Witam serdecznie.
Mam problem, tak na biegu 3 i 4 przy obrotach silnika koło 2500 - 3000 przy utrzymywaniu stałej prędkości (pedał gazu w stałej pozycji) - silnik szarpie (tak jakby gaz puszczał i zaraz za chwilkę dodawał). Problem nie występuje podczas przyśpieszania, jak również przy całkowitym zdjęciu nogi z gazu. Dodam iż cewki i świece są sprawdzone, przepustnica czyszczona, czujnik przepływu powietrza też czyszczony i niedawno wymieniony kompletny rozrząd. Aha, nieraz rano jak jest zimny, obroty potrafią przez chwilkę falować, potem się normują i jest wszystko ok.
Byłem u polecanego speca od diagnostyki komputerowej, jeździliśmy i jeździliśmy z podpiętym komputerem i nic. Błędów brak. Jedyne co zauważył, to że wykres pracy jednego z wariatorów w tym przedziale obrotów jest mniej płynny od drugiego (taki bardziej skokowy). Stwierdził iż może to być właśnie ten wariator, ponieważ w tym zakresie obrotów następuje dość duża regulacja faz, natomiast podczas intensywnego przyśpieszania - otwiera maksymalnie i problem szarpania nie będzie występował. Czy uważacie że wariator może być przyczyną takiego szarpania w zakresie obrotów 2500-3000? Podkreślę, VCDS nie pokazuje żadnych błędów.
Czy to może być ten wariator, kurcze nie widzi mi się wydać 2k, tak w ciemno...
Co sądzicie?
Tak czytam różne wątki na forach dotyczące szarpania i nie doszedłem do jednoznacznej odpowiedzi. To jedni piszą że może przepływomierz, inni że może sąda lambda, jeszcze inni że zawór EGR. Na podstawie informacji z forum postanowiłem porobić trochę logów dynamicznych i statycznych, mam nadzieję że pomierzyłem odpowiednie bloki pomiarowe.
Proszę was o analizę moich logów pomiarowych.
1. Dynamicznie (obr ok 2500 - wariatory) 91,92,93 (to jak pisałem wcześniej, że jeden spec stwierdził iż tutaj może być coś nie tak)
http://vaglog.pl/log_238080.html2. Dynamicznie (obr. ok. 2500) 31,36,5
http://vaglog.pl/log_238081.html3. Dynamicznie (4-bieg, obr. 1500-4000 - przepływomierz) 2,3,33
http://vaglog.pl/log_238078.html4. Dynamicznie (obr. ok. 2500) 2,3,33
http://vaglog.pl/log_238079.html5. Statycznie 30,31,33
http://vaglog.pl/log_238075.html6. Statycznie 5,31,36
http://vaglog.pl/log_238076.html7. Statycznie 2,3,33
http://vaglog.pl/log_238077.htmlSerdecznie proszę o pomoc, czy w/w pomiary wskazują na coś co może powodować moje problemy z przerywaniem (szarpaniem) samochodu?
Z góry dziękuję za pomoc.