.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.cze.2025 08:52:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: sterowanie turbosprezarki w audi s6 2.2 turbo,jak to dziala?
PostNapisane: 14.sty.2006 00:17:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2005 09:01:43
Posty: 76
Lokalizacja: Biels Podlaski
W s6 2.2 turbo (nowy nabytek) brak przewodu podcisnieniowego do sterowania cisnienia doladowaniaa krociec przy zawrze jest,chodzi mi o zawor przy kolektorze wydechowym,sterujacy kierunkiem wylotu spalin ,dlaczego? Auto niby po tuningu z 220km na 280km.

_________________
Audi coupe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2006 07:57:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2003 22:56:14
Posty: 411
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
tam nie bowinno być żadnego przewodu o ile hodzi ci o to co myśle:)

_________________
S4 2.2 TURBO -> było
B4 AVANT 1.9 TDI-> było
HONDA CBR 600 RR-> było
S6 4.2 -> było
GSX-1000R - było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2006 08:02:51 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
ten krociec jest do podlaczenia urzadzenia diagnostycznego V.A.G. sluzacego do sprawdzania szczelnosci membrany WG

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: turbo 2.2
PostNapisane: 14.sty.2006 08:08:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2005 09:01:43
Posty: 76
Lokalizacja: Biels Podlaski
Chodzi mi o zawor widoczny z prawej strony przy glowicy cylindrow,jest on zamontowany na kolektorze wydechowym.Jest on sterowany pneumatycznie,z gory wystaje krociec do podlaczenia przewodu podcisnienia,a przewodu nie ma.
Zawor ten powinien kierowac spaliny albo przez turbosprezarke lub kierowac spaliny omijajac ja.

_________________
Audi coupe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2006 08:10:29 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
no to jest wlasnie WastGate i o nim pisalem wyzej

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: turbo 2.2 s6
PostNapisane: 14.sty.2006 08:20:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2005 09:01:43
Posty: 76
Lokalizacja: Biels Podlaski
Juz wiem jak nazywa sie ale nadal nie wiem jak on dziala.

_________________
Audi coupe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: sterowanie turbosprezarki w audi s6 2.2 turbo,jak to dzi
PostNapisane: 14.sty.2006 10:20:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
london2004 napisał(a):
W s6 2.2 turbo (nowy nabytek) brak przewodu podcisnieniowego do sterowania cisnienia doladowaniaa krociec przy zawrze jest,chodzi mi o zawor przy kolektorze wydechowym,sterujacy kierunkiem wylotu spalin ,dlaczego? Auto niby po tuningu z 220km na 280km.


ale co źle chodzi?

na taki tuning to sie zmienia sam program nic nie grzebiąc w osprzęcie

tu masz wszystko:

Obrazek

tylko musisz sobie w glowie zamienic miejscami podłączenia
waste gate te grube dolne czerwone - chodzi o to ze spaliny wchodzą
od dołu a wychodzą bokiem

ciśnienie doładowania jest regulowane przez solenoid ktory zwieksza cisnienie
w dolnej komorze powodujac szybsze otwarcie wg i omijanie turbo przez
spaliny, jak odlaczysz solenoid w ogole to wszystko jest regulowane jedynie sprezyna w WG

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: sterowanie turbosprezarka ,zawory
PostNapisane: 18.sty.2006 00:28:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2005 09:01:43
Posty: 76
Lokalizacja: Biels Podlaski
Witam,a dlaczego sa stosowane dwa zawory,po stronie wydechowej WS i po stronie kolektora ssacego BYPASS ? Dlaczego tylko jeden z nich nie wystarcza do regulacji cisnienia doladowania?

_________________
Audi coupe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2006 06:31:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
dlatego, żeby komputer mógł regulować ciśnienie doładowania w zależności od potrzeb.
Cieszy mnie Twój głód wiedzy, niemniej jednak - poszukaj w internecie , przedewszystkim na stronach sjm autotechnik.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2006 07:27:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
dodam jeszcze kilka rzeczy.

zaworek turbo bypass valve od strony powietrznej, jest przydatny do tego zeby turbosprezarka nie hamowala za szybko. wyobraz sobie, przyspieszasz i chcesz zmienic bieg. turbosprezarka jest wtedy rozpedzona, zamykasz nagle przepustnice i juz nie ma co odbierac sprezonego powietrza z turbawki, gdyby nie ten zaworek , to turbinka bardzo szybko sie zatrzyma bo sie przytka i na nast biegu znowu bedzie musiala sie rozpedzac. otwarcie zaworka otwiera przelot ze strony sprezonej do strony ssącej i i powietrze krazy sobie z wyj na wej w ten sposob nie obciazajac turbinki i nie chamujac jej, wtedy jak wbijasz nast bieg to masz juz rozpedzona turbosprezarke. zaworek otwiera sie gdy cisnienie w kolektorze ssacym jest odpowiednio nizsze niz cisnienie przed przepustnicą. nawet jak robisz przygazowke i schodzi z obr. to sie otwiera.

waste gate jest tak skonstruowany, ze nawet jak membrana wewnatrz niego, lub rurka podlaczona do niego są pekniete, to sam ped spalin jest w stanie go otworzyc (pewien sposob zabezpieczenia przed za duzym doladowaniem). spaliny leca przez niego tak jak maciu napisal odwrotnie niz na schemacie.

zaworek boost pressure control n75 jest sterowany przez ecu i sluzy do kontrolowania otwarcia wg > napedzania turbosprezarki tak aby cisnienie w kolektorze ssącym odpowiadało wartościom zapisanym w mapie w ecu.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: