.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.cze.2025 15:13:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zagotowalem silnik :(
PostNapisane: 16.sie.2005 21:36:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2004 18:29:31
Posty: 189
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B4 '96 1.8 ADZ
Cala sytuacja wygladala dosc smiesznie. Niestety nie wiem, czy bedzie mi do smiechu, gdy zobacze rachunek od mechanika...

OK, wiec sprawa wygladala tak. Jade sobie peryferiami Krakowa. Noc. Ciemna, waska i zalesiona droga. Nagle wylania sie auto z naprzeciwka. No to kulturalnie zjezdzam na bok, na trawe i puszczam goscia. Az tu nagle moja niunia zaczyna tonac... w bagnie. Niestety.
I nie pomoglo quattro, bo mam uszkodzona blokade dyfra. Ale mialem dwie opcje. Albo kogos obudze o polnocy i bede wiernie czekal az ktos znajdzie mnie na zadupiu, albo zaczynam kombinowac, w koncu mam quattro...
I zaczalem kombinowac. Po 10 minutach wyjezdzam caly i zadowolony, az do momentu, kiedy spod maski zaczyna wylaniac sie para. Otwieram maske - woda bryzga w promieniu 50 cm od korka wlewu cieczy chlodzacej. Dramat. Bloto wszedzie na samochodzie, nawet na dachu. No ale wyjechalem.

Czy ten incydent mogl wplynac na siliniczek mojej niuni? Jakie beda objawy, jesli cos jest nie tak?

_________________
2004-2007 coupe quattro 7A '90r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2005 21:51:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sty.2005 11:17:11
Posty: 382
Lokalizacja: Rzeszow/Krosno
Auto: V8
witam :D
pewnie uszczelke wywalilo :/
sprawdz pozniej czy wentylator ci sie wlancza :!!:
pozdr

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=Yd7ZHqyUN50 szkoda ze dzwiek nie wyszed bo byl mocny hehe

punk's not death
byly rozne audi qutro i nie qutro ale bylo:
treseraudi super200 2.2turbo 20v quattro avant i to bylo audi...
MONTAŻ LPG MECHANIKA 602244068


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2005 21:55:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2004 18:29:31
Posty: 189
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B4 '96 1.8 ADZ
Wentylator sie wlacza. Jakies inne sugesite?

_________________
2004-2007 coupe quattro 7A '90r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2005 22:06:43 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
może nie być NIC. Ja swojego KV zagotowałem 5 lat temu (po ostygnięciu wlałem w niego 4,5 litra plyny - wiec wylecialo WSZYSTKO co było) , zrobił od tego czasu jeszcze 150 000 (do stanu 280 000 i umarł :-) ), mogła dostać uszczelka pod głowicą - jeśli nie paruje ci z wydechu, auto jeździ normalnie i w zbiorniczku wyrównawczym nie ma plam oleju - to raczej jest ok, nie łam sie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2005 22:14:20 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
palowales silnik na postoju ... normalne. jezeli dales mu swobodnie ostygnac i nie dolewales wody na goracxo to prawdopodobnie nic sie nie stalo

nadrugi raz mysl bardziej logicznie jak uzywac obrotow i skrzyni zeby wydostac auto z gowna

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2005 22:42:27 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Hans: napisz manual ? ;-)

ja to robie tak: auto bez gazu ze zblokowanymi dyframi, i jak samo nie wyjeżdża, to się wysiada i letko popycha :-) Ale zazwyczaj samo wyjeżdża :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2005 06:32:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Przypuszczam ze nic się nie stało, jak nie odkręciłeś korka, nie dolewałeś zimnej wody , to będzie chodził.Rozumiem ze do domu auto wróciło o własnych siłach?

P.S Jak sie nie umie jeżedzić po nocy z dupami po lesie to trzeba sobie kupic terenówkę :diabel: , mam nissana patrola do sprzedania :diabel:

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2005 09:11:00 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
[ciągnąc OT małego] a mnie quattro wozilo po lasach na "spacery" :-) Kiedyś w to samo miejce pojechal kumpel z panną Vitarą - i nie wyjechał :-) [/ot]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2005 09:30:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2005 15:00:44
Posty: 92
Lokalizacja: Głogów
JESTEM ZA TYM ZE RACZEJ BEDZIE DOBRZE JA SWOJA TEZ OSTATNIO ZAGOTOWAŁEM 2.3 NG DOLAŁEM 4 LITRY PŁYNU RANO I DALEJ PEDAŁ JEST OK !RACZEJ BEZ PANIKI

_________________
90 B3 Coupe Quattro NG (historia)
A6 C4 Avant Quattro ACK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2005 10:26:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
Schadow.u688 napisał(a):
JESTEM ZA TYM ZE RACZEJ BEDZIE DOBRZE JA SWOJA TEZ OSTATNIO ZAGOTOWAŁEM 2.3 NG DOLAŁEM 4 LITRY PŁYNU RANO I DALEJ PEDAŁ JEST OK !RACZEJ BEZ PANIKI
ale czemu krzyczysz :)

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: zagotowany
PostNapisane: 17.sie.2005 18:42:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2005 18:26:11
Posty: 55
Lokalizacja: Kołobrzeg
A tak na wszelki wypadek spradz jeszcze termostat, zagotowanie po 10 min ?

_________________
C4 2.8 V6 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2005 19:51:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.mar.2005 09:59:49
Posty: 43
j.w chłopaki wspomnieli Moze bydz ok nie musi . Jak nie bendzie to uszczelka pod głowice i bendzie dobrze .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2005 22:04:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
scob napisał(a):
[ciągnąc OT małego] a mnie quattro wozilo po lasach na "spacery" :-) Kiedyś w to samo miejce pojechal kumpel z panną Vitarą - i nie wyjechał :-) [/ot]
Niesamowite pewnie nie wiedział ze w piastach są sprzęgła i przed włączeniem 4x4 trzeba je spiąć z off na lock :D , poza tym "wiertara" po małym lifcie to auto na wielkie błota uważasz inaczej to przenieś temat na to forum http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewforum.php?f=7 tam są ludzie w temacie i zaciągniesz fachowej opini.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2005 22:21:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2004 19:23:19
Posty: 751
Lokalizacja: okolica Krakowa
Moga byc inne skutki przegrzania:
Szczelona głowica, pierścionki, szkalanki, pompa wody, termostat, wiatrak, no i jeszcze pare rzeczy mi siadło po przegrzaniu, ale sie naprawiło i jexdzi lepiej niz było przed ;-)

Pozdro

_________________
audi 90 rocznik 1986 1,6td - tak wygląda
Obrazek
JEDZIESZ NIE PIJ!!! (za dużo się rozlewa):D
Czy wiesz, że: na Biodieslu wyprodukowanym z rzepaku zebranym z 1 hektara możesz pokonać około 20.000 kilometrów samochodem osobowym?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2005 06:39:05 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Uszczelniacze trzonków zaworów też nie lubią przegrzań silnika.

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2005 22:55:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2004 17:10:32
Posty: 153
Lokalizacja: radom
A mozecie podpowiedziec co moglo byc nastepstwem przegrzania w takiej sytuacji:
Wyleciala cala woda (pekl waz), nie zadzialal ani czujnik w zbiorniczku wyrownawczym ani wskaznik temp. tez nic nie pokazal (bo w sumie i nie mial co mierzyc ale bylo podobno bylo95stC), nie zapalila sie kontrolka przegrzania silnika, a samochod zrobil jakies 20km.
Po zalaniu wody po ostygnieciu silnik odpalil tylko sa nastepujace objawy:
1. Po odkreceniu korka w zbiorniczku wyrownawczym zaraz po odpaleniu samochodu ulatnia sie dymek, cos jakby spaliny
2. Czuc ze zbiorniczka zapach benzyny
3. Zimny tj na drugi dzien po tragedii ledwo odpalil, brak wolnych obrotow ale po dodaniu gazu ok.
4. Nie ma sladow wody w oleju, ale w zbiorniczku jest troszke oczek oleju.

Pewnie poleciala uszczelka pod glowica, tak wywnioskowalem z kilku postow, ale moze jeszcze cos podpowiecie zanim pojade do mechaniora bo moze warto sie juz rozejrzec za nowym motorem.

Jak na nieszczescie autem jechala moja zona ale niestety waz to moja robota bo mial byc wymieniony jutro, nowy lezy na szafie.... Szkoda tylko ze moze juz nie byc potrzebny.

_________________
.........B4_2.0_ABK

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2005 23:32:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.maja.2005 21:04:59
Posty: 356
Lokalizacja: Warszawa/Ryki
mały v8 napisał(a):
scob napisał(a):
[ciągnąc OT małego] a mnie quattro wozilo po lasach na "spacery" :-) Kiedyś w to samo miejce pojechal kumpel z panną Vitarą - i nie wyjechał :-) [/ot]
Niesamowite pewnie nie wiedział ze w piastach są sprzęgła i przed włączeniem 4x4 trzeba je spiąć z off na lock :D , poza tym "wiertara" po małym lifcie to auto na wielkie błota uważasz inaczej to przenieś temat na to forum http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewforum.php?f=7 tam są ludzie w temacie i zaciągniesz fachowej opini.


Maly ma racje suzuki to po landrynach najlepsze terenowki, cos o tym wiem z doswiadczenia, wystarcza dobre oponki i robi sie konkretny fighter. W terenie wazna jest jazda z głową i troche doswiadczenia wiec pewnie kolega musi sie jeszcze poduczyc . ;-)

A co do tematu moze poczekamy na odzew samego zainteresowanego.

PS nocne przygody z zakopanym autem na odludziu to jest to :>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2005 16:42:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2004 19:23:19
Posty: 751
Lokalizacja: okolica Krakowa
lukanio napisał(a):
A mozecie podpowiedziec co moglo byc nastepstwem przegrzania w takiej sytuacji:
Wyleciala cala woda (pekl waz), nie zadzialal ani czujnik w zbiorniczku wyrownawczym ani wskaznik temp. tez nic nie pokazal (bo w sumie i nie mial co mierzyc ale bylo podobno bylo95stC), nie zapalila sie kontrolka przegrzania silnika, a samochod zrobil jakies 20km.
Po zalaniu wody po ostygnieciu silnik odpalil tylko sa nastepujace objawy:
1. Po odkreceniu korka w zbiorniczku wyrownawczym zaraz po odpaleniu samochodu ulatnia sie dymek, cos jakby spaliny
2. Czuc ze zbiorniczka zapach benzyny
3. Zimny tj na drugi dzien po tragedii ledwo odpalil, brak wolnych obrotow ale po dodaniu gazu ok.
4. Nie ma sladow wody w oleju, ale w zbiorniczku jest troszke oczek oleju.

Pewnie poleciala uszczelka pod glowica, tak wywnioskowalem z kilku postow, ale moze jeszcze cos podpowiecie zanim pojade do mechaniora bo moze warto sie juz rozejrzec za nowym motorem.

Jak na nieszczescie autem jechala moja zona ale niestety waz to moja robota bo mial byc wymieniony jutro, nowy lezy na szafie.... Szkoda tylko ze moze juz nie byc potrzebny.



No nie chce nic mówic, ale miałem to samo w maju czy jakos tak....

Smutna sprawa, bo za cene remontu silnika moigłem kupic 2 silniki w dobrym stanie....

Ale od poczatku:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=

Wymienione zostało:

1. Chłodnica
2. Termostat( przyczyna wszystkiego)
3. Głowica( remont)
4. pierscienie na tłokach (dlatego dymi)
5. szklanki
6. mechanior sie zlitował i mi gratis pomalował błotnik

Z wyżej wymienionych powodów, zastanów sie dobrze czy nie lepiej wymienic silnika na jakis używany..... ale to sie dowiesz pewnie od mechanika......

Tez sie łudziłem ze to tylko uszczelka :): ale prawda była okrutna :(

Życze Ci z całego serca abys tego nie musiał przechodzic

Pozdrawiam

EDIT: Napisz, jak cos bedziesz wiedział :peace:

_________________
audi 90 rocznik 1986 1,6td - tak wygląda
Obrazek
JEDZIESZ NIE PIJ!!! (za dużo się rozlewa):D
Czy wiesz, że: na Biodieslu wyprodukowanym z rzepaku zebranym z 1 hektara możesz pokonać około 20.000 kilometrów samochodem osobowym?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2005 18:11:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
Dlatego nie przejmowałem się, gdy miałem zawieszony termostat na OPEN ;) , jazda przy 80st na pewno jest bezpieczniejsza, niz przy 130 , jak się zablokuje w drugą stronę - na reakcję zdecydowanie mniej czasu ;) - chyba, że się jedzie i non stop pilnuje temp., ale kiedy patrzec na drogę ;) ?

Jak juz termotat dziala, to trzeba pilnie dbać... bo nie wiadomo, w jakiej pozycji się zablokuje ;)

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2005 19:26:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2004 18:29:31
Posty: 189
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B4 '96 1.8 ADZ
Hmm... sadzicie, ze nie powinna sie niunia zagotowac po 10 min stania w miejscu wiec zaczalem szukac przyczyny. I co znalazlem?

Otoz wentylator mi sie nie wlacza na zalacznym silniku. Na postoju chodzi jak helikopter, natomiast w czasie jazdy w ogole sie nie wlacza.
Czym moze to byc spowodwane?

Co zauwazylem po zagotowaniu:
-brak majonezu w silniku (kiedys w astrze, jak mialem strzelona uszczelka pod glowica, zamiast oleju w silniku byl majonez - chyba kazdy wie o co chodzi...)
-woda nieznacznie gdzies umyka. niestety nie potrafie zlokalizowac zrodla.
-silnik chodzi nieregularnie, robi male kangury na wysokich obrotach i jest slabszy

_________________
2004-2007 coupe quattro 7A '90r


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: