.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.cze.2025 13:32:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2005 20:09:07 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
no to może jednak ma jakies przedmuchy?

Nie ma co straszyc - po prostu zmerz kompresję (duża róznica między cylindrami będzie znakiem, ze cos nie tak z uszczelką)

jak kompresja jest ok, nie ma bulgotania w zbiorniczku wyrównawczym, nie ma wody w oleju, oleju w wodzie, kopcenia na czarno albo białej zasłony dymnej za samochodem - nie panikuj. poustawiaj i jeździj.

A jak sie okaże, że zabiłeś motor - zdecyduj czy oplaca ci sie remontować, czy czujesz sie na siłach (albo ktoś ci pomoże) zamienić silnik na inny. Pamietaj że remont kosztuje sporo, ale podmianka to nie tylko koszt samego silnika, ale uszczelki, filtry, paski, płyny i ROBOCIZNA, którą mechanicy (w poznaniu) oceniają na 500-1000 zł albo 3 dni w garażu.

A wiatrak MUSI się włączać. Nie wiem, jak jest w 7A, ale moj ma czujnik od tego na górze górnego króćca chłodziwa przy głowicy. Znajdz go u siebie i sprawdź zwierając na chwilke przewody dochodzące do niego - wiatrak (jak jest "jednobiegowy") powinien zastartować


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2005 20:37:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
jak ci sie wiatraczek nie zalacza to moglo sie cos stac z wlacznikiem wkreconym w chlodnice, ew caly czas masz tzw maly obieg plynu chlodniczego i nie krazy on przez chlodnice.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2005 08:24:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2004 17:10:32
Posty: 153
Lokalizacja: radom
@Krzysiek123
Dzieki za info. Mam tylko nadzieje ze az tak zle nie bedzie. W srode jestem umowiony z mechaniorem wiec sie okaze. Uszczelke jesze zniose ale jak cos wiecej bedzie to chyba tylko zostaje mi butelka z benzyna.

@Roster
Mam te same objawy co Ty tylko po dlugim postoju ciezko jest jeszcze odpalic samochod. Wczesniej tez tak bylo ze podczas jazdy nie zalaczal sie wentylator tylko jak stalem dlugo np. w korku. Ale ja mialem uszkodzony czujnik temp. Pokazywal jakies 70st. Po wymianie na nowy(w zasadzie to dwa bo myslalem ze jeden jest uszkodzony) wskaznik pokazywal mi 100-105stC. Myslalem ze to jest wina zamiennika ale teraz juz chyba znam przyczyne. Jutro wymienie termostat i zobacze czy temp. zejdzie.

_________________
.........B4_2.0_ABK

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2005 17:15:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2004 19:23:19
Posty: 751
Lokalizacja: okolica Krakowa
lukanio napisał(a):
@Krzysiek123
Dzieki za info. Mam tylko nadzieje ze az tak zle nie bedzie. W srode jestem umowiony z mechaniorem wiec sie okaze. Uszczelke jesze zniose ale jak cos wiecej bedzie to chyba tylko zostaje mi butelka z benzyna.


Wiesz, ja to miałem w turbo diesel-u, a te (dizle) z reguły sa wrazliwsze na takie niespodzianki.....

EDIT: Uwaga na termostaty firmy Verona czy jakos tak miałem dwa fabrycznie nowe, które nie działały :/ :/ :zly:

_________________
audi 90 rocznik 1986 1,6td - tak wygląda
Obrazek
JEDZIESZ NIE PIJ!!! (za dużo się rozlewa):D
Czy wiesz, że: na Biodieslu wyprodukowanym z rzepaku zebranym z 1 hektara możesz pokonać około 20.000 kilometrów samochodem osobowym?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2005 19:51:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2004 17:10:32
Posty: 153
Lokalizacja: radom
Jakby ktos byl zainteresowany to pisze ze jednak uszczelka. Zanim zrobil majonez przejechalem jeszcze 200km, glowica poszla do planowania dzisiaj. Przy okazji rozrzad i termostat. podobno w granicach 400 sie zamknie. :peace:

_________________
.........B4_2.0_ABK

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2005 21:49:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2004 19:23:19
Posty: 751
Lokalizacja: okolica Krakowa
lukanio napisał(a):
Jakby ktos byl zainteresowany to pisze ze jednak uszczelka. Zanim zrobil majonez przejechalem jeszcze 200km, glowica poszla do planowania dzisiaj. Przy okazji rozrzad i termostat. podobno w granicach 400 sie zamknie. :peace:


Jednak benzyny nic nie rusza :peace: :peace:
To pewnie wina temostatu :|
Pozdro

_________________
audi 90 rocznik 1986 1,6td - tak wygląda
Obrazek
JEDZIESZ NIE PIJ!!! (za dużo się rozlewa):D
Czy wiesz, że: na Biodieslu wyprodukowanym z rzepaku zebranym z 1 hektara możesz pokonać około 20.000 kilometrów samochodem osobowym?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2005 17:38:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2004 17:10:32
Posty: 153
Lokalizacja: radom
Niestety nie byla to wina termostatu tylko czujnika temperatury a dokladnie to zamiennika. Nie maja one wyzlobienia na zawleczke i poprostu cisnienie wypchnelo go z krocca i tamtedy wyleciala cala woda. Najlepsze we wszystkim jest to ze po zalozeniu go pokazywal 100st gdy otwieral sie temostat a w korkach nawet 110st. Kupilem drugi bo myslalem ze ten jest uszkodzony ale niestety drugi pokazywal takie same temperatury . No to pomyslalem ze cos jest ze wskaznikiem na desce. Dzis po wymianie termostatu, uszczelki i podmiance zegarow sytuacja ma sie tak samo. Zastanawiam sie jeszcze nad kupnem nastepnego zamiennika, sa w cenie 80zeta, bo szkoda by znowu przegrzac silnik. Tylko ciekawe czy to pomoze. Kiedys pytalem o zaistaniala sytuacje na forum ale niestety zero odzewu.

A co do wizyty to jednak zamknelo sie w 550zeta.

_________________
.........B4_2.0_ABK

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2005 18:38:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2004 18:29:31
Posty: 189
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B4 '96 1.8 ADZ
Zmierzylem kompresje:
13,8
14,2
13,1
14,2
13,4 bar

Czy nie za duze sa roznice miedzy cylindrami?

_________________
2004-2007 coupe quattro 7A '90r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2005 09:46:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Książkowo różnica nie powinna być większa niż 20%


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2006 14:44:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 21:40:27
Posty: 273
Lokalizacja: Szczecin-Goleniów
scob napisał(a):
może nie być NIC. Ja swojego KV zagotowałem 5 lat temu (po ostygnięciu wlałem w niego 4,5 litra plyny - wiec wylecialo WSZYSTKO co było) , zrobił od tego czasu jeszcze 150 000 (do stanu 280 000 i umarł :-) ), mogła dostać uszczelka pod głowicą - jeśli nie paruje ci z wydechu, auto jeździ normalnie i w zbiorniczku wyrównawczym nie ma plam oleju - to raczej jest ok, nie łam sie.




No właśnie ""parowanie z wydechu"" mnie zmartiło.
W moim 1Z paruje mi z wydechu - i nie jest to kwestia temperatur :(:
Nawet po przejechaniu 20 km po autośce ze średnią 120 km/h po zatrzymaniu sie - paruje mi z dwururki - co jest grane??
Dodam, że po odpaleniu kontrolka ciśnienia oleju gaśnie mi po 5 sekundach.

_________________
Życie to sztuka wyboru, więc dlaczego Audi??
B4 1,9 TDi `92
Diesel to śmierdziel, zawsze puści pierda


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2006 08:04:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2006 19:50:33
Posty: 24
Lokalizacja: Jarosław
Sprawdz jeszcze w korku zbiorniczka wyrównawczego zaworek bezpieczeństwa czy działa to jest dość ważne :?:

_________________
AUDI COUPE 2,3 bg
AUDI 100 CD C3 2,3 bg


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: