.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 18.cze.2025 07:37:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pasek rozrządu jak to jest?
PostNapisane: 12.gru.2005 08:51:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 07:29:31
Posty: 31
Lokalizacja: Pionki k/Radomia
Jeszcze nie wymienialem, auto mam dwa miesiace, w niemieckiej ksiazce serwisowej jest wbita wymiana przy 246tys, oraz naklejona naklejka pod maska informujaca o tym samym. (przejechane teraz ma 275tys). Podobno w AEL-u sa dwa paski czy to prawda? Jezeli tak to w takim ukladzie zastanawiam sie czy byly wymienine oba czy tylko jeden. Jezeli wogole byly wymienione chociaz niewydaje mi sie zeby niemiec jaies walki robil z lipnym wpisem do ksiazki serwisowej. Co o tym sadzicie?

_________________
Audi C4 A6 2.5 TDI Avant :-) '96


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2005 08:58:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Jeden na rozrząd a drugi na pompę wtryskową.Powinno się wymieniać oba.Z kpl rolek i napinaczy oczywiście.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2005 09:00:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
ADAM 12 napisał(a):
Jeden na rozrząd a drugi na pompę wtryskową.Powinno się wymieniać oba.Z kpl rolek i napinaczy oczywiście.

...ewentyualnie jeszcze pompa wody i koło zębate wału korbowego ;-)

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Rozrząd
PostNapisane: 12.gru.2005 11:47:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2005 22:19:32
Posty: 287
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Witam.
Jeżeli nie wierzysz serwisowi niemieckiemu to należy wymienić je oby dawa.Jeżeli były wymieniane to szkoda roboty i pieniędzy.
Pozdro.

_________________
Sztywny.
AUDI 80 B 4 Silnik ABK 115 kM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2005 11:54:53 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
zbieraj na nowy silnik bo Twoja latwowiernosc pozbawi Cie tej kasy i nawet tego nie zauwazysz ... sam napisales , w ksiazce napisali i naklejke nakleili :D ... takie rtzeczy sie wymienia zaraz po kupinie albo razem z silnikiem ... wybor nalezy do Ciebie bogaty czlowieku - Polaku ... oby nie madrzejszy dopiero po szkodzie :):

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2005 13:34:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.gru.2005 00:01:24
Posty: 202
Lokalizacja: Łódź podwodna :)
ja bym szybko wymienial bo jak ci sie urwie pasek to przekreci ci silnik i bedziesz mial wydatek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2005 14:00:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.wrz.2005 00:45:05
Posty: 177
Lokalizacja: Chełm (lubelskie)
Ehhh panowie.... spokojnie. Wymiana oczywiście, że polecana, ale dlaczego od razu straszyć człowieka tak dosadnie, co Hans?? Przecież i tak wszystko zależy właściwie od stopnia zużycia pasków i napinaczy, a skąd możecie to wiedzieć nie widząc nawet auta z daleka?? :<
Prawda jest taka, że na tym pasku możesz zrobić jeszcze ze 20 tyś albo i tylko 20 km, tego nie wie nikt, popatrz na niego (na wszystkie) dokładnie i jedynie tyle możesz zrobić, żeby stwierdzić czy wymieniać, czy możesz poczekać jeszcze (np do wypłaty) z wymianką.
Salut. ;-)

_________________
___________B2 rocznik '81__________
___________C4 2.3E LPG automatic transmission___________


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: wymieniaj
PostNapisane: 12.gru.2005 14:15:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lis.2005 21:18:26
Posty: 17
Lokalizacja: Zamość
auto sprowadzane natychmiast musi mieć wymienione paski bo inaczej lipa ja bym na twoim miejscu sie nawet nie zastanawiał i olej też wymień :diabel:

_________________
miałem kiedyś poloneza 1.6 gli 1993 rok a teraz mam audi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2005 14:15:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2005 13:21:09
Posty: 338
Lokalizacja: LEGNICA
no własnie nie strascie chłopka :|

jezeli jest wbita wymina paska w KS to zobacz jak wyglada pasek jak jest ok to mozesz jezdzic spokojnie niemcy to nie polska i jak cos pisza to na 99% tak jest jedynie brudne turassy oszukuja jak moga :diabel:

chociaz jest druga strona medalu i wiekszasc mechnikow twierdzi kupiłes auto to powymieniaj paski płyny oleje na poczatek :peace:

_________________
A6 TDI AVANT AEL 6 GANG KLIMATRONIK SKORA NIVO VOLL WYPAS
2001-2006 VW GOLF GTI WOLFSBURG EDITIONE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2005 14:38:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.gru.2005 00:01:24
Posty: 202
Lokalizacja: Łódź podwodna :)
tak ale on ma napisane ze tymiana przy 246 a on ma ponad juz 30 tysi limit nabity moj kumpel przekrecil silnik przez pasek w kadecie i dzieki tylko temu ze wujas mu skombinowal silnik to wszystko go kosztowalo 600 zl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2005 14:59:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
snaffie napisał(a):
Ehhh panowie.... spokojnie. Wymiana oczywiście, że polecana, ale dlaczego od razu straszyć człowieka tak dosadnie, co Hans?? Przecież i tak wszystko zależy właściwie od stopnia zużycia pasków i napinaczy, a skąd możecie to wiedzieć nie widząc nawet auta z daleka?? :<
Prawda jest taka, że na tym pasku możesz zrobić jeszcze ze 20 tyś albo i tylko 20 km, tego nie wie nikt, popatrz na niego (na wszystkie) dokładnie i jedynie tyle możesz zrobić, żeby stwierdzić czy wymieniać, czy możesz poczekać jeszcze (np do wypłaty) z wymianką.
Salut. ;-)


Nikt nikogo nie straszy tylko takie są realia.
A zresztą od kiedy to na oko rozrząd się sprawdza???????

Cytuj:
no własnie nie strascie chłopka

jezeli jest wbita wymina paska w KS to zobacz jak wyglada pasek jak jest ok to mozesz jezdzic spokojnie niemcy to nie polska i jak cos pisza to na 99% tak jest jedynie brudne turassy oszukuja jak moga

chociaz jest druga strona medalu i wiekszasc mechnikow twierdzi kupiłes auto to powymieniaj paski płyny oleje na poczatek


Ja nie pojmuje waszego toku myślenia.
Teraz cwaniakujecie, bo niby po co wymieniać cokolwiek w aucie.Lepiej jeżdzić aż się spier....... .Przecież bogaci jesteśmy, Unia nam da pieniądze.

Dla własnego spokoju wymienia się rozrząd i wszystko co kwalifikuje się do wymiany.
Czy ktoś z was przszedł remont silnika po pęknięciu paska?
Ja dwa razy i koszty nie licząc mechanika raz przekroczyły 1500zł
a za drugim razem doszły prawie do 1000zł.
Do tego pół biedy jak się pod domem popsuje bo z tego co wiem laweta za darmo nie przyjedzie.
Pozatym jak dochodzi do uszkodzenia rozrządu to silnik nigdy nie pracuje tak jak powinien.
A to że autem szwab woził dupe to jest mało ważne.A że niby to oni tacy cudowni są?
Dlaczego najczęściej z niemiec zwozi się auta z przebiegiem do 120 tyś?
Bo zaraz szwab musiał by rozrząd zmienić i wiele innych.Ale on jest mądrzejszy i nie robi tego tylko zmienia autko na młodsze i znowu goni do 120 tyś i sprzedaje.

A więc panie soeren moja propozycja jest następująca
Nowy rozrząd jast dużo tańszy niż remont silnika więc goń pan do sklepu i zmieniaj rozrząd :peace:
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2005 16:20:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2005 13:21:09
Posty: 338
Lokalizacja: LEGNICA
jezeli pisze ze powinien juz byc wymieniony 20 tys wczesniej to nawet niema nad czym sie zastanawiac tylko wymieniac

TO soeren nie zadawaj głupich pytan :(: tylko wymieniaj :diabel:
bo cie bedzie to drogo kosztowało jak sie wszystko rozsypie

_________________
A6 TDI AVANT AEL 6 GANG KLIMATRONIK SKORA NIVO VOLL WYPAS
2001-2006 VW GOLF GTI WOLFSBURG EDITIONE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pasek rozrządu jak to jest?
PostNapisane: 12.gru.2005 18:08:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
soeren napisał(a):
Jeszcze nie wymienialem, auto mam dwa miesiace, w niemieckiej ksiazce serwisowej jest wbita wymiana przy 246tys, oraz naklejona naklejka pod maska informujaca o tym samym. (przejechane teraz ma 275tys). Podobno w AEL-u sa dwa paski czy to prawda? Jezeli tak to w takim ukladzie zastanawiam sie czy byly wymienine oba czy tylko jeden. Jezeli wogole byly wymienione chociaz niewydaje mi sie zeby niemiec jaies walki robil z lipnym wpisem do ksiazki serwisowej. Co o tym sadzicie?

Z twojego postu wnioskuje że o dwa miesiące za późno się zabierasz za wymianę rozrządu.
Ja z AAT (ale k.... nie z tym co mam teraz i nie z poprzednim, więc nie życzę sobie taki głupich postów na mój temat jak ostatnio) miałem dwie przygody które polegały na urwamniu paska i wiem, że to nie są żarty.
PZDR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2005 21:54:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 17:03:00
Posty: 20
Lokalizacja: praszka
Pasek rozrządu wraz z rolką i napinaczem wymienia się co 80 tyś km To mogło by się zgadzać jeżeli chodzi o wymianę wbitą przy przebiegu 240 tyś Ale tak naprawdę to ciężko powiedzieć Napeno można coś wywnioskować po samym wyglądzie paska Ja swój wymieniłem zaraz po zakupie samochodu Nie chcę Cię straszyć ale mój też był podobno wymieniany a podczas wymiany okazało się że to strzęp i że miałem szczęście że dojechałem na nim z niemiec (1000 km) Jedno jest pewne Na takich rzeczach lepiej nie oszczędzać gdyż straty po takiej awari są naprawdę kosztowne :( Ale to zależy od Ciebie i twoich zasobów finansowych
Pozdrawiam ;-)

_________________
AUDI 80 B4 2.0 ABK LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2005 01:34:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.gru.2005 20:56:03
Posty: 17
Lokalizacja: bartoszyce
Jestem mechanikiem i wsród nas mechaniorów przyjeło sie ze samochód sprowadzony musi być poddany wymienie pasków , filtrów , olejów , płynów i innych częsci od których zależy prawidłowa praca silnika . Co z tego że przebieg tego paska jest mały ,ale Panowie zastanówmy sie nad tym czy przez przypadek auto nie postało sobie troche a jednak pasek jest 70% skonstruowany z gumy . Guma po czasie parcieje i traci swe właściwosci wytrzymałościwe . Także na miejscu kolegi wymieniłbym paski , przynajmniej pasek rozrządu i pasek napędzający popmę wtryskową (przerąbana robota ) nie raz to robiłem. Ale najlepiej odstaw samochód do jakiegoś dobrego warszatu na profilaktykę aniżeli poźniej miałbyś odstawić samochód na wymianę zaworów ewentualnie wałka bo po pęknięciu paska zdarza się że połamie wałek rozrządu . Zastanów sie nad kosztami , zrobisz profilaktykę i bedziesz spokojny a nie bedziesz zastanawiał sie czy niemiec nie odwalił jakiegoś wałka z wpisaem i karteczką. W czasie kiedy napłyneło z niemiec do nas tyle samochodów nie wyrabiałem z wymianami rozrządów ponieważ ludzie robią to dla swojego spokoju . Koszt naprawy silnika jest prawie 10 razy większy od wymiany pasków .



POZDRAWIAM i nie załamuj się tylko zrób to dla własnego spokoju :D :)

_________________
Warren


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: