i rozdzielacz i nie stwierdzil mechanicznych defektow. W aucie zostaly wymienione wczesniej przewody WN na silikonowe oraz swiece na 3 elektrodowe NGK - na tym zestawie przez dluzszy czas bylo O.K.
W aucie posiadam LPG 1 generacji (najprostszą) firmy "ELPIAZ".
Nierownomiernosc pracy daje sie jednak zauwazyc zarowno na gazie jak i benzynie.
Z góry dziekuje za pomoc.
Krzysztof
Mam to samo
Jak sie uporasz to koniecznie daj znać co było przyczyną
