.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2025 11:55:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C6 2.4 BDW] Szarpanie silnika
PostNapisane: 02.lis.2015 21:00:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lis.2015 11:11:22
Posty: 3
Witam serdecznie.

Mam problem, tak na biegu 3 i 4 przy obrotach silnika koło 2500 - 3000 przy utrzymywaniu stałej prędkości (pedał gazu w stałej pozycji) - silnik szarpie (tak jakby gaz puszczał i zaraz za chwilkę dodawał). Problem nie występuje podczas przyśpieszania, jak również przy całkowitym zdjęciu nogi z gazu. Dodam iż cewki i świece są sprawdzone, przepustnica czyszczona, czujnik przepływu powietrza też czyszczony i niedawno wymieniony kompletny rozrząd. Aha, nieraz rano jak jest zimny, obroty potrafią przez chwilkę falować, potem się normują i jest wszystko ok.

Byłem u polecanego speca od diagnostyki komputerowej, jeździliśmy i jeździliśmy z podpiętym komputerem i nic. Błędów brak. Jedyne co zauważył, to że wykres pracy jednego z wariatorów w tym przedziale obrotów jest mniej płynny od drugiego (taki bardziej skokowy). Stwierdził iż może to być właśnie ten wariator, ponieważ w tym zakresie obrotów następuje dość duża regulacja faz, natomiast podczas intensywnego przyśpieszania - otwiera maksymalnie i problem szarpania nie będzie występował. Czy uważacie że wariator może być przyczyną takiego szarpania w zakresie obrotów 2500-3000? Podkreślę, VCDS nie pokazuje żadnych błędów.

Czy to może być ten wariator, kurcze nie widzi mi się wydać 2k, tak w ciemno...

Co sądzicie?

Tak czytam różne wątki na forach dotyczące szarpania i nie doszedłem do jednoznacznej odpowiedzi. To jedni piszą że może przepływomierz, inni że może sąda lambda, jeszcze inni że zawór EGR. Na podstawie informacji z forum postanowiłem porobić trochę logów dynamicznych i statycznych, mam nadzieję że pomierzyłem odpowiednie bloki pomiarowe.

Proszę was o analizę moich logów pomiarowych.

1. Dynamicznie (obr ok 2500 - wariatory) 91,92,93 (to jak pisałem wcześniej, że jeden spec stwierdził iż tutaj może być coś nie tak)
http://vaglog.pl/log_238080.html

2. Dynamicznie (obr. ok. 2500) 31,36,5
http://vaglog.pl/log_238081.html

3. Dynamicznie (4-bieg, obr. 1500-4000 - przepływomierz) 2,3,33
http://vaglog.pl/log_238078.html

4. Dynamicznie (obr. ok. 2500) 2,3,33
http://vaglog.pl/log_238079.html

5. Statycznie 30,31,33
http://vaglog.pl/log_238075.html

6. Statycznie 5,31,36
http://vaglog.pl/log_238076.html

7. Statycznie 2,3,33
http://vaglog.pl/log_238077.html

Serdecznie proszę o pomoc, czy w/w pomiary wskazują na coś co może powodować moje problemy z przerywaniem (szarpaniem) samochodu?

Z góry dziękuję za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C6 2.4 BDW] Szarpanie silnika
PostNapisane: 06.lis.2015 21:43:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Tak. Moze tak byc. Ja bym jednak sprawdzil i poprawil lekko rozrzad by zblizyc sie do zer w grupie 093. Dziwne ze w logu 093 rozrzad ani nie drgnie.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C6 2.4 BDW] Szarpanie silnika
PostNapisane: 09.lis.2015 11:47:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lis.2015 11:11:22
Posty: 3
Witam dzięki za odpowiedź. Z tego co się orientuję to blok 093 jest raczej wartością stałą i pokazuje fazy wałka rozrządu odczytane z czujników halla (Phase position of Hall Sensors)

Wszelkie źródła podają możliwość odchyłki -6...6 °, więc u mnie jest w tolerancji (sama różnica 1,5° pomiędzy wałkami) i komputer powinien to ogarnąć bez problemu (vcds nie pokazuje żadnych błędów związanych z rozrządem).

Niech się może specjaliści wypowiedzą czy mam rację.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C6 2.4 BDW] Szarpanie silnika
PostNapisane: 09.lis.2015 11:52:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lis.2015 11:11:22
Posty: 3
Ostatnio jednak pojawiło się światełko w tunelu (mam nadzieję) - wyskoczył błąd:

17549 - Load Calculation Cross Check
P1141 - 009 - Implausible Value
Freeze Frame:
Fault Status: 00000100
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 40
Mileage: 274702 km
Time Indication: 0
Date: 2015.11.06
Time: 16:46:20

Freeze Frame:
RPM: 1536 /min
Mass Air / Rev.: 125.4 mg/str
Temperature: 90.0°C
Part Throttle
Time: 204.8 s
Bin. Bits: 00000010

... więc czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym (G71) do wymiany. Ewentualnie przepustnica (była czyszczona, ale zawsze może być uszkodzona elektrycznie), ale zacznę od czujnika.

Pytanie czy wadliwy w/w czujnik może powodować takie objawy jak wyżej?
Z góry dzięki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: