.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.kwi.2025 13:52:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: a4 B5 1.8T AJL 180 KM zamulone:(
PostNapisane: 17.lis.2010 00:04:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2008 17:41:36
Posty: 138
Lokalizacja: Tuplice/Zielona Góra/leicester
W poprzednim temacie pisałem o problemie z bujaniem na obrotach, idąc dalej chciałbym zapytać czy mogę zrobić adaptację vag-iem bez czyszczenia przepustnicy oraz czy ma ona wielki wpływ na przyspieszanie auta??? Ogólnie mam wrażenie jakby autko było strasznie zamulone:( miałem wcześniej a6 c5 2.4 170KM i przy większej wadze a 6-stki rwała jak szalona, idąc w a4 AJL miałem nadzieję, że odczuję znaczną różnicę a tutaj kicha, jest gorzej:( Proszę o odpowiedź i ewentualną poradę co jeszcze mogę sprawdzić i czy turbo powinno być szczególnie wyczuwalne w jakimś zakresie obrotów? czy jest jakiś moment, w którym turbo dostarcza największej mocy??. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2010 02:46:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.cze.2007 12:40:08
Posty: 140
Lokalizacja: pomorze
nie wiem czy w ajl-u sprawdzisz ale sprobuj podpiac waga i zobaczyc jak tam z cis.doladowania.moze dv puszcza.mozesz przeprowadzic vagiem adaptacje ale czy bedzie to mialo jakis wplyw na przyspieszenie to nie wiem.

_________________
A6 AWT, A3 BKC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: co to DV??
PostNapisane: 17.lis.2010 09:02:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2008 17:41:36
Posty: 138
Lokalizacja: Tuplice/Zielona Góra/leicester
możecie wytłumaczyć co to DV? czy to jest jakaś rurka?? czy jakaś uszczelka??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: co to DV??
PostNapisane: 17.lis.2010 10:38:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
pol22rr napisał(a):
możecie wytłumaczyć co to DV? czy to jest jakaś rurka?? czy jakaś uszczelka??


DV to jest zawór upuszczający nadmiar powietrza w układzie ssącym pozostający w nim po zamknięciu przepustnicy. Jest zamontowany pomiędzy dwoma gumowymi wężami przed i za turbosprężarką. Jest plastikowy i wygląda tak:

Obrazek

Zawór nie ma prawa puszczać powietrza w żadną stronę - metoda usta-usta :D

Jego wymiana powinna nastąpić na produkt całkowicie nowy. Numer części 06A 145 710N - polecam kupno w ASO Skoda.

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Zawór nie ma prawa puszczać powietrza w żadną stronę - metod
PostNapisane: 17.lis.2010 13:22:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2008 17:41:36
Posty: 138
Lokalizacja: Tuplice/Zielona Góra/leicester
czyli mam go wymontować i dmuchnąć z dwóch stron, jeżeli z którejś przepuszcza tzn że do wymiany??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zawór nie ma prawa puszczać powietrza w żadną stronę - m
PostNapisane: 17.lis.2010 18:13:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
pol22rr napisał(a):
czyli mam go wymontować i dmuchnąć z dwóch stron, jeżeli z którejś przepuszcza tzn że do wymiany??


W dużym skrócie tak. Ale jest tylko jedna z możliwych przyczyn Twoich kłopotów.

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: odmulone
PostNapisane: 18.lis.2010 21:54:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2008 17:41:36
Posty: 138
Lokalizacja: Tuplice/Zielona Góra/leicester
Panowie i Panie, zrobiłem adaptację przepustnicy bez jej czyszczenia i................ pierwsze wrażenie to takie, że nie buja na obrotach, druga kwestia, auto ciągnie ładnie od 1800-2000 obrotów a nie jak wcześniej od 3500, trzecia sprawa to według komputera pokładowego pali mniej:) czwarta - reakcja na gaz jest natychmiastowa i to nawet na delikatne naciśnięcie pedału a wcześniej to trzeba było chwilę poczekać, pedał wydawał się "gumowy". Dziękuję za wszystkie wasze porady, dalej przy autku grzebać nie będę ponieważ wyraźnie poczułem zmianę na plus. Mam nadzieję, że już wszystko będzie oka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2010 22:02:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2008 17:41:36
Posty: 138
Lokalizacja: Tuplice/Zielona Góra/leicester
lukt5 napisał(a):
nie wiem czy w ajl-u sprawdzisz ale sprobuj podpiac waga i zobaczyc jak tam z cis.doladowania.moze dv puszcza.mozesz przeprowadzic vagiem adaptacje ale czy bedzie to mialo jakis wplyw na przyspieszenie to nie wiem.


w moim przypadku adaptacja przepustnicy okazała się totalną odmianą auta. Powróciła moc, jedzie dużo lepiej. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2011 14:18:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.sty.2011 14:19:57
Posty: 137
Lokalizacja: WLKP
Odgrzewam kotlecika
DeS, Czy w 1.8T AEB zawory DV wyglądają identycznie. Nie słychać odpuszczania turbo i przy puszczaniu gazu słychać efekt grzechotki. Przekopałem neta i wskazuje na DV.
pol22rr w jaki sposób adoptowałeś przepustnice? Za pomocą Vag-a? jeśli tak to w jaki sposób? :D

_________________
100 C4 [AAR]
A6 C4 [ABC]
A6 C5 [AKE]
A6 C6 [ASB]
AUDI A8 [AEW]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2011 18:04:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2008 17:41:36
Posty: 138
Lokalizacja: Tuplice/Zielona Góra/leicester
ja adaptację przeprowadziłem vag-comem (taki programik w wersji angielskiej), tzn. mój znajomy, który od kilku lat już bawi się vagiem zrobił to. Odgrzebię troszkę w moim kompie literaturę dotyczącą adaptacji i zmieszczę linka. Wpisz nawet w google i wyskoczy wszystko o adaptacji 1.8T dosłownie skan i krok po kroku jak wszystko wykonywać. Wieczorkiem albo jutro po południu podłączę u siebie i ewentualnie odpiszę co i jak. Dodam że po ostatniej adaptacji, jakieś 3 tg temu wystąpił ten sam objaw, gumowy pedał, buja na obrotach, auto muli, rozmawiałem ze znajomym i raczej nie obejdzie się bez czyszczenia przepustnicy. Pamiętaj by adaptację przeprowadzić na ciepłym ale nie gorącym silniku, tak najlepiej aby wskazówka temperatury wody nie leżała poniżej 60 stopni ale też nie na 90, chodzi w tym przypadku o obroty na biegu jałowym. I jeszcze jedno, w necie znajdziesz sposób bez vag-a, coś ale przekręć kluczyk, poczekaj minutę, itd. u mnie nie było żadnej reakcji w trakcie takiej kluczykowej adaptacji.

_________________
Było 100 C4 2,3 AAR :)
Było A6 C4 2.6 Avant :)
Było A6 C5 2.4 :)
Było A4 1.8T AEB quattro Avant :)
Jest A4 1.8T AJL :)
Było A6 1.9TDI AVF :)
Było A4 B6 1.9TDI AVF Avant :)
Był VW Golf MK4 GT TDI 150 :)
Jest A6 C6 2.0 TFSI :)
Jest A6 C5 2.5TDI Allroad :)
Jest A4 B6 ALT :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2011 18:59:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.cze.2007 12:40:08
Posty: 140
Lokalizacja: pomorze
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW
(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-1281 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-1281 ( rok prod. 2000 + ): Golf / GTi / Bora / Jetta / Nowy Beetle / Audi TT 1.8 T
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]

[01 - Silnik]

[Bloki pomiarowe - 08]

Wybierz grupę "060".
[Idź!]

[Przełącz na Nastawy - 04]

Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.

_________________
A6 AWT, A3 BKC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2011 20:26:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.sty.2011 14:19:57
Posty: 137
Lokalizacja: WLKP
Wielkie dzięki Panowie :D Pod koniec tygodnia wezmę się za adaptacje i uporczywą "grzechotkę". O efektach dam znać jak tylko dokonam adaptacji.
Pozdrawiam

_________________
100 C4 [AAR]
A6 C4 [ABC]
A6 C5 [AKE]
A6 C6 [ASB]
AUDI A8 [AEW]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a4 B5 1.8T AJL 180 KM zamulone:(
PostNapisane: 08.mar.2018 21:00:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2018 20:48:51
Posty: 2
Witam
Panowie niestety zabiłem silnik. Sytuacja wygladala następująco. Zaswiecila die kontrolka oleju ale ze byly mrozy to pomyslalem ze do miasta dojade rozgrzeje sie i nie bedzie swiecic chrzcielnik. Niestety nie gasl wiec zatrzymalem sie i sprawdzilem szabelke. Byla pochlapana i na dnie bylo jeszcze troche oleju. Wsadzilem szabelke i pojechalem. Ale autko zaczęło gasnac na wolnych obrotach i cos mi zaczelo bardzo brzydko pachniec. Po odpalenie przejechalem jeszcze 2 km i czulem jak umiera bo byl coraz slabszy i zaczalem slyszec metaliczny dzwiek. Wtedy juz wiedzialem. Zjechalem na pobocze i poczekalem jeszcze chwilke a pod autem pojawila die plama. Okazalo sie ze poszla uszczelka chlodnicy oleju. No trudno po silniku. Nie odwroce tego. Ale chce go wymienić i potrzebuje zakupic. Moze ktos cos ma lub wie to prosze o kontakt. I jeszcze putanie do forumowiczow. Czy to musi byc ajl oraz czy musi byc 180 km bo slyszalem ze 150 a 180 rozni sie tylko wielkoscia turbiny. Czy to prawda? Co radzicie? Jaki koszt wymiany?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a4 B5 1.8T AJL 180 KM zamulone:(
PostNapisane: 09.mar.2018 12:12:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2008 17:41:36
Posty: 138
Lokalizacja: Tuplice/Zielona Góra/leicester
Mi skończył się AEB (150KM) ale miał nalatane 470tys km na dodatek w quattro i pewnie dalej by jeździł gdyby nie fakt, że poprzedni właściciel jeździł autem z mrugającą kontrolką oleju twierdząc, że to popsuty czujnik. Ja postanowiłem to sprawdzić jakieś 1000-1500km po zakupie i... Okazało się że smog olejowy w pompie był zabity syfem. Wymieniłem pompę na nową i jeszcze pojeździłem autem 3tys aż silnik stracił kompresję.

AJL- rzadki silnik w całej gamie 1.8T. Występował np w audi TT i tam z innym turbo osiąga 225KM. Nie polecałbym kupowania używki właśnie z audi TT. Silniki są mocno wyeksploatowane. Ja swojego AEB znalazłem na jakimś allegro z rozbitego anglika. Pojechałem do gościa, auto stało na kołach, uderzone w bok, silnik odpalał, na liczniku coś koło 120 tys mil. Powiedziałem, że biorę i po dwóch dniach miałem silnik u siebie. Koszt słupka to 1200zł (2010-11 rok)

Silniki w całej gamie 1.8T wyglądają podobnie różnią się sposobem mocowania osprzętu, np. umiejscowienie kompresora klimatyzacji, długością wiązek elektrycznych do czujników, itp. Ja radziłbym Tobie szukać AJL ponieważ będziesz miał pewność, że wszystkie pozostałe graty będą pasowały. Nie wykluczam sytuacji, że można włożyć AEB w miejsce AJL i to wszystko poskładać ale pytanie brzmi, Czy nie będzie problemów z osprzętem i ewentualnych dodatkowych niepotrzebnych kosztów?

Jak już jesteś na etapie wymiany silnika to warto abyś sprawdził turbo, oddał do jakiegoś warsztatu niech je obejrzą i ewentualnie zregenerują. Częstą usterką w 1.8T jest pęknięta muszla turbiny lub sama podstawka turbo przez co powietrze dmucha gdzie chce lub spaliny nie napędzają Turbo jak należy i nie mamy tych koników, które być powinny. Ja na świeżo przerobiłem temat pękniętej muszli, z którą jeździłem pewnie ze 2 Lata. Auto było często zamulone i zawsze gdzieś słyszałem jakby powietrze syczało. Pytałem mechaników a oni zawsze, "tak ma i koniec". Pomyślałem może turbo. Wytargałem, zawiozłem i niestety najgorszy scenariusz. Cała regeneracja 900zł. Dużo jak na auto, którego wartość to max 7 tys zł :):)

Powodzenia w szukaniu słupka i oby wszystko poszło pomyślnie.
Pozdrawiam

_________________
Było 100 C4 2,3 AAR :)
Było A6 C4 2.6 Avant :)
Było A6 C5 2.4 :)
Było A4 1.8T AEB quattro Avant :)
Jest A4 1.8T AJL :)
Było A6 1.9TDI AVF :)
Było A4 B6 1.9TDI AVF Avant :)
Był VW Golf MK4 GT TDI 150 :)
Jest A6 C6 2.0 TFSI :)
Jest A6 C5 2.5TDI Allroad :)
Jest A4 B6 ALT :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a4 B5 1.8T AJL 180 KM zamulone:(
PostNapisane: 31.mar.2018 08:26:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2018 20:48:51
Posty: 2
Słuchajcie bo ciężko nawet bardzo mam z ajl. Powiedzcie mi czy inne oznaczenie silnika będzie pasowało i jaka jest różnica miedzy nimi.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: