.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.maja.2025 18:07:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: tryb awaryjny jak to sprawdzić
PostNapisane: 02.gru.2003 13:45:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 22:21:42
Posty: 308
Lokalizacja: warszawa
zastanawiwam sie jak sprawdzić czy auto chodzi nromalnie czy własnie w tak zwanym trybie awaryjnym. słyszałem że bez vaga można sprawdzić tylko nigdy tego nie robiłem i nie wiem jak. od czego zacząć, bo mam jakąś liste kodów błędów tylko jak je wywołać. aha spradzać zamierzam s4.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2003 14:46:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
dobra rade nie załować tych paru stówek na takie cos jak s4 i
podjechać do fachowca - w dłuższym okresie Ci się to zwróci...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2003 18:48:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Na tej stronce znajduja sie informacje jak wywolac raporty bledow i jak je rozkodowac http://www.sjmautotechnik.com/20vtecu.htm .

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2003 19:42:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 22:21:42
Posty: 308
Lokalizacja: warszawa
fajna stronka tylko szkoda że po polskiemu nie ma takiego dokładnego opisu. polski opis kodów znalazłem ale jakby ktoś miał opis jak wywołac i kasować kody to bym był wdzięczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2003 19:48:29 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:08:34
Posty: 893
Lokalizacja: k.Radomia
Z tego co wiem komp ustawia doładowanie na 0.5 bar,pewnie sa jeszcze jakies inne objawy
moze zapala sie check?
takze bym sie dowiedział wiecej cos :)

_________________
A8 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2003 21:57:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Tam jest wszystko dokladnie opisane, tyle ze po angielsku :/ Kody odczytujesz na desce rozdzielczej (powinien migac check egine(o ile zaroweczka nie jest przepalona:)) W skrzynce z przkaznikami sa konektory do do odczytywania bledow, jeden czarny i drugi biały. Inicjujesz wyswietlanie bledow zworka (kawalek przewodu) przez polaczenie na 4 sekundy i odlaczenie pinow w tych konektorach a mianowicie w bialym ten blizej krawedzi i w czarnym tez ten blizej krawedzi obudowy. Wtedy tylko zapisujesz kody i wiadomo. Teraz zeby skasowac bledy wyjmujesz bezpiecznik #26 5Amper nad motronic'kiem na minute i bledy sie wykasują, ale niestety razem z danymi w ukladzie adaptacyjnym. Test lepiej robic na odpalonym silniku, bo inaczej wyskoczy blad czujnika rpm. Ale co najmniej musi byc wlaczony zaplon!
http://www.sjmautotechnik.com/ecuf20v.html#fcs4 . Najlepiej poprosic jakiegos tlumacza:) pozdrowka i milej zabawy :)

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2003 21:39:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2003 15:00:09
Posty: 160
Lokalizacja: Szczecin
Odczytywanie migowych kodów błędów Audi oraz VW
Przeprowadzanie testu

- Włączyć zapłon
- Przeprowadzić przynajmiej 6-cio minutową jazdę próbną w trakcie której przynajmiej przez 10 sekund przekroczyć 2.000/min i raz wcisnąć pedał przyspieszenia maxymalnie.
- Pozostawić silnik na biegu jałowym.
- Przewód danych na 5 sekund zewrzeć do masy.
- Kody migowe odczytywać za pomocą testera LED lub kontrolki usterek w zestawie wskaźników.

Kasowanie usterek

- Zapłon wyłączyć.
- Przewód danych podłączyć do masy.
- Zapłon włączyć.
- Przewód danych odłączyć.

Odczyt

- Kod startowy: pojedyńcze mignięcie lampki 0,5 sekundy
- Cyfra 1: 0,5 sekundy lampka świeci 0,5 sekundy przerwy
- Pausa : 2,5 sekundy bez świecenia lampki
- Cyfra 2: 0,5 sekundy lampka świeci 0,5 sekundy przerwy
- Pausa : 2,5 sekundy bez świecenia lampki
- Cyfra 3: 0,5 sekundy lampka świeci 0,5 sekundy przerwy
- Pausa : 2,5 sekundy bez świecenia lampki
- Cyfra 4: 0,5 sekundy lampka świeci 0,5 sekundy przerwy
- Pausa : 2,5 sekundy bez świecenia lampki
- Dany kod jest powtarzany dopuki przewód danych nie zostanie zwarty do masy na 5 sekund , wtedy zostanie wygenerowany następny kod
- Gdy zostanie wygenerowany ostatni kod lampka powtarza cykl 2,5 sekundy świeci 2,5 sekundy przerwy.
1 - zasilanie +12V 2 - masa 3 - przewód danych LED4 - przewód danych VAG 1551


1111 - Defekt sterownika
1231 - Czujnik szybkościomierza
1232 - Silnik biegu jałowego
2111 - Obrotomierz
2112 - Czujnik położenia wałka rozrządu
2113 - Czujnik halla
2114 - Czujnik punktu zapłonu
2121 - Włącznik biegu jałowego
2122 - Brak sygnału obrotów
2123 - Włącznik pełnego obciążenia
2124 - Czujnik ustawienia klapy przepustnicy
2132 - Brak połączenia sterownika wtrysku i zapłonu
2141 - Czujnik stukowy 1 - zły sygnał
2142 - Czujnik stukowy 1 - brak sygnału
2143 - Czujnik stukowy 2 - zły sygnał
2144 - Czujnik stukowy 2 - brak sygnału
2212 - Czujnik ustawienia klapy przepustnicy
2214 - Przekroczone obroty maksymalne
2221 - Błędny sygnał podciśnienia
2222 - Czujnik podciśnienia w komputerze
2223 - Czujnik ciśnienia powietrza
2224 - Za wysokie ciśnienie doładowania
2231 - Regulacja biegu jałowego
2232 - Miernik masy powietrza
2233 - Napięcie referencyjne miernika masy powietrza
2234 - Napięcie zasilające
2242 - Potencjometr CO
2312 - Czujnik temperatury płynu
2314 - Przesyłanie danych
2322 - Czujnik temperatury powietrza
2323 - Miernik masy powietrza
2324 - Miernik masy powietrza
2341 - Mieszanka paliwowa poza tolerancją
2342 - Sonda lambda
2343 - Spaliny za ubogie
2344 - Spaliny za bogate
2411 - Recyrkulacja spalin
2412 - Czujnik temperatury powietrza
2413 - Spaliny za ubogie
4332 -
4343 - Zawór zbiornika węgla aktywnego
4411 - Zawór wtryskowy 1
4412 - Zawór wtryskowy 2
4413 - Zawór wtryskowy 3
4414 - Zawór wtryskowy 4
4421 - Zawór wtryskowy 5
4422 - Zawór wtryskowy 6
4431 - Zawór regulacji biegu jałowego
4432 - Silnik regulacji biegu jałowego
4442 - Zawór regulacji ciśnienia doładowania
4443 - Zawór zbiornika węgla aktywnego
4444 - Brak błędów

_________________
Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2003 16:36:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 22:21:42
Posty: 308
Lokalizacja: warszawa
słuchajcie jeszcze raz pytam czy w jakiś sposób można stwierdzić czy auto chodzi w trybie awaryjnym, przez co więcej pali i nie jedzie tak jak trzeba) czy jest ok i pracuje silnik w trybie normalnym. bo z tego co wiem to musze wymienic dwa zawory od turbinki, i nie mwiem czy jak to zrobie to juz bedzie ok i sam wróci do normalnego trybu czy coś trzeba zrobić żeby z awaryjnego wyjść.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2003 16:50:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Mysle ze wystarczy przecztac za pomoca VAGa errory z ECU :!!:

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2003 17:02:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 16:51:46
Posty: 374
Lokalizacja: Kalisz
tez sie kiedys nad tym zastanawialem, i tak do konca to nieczego pewien nie jestem, jak jakis sygnal nie miesci sie w ramach tego czego oczekuje komp to podstawia on zaprogramowane wartosci ale raczej tylko tego czujnika, ktorego sygnaly mu nie pasuja, jesli jest to powinna zapalic sie wtedy kontrolka na tablicy rozdzielczej, ale to tez nie zawsze, wiele sterownikow nie zapala kontrolki poto by uzytkownicy samochodow w okresie gwarancyjnym nie "nekali" serwisow...

mysle ze sama wymiana/naprawa uszkodzonego czujnika powinna wystarczyc aby komp wyszedl z trybu awaryjnego.

_________________
Mariusz z A90 NG +(wtrysk LPG)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2003 19:42:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 16:51:46
Posty: 374
Lokalizacja: Kalisz
definicja tego trybu z knigi "Kody Usterek"

http://www.audiquattro.prv.pl/maudi90/awaria.jpg

_________________
Mariusz z A90 NG +(wtrysk LPG)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2004 21:54:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Buddha napisał(a):
Odczytywanie migowych kodów błędów Audi oraz VW
Przeprowadzanie testu

- Włączyć zapłon
- Przeprowadzić przynajmiej 6-cio minutową jazdę próbną w trakcie której przynajmiej przez 10 sekund przekroczyć 2.000/min i raz wcisnąć pedał przyspieszenia maxymalnie.
- Pozostawić silnik na biegu jałowym.
- Przewód danych na 5 sekund zewrzeć do masy.
- Kody migowe odczytywać za pomocą testera LED lub kontrolki usterek w zestawie wskaźników.


Jak wykonać taki tester LED i gdzie moge go podlaczyć.

Za pomoce bede bardzo wdzieczny.

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: