.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 21:38:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 2,3 NG banalne problemy
PostNapisane: 08.gru.2005 22:04:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sie.2005 09:41:06
Posty: 121
Lokalizacja: konin
witam urzytkowników z motorkiem 2,3
czy w waszych autach przy odpaliu lub zaraz potem można operować pedałem przyspieszenia?
u mnie jeśli to robię to silnik albo nie chce zaskoczyć albo się dławi bez względu czy to na bęzynie czy na LPG
i toszkę śmieszna sprawa po odpaleniu i przejechaniu ok 1,5 km mam światła a jak na nich dłużej postoję to często autko mnie się dusi lub zgaśnie a żonie prawie zawsze
miał ktoś takie przypadłości z tym silnikiem?

_________________
B4 80 2.3 NG '91 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2005 06:47:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sie.2005 09:41:06
Posty: 121
Lokalizacja: konin
nikt nigdy gazu nie dodawał lub mu nie zgasł
podzielcie się swą wiedzą choć to może trywialne pytania
kobieta piłuje mi do 3000 zanim puści sprzęgło
do bankructwa mnie doprowadzi
pomocy :(

_________________
B4 80 2.3 NG '91 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2005 08:20:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Nie wiem jakiej odpowiedzi oczekujesz? ale na początek moze zmień filtr powietrza, świece, sprawdz szczelnośc dolotu, a moze podciagnij linke , zeby wolne obroty były wieksze, moze czujnik temperatury, moze .....itd

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2005 13:15:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sie.2005 09:41:06
Posty: 121
Lokalizacja: konin
a czy przy odpaliu lub zaraz potem można operować pedałem przyspieszenia?
bo mnie się dusi lub gaśnie jeśli naciskam

_________________
B4 80 2.3 NG '91 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2005 00:31:46 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
tak jak ci maly napisal - wyreguluj silnik. odpalony powinien miec ciutenke wyzsze niz nominalne obroty i normalnie pracowac. to przeciez samochod - sluzy do jezdzenia, a nie do rozgrzewania na parkingu przed ruszeniem.

przy odpalaniu NIE operujesz gazem nigdy i w zadnym samochodzie - sterowanie slinika powinno wszystko zrobic za ciebie. jesli musisz sie wspomoc operowaniem pedalem - to WYREGULUJ.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2005 03:32:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
scob napisał(a):
przy odpalaniu NIE operujesz gazem nigdy i w zadnym samochodzie - sterowanie slinika powinno wszystko zrobic za ciebie. jesli musisz sie wspomoc operowaniem pedalem - to WYREGULUJ.


Hmm, a czy to nie Etzold pisał gdzieś w swojej książce, żeby w trakcie odpalania trzymać wciśnięty pedał gazu ?

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2005 17:29:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Sprinter napisał(a):

Hmm, a czy to nie Etzold pisał gdzieś w swojej książce, żeby w trakcie odpalania trzymać wciśnięty pedał gazu ?
Elzod w swojej książce to napisał tyle co nic, ze wszystkim kieruje do ASO, szkoda to czytac, a ja zawsze delikatnie tracam gaz przy odpalaniu. ;-)

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2005 00:39:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
benzyniak powinien być krecony bez gazu, jeśli trzeba dawać to jest skopany.

Co do dawania w deche przy rozpałce to chyba tak jest na zimnym ropniaku, niepamietam gdzieś to czytałem, ale w moim byłym złomie zawsze odpalał bez.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2005 00:50:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Mauzer napisał(a):

Co do dawania w deche przy rozpałce to chyba tak jest na zimnym ropniaku, niepamietam gdzieś to czytałem, ale w moim byłym złomie zawsze odpalał bez.

Skąd masz takie informacje ???
Dobry traktor musi palić bez dotykania gazu , w starszych masz cięgno przyspieszacza kąta wtrysku a w nowszych odpowiednio zmodyfikowane mapy startu.
To sa elementy odpowiedzialne za prawidłowy start zimnego silnika, pedał w podłoge wciskało się w duzym Fiacie i Poldku (miałem i wiem :D ).

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2005 20:21:46 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Sprinter napisał(a):
Hmm, a czy to nie Etzold pisał gdzieś w swojej książce, żeby w trakcie odpalania trzymać wciśnięty pedał gazu ?


Gorącego silnika? zimnego silnika? sterowanego czym..? ;-)
zerknij. AFAIR gazuje sie lekko gorący silnik gaźnikowy i Jetronica bez elektroniki. Innych to chyba nie ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2005 20:28:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
heh normalnie sprawdziłem w betriebsanleitung i tam adolfy piszą że gdy silnik benzynowy (2.3, 2.2 itp.) jest gorący można wspomóc go gaziem.

@basket, co do dizla to racja oczywiście, pomyliło mi sie z c330 :D sie zapomniało jak się traktorkiem śmigało :diabel:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2005 21:06:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2005 13:58:22
Posty: 25
Lokalizacja: małopolska
Auto: było 80 coupe 2.3E, jest A6 1.8T
witam
pisaleś coś że gasnie ci autko jak pojeździsz na światlach? sprawdź akumulator( kiedy byl wymieniony) może ma już po prostu dość. sprawdź również alternator czy dobrze laduje, bo to tak wygląda jak byś mial za slabą iskrę. w moim motorku nic nie muszę gazować żeby go odpalić zwlaszcza jeśli jest zimny
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2005 21:50:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2005 13:58:22
Posty: 25
Lokalizacja: małopolska
Auto: było 80 coupe 2.3E, jest A6 1.8T
witam
pisaleś coś że gasnie ci autko jak pojeździsz na światlach? sprawdź akumulator( kiedy byl wymieniony) może ma już po prostu dość. sprawdź również alternator czy dobrze laduje, bo to tak wygląda jak byś mial za slabą iskrę. w moim motorku nic nie muszę gazować żeby go odpalić zwlaszcza jeśli jest zimny
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2005 12:02:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sie.2005 09:41:06
Posty: 121
Lokalizacja: konin
akumulator nówka miesięczny 72 Ah
alternator ładuje 13,9 V pod obciążeniem
po odpaleniu przez ok 2 sekundy nie mogę nacisnąć gazu bo obroty zaczynają spadać - muszę odczekać
a gaśnie jak jest wilgoć - tak mi się wydaje muszę sprawdzić WN czy nie ma przebicia albo świece
pozdrawiam

_________________
B4 80 2.3 NG '91 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2006 20:17:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2006 19:20:43
Posty: 22
Lokalizacja: Olsztyn
mam to samo u siebie<tez 2.3 coupe> tyle ze u mnie jest to tylko na cieplym silniku, słąbo odpala i przez jakis czas nie mozna go gazowac,podobno to czujnik 6go wtrysku, pozdrawiam

_________________
AUDI COUPE 2.3
http://images4.fotosik.pl/282/66d8e97f6bb8b067med.jpg
http://images14.fotosik.pl/3/c752a2e179bb3eacmed.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2006 21:25:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
jak po odpaleniu musisz operowac gazem to chyba zwalony wtryskiwacz rozruchowy

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2006 09:27:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
1. silnik powinien odpalic bez dotykania pedalu gazu bez problemu, w trakcje rozruchu ecu sam sobie dodaje "gazu" stabilizatorem biegu jałowego. w silnikach NG przy rozruchu dodatkowo zapodaje wtryskiwacz rozruchowy.

2. nie powinno byc problemow po odpaleniu gdy naciska sie pedal gazu, normalnie obroty powinny sie zwiekszac, bez zadnego kichania. zadnego gasniecia. zanim silnik lapnie temperaturke (50st), powinno dzialac automatyczne ssanie, obroty w granicach 1000 potem spasc do 750-850 zalezy od modelu. przy duuzym mrozie nawet 1100-1200 na początku.

jesli coś z powyzszych nie dziala to znaczy ze cos lekko jest nie tak w furce i przydaloby sie obejzec kilka rzeczy. co do ssania bardzo wazny jest czujnik temperatury (dwupinowy na króćcu), na podstawie ktorego ecu wie, ze powinien wzbogacac mieszanke i podbijac obroty zeby bylo stabinie gdy zimny. poza tym jak zwykle kazda nieszczelność w dolocie moze chrzanić no i uklad wysokiego napiecia, szczegolnie ze teraz jest odwilz.czasem silnik krokowy moze sie przycinać w pozycji przymknietej, lub otwratej i powodowac dziwne wachania obrotow.

P.S. z tego co wypatrzylem, to w ng wtryskiwacz rozruchowy TYLKO zapodaje przy rozruchu, po odpaleniu juz nic nie podaje, ssanie jest na zasadzie wzbogacania ogolnego mieszanki, bo w ng jest juz po czesci elektroniczna regulacja cisnien nad tłoczkiem. Troche inaczej niz w moim, ale takie rozwiazanie i tu i tu jest dobrze.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: